Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for nye gratulasjoner. :)

Nå koser jeg meg med boblingen og dultingen i magen og vet med sikkerhet at det er babyen (og ikke bare fordøyelsesproblemer..). Så den lå og dultet på UL i går så det var ikke tvil. :-) Var så søt atte. Lå og vinket (og en gang så det ut som den rakk finger.... :ler: ), og så smattet den med underleppen. Koste seg sikkert med frokosten min (= bl.a. hjemmelaga jordbærsyltetøy, det tror jeg den blir ganske gira av..).

Blodtrykket mitt er nesten litt for lavt nå. Det er derfor armer og bein har vært så visne den siste tiden. Sover mye også. :sove: Har problemer med å komme opp til anstendig tid om morgenen... Det blir gjerne laaangt på formiddagen.. :oops:

Vi har tenkt på navn til nurket:

LARS hvis det blir gutt. :babygutt:

SARA hvis det blir jente. :babyjente:

Vi vil ha navn med 4 bokstaver for det har både jeg og mannen, og så er det litt oppkalling inne i bildet...

Ser jo ut som det blir Sara denne gangen da, selv om jeg holder muligheten oppe for Lars ennå... :)

I dag er det 19+0 hvis jeg skal følge den vanlige utregningen, mens det er 20+0 hvis jeg skal ta hensyn til UL.... Tror nok jeg kommer til å følge min egen "nedtelling", så får heller fødselen komme litt tidligere enn forventet... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å vinke litt til Sara & Mamma'n hennes!! :wink::vinke::kghjerte: Nydelig navn forresten...vet dere ikke har bestemt dere..særlig fordi det fortsatt er sjanse for at det er en Lars!! :ler: Men jeg bare smaker på det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig på nett og kan gratulere deg med en flott UL :klem:

Jeg er bare mørkegrønn av misunnelse fordi du har fått en tidligere termin :Hehe:

Jeg har liksom ikke klart å forestille meg en gutt i magen min. Må nok bruke litt tid på å fordøye det :wink: . Og guttenavn har jeg overhodet ikke tenkt på :-?

Skal du redusere noe på blodtrykksmedisinen din? Kan ikke være noe godt å føle seg vissen i armer og bein.

Men det blir vel høyere jo større du blir.

Kos deg med ploppingen til Sara :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vite av svigerinna mi at nevøen min var jente på UL og kom ut som gutt...... :roll: Er nå ganske sikker på at det er Sara jeg venter da, men får vel la være å kjøpe små, nusselige kjoler ennå.... :ler:

Synes det er rart at jeg har "hoppet" en uke fram i tellingen. Skal jeg følge UL-terminen er jeg....

....HALVVEIS i dag... :hoppe:

Fortvil ikke, Murmel! Jeg går nok 14 dager over tiden. Skal se du føder før meg... Eller (det aller beste :sjarmor: ) vi føder på likt!!!!! :klem2:

Du venter en gutt og jeg en jente... Hmmm...Kanskje havner vi i familie en gang... :ler::ler::ler::ler:

Snakket med legen i dag, ang. det lave blodtrykket mitt og de visne armene mine.. Blodtrykket var vist normalt for gravide kvinner. (Har aldri hatt blodtrykk ned mot 100/60, så jeg ble litt urolig). Siden jeg er i uke 20 (21?) skal jeg begynne å ta jerntilskudd. Det kan være det som gjør at jeg føler meg så trøtt og tiltaksløs.

Håper på masse energi nå! :)

19+1 (menstermin)

20+1 (UL termin) :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg vel gratulere så mye med halvgått svangerskap :tunge1:

Bare vi nå blir enige sånn rett før fødselen om du skal gå over tiden eller jeg litt før :ler:

Vi bor kanskje litt langt unna hverandre nå. Men når våre små håpefulle blir litt eldre, så kan de jo få chatte litt med hverandre for å bli litt bedre kjent før vi gifter dem bort :ler::Hehe:

Ønsker deg ei fin ploppfull helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Madden og Murmel!

Det har vært en innholdsrik helg. Vi har vært hos svigers. Har fått masse fint til babyen. :hoppe:

Vi fikk besøkt venninne B og kamerat J som fikk en datter tidligere i år. Hun er så nydelig! Rart å se hvor fort utviklingen går.

Fikk også besøkt venninne H og kamerat R som venter baby (de tror det blir jente de også.... :ler: ) 1,5 måned før oss. Godt å prate med H. Vi tenker mye likt når det gjelder graviditet og barn :Nikke: . Vi spiste på koselig, italiensk restaurant og bare koste oss.

I natt var det ikke koselig... Fikk "forstoppelses-mageknip". :kvalm: Tror babyen lå litt opp mot tarmene... :tunge1: Det var slitsomt! Håper ikke dette blir vanlig i svangerskapet. Kan vel ligge en annen plass..? :roll:

19+4 (menstermin)

20+4 (UL-termin) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere han andre i vennekretsen som også venter. Det har vi og. Det er liksom så mye bedre å prate med noen som er oppi alt enn de som ikke venter. Det kan fort blir for mye for de :ler: Er jo ikke grenser for hva en kan diskutere...

Så bra at du har hatt en god helg. Jeg har jobbet hele helgen så det har liksom blås forbi meg. I tillegg er det mye denne uken og fullt kjør neste helg og. ikke mye fritid her i gården nei. Så da er det viktig å nyte de små øyeblikkene. Håper du får en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke har kjent noe mer av den mageknipen...det er ikke noe godt!!! :riste:

Høres ut som om helga har vært bra til tross for mage-plage da! Håper du får ein fin uke også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke alt som er like enkelt med en liten i magen. men det går seg sikkert til. får sikkert både sånne og slike dager. er godt og snakke med andre i samme situasjon og ikke føle seg som den eneste snålingen som vandrer rundt på to bein.

håper det fortsetter og gå bra med dere utover. tenkt over halvveis alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere stikker innom, Glossy, Madden og Linemor. :kyss:

Magen min er bedre i dag. Tror det er bivirkning av jerntablettene jeg har begynt å ta. Prøver å spise litt yoghurt når jeg tar tablettene. Skal hjelpe magen.

I dag har mannen vært ute å "luftet" meg igjen. :ler: Som tidligere nevnt (opptil flere ganger...) synes jeg det blir lange dager her hjemme nå som jeg er sykemeldt. I dag ble det en tur til IKEA. Vi skulle egentlig ikke ha noe... :roll: , men kom ut med tre fulle poser.. :oops:

Det ble lampe, små hyller til kjøkkenet, lys, planter, boller, gavepapir, et bilde til soverommet, smekker til babyen +++

Nå er mannen i gang med montering, mens jeg har funnet sofaen. (Ble gåen i ryggen av vandringen inne på Ikea).

:sove:

19+5 (menstermin)

20+5 (UL-termin) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå....nå ble jeg misunnelig!!! VIL OGSÅ PÅ IKEA!! Forstår at du blir sliten...for det er ganske tungt å vandre rundt der i timesvis!!! :) Grei arbeidsfordelig dere har forresten!! :ler: Den kjøper jeg!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsfordelingen er helt fin den, Madden. :ler: Blir ekstra bortskjemt nå som jeg er gravid, merker jeg.

I dag har jeg kost meg med å rydde på plass de nye Ikea-tingene. Snart skal jeg ut å handle mat.

Jeg fikk "Pride and Prejudice"-dvd i posten i dag.... :oops: Pleier egentlig ikke se så mye på slike romantiske serier, men akkurat den synes jeg er veldig koselig...., også er jeg veldig hormonell akkurat nå da.. :ler: Nå har jeg mange timer med snufsing foran meg. :grinele:

Litt kaos her for tiden. Vi har en del frukttrær i hagen. Det ser ut som fuglene har fått i seg litt gjæra frukt, for de har det med å kræsje i vinduene her.. Det er noe for innekatten vår som nesten kræsjer i vinduene fra den andre siden... :ler: Nå ligger den og spionerer ved det ene vinduet. Tøff i trynet nå. Er den ute blir den livredd.. :ler:

Nå får jeg ta meg en dusj og freshe meg litt opp før jeg drar på bytur.

19+6 (menstermin)

20+6 (UL-termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja de dyra de dyra.

godt at det ser ut sim om alt går bra med dere begge. nyt det og bli bortskjemt du. er godt og bare kunne legge beina i sofaen og slappe av når man er sliten.

ha en kjempe fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slapper nok litt for mye av for tiden, Linemor, men det er godt òg. :)

Byturen var bra den, Madden. Godt å få strekt på beina. Begynte med regn oppe hos meg og endte med sol nede i byen. :)

Sov leeeeenge idag. Vinduet sto på vidt gap (til mannens fortvilelse). Jeg er så varm om natta og ligger under min tynne sommerdyne... :roll: Det å stå opp fra den varme senga om morgenen derimot er ikke så lett. Jo kaldere og mørkere det blir, jo verre blir det nok å få meg opp....

Har vært flink de timene jeg har vært oppe da. Har tatt for meg soverommet i dag og ryddet og vasket der. Gjorde det ganske grundig etterhvert og begynte til og med å omorganisere i smykkeskrina. :o

Nå holder jeg på å lage risengrynsgrøt. Har kokt den opp og nå skal den stå leeeenge i kald stekeovn med lokket på slik at den blir riktig så god.. Og så koke den opp når mannen kommer hjem. :sikle:

Nesten så jeg får litt julestemning. :nisse: (Pleier å ha risengrynsgrøt på lillejulaften....).

20+0 (menstermin)

21+0 (UL-termin) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å...jeg er i litt sånn julehumør jeg også i dag..satt litt for mye inne på juleforumet tidligere i dag.. og det straffet seg!!! :ler:

Kjenner meg sånn igjen i den ryddinga di...jeg går bare dypere og dypere ned i materien..til slutt ender jeg opp med garderobeskap med brettekanter og farvesortering...nattbord med millitær orden, og nedvask fra tak til gulv... :ler: Helt håpløs der.. og så er jeg utrolig flink på å spore av..jeg begynner i et hjørne og så dukker det opp ting underveis..så selv om jeg begynte på soverommet med en kommode..så kan du være sikker på at du finner meg igang med å skure altanen i neste øyeblikk :ler: ... Sorry..ikke meningen å spore helt av inne i dagboka di da...men jeg satte bare igang skravla litt!! :sjenert:

Bra at byturen var fin!! Håper du får ei bra natt i natt...temperaturmessig!! :wink::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer julestemning i dag, Madden.. :) Da jeg sto opp i dag til morran (*kremt* formiddagen..) var det jo helt rimet på bakken.. Trodde med en gang det var SNØ! :o

Er halvveis i dag, hvis vi tenker mensterminen, og det er den jeg tror mest på.. :Nikke: (Så får det heller være at fødselen kommer en uke før.. :) )

I kveld skal jeg ut å spise middag med venninne T som jeg ikke har møtt siden i sommer (da jeg hardnakket nektet for at jeg prøvde på bli gravid, mens jeg da sannsynligvis var en uke på vei.... :oops: Hvordan skal jeg bortforklare den "løgnen" tro?)

Den blir kjempekoselig!

Men nå skal jeg ringe mamma.... :hjertesmil: (Håper barnet mitt får et like godt forhold til mamma som jeg. :):) )

20+1 :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...