Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gleder meg til å komme hjem fra sykehuset og skrive fødsel historie! Kan kort og greit si at det var en veldig fin fødsel men utrolig tøft på slutten.

I morra drar vi endelig hjem! Men det har vært veldig koselig her på barsel også. Får mye veiledning osv og alle er så hyggelige her :)

Jeg har også endelig begynt å få teken på ammingen! Det er først i dag (dag to) jeg har fått såpass melk at Emmelin blir mett av meg og ikke må ty til mme av jm. Jeg slet også med å få E til å ta ordentlig tak i puppene så har brukt skjold. Men istad fikk jeg jammen meg til uten å! Og i natt klarte jeg å mestre sittende amming. Så det går framover her! :D akkurat nå ligger E mett og fornøyd i nestet sitt. Om en time ca kommer nybakte besteforeldre på besøk for å hilse på, gleder meg veldig. Har ikke fått vise henne fram til noen enda og jeg er så stolt at jeg sprekker! Det er mannen å. Han forguder henne og vil så gjerne bidra mye selv. Så så fort hun er mett og fornøyd lar jeg han få kose masse med henne, skifte på henne osv. For han føler seg litt sånn "hva kan jeg bidra med da" liksom. Han er så flink med henne! Blir jo forelska på nytt!

Rart å tenke på at vi bare har kjent denne lille jenta i to dager.. Føltes som en evighet siden vi dro hjemmefra med rier og alt det der!! Heh..

Ville bare oppdatere dere litt og si at jeg aldri har vært lykkeligere før! Nå er jeg endelig mamma <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilde av henne på insta, såå nydelig hun var :) så bra ammingen begynner og gå seg til, det er alltid en lettelse! Blir nok deilig og komme hjem. Da slapper man jo mer av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var såååååå godt men samtidig rart når vi endelig fikk reise, litt sånn 'er dere sikker på vi kan klare oss alene altså?'

 

Og det å vise frem for første gang er helt spesielt (jeg begynte å grine med en gang jeg så mamma fordi jeg var så stolt), er det dine eller hans foreldre som kommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :D  Det er rart hvor forelska vi blir i disse små nurkene, og mannfolkene :D  Føler med nesten nyforelska igjen. Kos dere masse med lille 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Alt er bra med oss. Vi dro hjem på mandags formiddag. Vi koser oss masse! Det går veldig fint her hjemme. Mye mer avslappende faktisk :) E er en snill (rolig?) baby, gråter kun når hun er sulten. Jeg har så små og flate brystvorter, så er totalt avhengig av skjold. Litt kjipt at hun ikke klarer å ta uten :/ men hun legger godt på seg (veide henne på helsestasjonen igår) og er egentlig bare en helt herlig baby! Hun sover mer om dagen enn om natten. Pleier å legge oss rundt 11-12 og så våkner hun ca ett-to og pupper til halv tre-fire (inkl. Bleieskift) og så våkner hun igjen 6-7 tiden for mer. Tror jeg kan finne bedre rutiner, feks amme henne rett før vi legger oss (pleier å gi henne rundt en time før, og da er det bare to timer til hu våkner igjen) :P men finner ut av det etter hvert.. Nå erre hu som styrer showet! xD

Ble lite søvn i natt og siden vi skal på barsel poliklinikken i dag Kl 12, ser det ut som jeg ikke får noe særlig mer søvn i dag. Hun har endelig sovnet da... Hmm.. Kan enten sove en time eller bare stå opp og rydde litt her xD

Har enda ikke fått skrevet fødselshistorie, må få gjort det snart!

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan baby ha økedøgn allerede 6 dager gammel? Sybs E har vært ekstra sulten i går og i dag.. Spiser leeenge og sover alt fra 30 min til 3 timer og vil ha mer. De første dagene sov hun ca 4-5 timer før hun våknet for mer.

Ellers fikk vi mye skryt på barsel poliklinikken i dag. Hun har lagt på seg 120 g siden mandag. Det er jo bra! Deilig følelse å vite at man gjør det riktig og at babyen har det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille gjorde også det i starten, bare spiste og spiste og spiste.

Følte ikke jeg gjorde noe annet enn å sitte med puppen ute. 

Så lenge du har melk nok og hun går så fint opp i vekt så er det bare å fortsette å gi henne mat når hun ber om det, så jevner det seg ut etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille gjorde også det i starten, bare spiste og spiste og spiste.

Følte ikke jeg gjorde noe annet enn å sitte med puppen ute.

Så lenge du har melk nok og hun går så fint opp i vekt så er det bare å fortsette å gi henne mat når hun ber om det, så jevner det seg ut etterhvert. ;)

Ah takk for svar :) Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg fire dager etter fødsel og ned 4 kg.. Håper jeg går ned mer! Skal veie meg igjen på mandag. Magen har ihvertfall trukket seg litt mer sammen denne uka. Og jeg prøver å spise sunt og lite men ofte. Matlysten er ikke helt på topp, men. Har ikke gått noe særlig trilletur enda, gikk kun en kort tur med mannen på tirsdag. Vår første trilletur :D skal prøve meg på en litt lenger tur i morra før foreldrene mine kommer hit.

De har foresten passet hundene siden fødselen og nå skal vi få de tilbake igjen.. Spent på åssen det blir med to hunder og en baby :O håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag smilte Emmelin på ordentlig for første gang. Men.. Er ikke det litt tidlig? Hun er 8 dager gammel nå :P men det var ikke bare et rykk i munnviken, men et ordentlig stort glis fordi jeg lo så fælt av grimasene hun lagde. Mannen satt med kamera klart også så vi fikk fanget opp det herlige øyeblikket til og med! Skulle gjerne vist bildet her, men jeg merker jeg ikke har lyst til å publisere bilder av henne hvor som helst på nett.

Har jeg forresten sagt hvor lykkelig jeg er om dagen?? Livet er så mye mer betydningsfullt nå! Elsker å være mamma <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt at de spiser ofte. J spiste minst annen hver time de første tre ukene. At hun spiser oftere nå kan ha med at hun ikke er like nyfødttrøtt lenger. De neste månedene vil søvn- og spisemønster stadig være i endring. Så egentlig er det bare å kaste seg på lasset og henge med. :) Er nok en stund til det vil komme ordentlig rutiner, selv om det periodevis kan oppstå et visst mønster.

Husk å ikke spis og drikke for lite nå. Sa kan du risikere å miste melken. :) Mitt råd til deg er rett og slett å prioritere søvn og hvile nå i begynnelsen. Plutselig snur det og du får mindre søvn. Da er det greit å ha ladet batteriene på forhånd. :)

Ingen av mine unger har vært sovebabyer, så jeg har lært hvor viktig det er å prioritere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S smiler også masse, skikkelige glis! Det er veldig tydelig at det er smil og ikke grimaser pga luft i magen feks, for det skjer bare når hun er mett og fornøyd. ;) Men hun er nok ikke bevisst på at hun smiler altså, det er ikke rettet mot oss enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy når de smiler!  :biggrin:

 

Og at et så lite vesen kan lage så mange grimaser er helt utrolig, ler meg skakk her også!  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S smiler også masse, skikkelige glis! Det er veldig tydelig at det er smil og ikke grimaser pga luft i magen feks, for det skjer bare når hun er mett og fornøyd. ;) Men hun er nok ikke bevisst på at hun smiler altså, det er ikke rettet mot oss enda. :)

Så hun smilte ikke fordi jeg lo altså? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy når de smiler! :biggrin:

Og at et så lite vesen kan lage så mange grimaser er helt utrolig, ler meg skakk her også! :rodmer:

Ja haha. God underholdning for oss foreldre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 8 kg til nå :D fin start på uka! 12 kg unna startvekt.. Jeg er fornøyd hvis de fire siste går bort i løpet av to uker. Så kan jeg jobbe ned resten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-) gjør du mye aktivt for å få det til? Jeg la på meg 15 kg totalt og 12 av dem forsvant første uken. De siste 3 sitter helt fast, men har ikke startet treningen enda da.. Ser også at jeg har mistet MASSE muskelmasse dessverre ;( ikke noe særlig fast i fisken lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...