Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Den 4.7.2016 at 12.00, juliane skrev:

Så flink E er som kan flere ord allerede! :) Her er det bare babling, og den siste tiden har hun vært så travelt opptatt på gulvet at hun hverken har hatt tid til å se på oss eller prate noe særlig. :fnise: 

Sover hun hele natta, eller må du inn til henne i løpet av natta? S burde sikkert også på eget rom når vi flytter nå, men jeg kjenner jeg ikke orker tanken på å måtte stå opp når hun er våken om natta. :sjenert: 

Åj! Har ikke sett innlegget ditt før nå, jeg. Skriver på mobilen så blir dårlig med smileys :P hun sover hele natten uten oppvåkning så det var ikke stress å flytte henne over på eget rom ^^ men i de siste ukene har hun plutselig våkna på natta igjen og vært litt urolig. Litt bedre nå i de siste nettene da :) det kommer i perioder! 

Fikk dere flytta henne på eget rom da? Åssen gikk det? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hallo der! :)

Tenk... Nå er vi i september igjen allerede. Hææh?? Bare tre uker til ca, til min lille "alle gode ting er tre" baby, er ett år! Wæææ jeg har ikke en baby lenger men en smårolling som snakker, synger, danser, får raserianfall, ler, erter, kaster mat på gulvet, stikker av når jeg kommer med tannbørsten.... Bare for å nevne noe. Hun har sagt så mange ord nå og er veldig språklig av seg. Veldig observant er hun å. Hun sier "se der!" sånn typ 10 000 ganger daglig xD hun sier mamma, pappa, katt, mjau, voffvoff, quackquack (det anden sier), takk, lampe, dokke... Jah og sikkert noen flere ord. Jeg er så stolt av henne! Hun eeeeelsker bøker og det er stort sett det hun gjør når hun sitter på gulvet. Da drar hun fram alle bøkene sine og blar og peker og sier "se. Se der. Se. Voffvoff. Nøffe. Se! Mamma. Se" haha. Jeg tar meg selv ofte i å sitte der og bare stirre på den lille søte blonde jenta mi med strikk i luggen så hun ligner lille My og bare gliser over hvor rar og søt og herlig hun er xD <3 hun er en bestemt liten frøken. Vet hva hun vil ha og får hun det ikke så snurrer hun rundt på rumpa og hyyyler for full hals. Sjarmerende! :P

Hun har fortsatt ikke tatt sine første skritt. Hun reiser seg opp og står mens hun holder fast i noe og går rundt med gåbilen eller andre ting som er lett å skyve. Vi venter i spenning på de første skritta! :D hun er likevel overalt, krabber fort som fy. I det ene sekundet er hun i stua og leser bok og i det neste sekundet er hun halveis opp trappa! Oh lord! Ikke rart jeg her om dagen fant et grått hårstrå på luggen min! I en alder av 24... 

Vi skal mest sannsynlig (forhåpentligvis) prøve på nr to fra januar av :D og jeg GLEDER meg. Jeg er såå babysyk! Er så klar for en liten bror eller søster altså! Og vekta viste sist 69,5 kg! Wuhuu! Så delmål 1 er ihvertfall nådd. Nå er det bare å komme ned til 65 innen januar. Håper jeg klarer det... Jeg MÅ Klare det. Jeg SKAL klare det, heter det vel :P

Vi flytter 1 okt hjem til foreldrene mine btw. og skal bo her fram til 1 nov ca (mulig litt før, eller litt etter..) den nye leil er under oppussing. 

Den egentlige grunnen til at jeg logget meg inn her var for å finne fram fødselshistorien min! PCen min gikk i stykker for en stund siden og jeg kom på at jeg kun har lagret historien der! Men heldigvis skrev jeg jo det her å, så da må jeg hente den altså! Og skrive det ned i boka til Emmelin. Jeg har sikkert allerede glemt mange detaljer ved fødselen! Jeg lengter tilbake faktisk. Og jeg VET at jeg vil føde i vann neste gang. Jeg lå jo i badekaret i ca tre timer før jeg måtte opp fordi jm skulle ta vannet. Og de tre timene var himmelske. Jeg vurderte nesten å gå tilbake til badekaret og føde der, men så var jeg førstegangs og ja.. Følte at der og da at jeg bare burde bli liggende i senga. Hadde jo uansett sinnsyke stormrier etter at vannet gikk.. Så å reise seg opp og gå tilbake til badekaret gikk ikke xD men neste gang.... ;) håper jeg. 

Oj nå har jeg skravla fælt her!.. Men altså.. Jeg er så ensom om dagen jeg! Ingen av vennene mine gidder å ta seg en tur opp hit. Jeg har dratt til dem hver eneste gang og det koster penger, jeg må jo ta med Emmelin og jeg har hunder.. Mens vennene mine har verken dyr eller barn liksom.. Frustrerende :/ så jeg merker det skal bli godt å flytte tilbake til hjembyen igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen, og E høres bare helt herlig ut. :rodmer:

Bor dere langt unna ''alle vennene dine'' nå da? 
Og har dere bodd der lenge? 
Det hørtes frustrerende ut å måtte alltid være den som reiser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så koselig å høre fra deg igjen, og E høres bare helt herlig ut. :rodmer:

Bor dere langt unna ''alle vennene dine'' nå da? 
Og har dere bodd der lenge? 
Det hørtes frustrerende ut å måtte alltid være den som reiser.. 

Hun er helt herlig! ^^

 

Bor ca 1,5 t unna. Vi har bodd her i ca 1,5 år. Ja det er frustrerende. :/ hva hvis jeg ikke hadde tatt initiativ til å møtes, da hadde vi vel ikke hatt no særlig kontakt i dag tror jeg. Men nå er jeg og resten av "gjengen" invitert til den ene av oss som nylig har flyttet til sverige og blitt forlovet. Blir en gjenforeningskveld etter ett år hvor ingen av oss har møttes samtidig. Vi møttes OFTE før så plutselig så bare gikk alle i hver sin retning :P så det blir koselig! Gleder meg masse. Har vært så lite sosial i det siste, kjenner jeg går litt på veggen de dagene mannen jobber.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er vi på plass hos foreldrene våre. Og her skal vi bo i ca 3,5 uker til! Har allerede vært her i en uke. Det går helt greit, men det skal bli så godt å flytte inn i den nye leiligheten når den tid kommer!! Gleder meg til innredning kan man si ;) Har bestemt oss for Stocksund 3 seters sofa + sjeselong. Stocksund sofaen er sååå fin da :) Skal ha litt annerledes interiør denne gangen. Før likte jeg å ha det lyst og litt sånn romantisk/koselig. Men jeg har i det siste falt helt for litt mørke robuste møbler og minimalistisk, men samt må det være koselig da! Jeg vil bli flinkere til å gå på loppemarked for eksempel! Man kan finne masse fint der å og evt pusse opp gamle møbler etc. 

Meeen deeerreee! Nå er det bare 3 dager igjen til bursdagen til Emmelin! Herreminhatt! Snart er hun ikke en baby lenger, men et barn! Eller.. jeg foretrekker smårolling jeg, da. Hørtes litt mindre ut enn "et barn" :P Jeg må ta en tur til kjelleren hos mormoren min der hvor vi har lagret tingene våre og lete fram bursdagspynten jeg har kjøpt inn til selskapet på søndag. Gavene til Emmelin har vært klar i flere uker allerede... eendelig kan vi snart åpne dem! haha. Hun har fått lillelam dress av oss i forskudd. Inni pakkene ligger det en doc mcstuffing dukke med tilbehør (lambi og doktor utstyret) og en nattlampe (zazu) ^^ Hun er stor fan av doc mcstuffing, så håper gaven faller i smak! :fnise: Nattlampa vet jeg hun vil like, for lamper...DET er kult det! :fnise: Dessuten er hun litt mørkeredd, så tror og håper den lampa kan hjelpe henne litt ;)

 

Jeg driver egentlig med å prøve å finne en nettside der jeg kan se Parenthood, jeg.. ble litt nysgjerrig på serien plutselig! Hvis noen vet hvor jeg kan se den med tekst, rop ut! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Å tusen takk dere! Har ikke tittet innom her før nå. Jaa dette året har virkelig rast avsted! Men FOR et år hæ. Elsker livet som mamma, jeg. E er det beste som har skjedd meg! At det går an å elske et lite menneske så mye! Auau i hjertet...

Vi hadde selskap den søndagen på bursdagen hennes. Veldig koselig selskap med kun de nærmeste. Hun fikk så mye fint, fikk smake sin egen kake og var så blid og fornøyd hele dagen. Mannen og jeg er så stolte av lille solstråla vår!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere aner ikke hvor babysjuk jeg er! :fnise: Planen er jo å begynne prøvingen i januar, så jeg håper mannen ikke ombestemmer seg når januar faktisk kommer (bare ca 2 mnd igjen) for han var jo veldig ubesluttsom sist... :sprettoy: For jeg er så sykt klar! Skal gå til innkjøp av folat på mandag og begynne å ta multivitamin og omega 3 daglig igjen.

Emmelin nærmer seg 13 mnd nå og det er så rett rundt hjørnet før hun går! Hun har lenge kun turd å reise seg opp i senga si, for der er det jo mykt å lande :fnise: Hun har alltid vært så forsiktig av seg, men i går og i dag har hun endelig begynt å slippe seg litt på gulvet. I dag har reiste hun seg til og med opp i spisestolen sin og sto der, som om hun alltid hadde stått uten støtte! Haha herregud. Det var visst mindre skummelt å stå på stolen sin enn på gulvet....:lol: Er ganske sikker på at hun tar sine første skritt i løpet av denne mnd! Jeg blir så stolt jeg!! :nigo::hjerte:

 

--------------------------------------

Nytt tema: den flyttinga da.. vi skulle egentlig flytte til den nye leiligheten 1. nov, men de som vi skal leie av var ikke ferdige med oppussinga. Leiligheten er ikke klar før senest 1 des istedet. Og vi har allerede bodd hos foreldrene mine i ca 1 mnd.. og det er jo ikke barebare å bo hos foreldrene sine med sin egen familie! Men heldigvis har jeg en venninne som har en pappa som kunne leie ut hytta si til oss i hele nov! DET var gode nyheter for oss alle. Så fra og med i morra drar vi på ferie på hytta! Hytta ligger ca 30 min unna mannens jobb og den har en fantastisk utsikt over havet. Utrolig takknemlig for at vi får låne den! Selv om det har vært koselig å bo hos foreldrene mine, så er 1 mnd mer enn nok :fnise::tongue:

Men! jeg gleder meg til vi endelig kan komme oss på plass i den nye leil. Håper og ber om at det blir den siste leiligheten vi leier! Må bare spare for harde livet nå :fart2: Jeg har jo også det studiet som jeg holder på med og har gitt meg selv 6 mnd til. Siden jeg ikke klarte å bli ferdig før studiet gikk ut på "dato" så har jeg måtte betale ekstra for å utvide studietiden, så da har jeg utvidet det 6 mnd. Så det SKAL jeg klare. Nekter å gi opp. Jeg tror ikke jeg kan synke noe lavere nå, når det gjelder selvtillit når det kommer til studier og jobb. Jeg er snart 25 og føler jeg ikke har kommet noe lenger siden jeg var 19. Og den følelsen er ikke god. Så det studiet skal jeg klare. Det skal bli så sykt deilig å sende inn den aller siste oppgaven, få godkjent og deretter få vitnemålet om godkjent interiørkonsulent. DA skal jeg sprette en champagne for første gang i mitt liv!:tommelopp: Aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre etter det studiet. Enten studere videre (drømmen er kunsthøyskolen i Oslo, interiørarkitekt) eller prøve meg ut på arbeidslivet litt...til jeg vet mer hva jeg vil studere/jobbe med.. 

 

Forresten, flere som ser på SKAM eller?? Isak altså :hjerte: Syns det er så bra de tar opp tema homofili i denne sesongen! Homofili bør uansett være en helt vanlig sak, ikke noe man må lage et program om.. men siden det er fortsatt et veldig "ømt" tema så blir det jo sånn. Det er fortsatt så sykt mange homofober der ute, og fortsatt så mange som tror at homofili er et valg og ikke noe man "er". Altså, den dagen man blir født (eller unnfanget kanskje??) er den dagen man har fått en legning. (jeg syns ikke vi trenger noe som heter "legning" engang jeg da men..) men ja.. det er bare det at "gud skapte eva og adam" eller bibelen sier at det er synd å elske samme kjønn (rett meg gjerne her, jeg hakke lest bibelen xD) og derfor er det blitt sånn at det kun skal være mann og kvinne og ikke mann/mann eller kvinne/kvinne. Og fremdeles, i 2016, er det altfor mange trangsynte folk som ENDA ikke har skjønt og akseptert homofile. Mine barn skal få elske hvem de vil, uavhengig av kjønn.

 

Jeg har altfor mye på hjernen og hjertet i kveld jeg, ass! Sssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann! Bare 2 dager igjen av 2016! SYYYYYKT. SYKT. sykt. S Y K T. Liksom hallo... HALLOOOOOOOO hvor blira tiden?!?! Julaften var over på et blunk. Vi feiret som vanlig hjemme hos foreldrene mine. Eller, nå blir det hos faren min da... siden mora mi har flytta ut. Men de er heldigvis venner så vi feira som vanlig. Bortsett ifra at broren min ikke var der, han var med damas familie i år. Men det var en veldig koselig kveld med masse god mat (vi har alltid både ribbe og pinnekjøtt mm) MMmmMmm naammm! E fikk vel mest av oss alle... hehe, sånn er det med barn! Veldig koselig altså :ninuskapus: Jula er mye koseligere med barn! Det tror jeg vi alle kan være enige om ;).

Ellers begynte jeg å føle meg litt dårlig samme kvelden og 1 juledag våknet jeg opp med influensa. Så det er først i dag jeg er frisk igjen, bare hoster litt. Så endelig orket jeg å gjøre noe mer enn å bare slite ut sofaen eller senga. Jeg så meg lei på julepynten og fjernet alt bortsett ifra juletreet. Så har E og jeg vært en tur på lekeland. Hun blir så glad hver gang vi kjører mot parkeringsplassen, for da kjenner hun seg igjen og skjønner hva vi skal. Ikke så vanskelig å kjenne seg igjen når det står to store elefanter iført rød snekkerbukse utenfor inngangen! ;) Og ikke minst en dinosaur OOOOG et nesehorn! :fnise: Det var stappa der, og hun storkoste seg med andre barn, både store og små. Finnes ikke mye sjenert i den berta :laugh:

Men det skal sies at hun er litt trass om dagen!? Hun klager og sutrer ekstra mye å. Men det er visst vanlig i denne alderen? Får hun ikke lov, eller får hun det ikke til eller noe sånt så blir hun SÅÅ sinna! Legger seg ned på gulvet og hylskriker! Skal man kle på, er det som å kle på en utemmet villkatt som hyler for full hals... :raven::bond:

Men ellers er hun helt herlig da! :ler: hun er veldig mammadalt. Men det er kanskje ikke så rart når det er jeg som er mest med henne. Det er jeg som ordner alt, jeg som ja.. alltid er der. Mannen jobber mye for tida. Husker ikke om jeg har skrevet at vi har fått flytta å jeg. Men vi har det da. Fant tilslutt en annen leilighet enn den som vi venta på... som aldri ble ferdig. Men denne er litt bedre uansett, så vi er fornøyde. Selv om jeg kjenner på det at jeg er så sykt lei av å leie. Jeg gleder meg til å bli ferdig med studiet så jeg kan få meg jobb. Da blirre andre boller! :Nikke:

 

E går ikke enda hun. Hun blir 15 mnd den 9 januar, så jeg håper jo hun tar fatt i beina sine og går snart! :P Men hun bruker så mye energi på det språklige at det å gå? nei, det kan hun fint vente med! Hun prater masse, og har til og med lært masse tegnspråk nå. Hun kan mer tegnspråk enn pappaen sin til og med. Hoho :tongue: Så hun er veldig flink! Sier "eko oppe dæ" (ekorn oppe der) mens hun peker opp. Hun har lært at ekornet bor i treet. "Kemme" er klemmentin, noe hun eeeelsker. Men blir fort treg i magen av det, så må ofte gjemme dem :PEller så har hun blitt så flink til å si hva hun vil ha osv. Feks hvis hun er sugen på noe godt så peker hun mot kjøkkenet og sier "godt" "Namme" :sikle: Hun er veldig observant av seg og flink med uttrykk og sånt. Men jeg tror det at tegnspråket hjelper å fremme det veldig. Det sies jo at barn lærer tegn fortere enn tale, og når hun får begge deler så går det unna!

Satser på at hun også går om ikke så lenge da.. :) Dere med oktober15 kids: går de nå? føler E er alene om å ikke gå enda :P

 

Dere må ellers ha en videre flott romjul! Bare 2 dager igjen av 2016! Vi skal nok ingenting spennende på nyttårsaften da mannen har blitt smitta av meg og er syk.. så blir vel bare hjemme vi.. dere da?? :smoke:

 

God jul og godt nytt år da!!:kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også full trass når det er noe hun ikke får lov til, hun hyyyyler og kaster seg på gulvet med dramatiske fakter. :fnise: S begynte å gå før hun var ett, og er ei skikkelig klatremus som vips sitter oppå kjøkkenbordet hvis vi ikke passer på. Men hun prater nesten ikke da, de eneste ordene hun sier er "nei", "der", "hei", "nam" og "ys" (lys). Sier ikke mamma engang, det syns jeg hun kan begynne med snarest! :ler: Tror nok du har rett i at de konsentrerer seg om enten det språklige eller det motoriske om gangen! :jepp: 

Godt nyttår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E høres kjempe søt ut! 

Her er det også trassing på gang, humørsvingninger til tusen og når Trollet ikke får det som han vil så blir han så sint og skriker så han rister. Helt fælt å se på! 
Han har hatt litt ord her og der men det er først nå de siste 2-3 ukene at han har begynt å prate masse ord. Ikke setninger, bare ett og ett, men han har nye ord hver dag nå og det er kjempe gøy. 
Synger gjør han også 'lølølølølø' :rodmer:

Går E i barnehagen da? 
Her begynte Trollet å gå når han var rundt 13 mnd, etter en måned i barnehagen. Vi merket faktisk at han var frustrert og lei av at alle de andre barna kunne løpe rundt mens han måtte bli båret også plutselig en dag løsnet det. Nå er det full fart overalt og vanskelig å få han til å sitte stille. :) 
Men jeg vet om flere i termingruppa (august 15) som ikke går alene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 31.12.2016 den 19.19, Beccy87 skrev:

E høres kjempe søt ut! 

Her er det også trassing på gang, humørsvingninger til tusen og når Trollet ikke får det som han vil så blir han så sint og skriker så han rister. Helt fælt å se på! 
Han har hatt litt ord her og der men det er først nå de siste 2-3 ukene at han har begynt å prate masse ord. Ikke setninger, bare ett og ett, men han har nye ord hver dag nå og det er kjempe gøy. 
Synger gjør han også 'lølølølølø' :rodmer:

Går E i barnehagen da? 
Her begynte Trollet å gå når han var rundt 13 mnd, etter en måned i barnehagen. Vi merket faktisk at han var frustrert og lei av at alle de andre barna kunne løpe rundt mens han måtte bli båret også plutselig en dag løsnet det. Nå er det full fart overalt og vanskelig å få han til å sitte stille. :) 
Men jeg vet om flere i termingruppa (august 15) som ikke går alene enda.

Tusen takk <3

Beklager så mye for sent svar. Jeg glemmer å sjekke innom igjen etter å ha skrevet et innlegg :P

Raserianfall kan hun her å få.... hehe xD

Hun går ikke i bhg nei. Vi er på åpen bhg 2 dager i uka da :) Begynner til høsten igjen. Men nååå.. nå går hun vettu :P Begynte å gå for ca 2 uker siden, og er 16 mnd i dag ^^ Kjempestas for både henne og oss! Hun syns det er såå moro og går rundt hele tida. Blitt så stor!

I dag er Emmelin nøyaktig 16 mnd gammel. Hun har nylig gått over til juniordyne og pute og jeg vurderer seriøst å ta ned den ene kanten på sprinkelsenga... hun liker å bli holdt eller ha meg i nærheten når hun skal sovne og jeg syns det er slitsomt å måtte bøye meg over kanten eller stikke armene gjennom sprinklene :P Ser også for meg at hun egentlig er klar for "neste steg"... eneste som kan være ulempe er at hun kanskje ikke vil klare å BLI i senga si :fnise:

 

Vi har utsatt denne prøvingen litt da, pga økonomien. Jeg søker etter jobb nå og håper å få napp til høsten. Men jeg har så lyst på en til snart og har fått med mannen på å prøve fra mai av. Ønsker oss vår/sommerbaby denne gangen, så det hadde vært gøy å få til ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Nautika skrev:

Du går på kontoinnstillinger.

Er du gravid igjen? :sjenert:

Jaa det vet jeg. Men ingen av lenkene jeg legger inn funker liksom.. har laga ticker og alt. Men whatthehell

 

Haha nei hvorfor tror du det?? :fnise: Wish......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skyblue skrev:

Jaa det vet jeg. Men ingen av lenkene jeg legger inn funker liksom.. har laga ticker og alt. Men whatthehell

 

Haha nei hvorfor tror du det?? :fnise: Wish......

Tror det er bbcode du må bruke eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nautika skrev:

Tror det er bbcode du må bruke eller noe :)

DER JA!! Tusen takk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...