Gå til innhold

Champagnes dagbok


Champagne

Anbefalte innlegg

Tusen takk alle tre!

Jeg har faktisk ikke vært her inne i dagboka mi på omtrent en mnd, ble litt lei egentlig. Men nå er siste eksamen printet ut og skal leveres i morgen, så da er livet igjen verdt å leve!! Skal bare jobbe tre dager nå, så er det JULEFERIE!! :gullengel:

La toya: Trist å høre. Jeg håper du klarer å heve deg over dem og bare være sterk og fri. Savner dagboka di! Si i fra om du en dag lager en ny..

Har vært sur på S i helgen, han har oppført seg som en dritt. Jeg har hele veien hjulpet han hvis han har trengt forelesningsnotater, kompendier eller lignende, har kopiert til ham og greier. Men da jeg trengte å kopiere noe av ham på onsdag, var det plutselig veldig vanskelig, han hadde ikke tid, hadde blitt matforgiftet osv. Jeg vet han var dårlig og kastet opp fredag, men hva med torsdag og onsdag?? Jeg ble så forbanna og fortalte han akkurat hvor skapet sto. Fredag var det eksamensfest, og han skulle dit, men siden han var dårlig holdt han seg hjemme!! Dermed kunne jeg dra! Vi tre som bor sammen stæsjet oss opp og styrtet en hel del vodka, før vi dro og rocka byen!! Og jeg møtte en søt fyr som jeg klina med, foran hele skolen. Om S får vite det vet jeg ikke, håper nesten ikke det men det var litt gøy alikevel. Fyren jeg klina med er ikke noe å samle på, men det var så gøy å kline litt igjen!!

Middnattsol: Takk skal du ha! Endelig er det over, og jeg tror det gikk ganske ok egentlig!

Trulselinemor: Tusen takk og god jul til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Svinger innom for å ønske deg en riktig god julefeiring. :klem: Takk for mange hyggelige hilsner i boka mi den siste tiden. Setter veldig stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to!!

Snakket akkurat med S på msn. Han sa noe om at han hadde hørt jeg var "opptatt" på festen fredag, lurer på om han har fått høre at jeg klina med han fyren. Uff får vondt i magen. Vil ikke at han skal ha det vondt og være sjalu, samtidig som han fortjener å vite hvordan jeg har hatt det mye av det siste 1,5 året. jaja.

Har lyst på litt kos. Å ligge på brystet til en som stryker meg over ryggen og klemmer meg hardt.

Nei nå er det juleferie!! Gleder meg sånn, er så sliten at jeg føler meg som en zoombie. Har jobbet døgnet rundt i helgen med en hjemmeeksamen samtidig som vi har festet om natten når vi ikke har arbeidet. En eller to dager igjen med jobb nå så er det ferie!! Hurra. Og tre nøtter til aksepott!! Ja denne julen skal bli bra!!

God jul alle sammen! Så snakkes vi på nyåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er et nytt år kommet. Blanke ark og alt det der. Jeg skal prøve å gjøre noe bra ut av dette året, har et nyttårsforsett jeg skal klare å holde...

Føler meg så utrolig feit og ekkel etter all julematen. Var så mye god mat og jeg proppet i meg både det ene og det andre, så nå SKAL jeg ned i vekt, koste hva det koste vil. Jeg veide 74 kg før jul, nå tør jeg ikke veie meg men det ligger vel like over, og før sommeren, dvs før juni mnd, SKAL JEG VÆRE PÅ 60-TALLET. Jeg ser helt ok ut med klær på, men ikke faen om jeg viser meg i bikini som den valrossen. Er valkete og fæl. Hater kroppen min i dag!!

Plan:

Trene tre ganger i uka, minst to ganger.

Spise mindre karbohydrater, kun brød uten hvetemel og mer grønnsaker.

Ikke spise godteri i ukedagene, og begrense det til en dag i helgen. (Kan bli vanskelig, men druer og nøtter er lov, og det er da godt det også!!!!)

Aller helst vil jeg ned 10 kg, men jeg er veldig fornøyd bare jeg kommer meg ned på 60 tallet. Har ikke vært der på en stund, men jeg har aldri veid så mye som jeg frykter jeg veier nå.

Uff det ble mye kropps-prat. Ikke så mye annet å fortelle. Hadde en super jul, men den gikk altfor fort.

Til sommeren er jeg ferdig utdannet. Da skal jeg søke jobb, blir både spennende og skummelt. Trives med å være student, men det skal bli deilig med lønn!!

Det var alt for denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg blitt storesøster! Samboeren til pappa har født en velskapt jente. Jeg er så glad for at det ble en jente, akkurat det jeg ønsket meg! Og at hun er velskapt og frisk selvsagt. Jeg fåt dessverre ikke besøkt dem siden de bor langt unna, men jeg skal reise en tur så snart jeg har tid og stemoren min orker besøk. Fikk en mms med bilde av henne før i dag, og hun er kjempesøt!

Jeg har kjøpt S sin gamle tv, og jeg fikk den i dag. Kjempefint å ha en tv som er normalt stor, ikke en hybel-tv jeg nesten ikke ser. Blir tv-kveld på meg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Dette har jeg spist i dag:

Frokost: 2 skiver GROVT brød uten hvetemel med makrell i tomat. 1 glass appelsinjuise.

Lunch: 1 skive brød med vellagret norvegia og agurk, 1 croissant med brunost og bringebær (FY!!), 1 glass appelsinjuice.

3 kopper te med suketter på jobb. 1 banan.

Middag: Fylt rødspette med salat til.

Noen få saltede pistasjenøtter. Cola Light.

Bortsett fra croissanten er jeg ganske fornøyd med maten hittil i dag, så lenge jeg ikke skeier ut i kveld da.. skal prøve og ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en fin dag!

Sto opp kl 9, tok meg god tid før jeg dro ut i Bogstadveien med mål å finne bukse. Som vanlig ble jeg skuffet, fant ingen som ikke var "tantete" som passet meg. Jaja, må ikke gi opp. Skal ta meg en tur på JC i morgen tror jeg, eneste problemet er at jeg har funnet ut at jeg ser myyye slankere ut i dressbukse enn i olabukse, så vi får se.

Som vanlig følte jeg meg utrolig feit etter at ingen bukser passet. Men jeg dro på jobb, og etter jobb på trening. Og da fikk jeg meg en hyggelig opplevelse!! Jeg veide meg, og veide 71,6 kg! Hurra, før jul veide jeg 74 kg og etter sinnsykt mye frotsing i julemat er det et under at jeg har gått ned. Utrolig men sant! Ble sååå glad, selvom jeg ser at jeg må ned minst 5 kg for å trives med kroppen min igjen.

Jaja, med nytt mot har jeg vært på butikken og kjøpt masse sunn mat, til og med bananer som jeg ikke har spist siden barnehagen igjen. Nå skal det spises banan i stedet for brød/knekkebrød/potetgull når jeg er sulten.

I dag har jeg spist:

2 skiver grovt brød med egg og kaviar til frokost.

1 liten bit kålrabi og 1 banan til lunch.

2 kyllinglår med litt kesam og masse maiskorn til middag.

Nøtter.

Cloa light og masse te med suketter.

Passe fornøyd med dagens mat, men er litt usikker på hvor sunt det er med nøtter. Ikke så mye karbohydrater, men det er da mye fett og kalorier?? Ikke vet jeg.m Er veldig godt iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist:

2 skiver grovt brød med egg og kaviar til frokost.

1 liten bit kålrabi og 1 banan til lunch.

2 kyllinglår med litt kesam og masse maiskorn til middag.

Nøtter.

Cloa light og masse te med suketter.

Passe fornøyd med dagens mat, men er litt usikker på hvor sunt det er med nøtter. Ikke så mye karbohydrater, men det er da mye fett og kalorier?? Ikke vet jeg.m Er veldig godt iallfall.

Nøtter inneholder endel fett, men det er godt fett så det kan du trygt spise. Bare ikke spis store mengder hele tiden. Ellers synes jeg kanskje lunsjen din var litt mager i dag. Pluss for fin frokost :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg kanskje lunsjen din var litt mager i dag. Pluss for fin frokost :-)

Det var vel egentlig bare fordi jeg spiste så sen frokost (kl 10) og ikke kunne spise så mye før trening.. ellers ville jeg nok spist litt mer til lunch. Har funnet ut at banan er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Gratulerer med lillesøster !

Og så har du jo vært flink med vekta, siden du til tross for jula har gått ned. Da er du på rett kurs.

Har nesten det samme målet som deg.

Håper at denne sommeren blir en fin sommer hvor man kan føle seg vel med seg selv og kroppen sin :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mandag: Var på jobbintervju, det første noensinne. Var veldig nervøs før jeg skulle inn, men klarte å roe nervene og syntes det gikk veldig bra!!

I tillegg til dette møtte jeg en fyr jeg har vært betatt av i 2 (to) år men ikke har hatt nubbsjans på, da han har hatt samboer i en evighet og de har kjøpt seg leilighet sammen. Han vet at jeg er betatt. La oss kalle han H. Dat første han sier da jeg møter han (rett før vi begge skal inn på intervju, masse fremmede folk og mennesker fra jobben vi søker på rundt oss) er "hei Champis, det er slutt med dama og jeg flytter ut i dag etter intervjuet! " Jeg har ikke sett og snakket med fyren på 6 måneder omtrent. Ble litt tatt på senga kan man si.

Mandag var altså en bra dag, fyren jeg drømmer om er singel og måtte informere meg om det, og intervjuet til jobben jeg vil ha gikk over all forventning.

Jeg regnet med å få en telefon tirsdag om at jeg kom videre til 2. intervju, men nei. Satt omtrent hele tirsdag og stirret på tlf. Ikke idag heller ringte de. Da jeg kom hjem fra skolen hadde jeg fått et brev om at jeg dessverre ikke var aktuell i denne omgang. NEDTUR! Nå sitter jeg og propper i meg is. Ikke fikk jeg drømmejobben og så er jeg blitt forkjløet i tillegg. Uff og æsj.

Men jeg har så lyst til å sende sms til H, men det er vel å mase litt nå som han driver og flytter ut og greier...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag var altså en bra dag, fyren jeg drømmer om er singel og måtte informere meg om det, og intervjuet til jobben jeg vil ha gikk over all forventning.

...........

Men jeg har så lyst til å sende sms til H, men det er vel å mase litt nå som han driver og flytter ut og greier...?

Hey, det der hørtes lovende ut. Spesielt siden han sa fra til deg. Gi ham litt tid først, ta kontakt og ta det sakte i svingene, så skal du se :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg håååper du har rett anonyma! Jeg har så lyst til å bli forelsket igjen, er så kjedelig å ikke være det.

I dag har jeg sendt inn cv til endel firmaer jeg kunne tenke meg å jobbe for. Jeg har også ringt selskapet jeg var i intervju hos mandag, og i morgen skal de ringe meg og gi meg tilbakemelding på intervjuet, sånn at jeg kan lære av mine feil og oppføre meg mer "korrekt" på fremtidige intervju. Jeg har troen fortsatt! Jeg VIL ha jobb. Gjerne før sommeren (er ikke klar for jobb før sept, men det er deilig å ha alt klart sånn at jeg kan ta sommeren med ro uten å føle meg arbeidsledig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg driver på og skriver jobbsøknader for harde livet jeg... håper jeg får jobb snart!

Skal på fest i kveld, blir moro tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...