Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

I dag er det nesten for varmt til å tenke.... Har vært nede på stranda to ganger alt i dag. 24 grader i vannet.., nesten for varmt det også.. :-? Er varm igjen med en gang jeg kommer opp av vannet. :tunge1:

Savner mannen min :cry: men han kommer nedover hit i morgen :-) . Da skal vi dra på en liten ferie sammen (4 dager). Det blir deilig!

Jobben begynner 16 august. Starter med et par planleggingsdager, så det blir ikke rett i undervisningen.

PIIIU!

Formen er ganske fin for tiden. Jeg skal til legen til fredagen og er veldig spent på det. Håper alt er som det skal være...

Føler meg litt oppblåst da... :sjokk: . Føler jeg har skikkelig gravidmage alt, men det kan jeg jo ikke ha.. Er bare 8+3.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare få inn en statistikk her for å roe nervene mine, og kanskje noen andres???

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott statistikk ja!! Godt å få innprentet noe positivt!! Det har en tendens til å bli litt mye bekymring...Det roet iallefall mine nerver mye!! :)

Ha en fin mini-ferie da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin ferie' date=' eller?[/quote']

- lurer jeg også på!

*og dytter samtidig litt lengre opp på listen...*

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en fin ferie. Litt for varmt! Tåler ikke varmen så godt lenger...

Skulle vært på jobb i dag, men har blitt 100 % sykemeldt... :flekke: . Det er noe dritt! Men jeg har ikke bare meg selv å tenke på lenger.. Må tenke på barnet i magen, og da får jeg bare følge legens ordre....

Sjefen på jobb var heldigvis veldig støttende, sa jeg skulle kose meg med svangerskapet, men jeg føler at jeg "svikter" for det... Spesielt teamet mitt. Uff, nå blir det mye ekstra jobb for dem.. :trøste:

Er forresten 9+5 i dag. Det snegler seg av gårde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Denne syke-perioden kan bli lang.... Er alt rastløs..

Kan ikke sitte foran dataen hele dagen eller.. Blir helt tullete i hodet.

Jeg har fått beskjed om å ta det med ro... Noen som har gode ideer til hva jeg kan fylle dagene med? Helst noe mer spennende enn husarbeid.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket mitt går ikke ned.... :frustrert:

Håper i det lengste at jeg slipper tabeletter, men det ser ikke så bra ut akkurat nå. Håper at det blir bedre nå som varmen gir seg. Tror nok det har noe å si.

Mannen min har kjøpt bok til meg i dag: "Da Vinci-koden". Måtte le da jeg leste bak på boka: "Det holder med å si at dersom du ikke får høyere puls av denne romanen, så bør du oppsøke en lege."....... Jaja, det var jo akkurat det jeg trengte nå... Høyere puls... :ler:

Neida, det kan være godt å ha noe annet å tenke på..

Snille mannen.. :hjerter2:

Prøver å slappe mye av, så mye av dagen foregår i sofaen, enten med lap-topen, med en bok eller for å se på OL... (Det er jo ikke så gærent å se på de svømmerne.... Kanskje ikke så bra for blodtrykket det eller... :Hehe: ). Ellers vasker jeg klær for harde livet. Det har samlet seg opp etter ferien. Koser også mye med pusen min som nå ligger ved siden av meg i sofaen. Det er jo dokumentert at katter har god virkning på blodtrykket... :tommelsmil:

Æsj! Leste at det var 1-2 % av alle kvinner som hadde kronisk høyt blodtrykk før svangerskap. De fleste er overvektig, har høyt kolestrol eller noe sånt. Det stemmer ikke med meg. De fleste kan også gå på en medisin som heter Aldomet. Det stemmer ikke med meg...

FINNES DET INGEN SOM MEG DER UTE. De finner ikke noe galt, men likevel er det noe galt...... :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette med blodtrykket ditt ordner seg sirka!

Nå er det ikke lenge til du når den "magiske grensen"!

Det er ganske deilig å komme over den kneika, da får de fleste slappet bedre av..

Takk for hilsen i dagboken min :):blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at blodtrykket ditt ikke vil ned :trøste:

Forstår godt at du kjeder deg når du må ta det med ro. Jeg kan bare anbefale gode bøker og filmer :wink:

Håper det bedrer seg snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta livet heeeeelt med ro nå, det får ikke hjelpe at dagene blir ensformige og at du heller skulle ønsket du var på jobb...du må tenke på den lille og deg selv først og fremst!

Finn frem alle de gode bøkene du skulle lest enda en gang...Se favorittfilmene dine om igjen..eller lån en ny!! :) Kanskje du har en hobby du kunne ta opp..?

Håper at alt ordner seg for deg med hensyn til blodtrykk og alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt, kjedelig å hjemme, også skal du jo liksom ta det med ro også. Jeg blir rastløs av å gå hjemme mer enn en dag...

Håper du ikke må være sykemeldt 100% hele svangerskaper, men hvertfall kan begynne i gradert sykmelding.

Aktiviterer som setter meg inn en yoga-lignende tilstand er puslespill, min avslappningshobby nr.1! Men man må passe til å pusle, ellers går avslappningen fort over til frustrasjon og sinne, og det er jo ikke det du er ute etter.

Lykke til, og takk for dagbokhilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen og oppmuntring, Sandra, Murmel, Madden og Poca! Blodtrykket har faktisk gått ørlite ned i dag. Selv om det er en marginal forskjell så suger jeg til meg alt positivt.. :)

Har en tendens til å måle med en gang jeg står opp og da er det veldig høyt. Tror jeg må slappe litt av. Blodet bruser sikkert ekstra helt på starten av dagen når kroppen skal i gang.

Prøver å spise så lite salt som mulig. Vanskelig å finne på hva jeg skal lage til middag hver dag. Hel og halv-fabrikater er jo fulle av salt så jeg prøver å lage noe som jeg kan kontrollere selv... Sukk, det hadde vært greit å brukt noen sausposer innimellom, men men...

I dag blir det noe så spennende som fiskeboller... Mannen kommer ikke til å bli begeistret, men visst han dynker det med karri så går det vel bra?? :tunge1:

Hvis noen har gode middagsforslag til meg så taes de i mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. puslingen, Poca: Jeg tror jeg blir frustrert hvis det blir flere enn 100 brikker.... :roll:

Ser for meg et puslespill med 5000 brikker og mye blå himmel og blått vann... :frustrert:

:hoho: Men en god ide for dem som kan slappe av med det... Synes det er gøy å pusle altså, men blir veldig lett frustrert..

Det er vel derfor jeg har høyt blodtrykk. Fra :blomst: til :kjempesinna: på 1 sekund.......... for så tilbake til :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig at blodtrykket ditt er høyt. Kan jeg spørre hvor høyt det er nå? Har selv hatt litt forhøyet blodtrykk i svangerskapet og har måttet ta det helt med ro. Satser på at det ordner seg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertrykket, som er det farlige trykket, ligger mellom 90 og 100 når jeg er sykemeldt. Holder det seg under 100 slipper jeg medisiner.. Er jeg på jobb kan det fort fyke opp til 110 og 120.. Det kan virke mye på folk som har normalt blodtrykk, men man må huske på at jeg har en kronisk tilstand så andre grenser gjelder for meg.

Det kan hende jeg blir satt på medisiner når jeg kommer i 2. trimester. Bare 2 uker til nå.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...