Gå til innhold

Champagnes dagbok


Champagne

Anbefalte innlegg

Da er nok en helg over. Var på byen i går og det var kjempegøy!!

I dag snakket jeg med S på msn. Han var så kald mot meg :( Vi studerer jo sammen og jeg finner det ganske problemmatisk. Helt siden sommeren har jeg holdt meg unna de festene jeg vet han skal på. Men nå går det ikke lengre, for han er jo med på alle festene. Så idag spurte jeg om han skulle på den neste festen jeg skal på, og ja det skulle han. Så sa jeg at jeg synes det er vanskelig å være på fest sammen med han, så jeg kommer ikke til å gå. Da fikk jeg svar; venn deg til det, jeg skal på den og den festen også, og ballet. Dvs at han skal på alle festene til lenge etter jul. Tydelig at det er jeg som har problemet her. Måtte gråte en skvett. jeg orker ikke kutte ut alt det sosiale pga han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe moro når det er sosiale ting og man helst ikke vil være sammen med S. Jeg skjønner deg veldig godt ...... har litt av det samme problemet selv, bortsett fra at det ikke er så ofte/ille.

Synes ikke du skal kutte ut alle fester pga han. Prøv å allier deg med andre slik at du ikke blir så opptatt av å se etter han ( vet at det er lettere sagt enn gjort ). Prøv å ikke bry deg om han, la han se at du går på de fester du vil og smiler og har det kjempe gøy uten han !

:klem:

Dette klarer du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å gjøre det ja. Heldigvis har jeg mange gode venninner/kamerater som vet om situasjonen og har lovet å støtte meg. Men jeg vet at når festen er der og de er opptatte på sin kant, er ikke mine filleproblemer akkurat første pri.. Men jeg skal gå. Ikke på den første festen, for den skal ikke noen av mine venner på, men på den neste som er årets høydepunkt som "alle" går på. Da skal jeg være råsexy, overlegen og omkranset av gutter. S skal få føle på seg hva han har mistet. Synd at han også er råsexy i mine øyne da, så jeg kommer til å sikle like mye på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på IKEA og hamstret stearinlys. Så nå er jeg rustet til en mørk høst! Har lys over hele rommet mitt nå, og storkoser meg!!

Kjøpte meg også en kontorstol. Lurer på om jeg klarer å skru den sammen. S ringte i sted, han sa han kunne komme over og skru for meg om han fikk sove over... jeg fniste litt men takket høflig nei. Gud så lite som skal til for å løfte humøret mitt :oops:

Nå er det tv'en som kaller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg svak. S har trukket to visdomstenner og er enormt hoven og har fryktelig vondt. Ikke klarer han å spise heller. Da jeg var på jobben fikk jeg melding om jeg kunne lage middag til han. Og jeg sa ja. Så nå har han vært her og spist suppe. Og så satt han litt ved siden av meg og strøk meg på ryggen og magen (jeg som hater det). Men ikke noe mer. Jeg hadde sinnsykt lyst til å rive av han skjorta og legge meg på brystet hans, men jeg lot være- var litt sterk da. Nå har han dratt. Og bra er det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg også en kontorstol. Lurer på om jeg klarer å skru den sammen. S ringte i sted, han sa han kunne komme over og skru for meg om han fikk sove over... jeg fniste litt men takket høflig nei. Gud så lite som skal til for å løfte humøret mitt :oops:

Hva i all verden er det med han derre S? Har lest igjennom de siste innleggene dine og synes han vingler litt fra det ene til det andre.

Først tilbud om massasje. Så er han kald og hard (ang festene på skolen), så vil han sove over mot å hjelpe deg med stolen. Så kosing når han var på besøk hos deg. Greit nok at du er grei mot ham når han har trukket tenner, men dog. Hva er det egentlig han vil? Og hva vil du???? Kanskje du bør sette mer grenser for ham, hvor nær vil du ha ham? Bør du slippe ham så nær uten å kreve noe igjen fra ham? Når han sårer deg i andre sammenhenger.

Synes ikke du skal kutte ut sosiale ting på grunn av ham. Heller da gå på festene og være sammen med dine venner og ha det moro, selv om det blir tungt så vinner du på det i det lange løp.

Kanskje du synes dette virker litt hardt og krasst, det er ikke meningen. Men jeg synes kanskje han tar litt mye styring her på bekostning av deg og det blir jo ikke riktig hvis han ikke samtidig gir noe tilbake.

Masse :klem: håper du får en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har helt rett anonyma. Jeg burte ta avstand til ham og prøver så godt jeg kan. Hva han vil vet jeg, han vil ha meg tilbake igjen. Men han vet også at det aldri skjer, og at jeg fortsatt har masse følelser for han og han prøver å spille på dem for å få meg tilbake. Og han er veldig flink til det, for han kjenner meg så godt etter at vi var kjærester i nesten to år. Jeg har et svakt punkt for ham og vil nok alltid ha det, men jeg vet at han ikke er til å stole på så jeg prøver å komme helt over han.

Helgen var topp, har vært på hyttetur!! Er så sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Det er ikke så lett med disse følelsene. Man vet hva man burde gjøre, men det er neimen ikke så lett alltid.

Tror du gjør smart i å ikke ta S tilbake og stole på han. Da vil du nok bare bli såra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hele helgen på hyttetur. Jeg har hatt endel plager men ryggen, får lett hekseskudd hvis jeg løfter tungt/feil, og dette er noe alle vet. Hytta ligger et stykke inni skogen, og man må gå en ganske ujevn sti for å komme til den. Vi har alltid mye som skal bæres inn til hytta, og jeg slipper alltid unna pga ryggen. Men på fredag forsto jeg at min rygg tydeligvis ikke var unnskyldning god nok. Vi skulle bære inn en sovesofa, den var skrudd i flere deler og ganske stor og tung, i tillett til endel sekker med sementblanding. Jeg gikk først inn til hytta med sekken min (som var veeeldig tung) og gikk så en tur og bar en lett del av sofaen. De andre bar fortsatt, og jeg begynnte å rydde og ommøblere inne på hytta. Da alle delene til sofaen var kommet, sa jeg til en av gutta C som har mest peil på hva som skulle gjøres på turen, at jeg ville begynne å skru sammen sofaen. Jeg fikk et innmari surt svar om at det skulle han gjøre selv, jeg kom aldri til å klare det. Så kommenterte han ommøbleringen min (vi måtte kaste ut en sofa for å få plass til den nye, og jeg hadde satt den elste og styggeste sofaen ut i gangen), sa at jeg hadde misforstått totalt og at jeg bare måtte sette sofaen på plass igjen fordi vi skulle ha alle sofaene på hytta. Men alle så jo at det var for trangt med en stor hjørnesofa og tre vanlige i en liten stue, men ikke han selvsagt. Og jeg vet jo nå at han sa det bare for å være kip med meg siden han var sur siden jeg ikke var med og bar sofa.

Litt senere skulle vi dele arbeidsoppgavene på hytta. Som vanlig er det jentene som vasker ned hytta, mens guttene driver og snekrer litt ute. Det skulle snekres en rist til å ha på dusjgulvet (sånn til å stå på) og jeg og to venninner meldte oss frivillig. Det ble notert. Senere på kvelden ble det mye alkohol og det ble veldig sent. En venninne av meg fortalte meg en gang midt på natta at C hadde sagt noe sånn at "Champagne får iallefall ikke lov til å snekre dusjgulv". Jeg ble litt sjokkert, men trodde egentlig venninna mi hadde misforstått, for jeg kunne ikke skjønne hvorfor ikke. Forrige dugnad snekret jeg et gelender, og det er helt i vater og veldig bra synes jeg. Det synes tydeligvis ikke C. Men da enda en venninne kom og sa at han hadde sagt det, og da to gutter plutselig neste morgen drev og bygde dusjgulv, skjønte jeg at det stemte.

Jeg ble jo litt skuffa da, men begynte å vaske i stedet. Jeg vasket hele helgen, lagde mat til 18 personer og var selv fornøyd med innsatsen. Jeg skulle egentlig hjem lørdag kveld, men ble til søndag men måtte dra tidlig. Vi var en liten gjeng som dro hjem kl 13. I går mottok alle en to siders mail av C hvor han kjeftet og smelte på oss, og jeg skjønte at mye var myntet på meg. Spesielt nevnte han matlagingen, han mente jeg hadde laget middag for tidlig (vi spiste middag 21.30) slik at folk ikke fikk gjort nok på hytteturen. Han var også sint for at vi dro så tidlig og lot han og 9 andre være igjen med all vaskingen. Det var ikke mye vasking igjen, det var kun å dra over gulvene (det kan man ikke gjøre før helt til slutt) og å vaske utedo. Men i protest hadde han og de andre reist fra hytta senere på ettermiddagen uten å vaske eller ta med seg mat/søppel fra hytta. Derfor må endel dra opp i morgen for å vaske ferdig.

Jeg kan ikke forstå at han skal bli så sint. Alltid er det jentene som vasker og gutta som står og ser på at en snekrer ute, de må da takle å vaske litt de også?? Han er en veldig god kamerat og vi har alltid hatt en veldig god tone, men nå begynner jeg å revurdere vennskapet vårt. Det går da ikke an å oppføre seg sånn!!? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går IKKE ann å oppføre seg sånn. Det er utrolig barnslig. Trodde ikke at voksne folk kunne oppføre seg sånn, men de kan tydeligvis det.

Han vil nok etterhvert angre for dette, det må jo være flere enn deg som reagerer på en sånn teit oppførsel.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til C hvor jeg forklarte at jeg følte meg urettferdig behandlet og så konfronterte jeg han med at han hadde sagt det om meg til venninnene mine. jeg skrev at jeg var skuffet over han og at jeg syntes han heller kunne si ting til meg fremfor å slenge med leppa til andre. Jeg sendte mailen mandag, men har ikke fått noe svar enda. Hadde forventet en unnskyldning, men det kan jeg vel drømme om...

Jeg har akkurat snakket med bestemor.. dette er veldig pussig, for å går begynte jeg plutselig å tenke på alle sommrene jeg tilbrakte hos henne da jeg var mindre, og om hvor bra jeg hadde det. Hun laget melkesuppe til meg hver kveld til kvelds, og mamma ble vill og gal for jeg kom alltid hjem etter 8 uker hos henne 8 kg tyngre :ler: Dette fortalte jeg en venninne i går ettermiddag. Jeg hadde helt glemt melkesuppa, har ikke spist det på flere år, men fikk plutselig lyst på det i går.

Derfor ringte jeg henne i dag for å gå oppskriften, og det første hun sa da jeg spurte etter den; "det var pussig, jeg og bestefar snakket om deg og den melkesupa i går, og om hvpr rasende mamma ble og at hun forbød meg å lage suppe til deg hver kveld".

Dette er så rart! Begynner nesten å tenke at vi hadde litt sånn tankeoverføring jeg.. :roll: er litt for tilfeldig altså. Mamma pleier å ha sånn med henne hele tiden, men jeg har alltid tatt det for tilfeldigheter. Moro.

Iallfall fikk jeg vite litt mer av bestemor i dag. Min onkel er en fyr som ikke alltid har hatt det like lett. Han er ganske stygg egentlig, og har store problemer med å få seg dame. Han er 100% snill, av og til litt for snill, for folk lurer han og utnytter han. Derfor var han så lur at han for noen år siden dro til Thailand for å skaffe seg kone. Hun kom til landet, og etter nøyaktig tre år gikk hun fra han. De har en nydelig datter sammen, som onkel har omsorgen for. Bestemor fortalte meg at thaidama til onkel nå jobber for club4. Jeg gikk inn på internett, og der ligger min tidligere tante utbrettet for alle til å se. Var veldig små bilder og de hadde byttet ut navnet hennes, men hvis man vet det er henne ser man det også. Hun jobber visst som hore i Oslo også (Onkel og ungen bor i Bodø). Stakar onkel, han tar det ikke så lett nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemors melkesuppe:

Makaroni, rosiner og sukker legges i en kaserolle med vann, slik at det akkurat dekker over makaronien. Man koker dette til alt vannet er borte. Så heller man 1 liter helmelk oppi, og lar dette koke i ca 10 min. Smak til med mer sukker om det trengs..

Noen som vet om det blir dårlig om man bruker lettmelk (bestemor påsto det) og erstatter sukkeret med suketter?? Jeg er på slanker'n for tiden... og har SÅÅÅ lyst på melkesuppe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,da er nok en helg over.

Fredag var jeg ute og spiste pizza, tok en drink og var på kino med en venninne jeg ikke ser så ofte. Det var hyggelig det, men hun er en venninne det er best med i små mengder for hun er ikke helt god.

Lørdag feiret jeg og de to jeg bor sammen med 8 ukers godterlov med 3 retters middag og fotballkamp. Riktig hyggelig.

Søndag ble det litt lesing. Uff nå er det under 1 mnd til første eksamen og jeg har panikk.

Har kranglet med mamma også i helgen, men hun ringte søndag og sa unnskyld så nå er vi venner og jeg skal hjem i kveld.

Så blider fra festen på skolen i helgen (den jeg ikke dro på). S var der, og koste seg med diverse jenter. Han er patetisk synes jeg, på alle bildene står han med tunga ut inntil forskjellige jenter. Vanligvis ville jeg blitt sjalu men det var bare teit. Var på kino med han i går og han prøvde seg hele tiden. Jeg var kald og avvisende. Føler meg litt forvirra, har så lyst å ha sex med han en siste gang men samtidig synes jeg han er teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Var på den store festen med skolen på fredag, den jeg ikke har hatt særlig lyst til å gå på fordi S kommer til å være der. Vi var en stor gjeng på voerspiel, og jeg drakk meg ganske full (følte jeg trengte det for å møte S). Hadde det kjempegøy. Så dro vi på festen, og der var S. Jeg pratet med endel folk og danset, men holdt som forventet et øye med han. Han danset endel med ei blond jente, og jeg ble sjalu da det virket som om de var mer enn venner. Da jenta var borte gikk jeg bort til han og ba han bli med meg ut. Det ble han, og da vi kom utenfor kom tårene ufrivillg. Jeg gråt og han klemte meg inntil seg og lurte på hva det var. Jeg sa at "Det er greit at du roter med andre bare jeg slipper å se det" og han prøvde å trøste og sa at han aldri skulle gjøre det for han ville ikke såre meg osv osv, og jeg måtte love det samme. Så sto vi der litt og klemte osv, og jeg hadde grått all sminken av meg og ville hjem. Han fulgte meg for å hente jakka mi og engang på veien til den begynte vi å kline. Det hele endte med at jeg ble med han hjem...

Litt usikker på hvor lurt det var. I dag er det søndag og jeg har heldigvis ikke hørt noe fra han enda.

I går snakket jeg med P på MSN. Han fortalte meg at han dater en søt jente og at de muligens er sammen. Jeg ble litt skuffa men det stikker ikke så dypt lengre, selvom jeg skulle ønske han bare ville ha meg fortsatt.

Men, nå må jeg finne meg en ny fyr snart. Exer er ikke bra for meg tror jeg. Og jeg føler meg litt ensom fordi begge de jeg bor sammen med driver og dater hver sin og virker så lykkelige. I går var de begge på date og jeg var ute og spiste med en venninne. Forrige lørdag var de også på date begge to og jeg satt hjemme alene. Uff sånn kan det ikke fortsette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, det hørtes ikke noe bra ut. Både med festen og at du er ensom. Tror kanskje du må jobbe litt med å "kvitte" deg med S for godt. OG finne deg andre å være sammen med. Det er ikke bra å være for mye alene i en sånn periode. Bruk venner og bekjentskaper for alt det er verdt. Folk stiller opp dersom du tar litt initiativ selv, spesielt om de kjenner til situasjonen din med S.

Masse :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt og tenkt på S hele uka. Det er så slitsomt å ha han i livet mitt, han krever så mye energi og tårer av meg enda, ett år etter det ble slutt. Jeg merker at årstiden er ekstra ille også, siden det var i fjor på denne tiden at hele forholdet gikk i vasken og jeg hadde et halvår som var et rent helvete. Jeg hadde det så grusomt høsten, julen og vinteren fram til våren en gang i år, tror det ble litt bedre i mai da jeg møtte P og fikk andre ting å tenke på. Men desember i fjor tror jeg er den værste måneden i mitt liv noensinne. Egentlig kunne hele skoleåret 2003/2004 bare vært slettet fra hukommelsen. Karakterene mine gikk til helvete (jeg som egentlig er et lite skolelys) og alt var bare så jævlig. Jeg blir helt lei meg hver gang jeg tenker på det, skjønner ikke hvorfor jeg må tenke på det så ofte??! :roll: Jeg lurer på om alt bare vil bli bedre om jeg slutter å ha så mye kontakt med han? Slutte å sjekke bilder på nettet etter hver fest (blir sjalu når jeg ser han med andre jenter), slutte å dra på besøk og småkose med han, aldri bli med han hjem og ha sex med han, ikke ringe eller snakke med han på msn hver dag, slutte å småflørte på skolen, ikke prate om han med kompisene hans (som også er mine venner). Klarer jeg det da? Jeg er på en merkelig måte hekta, har så lyst på han hele tiden.... Han har en sånn tiltrekkningskraft på meg...... faen ta han.

Diskuterte barneoppdragelse på familieforumet i kveld. Ble litt trist. Er så mange barn som blir nedverdiget hver dag, føler sånn med dem. Jeg kjenner følelsen når en voksen tråkker på et lite barn som ikke forstår eller kan gjøre noe med det. Jeg lover meg selv at jeg aldri skal nedverdige mine barn om jeg får noen. Aldri slå eller mobbe dem. Jeg ble mobbet fra jeg var 8 år til jeg var 15 eller noe, av faren til bestevenninna mi. Jeg var litt lubben og han kalte meg "Ruslebiffen", han trodde vel ikke jeg forsto hva det betydde men jeg ble veldig såra og jeg tåler ikke mannen den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg ikke særlig aktiv i dagboka mi for tiden. Det er fordi det skjer ikke noe spennende i livet mitt om dagen, er midt inni en slitsom eksamensperiode og gjør ikke annet enn å lese og stirre på tv'en.

Hadde første eksamen i dag, og den gikk egenlig ganske greit. Har neste på onsdag, men orket ikke lese noe i dag så det blir full guff i morgen. Blir ganske antiklimaks etter en eksamen, hodet er helt blåst etter å ha vært så konsentrert i såpass lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen !

Håper det går bra med deg og lykke til på eksamen.

I dag traff jeg eksen. Vi skrev under noen papirer. Han skal bli pappa - det var vondt å høre. Men sånn er livet.

Tror nok det er best for oss begge å komme oss vidre i livene våres uten teite eksen som S og min.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...