Gå til innhold

Champagnes dagbok


Champagne

Anbefalte innlegg

Å, jeg har også lyst på chinchilla. De er så søte. Var på besøk hos ei som hadde tre, en liten familie. Er de greie å ha med å gjøre, blir de tamme sånn at man kan kose litt med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonyma: Det er veldig individuelt om Chinchillaer er tamme eller ikke. Min er ikke tam, hun liker ikke å bli holdt men elsker å bli klødd under haka, bak ørene, ja egentlig over hele kroppen, men bare når hun sitter i buret sitt eller når hun kommer til meg. Jeg kan ikke løfte henne opp og ha henne på fanget slik man kan med en katt eller kanin. Andre er helt tamme, mens atter andre er redde mennesker. Chillaer har ikke blitt holdt som husdyr (kun i pelsoppdrett) så lenge så de er ikke blitt helt tamme enda. Men de er veldig sjarmerende og morsomme dyr! Hvis du tenker på å anskaffe deg en vil jeg anbefale en oppdretter (de er faktisk billigere hos oppdretter enn i dyrebutikk), da du ikke vet noe om bakgrunnen til de i dyrebutikken og de ofte er usikre pga all støyen i butikken (ja det er synd på dem men hvis man kjøper dem pga det vil dyrebutikken kjøpe enda flere chillaer som får det vondt). Jeg kan skrive en hel stil om chillaer men jeg stopper der.. Si fra hvis du lurer på mer!

La Toya, baby-E, Truselinemor, Sommerfuglene: Takk skal dere ha og god helg tilbake!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg jammen inspirert til å skrive et par ord om Jenta mi (chinchillaen min). Hun ble født 17.mai 2000 og er hele 4 år! Egentlig er ikke det så gammelt for en chilla, da de kan bli rundt 20 år gamle.

Jeg fikk Jenta i bursdagspresang av min kjære ex M, og det første året bodde hun sammen med oss to i Bergen (der vi studerte da). Da det ble slutt mellom M og meg var det naturlig at hun ble min.

Vi kjøpte henne på dyrebutikken på OsloCity i august 2000, uten å vite noe særlig om chillaer. Jeg hadde lest endel på internett om dem, og var sjarmert. Vi var rundt i mange dyrebutikker i Oslo-området og så på forskjellige dyr før vi bestemte oss for Jenta. Alle de andre var grå, men hun hadde svart hode (hun er nå svart over hele overkroppen og hvit på magen, fargen kalles Black Velvet) så jeg syntes hun var ekstra spesiell!

Som dyr flest fra dyrebutikker var hun stressa da hun kom til oss. Chillaer er natt-dyr og de sover om dagen, og i en såpass travel dyrebutikk som den på OsloCity var det ikke mye ro å få for henne. Dessuten står alle dyrene der i samme rom, og fugler og papegøyer lager mye bråk sånn at gnagerene blir stressa. Hun var livredd da hun kom til oss, nektet å komme ut av huset sitt de første ukene og beit om vi stakk fingeren inn til henne. Vi vet at hun kom ut når ingen andre var der, for maten ble jo borte :)

I dag er hun er mye tryggere chilla. Hun er aldri inni huset (bare velter det og spiser det opp) og er ikke redd meg mer. Men hun er en bestemt frøken og ting skjer alltid på hennes premisser. Hvis jeg klør henne under haka, på hodet eller magen blir hun helt i ekstase. Da lukker hun øynene og forsvinner inn i drømmeland. Og for å gjengjelde tjenesten gnager hun litt på fingeren min (hun renser pelsen min tilbake) og selvom hun bare er snill er det veldig vondt noen ganger. Også lager hun søte små pipe-lyder når hun er i kosehumør.

Jenta til mamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg dan dagen i uka jeg har lov til å spise godis. Det er en bra dag. Men jeg føler meg så ekkel når jeg propper i meg..

I dag har jeg spist:

2 skiver Lindbergbrød med lettost og skinke og tomat. 1 glass appelsinjuice.

Pizzabit med salat til lunch. 1 milkshake (sånn fra Tine)

1/2 pizza grandiosa med rømmedressing og 1 glass tab extra.

4 biter After Eight

Planlegger å spise en pose med Superchips med dip senere i kveld..

Jeg som er på slankeren... uff og æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk jeg bare enda mer lyst på chinchilla. Sukk.

Helt enig med deg om dyrebutikker, jeg har vært i noen og sett på andre dyr. Jeg har jobba med mus, rotte og kanin før og liker å ta en titt. Men de dyra de presenterer i butikken vil jeg ikke ha. Jeg hadde veldig lyst på rotte engang og de hadde noen "unge" hannrotter. Unge, my ass, det var ikke så vanskelig å se at den rotta der var godt voksen. Dessuten er det som du sier mye støy og stress. Selv om gnagere er tilpasningsdyktige finns det grenser.

Ha en fin dag sammen med chillaen din, kos henne litt på magen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en lat dag. Det er ikke så gøy å være forkjølet.

I går var jeg i bursdag hos en venninne. Først travet jeg rundt hele dagen i byen for å finne presang til henne og for å se etter jakke til meg. Jeg fant en fin presang, ble et mintgrønt Friis-belte med diamantspenne på. Jeg og to andre venninner spleiset. Til meg fant jeg kun lue og skjerf, fra HM i offwhite ull med små perler på. Nydelige! Bare synd de var utsolgt for vantene som hører til, skal dra innom en annen HM og se om de har.. Jeg kjøpte også forsinket bursdagspresang til bestevenninna mi. Hun fikk øredobber og armbånd fra Oasis med rosa perler. Har lyst på dem selv *misunnelig-smiley*

Hun jeg var i bursdag hos i går bor laaangt unna og det er dårlig kollektivdekning dit. Vi kom kl 6 og spiste en nydelig middag. Jeg åpnet en flaske hvitvin og var i godt humør. Litt senere på kvelden var jeg imidlertid ikke i så godt humør lengre. Jeg ble dårlig i magen av vinen og all maten og hadde vondt i hodet av forkjølelsen min, følte meg helt ræva, skulle tro jeg hadde feber eller noe. Men på grunn av at det kun går kollektivt derfra en gang i timen kom jeg meg ikke inn til Oslo før halv 1. Selvom jeg kun bruker 10 min på å gå hjem fra byen var jeg så dårlig at jeg trass i særdeles dårlig råd tok taxi hjem. Da jeg kom hjem sovnet jeg som en stein i senga mi.

I dag har jeg bare sløvet hele dagen. Har hatt vondt i hodet og følt meg skutt. Alikevel har jeg skiftet på senga, lest 10 sider faglitteratur, skiftet på buret til dyret mitt og støvsugd. Dette ville tatt et par timer vanligvis men i dag tok det hele dagen :tunge1:

Vil helst begrave meg her hjemme men i morgen må jeg på jobb og rett fra jobb på forelesning. Lurer på hvordan det går?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært lang. Først var jeg på jobb fra 8 til to så reiste jeg rett på forelesning som varte i 4 timer. Etterpå var jeg på kino og så Uno med to venninner. Det var en bra film!! Og litt ekkel også da. Men jeg er stolt, jeg gikk på kino uten godteri, popkorn eller noe som helst! :)

Men da jeg kom hjem mistet jeg litt håpet. Jeg fikk se bilder fra den siste festen på skolen min der jeg ikke var med. Det var noen bilder av S der og jeg kjenner at jeg får vondt i magen når jeg tenker på det. Bilder av at han klemmer seg helt inntil andre jenter, han kysser de på kinnet, danser inntil dem. Jeg blir rett og slett dårlig!! Hvor lang tid skal dette ta?? Nå er det snart et år siden det ble slutt, den gutten slipper aldri taket. Hvordan kan jeg fortsatt bli sjalu??

Om noen uker er det en stor fest på skolen. Det er årets høydepunkt og alle går på den. Jeg har vært med hver gang. Men i år har jeg ikke lyst. Først og fremst fordi jeg vet at S kommer til å være der. Og da går jeg hele kvelden i helspenn og holder et øye med han. Følger med på hvem han flørter med, hvilke jenter som prøver seg osv osv. Kan ikke slappe av et sekund, og jeg får vondt i magen.For det andre har jeg så mange dårlige minner fra den festen. S og jeg kranglet alltid, gjerne fordi han klådde på andre jenter foran meg og jeg klikket helt på det. Eller fordi han ba meg passe på telefonen, en telefon med x antall anrop og sms til "venninna" han senere presterte å ha sex med samtidig som meg. Eller fordi han ble sur om jeg så mye som gav en kamerat en klem. For så lite skulle det til for å gjøre han sjalu.

Også har jeg på en måte lyst til å bli sammen med han igjen for da har jeg rett til å bli sjalu og kan nekte han å rote med andre. Og jeg vet at han kommer på flekken om jeg spør. Får masse sms om at han vil ha meg osv osv. Men på den annen side vet jeg at et forhold med Svinepelsen innebærer MYE smerte. Hvis jeg må gå igjenom det en gang til tror jeg ikke at jeg overlever. Jeg kan ikke bli sammen med han uten å miste all selvrespekt. Det er så jævla vanskelig av og til! Hodet mitt er klokt og vil holde seg unna, mens hjertet vil ha mer... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den annen side vet jeg at et forhold med Svinepelsen innebærer MYE smerte. Hvis jeg må gå igjenom det en gang til tror jeg ikke at jeg overlever. Jeg kan ikke bli sammen med han uten å miste all selvrespekt. Det er så jævla vanskelig av og til! Hodet mitt er klokt og vil holde seg unna' date=' mens hjertet vil ha mer... :cry:[/quote']

Her synes jeg du burde høre på hodet ditt ja. Selv om det er vanskelig. Han høres ikke helt god ut. Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men han virker noe umoden (?) Det går bare ikke an å oppføre seg sånn.

Kanskje det hadde vært bra for deg å holde deg unna ham en stund, så ikke alle minnene og vonde tanker kommer fram? Og du får kommet deg ovenpå igjen. Vise ham at du er sterk og klarer deg fint uten ham.

Uansett, ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha! Jeg vet at der har rett, men det er ikke alltid så lett å være sterk. Jeg er dessverre til en viss grad styrt av følelser, men kan være fornuftig også da.

I dag var jeg i forelesning. S var selvsagt der, og han satt ved siden av ei jente jeg aldri har sett før. De pratet og var sosiale under store deler av forelesningen. Selvom hun ikke var noe jeg vanligvis ville blitt sjalu på, ble jeg det i dag. I sommer da jeg datet P og jeg slapp å se han hver dag hadde jeg det supert, men nå er jeg inne i en periode hvor jeg tenker mye på det jeg og S hadde sammen, og spesielt alt det vonde. Jeg håper det går over snart!! Jeg har fortalt de jeg bor sammen om det, så de er der og støtter meg og kommer med oppmuntrende ord og er riktig så søte. Snille jentene mine!! Ei anna venninne har også tenkt å skaffe meg en blind-date så det blir saker. Bare er redd jeg ikke tør å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg vet alt om det med følelser man ikke burde ha. Vet selv at jeg ikke burde tenke på min eks men gjør det hele tiden. Da jeg hadde bursdag og fikk meld av han så var det det beste med hele dagen. Helt høl i hodet, jeg burde ikke tenke på han, men han er der likevel.

Synes du er flink som går på forelesning og alt, selv om S er der. Du viser at du takler dette :D Flink jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er enda en helg over! Skal si at tiden flyr!!

Fredag var jeg ute og spiste og på kino med mamma, stefaren min og mine to små søsken. Vi så Shrek 2, for en genial film! Holdt på å le meg ihjel!! :ler:

Lørdag var jeg og mamma i byen og shoppa. Fant meg endelig vinterjakke, en sort tynn boblejakke, ganske figurnær fra BikBok, på salg til kun 299 kr! Gjett om jeg ble glad! Hadde satt av 1000 kr til jakke, men nå kan jeg jo kjøpe meg veske eller noe annet snacks!!

Også har jeg en god nyhet! Mine foreldre driver og ser etter en liten leilighet! :hoppe: De skal kjøpe som en investering, og jeg kan bo der ganske billig!! De har sett en 1-roms litt utenfor byen, med sovalkove og balkong, og varmtvann og fyring inkludert i husleien! Den har helt nytt kjøkken og bad, og parkett i alle rom, ser veldig fresh ut! Bare er redd den er litt for liten.. :roll: jaja, vi skal på visning neste helg så da får vi se. Den ligger rett ved t-banen og det er jo en stor fordel, og i 1 etg sånn at jeg kan ha pusekatt!! Gjett om jeg har lagt planer allerede, selvom vi ikke har vært på visning engang. Skal bli delig å bo alene, blir litt gal av de jeg bor sammen med av og til, selvom det stort sett er hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har endelig kommet igang med treningen! Var på body-pump i går og det var tøft! Veldig stolt av meg selv!

I dag fortalte jeg S det, og da fikk jeg tilbud om massasje.. fristende, men jeg lo det bort. Også tok jeg meg selv i å fantasere om han da han gikk forbi i forelesningen i dag. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er da :D

Flink til å trener + klarte å si nei til fristende massasje ! All grunn til å være stolt av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag holdt jeg foredrag for hele klassen om hva jeg skal skrive hovedoppgave om. Jeg var ikke merkbart nervøs på forhånd, bortsett fra at jeg sov dårlig i natt (drømte om foredraget), men da jeg kom opp ble jeg ganske skjælven! Er så rart, er jo ikke noe nifst i det hele tatt men hendene skjelver helt av seg selv og stemmen blir rar. Jaja, delig å være ferdig.

I ettermiddag skal jeg på trening (body pump igjen) også skal jeg på Antstacia-konserten i kveld! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...