Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir lite oppdatering her nå ser jeg :P men føler liksom det ikke er så mye å skrive om... men jeg beholder dagboka til neste graviditet da ;) Så får håpe den ikke forsvinner om to års tid.. eller? vi tenker/har lyst til å prøve igjen januar 2017. Håper neste barn blir vår/sommerbarn!

Ellers er det ganske sykt at E nå nærmer seg 2 mnd gammel! Blir helt koko av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller jo, jeg kan jo dele at E har blitt 56 cm lang og veier 5 kg nå! Bruker 56 i bodyer og 62 i bukser! Alle klær i str 50 er pakket bort og det tar vel ikke lang tid før 56 også må ryddes bort... gud hjelpes! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også at det kan være fint å starte prøving på en ny i starten av 2017. 
Hva gjør du nå med tanke på prevansjon? 
Grunnen til at jeg spør er at jeg venter selv på å få satt inn spiral, har time rett over nyttår, men er fortsatt litt usikker på om det er riktig, da blir den jo bare for ett år.. og det kjennes nesten litt bortkastet ut... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også at det kan være fint å starte prøving på en ny i starten av 2017. 
Hva gjør du nå med tanke på prevansjon? 
Grunnen til at jeg spør er at jeg venter selv på å få satt inn spiral, har time rett over nyttår, men er fortsatt litt usikker på om det er riktig, da blir den jo bare for ett år.. og det kjennes nesten litt bortkastet ut... :sjenert:

Kanskje ikke det lureste, men skal bare bruke hoppe av svingen. :P vi brukte den metoden i fem år uten å bli gravid. Og når vi først begynte å prøve ble jeg jo gravid fort, så tror ikke vi har hatt flaks, men at mannen har stålkontroll på svømmerne sine..heh. Så vi gidder ikke å tenke på prevensjon annet enn hoppe av svingen denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sportye dere er som tenker på barn allerede igjen :ler: Jeg har bare lyst til å grave meg ned på tanken av å gå gravid igjen. Jeg skal begynne på p-piller igjen, tror jeg. Men vi er usikre - spesielt med det om vi skal ha flere enn R. Det er jo altfor tidlig å begynne å prate om det helt enda, men i realiteten vil samboer har 3 stykker. Jeg er oppvokst som størst (han også), i søskenflokk av tre. Jeg får panikk av tanken på å gå gravid igjen. Jeg følte meg virkelig ikke hjemme i min egen kropp. Samboer her har i hvert fall ikke kontroll over svømmerene sine, hahahaha! :P 

Og så fort tiden går! 62 allerede :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sportye dere er som tenker på barn allerede igjen :ler: Jeg har bare lyst til å grave meg ned på tanken av å gå gravid igjen. Jeg skal begynne på p-piller igjen, tror jeg. Men vi er usikre - spesielt med det om vi skal ha flere enn R. Det er jo altfor tidlig å begynne å prate om det helt enda, men i realiteten vil samboer har 3 stykker. Jeg er oppvokst som størst (han også), i søskenflokk av tre. Jeg får panikk av tanken på å gå gravid igjen. Jeg følte meg virkelig ikke hjemme i min egen kropp. Samboer her har i hvert fall ikke kontroll over svømmerene sine, hahahaha! :P 

Og så fort tiden går! 62 allerede :hjerte:

Jeg ville heller født i morra enn å gå gravid igjen for å si det sånn :P hadde et helt greit svangerskap men jeg trivdes heller ikke så veldig som gravid. Men da blir jeg heller gravid igjen innen to-tre år og blir ferdig før jo bedre liksom :P vi vil ha to barn, men ifølge mannen vil han prøve på nr tre hvis neste også blir jente... Han ønsker seg så veldig en sønn :P så håper nesten det blir en gutt neste gang så jeg slipper å gå gravid tre ganger! Haha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spilte mannen og jeg ludo for første gang siden fødsel! Grua meg litt, og det gjorde litt vondt i starten men gikk ganske bra! Ble ikke akkurat den beste runden vi har hatt haha.. Men det er jo en start da! Gleder meg til å få tilbake sexlivet igjen på ordentlig ;)

Idag har forresten E vært våken hele dagen bortsett ifra en halvtimes dupp i armene mine og ca en time i vogna når vi var i byen. Sååå det var litt digg at hun endelig sovna rundt åtte i kveld hehe.. Skulle egentlig vaske og pynte til jul i dag, men får ta det på mandag istedet. I morra skal vi på familieselskap hos foreldrene mine :) i den anledningen har jeg kjøpt lilla sløyfe til E som hun skal ha på seg. I tillegg til en grå og lilla bukse med hvit body med krage. Blir så fin atte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 02:05 og Emmelin holde på å sovne etter første nattmåltid (håper det er siste å). Jeg er så forbaska trøtt. Ekstra trøtt i natt o_O så trøtt at det gjør vondt liksom heh.. 

ZzzZzZzzZz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nattevåk er ikke bare bare skjønner jeg!

Her er det jeg som vil ha 3 barn, men liker heller ikke gå gravid! Så samboer slenger det til meg av og til når jeg klager og da svarer jeg: det er sikkert verdt det!

Så bra dere fikk spilt litt ludo! Grugleder meg til det etter fødsel selv. Håper jeg blir meg selv igjen i forhold til ludolyst! 

Håper E og du sover litt snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har sovet litt dårligere i det siste. To av syv dager denne uka har hun sovet bra. Med bra mener jeg ca 4 t mellom hvert måltid. Men de andre nettene har hun enten våkna hver time eller hver 2. Time. Pjuuh! Hun har også fått rotavirus vaksinen og den natten var verst.. Våkna hver time fra 0230-0730 ca. Heldigvis tok mannen henne på morgenen så jeg kunne sove litt ekstra :) fordel med en mann som kun jobber natt og ikke hver dag.. :) 

Ellers har jeg ike tenkt å flytte dagboka tror jeg. Kommer ikke til å skrive noe særlig her uansett vet jeg.. Så jeg bare lar den bli liggende her og oppdaterer innimellom når jeg har tid og lyst. Og så får vi se hvor lenge denne dagboka varer. Håper jo å kunne skrive i denne igjen når vi skal prøve på nr to. 

Ellers.... Ha en knall helg alle som leser dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Helluu og god jul! :D plutselig så var julaften over for denne gang. Fikk mye fint i år! Og E sov seg gjennom hele julaften.. Var kun litt våken på ettermiddagen så julekjolen fikk hun jo brukt litt likevel :P E fikk også veldig mye fint. Gavene hennes var jo mye mer spennende enn mine! :P 

Tenk at 2015 snart er over. Sykt! Dette året har gått så utrolig fort og det må være det beste året noengang for min del. Et helt fantastisk år, rett og slett. <3

 

Kort oppsummering fra året:

- januar: E ble unnfanget ca 18. Januar og jeg fikk første positive test ca 2 uker etterpå. Da var det bare å ta bruk i Crinone og håpe på det beste.

- februar: still pregnant! Begynte å tro på at alle gode ting er 3! Dro på første ultralyd for å se om det var noe liv der.. Og det var det! En reke på 8 mm med bankende hjerte. Jeg husker den følelsen enda, da jeg lå på benken der og ikke turde å se på skjermen når legen skulle finne "reka". Og når hun sa "ja her er hjertet. Fin hjertelyd. Det ser bra ut så langt" da kunne jeg endelig puste litt... 

- mars: passert 12 uker og jeg kunne endelig slappe litt mer av. Håpet og troen ble større og større. Dro på ny ultralyd og der så man en sprell levende baby med armer og bein! Første gang mannen fikk se babyen også. 

- april: ultralyd i Oslo for å sjekke om babyen var frisk osv. Bare gode nyheter. Og mannen fikk ny jobb i Vestfold, så da var det bare å finne bosted.. 

- mai: fant et småbruk som passet oss midt i blinken! Og prisen var mye lavere enn vi forventet. Vi var så lykkelige! Og så var det ordinær ultralyd hvor alt fortsatt så supert ut og legen kunne tippe jente <3 og jeg kunne på alvor kjenne liv i magen! Små spark og dult. Det var så utrolig spennende!

- juni: halvveis i svangerskapet. Begynte å gå på faste kontroller hos jordmor. Magen begynte å synes på ordentlig. Vi pusset opp barnerommet. 

- juli: barnerommet ferdig. Formen var god, slet kun litt med smerter i mellomgulvet. Magen vokste og vi shoppet inn masse klær og utstyr. Og sparkene til babyen ble kraftigere og mer synlig utenpå også. 

- august: høygravid! Det begynte å bli tungt og trangt i magen. Men jeg koste meg masse med spark og sprell. To ganger syns jeg det var litt mindre liv enn til vanlig og fikk komme på føden. Der var alt som vanlig helt bra med babyen. Bare en litt over hysterisk mamma heh.. 

- september: utålmodigheten slo inn. Alt var tungt og vondt, men fortsatt veldig veldig lykkelig. Og jeg var såå nær mål nå! 

- oktober: det store spørsmålet om når babyen ville komme... Fikk plutselig mye kynnere oftere. Og opplevde små fødsel-er-nær tegn. Termin var 17. Oktober, men den 8. Oktober bestemte E seg for at nå ville hun ut! Og ut kom hun den 09.10.15 klokka 0948. Og vi var endelig verdens lykkeligste foreldre! <3

Gleder meg enormt til et nytt år som mamma. Gleder meg til å følge E videre og se henne vokse opp altfor for fort..! Det er så mye å se fram til. Når hun begynner å krabbe, første ord, første skritt osv. Å bli mamma er det beste jeg har gjort ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig oppsummering! 

Er helt enig, dette året har gått helt sykt fort! 
Og noe sier meg at de neste årene kommer nok til å gå minst like fort avgårde. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helluu! Da var det plutselig 2016! Wæææ! 

Emmelin blir 3 mnd om 7 dager! Et kvart år gammel! Hun smiler og prater masse og griper tak i ting bevisst. Elsker uroen sin, løfter nakken uten problem kan ligge sånn lenge. Hun kan også snu hodet fra side til side mens hun ligger på magen. Blitt så sterk!

 

Og så ikke minst har hun begynt å sove nesten hele natta. Vi har fått en fin rutine nå. Kl 18 får hun på pysj og blir vasket og stelt litt for kvelden, så leker og prater vi litt mer. Rundt 19-1930 får hun melk og sovner som regel rundt 20. (noen ganger litt tidligere og andre ganger litt senere, men sjeldent senere enn 21) og da sover hun fra 20-0430, altså i ca 8 timer! Får mat så sover videre fra 05-0730/08. Jeg klager ikke! 

Ellers har jeg begynt å trene igjen. Må ned 15 kg for å komme til trivselsvekta :P med mange av termin oktober jentene har vi lagd en utfordring på appen "endomondo" som går ut på å gå 50 km i januar og en annen utfordring om å gå lengst. Hehe. Det er 1,2,3,4 osv plass der, så det er veldig motiverende! Og så har jeg skjerpet meg på kostholdet. Håper jeg klarer dette! Eller... Jeg SKAL klare det :) 

Livet er ikke superperfekt da.. Mannens jobbkontrakt har gått ut og det ser ikke ut som de har en ny stiling til han foreløpig så nå er han arbeidsledig igjen og søker ny jobb. Så da blir det litt trangere økonomisk framover, men det går jo akkurat.. Håper ikke det blir langvarig! Vårt største ønske i år er blant annet at mannen får seg fastjobb og jeg fullfører nettstudiet mitt. Satser på at vi får til det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og flink E er! S har ikke begynt å gripe bevisst etter ting enda, og hun er jo et par uker eldre. Tipper det kommer ganske raskt da. :) Og så deilige netter dere har fått, det er det bare å nyte!

Krysser fingrene for at det løser seg med jobb til mannen!

Vi er nok flere her inne som har noen ekstra gravidkilo vi gjerne vil bli kvitt! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så har Emmelin fått ny stemme! Hun lager så mange rare og søte lyder nå at jeg må le av forelskelse! Det er sååå koselig å høre. Hun former munnen og prøver å lage grimaser med den ol. Mannen og jeg sybs hun ser ut som en Pippi :P virker så uredd og bestemt av seg! Og veldig blid. Litt sjenert også kanskje hihi. Gjemmer seg inni halsgropen vår når hun syns ting er veldig morsomt. 

Jeg gruer meg sånn til 3 mnd kontroll på onsdag! Håper hun slipper unna bivirkningene :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig når de pludrer og ler i vei! 

HS sa til oss at det er bare 1 av 10 som får bivirkninger av vaksinene, og av dem igjen er det få som blir ordentlig dårlige. Så det kan kanskje være en trøst? Håper det går fint for dere også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...