Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

I går, etter mannen var kommet hjem fra jobb, dro vi på et stort kjøpesenter (en times kjøring hjemmefra) slik at jeg fikk shoppet litt. Mannens idè :hjertesmil: , han regner med at jeg kjeder meg en del hjemme. :Nikke: Ingenting får opp humøret som litt shopping.... :wink: Kjøpte bl.a. litt til babyen. :hjertesmil:

I dag har jeg opprydding i klesskapene. Sommerklærne er pakket vekk og skal på loftet. Klær jeg ikke får på meg, eller som jeg vet jeg ikke får brukt før magen kommer for fullt, har blitt plassert i et skap på et annet rom. Nå er skapet på soverommet bare fylt med klær som passer og som kommer til å passe om et par måneder.. :) Deilig med en slik opprydding. Blir så frustrert av å dra ut det ene plagget etter det andre fra skapet som ikke passer..

Ellers har vi hatt besøk av en rørlegger i dag. Vi skal bytte ut alle rør på badet. Vi bor i et gammelt hus, så det er på tide. Skal også ha nytt klosett og ny vask.

Det kommer nok til å bli dyrt... Rørleggeren skulle regne litt på det.. :redd:

Badet bør være ferdig før jul, for da må vi begynne på barnerommet.. :-D

Formen er kjempefin for tiden, men jeg blir fort sliten. Hang opp noen nyvaska håndklær i stad, ikke akkurat tunge men jeg ble helt vissen i armene, jeg. :oops:

Nå må jeg ha meg litt mat...

16+1 :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å....for en fantastisk idé av mannen din da!!...hadde bare min kommet på noe sånt!!

Ikke stresse med :husarbeid: nå sirka...ta livet med ro!! Tenk på det da...16+1!!! Tiden flyr ser jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det er morro og handle inn litt til babyen, det er liskom litt forbredelse det og. og det kan jo bli lange dager når man bare går hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ingen ting her :klø:

Jeg var 100% sikker på at jeg hadde skrevet et innlegg og gratulert med 16 uker. Men hvor er det da???

Hurra for 16+1 :ler:

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe babyting er kjempekoselig!

Hadde kjæresten min foreslått shopping hadde jeg sett sånn ut :o :hoho: Hadde nesten ikke trodd mine egne ører..

Det er mye fine ting på H&M og Lindex, og Lindex hadde jo iall fall for ikke så lenge siden et sånt 3 for 2 tilbud. Hjelper litt det, for babyklær er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener alle sammen! :)

Jeg er heldig som har en mann som synes det er koselig å gå og shoppe med meg. Han gleder seg veldig til å bli far. Må kjenne på magen hver dag, og merker stoooore forandringer hele tiden... :roll::ler: Han er veldig flink til å synge og spille, så han skal nok få "jobbet" litt foran magen min framover.. Er det i uke 17 babyen kan begynne å høre?

Du kan tro jeg ble fornærmet da du ikke hadde lagt inn gratulasjon på 16+0 dagen min, Murmel. Jammen bra du gratulerte meg med 16+1.... :hoho:

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i helgen. Vi skulle kanskje ha hjulpet søstra mi og mannen med å flytte, men så blir det kanskje neste helg i steden. Kjenner jeg er rastløs og har lyst til å ned til søsters.... :hjerte: Stakkars, jeg maser nok en del.. :-(

Det blir vel til at vi jobber med badet... Kjedelig... :-x , men nødvendig..

16+2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Tetra. :wink:

En liten tur innom dagboka mi før jeg skal på fotballkamp....( :o ) Kanskje det får barnet mitt til å begynne å sparke i magen? :ler:

Ikke det beste været, men deilig med litt frisk luft.... Hva jeg gjør senere er ikke helt planlagt. Vi får se. Åpen for det meste i dag.... :wink:

16+3 :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var morsom... :ler:

DET Å VÆRE MAMMA:

Dine klær

Første barnet: Du begynner å gå med mammaklær så fort gynekologen forteller at du er gravid.

Andre barnet: Du går i dine vanlige klær så lenge som mulig.

Tredje barnet: Dine vanlige klær ER mammaklær.

Barnets navn

Første barnet: Du finleser alle navnebøker som finnes og øver på uttalen og stavningskombinasjoner på alle dine favorittnavn.

Andre barnet: Noen må vel døpe barnet etter tante Agnes, og da kan det like godt være ditt barn som får det navnet.

Tredje barnet: Du slår opp i en vilkårlig bok, lukker øynene og plasserer fingeren et aller annet sted på siden. Du åpner øynene, ser der fingeren stoppet og finner navnet Carl-Rutger. Det får holde, eller hva...?

Forberedelser til fødselen

Første barnet: Du øver regelmessig på pusteteknikker.

Andre barnet: Du gidder ikke å øve på pusteteknikker ettersom du husker tilbake til forrige gang at dette med pusting ikke var så viktig allikevel.

Tredje barnet: Du ber om bedøvelse allerede i åttende måned.

Barnets klær

Første barnet: Du er meget nøye med vaskingen av den nyfødtes klær, du ordner klærne symmetrisk etter farger og bretter dem fint sammen.

Andre barnet: Du sjekker klærne for å se om de er rene, men vasker kun de som har de mørkeste, mest synlige flekkene.

Tredje barnet: Hvorfor skulle ikke gutter kunne ha rosa klær?

Ting å bekymre seg for

Første barnet: Ved det minste lille tegn på at alt ikke er som det skal - et kort skrik eller lignende - plukker du opp babyen.

Andre barnet: Du plukker opp babyen først når dets hyling blir så overdøvende at det kan vekke din førstefødte.

Tredje barnet: Du lærer din treåring hvordan man trekker opp mekaniske leker.

Aktiviteter

Første barnet: Du tar med deg babyen på babygymnastikk, babysvømming og eventyrlesing på biblioteket.

Andre barnet: Du tar med deg babyen på babygymnastikk.

Tredje barnet: Du tar med deg babyen til butikken.

Å gå ut

Første barnet: Første gangen du forlater barnet hjemme sammen med en barnevakt ringer du ustanselig hjem for å sjekke at alt er OK.

Andre barnet: I det øyeblikket du går ut av døren kommer du på at kanskje burde gi barnevakten et telefonnummer der du kan nåes.

Tredje barnet: Du ber barnevakten ringe deg først når hun ser blod.

Hjemme

Første barnet: Du tilbringer store deler av dagen bare til å se på babyen.

Andre barnet: Du benytter en del av dagen til å påse at ditt eldre barn ikke dytter eller slår babyen.

Tredje barnet: Du benytter en del av dagen til å gjemme deg unna barna.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei! :rosasmil:

Ser du skriver termin 17. mars nå.

Vil ikke, vil ikke, vil ikke ha senere termin enn deg :sur::ler:

Gleder meg som en unge til UL om 2,5 uker!

Ønsker deg en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du høre Murmel...... Jeg regnet ut 16 mars til termin, og legen regnet den til 18 mars. På UL sa de at det var nok "rundt der", så jeg setter 17 mars til jeg har vært på ordinær UL... :)

Nå skal jeg få med mannen på en opprydding i sitt klesskap.....Vekk med sommerklærne nå. Det er helt uaktuelt at jeg gjør det alene, for da putter jeg vel vekk noe han bare mååååååååå ha om noen dager.... :roll:

Han spiller PS2 for øyeblikket, så jeg må nok mase litt.....

16+4 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Madden. :)

I går ble det ikke opprydding i mannens kleskap, men rydding på loftet og omorganisering av sommerjakker og sko mot vinterjakker og sko. Vi fikk kastet kjempemye. Deilig! :tommelsmil:

I dag er det drittvær her. Regn og vind. Skikkelig høstvær, med andre ord. Jeg skal lage en god fiskesuppe til middag idag. Det passer på en slik dag, også er det sunt. Ble en del sjokolade i helgen.. :oops:

Har sitte i telefonen en del i dag. Pratesyk og tiltaksløs....

Jeg får ta en liten husarbeid-runde nå, tenker jeg.

16+5 :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt det hørtes ut med fiskesuppe :sikle: Sender du over litt eller...???

Skulle gjort litt husarbeid jeg også, men venter til Sambo kommer hjem, så kan han få hjelpe til.....

Ha en fin uke Sirka :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få rensket opp i ting man ikke trenger.

Sjokolade er godt :sikle:

Der støtter jeg deg :tommelsmil:

Her er det også drittvær (Oslo), trist og grått og regn..

Håper du får en fin uke :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Tetra og Sandra. Ja, sjokolade er godt, men jeg får prøve å være forsiktig med det, selv om jeg kan bruke denne artikkelen som unnskyldning... :wink:

http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/fritid/...ticle285175.ece

I går spiste jeg mye grønnsaker og frukt, og fikk så vondt i magen i natt... :veldigsur: Magen sto som en ballong, og det var ikke bare babyen.. :ler: Ikke alltid lett å være sunn...

Nå må jeg rydde litt.. :vinke:

16+6 :ekstra kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var det jeg visste!!! Det er jo akkurat derfor jeg MÅ ha sjokolade..Godt at du viste meg artikkelen sirka!! For nå vet jeg jo at jeg kan spise med god samvittighet! Kroppen trenger jo sjokolade!!! :Nikke: (jeg leste bare de første linjene..for jeg var litt redd for at de skulle begynne å argumentere imot lenger ned :ler: )

Tenk at du har nådd 17 uker!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt lese hele artikkelen, Madden.. :ler:

Ikke helt i form i dag. Litt ubehag når jeg er på do, og jeg er redd det er en urinveisinfeksjon på gang.. :-( Har vært plaget med det en del før. Typisk at det dukker opp nå som det er blitt kaldere i været.

Sitter under ullteppe nå og prøver å få i meg mye væske. Fortsetter symptomene får jeg komme meg til legen. Det er ikke bra hvis infeksjonen får utvikle seg for da kan jeg få nyrebekkenbetennelse, og det er IKKE heldig nå som jeg er gravid.

Meeeen, har nok ikke infeksjon ennå. Svir ikke, men har sånn ubehag som kjennetegner at noe er på gang.. :sur:

Krysser fingrene for at det går over, men tabletter for urinveisinfeksjon skal ikke være farlig i svangerskapet så det er jo ikke krise..

Men det er kjedelig... :veldigsur:

Nå snakkes det om stellebord-test på TV2 så jeg får følge med..

Ferdig med 17 uker i dag! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...