Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fin fødselshistorie! Kjekt å lese at du syntes selv at du hadde en god fødsel. Det er bra! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en fin fødselshistorie, takk for at du deler! :) 

Skrevet

E har gått opp 500 g på ti dager! :D juhu! Er så deilig å få skryt av helsesøster og høre at vi bare skal fortsette som vi gjør. Det varmer mammahjertet enormt! <3

Skrevet

Så fin fødselshistorie:) og så bra med skryt og at alt er bra med E :D

Skrevet

I dag har E hengt ved puppen hele dag omtrent. Sovet maks to timer totalt.. Økedøgn garantert. Håper ikke det blir flere dager med sånt! Hun pupper, sovner etter 15-20 min og flytter jeg henne over til nestet sitt våkner hun etter fem min og vil ha mer. Så nå bare lar jeg henne logge på fanget mitt etter at hun har sovna. Håper hun sover litt lenger da.. Eller nei, nå våkner hun igjen... Hurra for såre pupper! Ble ikke så mye søvn i natt heller så kjenner jeg begynner å bli trøtt allerede. Spent på åssen natta blir!

Skrevet

Eller hun våkna ikke likevel.. Krysser fingrene for minst 30 min pause.. Selv om hun må ligge på fanget.

Skrevet

Hvordan har nettene vært hittil? :) 

Skrevet

Hun ga seg heldigvis på kvelden rundt halv ti :P så i natt har hun våkna Kl 12, 0230 og 8 :) så nå spiser hun frokosten sin ;)

Etterpå i dag kommer moren og søsteren min en tur. Søstra mi har enda ikke hilst på E, så det blir koseliiiig ;)

Skrevet

Hvordan har nettene vært hittil? :)

De fleste nettene våkner hun to ganger, med ca 3-4 timers mellomrom :) på "dårlige" netter våkner hun hver 2.time. Bruker ca 1 t på bleieskift og pupp, men skal prøve å gjøre øktene litt kortere etter hvert..

Skrevet

E henger visst ved puppen i dag å. Trodde det var over siden natten var som normalt, men neida :P får besøk av søster og mamma etterpå så håper veldig at hun sover litt når de er her.. Sto opp åtte og fikk ikke spist før Kl halv ett. :P

Skrevet

Jeg bruker også fort nesten en time på bleieskift og pupp om natta, hvertfall når hun ikke sovner igjen umiddelbart og jeg blir liggende og putte inn smokken eller må bysse henne litt i søvn.

Slitsomt de dagene de bare henger på puppen altså! Heldigvis er det sikkert snart over for denne gang. :)

Skrevet

Skifter du bleie mange ganger om natten? Med mindre hun bæsjer eller tisser gjennom, så trenger du ikke skifte på natten. :) Det beste er minst mulig styr for best mulig søvnhygiene. :)

Var vel koselig med besøk kan jeg tenke meg. Er så herlig å vise fram ny baby :hjerte:

Skrevet

Skifter du bleie mange ganger om natten? Med mindre hun bæsjer eller tisser gjennom, så trenger du ikke skifte på natten. :) Det beste er minst mulig styr for best mulig søvnhygiene. :)

Var vel koselig med besøk kan jeg tenke meg. Er så herlig å vise fram ny baby :hjerte:

Skifter jeg ikke pleier hun å tisse/bæsje gjennom bleia si :P så jeg skifter kun hvis jeg kjenner at bleia er ganske full. Og det er den som regel.

Skrevet (endret)

E må være utslitt fra all gråtingen i går! Hun sov minimalt, men det gikk fint når besøket kom. Da ble hun litt roligere og titta rundt osv, men gråt litt innimellom da å. Etter at besøket dro badet vi henne og det likte hun. Lå rolig i balja oppi nyfødt setet og koste seg. Så fikk hun pupp igjen etter badingen men da var det vanskelig igken.. Hun skriker og vrir på hodet og sparker med beina av frustrasjon så fort jeg skal legge henne til. Ga opp, tok henne med til soverommet og prøvde en helt ny stilling.. Den liggende hvor hun ligger oppå magen min. Fikk det til og hun tok tak med en gang men var litt vrient med skjold. Uansett, hun sovna endelig rundt 22 og sov helt til 0330 (måtte vekke henne!) og ga henne litt mme så sovna hun igjen helt til nå.. Sover enda faktisk, men hører hun grynter litt osv så våkner vel snart. :) puppene verker så innmari og jeg gruer meg til å amme etterpå.. Håper hun er roligere i dag.

Men det var godt for oss begge å få sove masse i natt!

Endret av Skyblue
Skrevet

Uff jeg synes så synd på dere med vonde pupper! :( 

Bra dere fikk sove litt i natt da og at det snart blir bedre med ammingen. 

Jeg brukte forresten også opp til 1,5 time på mat og bleie på natten de første ukene. 

Nå er vi nede i 20-30 min. 

:) 

Skrevet

E er urolig i dsg også. Bedre enn i går da, og gråter ikke så mye men små gråter og sover om hverandre i nestet. Tok henne opp og nå ligger hun og sover på meg. Og er mye roligere. Kjøpte sånn tube i stad, som jeg kan ha litt sukkervann i og se om hun kanskje er litt tett i nesa? For hører noen ganger litt sånn suselyd derfra og hun gurgler litt noen ganger. Verdt å prøve ihvertfall!

Skrevet

Om hun er tett i nesa så forsøk med litt morsmelk eller saltvann :) Morsmelk kan brukes til alt, asså!

Skrevet (endret)

Hun var kun litt urolig på morgenen. Fordi jeg prøvde å amme henne. Men virker som hun lenger ikke liker det... Så har pumpa meg hver tredje time i dag og hun har resten av dagen fått mm på flaske og vært sååå mye mer fornøyd i hele dag! Sovner rett etter flaska og nesten ikke grått. Og jeg syns det er utrolig digg å få en hel dags pause fra amming <3 dryppet også litt morsmelk i nesa hennes i stad og brukte nesesugeren. Hun virker mer tilfreds nå og har sovet mye i dag. Fin lørdag m andre ord! :D

I natt skal hun få en flaske mm og hvis hun våkner flere ganger skal hun få litt mme også :)

For øyeblikket sover hun i armene mine og bæsjer i ett sett! xD

Endret av Skyblue
Skrevet

Kan hun ha låsninger som gjør ammestilling vond?

Skrevet

Kan hun ha låsninger som gjør ammestilling vond?

Tenkte på det jeg å.. Kan hun bare plutselig ha fått litt låsning liksom? Hun har ikke problemer med å ligge på siden i senga eller hos meg osv, bare når hun skal ha pupp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...