Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Mi frøken fikk vaksine forrige uke, hun sov hele dagen og natten den dagen vaksinen ble satt. Hun fikk litt feber på kvelden, men på morgenen etter var hun sitt gamle jeg igjen :), men sikkert lurt å ha paracet liggende tilfelle feber eller stort ubehag. Vi gav paracet mot feberen og at en såg tydelig hvor vondt hun hadde i lårene der hvor stikket ble satt, vi fikk ikke ta på bena hennes i det hele da bare hylte hun. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke merket noe til vaksinene. Jeg hater vaksiner, får ikke sove i forkant og greier knapt å være i samme rom når de blir satt. Men de er jo et nødvendig onde. Håper det går bra for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S fikk ingen bivirkninger etter vaksinen, annet enn at hun kanskje sov litt ekstra lenge rett etterpå. Det gjorde jeg også, for jeg tror jeg var vel så utslitt som henne. Grusomt å skulle holde henne fast mens hs stakk henne og hun hyyyyylte. :trist: Men det gikk fort over da, en trøstepupp mens vi ventet etterpå og så tror jeg hun hadde glemt hele greiene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra. Hun skrek når hun fikk vaksinene men fikk roet henne ganske fort så var hun blid og skravlet resten av timen. Alt er som vanlig supert med jenta vår og hun veier nå 6,3 kg. Er 60,5 cm lang. :) hun ble litt søvnig og grinete av vaksinene, men ikke noe verre enn det. 

Og det er så deilig at hun har begynt å sove hele natten nå. Og da mener jeg fra 20-07/08! Det er 11-12 timer det. Luksus for denne mammaen :) 

Emmelin er fortsatt ikke glad i å ligge på magen, men jeg legger henne likevel på magen hver dag. Noen dager løfter hun hele hodet og brystet uten problem og smiler og syns det er greit i noen minutter mens andre dager gidder hun ikke og sutrer ganske fort. En eneste gang holdt hun på å snu fra mage til rygg, men hun har ikke prøvd på det siden :P men det skjer når det skjer! 

Vi har nå også fått dato til dåp, så hun skal døpes den 21. Februar :) gleder meg til å se henne i dåpskjolen jeg brukte når jeg ble døpt! Etter dåpen skal vi spise hos foreldrene mine, så det ble ganske billig. Jeg skal kun stå for pynt og dessert, mamma og pappa ville gjerne fikse maten. Blir tapas.

Jeg driver også å lærer Emmelin litt tegnspråk. Foreløpig sier jeg bare mamma og Emmelin til henne, men skal nok komme med flere tegn etter hvert... Gleder meg til hun sier sitt første ord eller tegn! :D når er det egentlig vanlig at de sier sitt første ord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge babycentre så er det fra 11-12 mnd at de prøver seg på ord. Vi merker så vidt nå at Tuva er interessert i ord og prøver å herme. Veldig morsomt! Hun peker og sier "se" og da sier jeg tingen hun peker på. Hun blir 1 år 21 februar.. Damn tiden går fort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ååh tiden bare flyr. Om 11 dager er min lille baby 4 mnd gammel. Bare to mnd igjen så er hun halvt år gammel! Får liksom litt panikk! :P og tenker allerede mye på å prøve på nr to. Gleder meg til den tiden kommer ^^ 

Jeg er fullt igang med å gå ned i vekt, men har ikke veid meg på noen uker fordi vekta gikk i stykker for ikke så lenge sia! Så aner ikke hvor mye jeg veier nå, men jeg ser i speilet at jeg har gått ned litt så jeg håper det er noen kg som er borte! Må få kjøpt ny vekt snart. Jeg trener 2-3 dager på evo og de andre dagene går jeg trilleturer hvis været tillater det. Feks denne uka trente jeg to dager på evo og gikk tur de tre andre dagene. Går ca 5 km pr tur :) og prøver så godt jeg kan å spise sunt i uka og kose meg kun i helgen. Det går ganske bra det også! Jeg håper jeg er under 70 kg innen 21. Februar for da er det dåp og da vil jeg gjerne se bra ut! 

Bare tok meg en kjapp tur innom hit jeg! Har nettopp sett "good girls" med Dakota fanning. En typisk jente film. Og nå skal jeg legge meg! E står opp så tidlig.. Sånn rundt 6-7 tida, så da legger jeg meg helst før 23 sånn At jeg ikke blir så fryktelig trøtt på morran :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Heyhåå! 

En liten oppdatering:

Akkurat nå er vi på en liten ferie hos foreldrene mine. De er på fjellet så vi har huset dems for oss selv. Og det er så idyllisk og fint her i skauen at det føltes som vi er på hytta! Koser oss! Har vært her siden torsdag, og drar hjem igjen i morra. 

Emmelin ble døpt den 21.02.16 (forrige helg). Det ble en vellykket dåp! Hun skrek litt i starten, syns det var høy musikk og i tillegg så var hun sliten og trøtt. Men sovna heldigvis etter ca 15 min med skriking. Presten ble litt avbrutt noen ganger heh... Men resten av dagen gikk veldig bra da. Fikk mye fint! Et par smykker, penger og barnebestikk. Og masse strikkaklær fra tanta mi. 

Ellers har Emmelin også begynt med grøt. Får to porsjoner grøt pr dag ved siden av mme. I dag fikk hun smake potet og gulrot for første gang og kun den første skjeen var litt skeptisk.. Men hun elsket det! Måtte blande det i grøten etterpå, for hun nekta plutselig grøt haha. Men når jeg blanda litt gulrot i så spiste hun opp!

Hmm... Hun snur seg fra rygg til mage også. Klarte det for første gang når hun var 4 mnd og noen dager, så det er ike lenge siden.. Nå er hun snart 5 mnd! Shheeeiiit! Bare litt over 1 mnd til hun er halvt år gammel... Holy moly! 

E legger seg nå rundt 18-19 tida og sover som regel hele natten, våkner ca 6-7. I det siste har hun hatt litt urolige netter.. Er nok pga kløing i gommene. Smører på babydent, men burde kanskje prøve dentinox for å se om det er bedre. 

Jeg har forresten kjøpt ny vogn. En husky duovogn (google det!) får det forhåpentligvis neste uke. Kan nesten ikke vente med å teste den ut! Kjøpte ny fordi den emmaljungaen jeg har er veldig slitt i understellet. Og det er noe rart med demperen.. Vet det kan fikses, men jeg hadde så lyst på en ny så.. Haha. Ååh jeg bare forelsket meg heeelt i huskyen med en gang jeg så den! Og den har alt jeg ser etter i en vogn. 

Det var vel det jeg hadde å si :P

 

God kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Denne dagboka er liksom i ferd med å nesten dø ut hver gang.. Så kommer jeg og bare hey! Litt updates! 

I dag kommer den nye vogna! Har venta i over 3 uker jeezes! Så siden det er påske i morra fiksa de ekspress levering uten ekstra kostnader :D me like! Så da blir det myyye trilling i påska ved siden av masse godisspising.. ;)

Lille tulla nærmer seg et halvt år nå. Til min store forskrekkelse! Neida, det er faktisk veldig koselig å. Det er nå det virkelig blir morsomt, hun får mer og mer personlighet og det er såå mye hun skal lære framover! Gleder meg masse til sommeren å. Ååh det kiler i magen! 

Håper alt er bra med dere! God påske fra E og meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at du stikker innom iblant og at alt står bra til med dere. 
Håper vogna lever opp til forventningene og at dere hadde en fin påske! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med updates siden av snaps! Koser meg med de daglig :) Artig at hun kommer seg ut av vippestolen, da! Er nå det begynner. Tuva på 13 mnd løper rundt nå, jeg sverger det ikke var lenge siden hun lå der i vippestolen som E gjør! Håper dere har hatt en fin påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 30.3.2016 at 20.40, Beccy87 skrev:

Gøy å se at du stikker innom iblant og at alt står bra til med dere. 
Håper vogna lever opp til forventningene og at dere hadde en fin påske! :) 

Elsker vogna!! Hehe. Men lyst på en babyjogger city mini nå da... 🙈 som bilvogn/byvogn heh.. Får ikke lov av mannen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 21.12, malicious skrev:

Koselig med updates siden av snaps! Koser meg med de daglig :) Artig at hun kommer seg ut av vippestolen, da! Er nå det begynner. Tuva på 13 mnd løper rundt nå, jeg sverger det ikke var lenge siden hun lå der i vippestolen som E gjør! Håper dere har hatt en fin påske :)

Ååh nå bare reiser hun seg opp fra vippestolen. Ække trygt lenger, så hun sitter ikke der lenger (har ikke sele på den, gammel vippestol) :O de utvikler seg såå fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluu! Håper alle har det bra :)

Nå er det bare 4 dager igjen til Emmelin er 7 mnd gammel. Hun åler seg framover, bakover og i sirkler. Men ikke kommet i krabbestilling enda :P hun bruker mest energi på å snakke... Og skrike! Det er visst kjempegøy å se at mamma skjærer grimaser når man skriker 😂 hun har nylig begynt å vinke når vi sier hei og hade. Får litt sånn bakoversveis jeg.. Hun har litt så stor. Men jeg elsker å se henne vokse og utvikle seg da. Bare litt vemodig innimellom :P

Og snart er mammapermisjonen over å! Bare litt over en mnd igjen. Men Emmelin skal være hjemme sammen med meg i ett år til da. Jeg må bli ferdig med det nettstudiet (som jeg har begynt å tvile på..) og så syns jeg bare det er for tidlig å sende henne i bhg allerede til høsten.. Men siden jeg har mulighet til å være hjemme i et år til, så gjør jeg det :)

 

Nå nærmer det seg sommer dere!! Mai måned er favoritt mnd min! Våren blomstrer som aldri før og sommeren er rett rundt hjørnet. Og så er det bursdagsmnd min å da :D tror det er gøy helt til jeg blir 25... ;)

Emmelin har forresten begynt å spise mat, begynte når hun var ca 5,5 mnd. Hun er glad i grøt, sviskemos, gulrot/potet, fruktmos, avocado/banan, pæreyougurt, egg.. Og smoothie i alle typer. Hun hater all middagsglass fra 6 mnd og most mat med klumper i. Det må være skikkelig strøkent! ;)

Tjah.. Tror det var det jeg ville dele med dere bare. Ha en god helg da alle sammen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei! Jeg gleder meg til å gjenoppta dagboka når vi skal prøve på nr 2! :D Kanskje neste år!! Vi har veldig lyst til å prøve nå med en gang, men det passer ikke heeelt nå. Så da får vi bare smøre med oss tålmodighet og vente litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei! :) Passer på at dagboka ikke forsvinner bare... :P

 

Åssen går det med dere da? savner tiden her på kg, så tipper det ikke er så lenge til jeg er tilbake og oppdaterer sykluser og prøving igjen :fnise:

Ellers skal vi flytte nok en gang. Tilbake til hjembyen vår, Moss. Her hvor familien og vennene våre bor. Dessuten har mannen fått jobb her å, siden den jobben han hadde ble flytta til Oslo. Den pendlinga orka ikke mannen, så da ble det ny jobb igjen! Heldigvis gikk det såppas kjapt og i tillegg i riktig by :)

Akkurat nå for øyeblikket er jeg superblakk, så teller alle penga jeg har i huset haha. Må handle litt etterpå. Jeg MÅ ha noe snacks i dag, har i de siste dagene vært en skikkelig sulten løve føltes det som! Heeele tiden. Men skal ha mensen snart da, så er nok derfor. Selv om det ikke er vanlig for meg å være en utsultet gærning en hel uke før mensen liksom :fart2:

Snuppa ligger å sover siste luren sin nå. Om 7 dager er hun 9 mnd gammel, store lille jenta mi! Hun har begynt å si et par ord. Mamma er mest brukt :P Men hermer etter oss om vi sier tittei og takk. Og så hender det hun sier pappa å innimellom. Er så koselig å høre! :lillesky:hun krabber fortsatt ikke, men hun prøver. Hun åler seg fortsatt, så kommer seg likevel overalt :P hun har dog begynt å dra seg opp etter ting og kommer opp på knærne. Prøver så godt hun kan å stå også, men det klarer hun ikke helt enda. I senga derimot reiser hun seg opp da, så vi senka senga den dagen vi så hun klarte å sette seg opp selv! Hun flyttet på eget rom da hun var ca 7 mnd. Det var så rart og vemodig de første to dagene, men nå er det bare deilig! Vi alle mann sover bedre også og snuppa proteserte ikke èn gang! Hun stortrives på rommet sitt og elsker å se på de uglene på veggen. Tror jeg valgte riktig tema på rommet hennes, for hun elsker ugler! :Nikke:

På 8 mnd kontrollen veide hun 8,9 kg og var 69,5 cm lang. Tipper hun er 70 lang nå og veier rundt 9,2 kg.. hun føltes tyngre enn for noen uker siden ihvertfall! :P

 

Håper det går bra med dere alle her inne og håper vi snakkes igjen snart! kanskje flere av dere også skal prøve på flere barn til høsten eller neste år igjen? :hjerte:

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering fra deg, lille E høres herlig ut! :strix:

Når skal dere flytte da, har dere kjøpt nytt allerede? :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Beccy87 skrev:

Så koselig med oppdatering fra deg, lille E høres herlig ut! :strix:

Når skal dere flytte da, har dere kjøpt nytt allerede? :) 
 

Det kan jeg bekrefte hun er! :rodmer:

Vi skal kjøpe til neste sommer igjen, leier et hus på småbruk nå og håper vi finner noe lignende i Østfold! Å bo i hus er noe helt annet enn leilighet dvs hundre ganger bedre. Så da kan jeg tenke meg hvor deilig det er å KJØPE sitt eget hus! Gleder meg :) 

Åssen går det med deg da? jeg har ikke lest så mye av dagbøkene her inne i det siste, men tenkte jeg skulle ta meg litt tid til det nå :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus er drømmen da! God plass, flere etasjer, ah bare tenk å kunne ha kjeller eller loft da! :jepp:

Ser du har vært innom dagboka mi så da vet du jo at vi er i gang med å gro nummer to her. 
Har dere tenkt å prøve aktivt igjen til høsten da eller vil dere vente til flyttingen nærmer seg? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hus er drømmen da! God plass, flere etasjer, ah bare tenk å kunne ha kjeller eller loft da! :jepp:

Ser du har vært innom dagboka mi så da vet du jo at vi er i gang med å gro nummer to her. 
Har dere tenkt å prøve aktivt igjen til høsten da eller vil dere vente til flyttingen nærmer seg? :)  

Ja jeg gikk inn i dagboka di rett etter dette innlegget :P måtte jo se! :tongue:

 

Jaa ikke sant!! Drømmer SÅNT om hus sjæl. Huset vi bor i nå er ikke så stort, ca 80 kvm, 1 1/2 etasje :P Men det er så bra her, sku gjerne kjøpt dette huset og pussa opp, men det ligger jo på feil sted :P  Så ja... det blir trist å flytte...

Vi håper å få flytta i løpet av sommeren da. Så planen nå er å prøve fra september av, men kan godt hende vi utsetter det til etter nyttår også. Tar litt som det kommer :P Kjenner jeg først vil ned til 65 kg minst før jeg blir smelt på tjukka igjen. Veier 72 nå, så har ikke såååå mange kg igjen til startvekt! rekker nok ikke å komme til 65 kg i september.... :klo:

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink E er som kan flere ord allerede! :) Her er det bare babling, og den siste tiden har hun vært så travelt opptatt på gulvet at hun hverken har hatt tid til å se på oss eller prate noe særlig. :fnise: 

Sover hun hele natta, eller må du inn til henne i løpet av natta? S burde sikkert også på eget rom når vi flytter nå, men jeg kjenner jeg ikke orker tanken på å måtte stå opp når hun er våken om natta. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...