Gå til innhold

16 åringens rasende far!


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Hvordan tror du at du hadde reagert i samme situasjon da?

Når du ser at livet til datteren din blir ødelagt på denne måten...

Jeg vet i hvertfall hvordan jeg hadde reagert :ler:.

Anonymous poster hash: 16103...a5c

Hvordan hadde du reagert da?

Personlig hadde jeg blitt forbanna på meg selv for mine manglende egenskaper som forelder.

Anonymous poster hash: c9242...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er fullt lovlig og naivt å tro at det har noe med han å gjøre.Når jeg var 16 hadde jeg sex med flere i den alderen. Noen ganger løy jeg om min egen alder også ;)Anonymous poster hash: 5614c...90c

Selvfølgelig har det noe med han å gjøre. Hvor fort man blir kjønnsmoden har ingenting å si for om man er voksen i hodet. Hjernen er ikke fullt utviklet en gang før man er i 20 årene. Hva du har gjort er irrelevant. En voksen mann har potensielt ødelagt ei ung jentes framtid. Ts er heldig som bare fikk kjeft, han fortjener langt verre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Hvordan tror du at du hadde reagert i samme situasjon da?

Når du ser at livet til datteren din blir ødelagt på denne måten...

Jeg vet i hvertfall hvordan jeg hadde reagert :ler:.

Anonymous poster hash: 16103...a5c

Slik jeg tenker i dag hadde jeg blitt utrolig skuffet over datteren min, og ikke minst blitt rasende på 24-åringen, men nå er det jo sånn at hun selv hadde sex med han, frivillig. Og han sier at han brukte kondom i tillegg. Han gjorde altså sitt for å beskytte dem begge mot kjønssykdommer og graviditet. I mine øyne blir det bare helt feil at faren skjeller ut ts. Det hadde vært noe annet hadde han faktisk voldtatt henne og gjort henne gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det noe med han å gjøre. Hvor fort man blir kjønnsmoden har ingenting å si for om man er voksen i hodet. Hjernen er ikke fullt utviklet en gang før man er i 20 årene. Hva du har gjort er irrelevant. En voksen mann har potensielt ødelagt ei ung jentes framtid. Ts er heldig som bare fikk kjeft, han fortjener langt verre.

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde du reagert da? Personlig hadde jeg blitt forbanna på meg selv for mine manglende egenskaper som forelder. Anonymous poster hash: c9242...713

I affekt hadde jeg nok fortalt med ganske store bokstaver hva jeg mente om det som hadde skjedd og muligheten er nok stor for at jeg ikke hadde vært så veldig hyggelig heller.

Det med mine evt manglende egenskaper som forelder hadde nok kommet litt senere... :ler:

Anonymous poster hash: 16103...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det noe med han å gjøre. Hvor fort man blir kjønnsmoden har ingenting å si for om man er voksen i hodet. Hjernen er ikke fullt utviklet en gang før man er i 20 årene. Hva du har gjort er irrelevant. En voksen mann har potensielt ødelagt ei ung jentes framtid. Ts er heldig som bare fikk kjeft, han fortjener langt verre.

Nei, hun har potensielt ødelagt sin egen fremtid, og i tillegg TS sin.

Hun står fritt til å ta abort om hun ønsker det.

Anonymous poster hash: c9242...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke Hummels fortjener dette, han er en god mann av det jeg har lest her inne. Varmhjertet og snill :blomst:

Å snakke slik til han er unødvendig. Han har sikkert lært av sine feil.

Jeg synes også han virker som en fin fyr, som sliter en del pga. tidligere opplevelser. Jeg håper bare han klarer å legge dopet på hylla så kan kan gjøre verdens viktigste jobb, å være pappa. Barn trenger to foreldre, om de er i forhold eller ei.

Anonymous poster hash: 06fc2...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke din nåværende kjæreste også gravid? Hun som skulle på ferie og sa hun skulle tenke på forholdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har potensielt ødelagt sin egen fremtid, og i tillegg TS sin.

Hun står fritt til å ta abort om hun ønsker det.

Anonymous poster hash: c9242...713

Både du og personen du siterte er litt vel steile her. De var to om dette, de var ingen tvang involvert. Nå skal de bli foreldre. Tror neppe jenta sitter der traumatisert etter denne ONSen.

Og du? Ødelegge TS sin fremtid? Sett i lys av at TS flere ganger har nevnt at han bruker heroin, tror jeg han greier den biten fint selv.

Anonymous poster hash: 06fc2...ca3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og personen du siterte er litt vel steile her. De var to om dette, de var ingen tvang involvert. Nå skal de bli foreldre. Tror neppe jenta sitter der traumatisert etter denne ONSen.

Og du? Ødelegge TS sin fremtid? Sett i lys av at TS flere ganger har nevnt at han bruker heroin, tror jeg han greier den biten fint selv.

Anonymous poster hash: 06fc2...ca3

Men nå er det faktisk slik at jenter har mulighet til å ta abort.

Anonymous poster hash: c9242...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har potensielt ødelagt sin egen fremtid, og i tillegg TS sin.

Hun står fritt til å ta abort om hun ønsker det.Anonymous poster hash: c9242...713

Ts har ødelagt for seg selv på egenhånd. Det går an å være litt kresen på hvor du putter kjønnsorganet ditt. I dette tilfellet er det også ts som er voksen. Å legge hovedskylden på 16-åringen, en hormonell tenåring uten store erfaringer i livet, blir bare for dumt. Hadde ts også vært 16, hadde nok også faren reagert mildere. Ts er voksen, hun er ikke. Konsekvensene for ts er også naturlig nok mye mindre enn det er for henne. Liten aldersforskjell har MYE å si når en er ung.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sårer TS?!

Vel. Når man veit hvilke konsekvenser det vil ha for en 16 åring mtp utdannelse, ungdomstid, opplevelser og utvikling hun går glipp av pga av en 24 åring som ikke har sjangs på damer på egen alder. Og av den grunn sjekker fjortiser med donaldbrus og barbiedukker. Når han kun evner å se sitt eget sårede ego når han rettmessig får høre hvor David kjøpte ølet. Han får bare tåle det.

Han har MYE å bevise for mange fremover. Anonymous poster hash: fdd5d...821

Veldig bra skrevet, men hvor kjøpte David ølet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det faktisk slik at jenter har mulighet til å ta abort. Anonymous poster hash: c9242...713

For noen er det ikke et alternativ. For noen kan det gi psykiske plager som varer livet ut. Det er ikke "bare".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er det faktisk slik at jenter har mulighet til å ta abort.

Anonymous poster hash: c9242...713

I denne situasjonen så hadde det kanskje vært det beste...

Men det er ikke slik at man bare kan tenke "Pytt pytt om hun blir gravid, hun kan jo alltids ta abort og da er det hennes feil om hun ikke gjør det. Jeg er fritatt ansvar siden hun hadde et valg om abort.", noe som virker som en utbredt holdning blant mange menn, og noen kvinner. Abort er ikke et helt stuerent inngrep og medfører fysiske og psykiske smerter for kvinnen som får dette gjort.

Egentlig burde det nesten være vanskeligere å få utført/godkjent abort. Slik det er nå så oppfordrer det jo bare til ansvarsfraskrivelse hos menn (og noen kvinner).

Anonymous poster hash: c2381...7a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det ikke et alternativ. For noen kan det gi psykiske plager som varer livet ut. Det er ikke "bare".

Man kan ikke skylde på mannen når man velger å ikke ta abort.

Anonymous poster hash: c9242...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke skylde på mannen når man velger å ikke ta abort.

Anonymous poster hash: c9242...713

Jo, det er fremdeles mannen som er medskyldig i graviditeten. :) Det at man ikke velger å fjerne fosteret med makt/medisiner endrer ikke det faktum at mannen brukte sin sperm til å gjøre en kvinne gravid. Han sitter dermed på halvparten av skylden/ansvaret.

Skyldfordeling er dog ikke så viktig, det er mer viktig med ansvarsfordeling.

Anonymous poster hash: c2381...7a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nå er det faktisk slik at jenter har mulighet til å ta abort.

Anonymous poster hash: c9242...713

Hvorfor føler du et så sterkt behov for å opplyse meg om ting jeg allerede vet? Jeg er gammel nok til å vite at sex kan føre til barn, og det visste nok begge involverte i denne saken også. Eller er du en av disse mannsekstremistene som mener en dame skal ta abort for et godt ord når mannen har pult uten kondom og plutselig finner ut at barn, ja faen, det passet dårlig, du!"

Anonymous poster hash: 06fc2...ca3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, men, du brukte jo kondom!! Kondom kan jo aldri føre til graviditet! det har jo selveste kgfeministene sagt i alle tråder om prevansjon! O.o



Anonymous poster hash: 3a968...43b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du et så sterkt behov for å opplyse meg om ting jeg allerede vet? Jeg er gammel nok til å vite at sex kan føre til barn, og det visste nok begge involverte i denne saken også. Eller er du en av disse mannsekstremistene som mener en dame skal ta abort for et godt ord når mannen har pult uten kondom og plutselig finner ut at barn, ja faen, det passet dårlig, du!"

Anonymous poster hash: 06fc2...ca3

Dersom du leser denne tråden så ser du at TS har faktisk brukt kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne situasjonen så hadde det kanskje vært det beste...

Men det er ikke slik at man bare kan tenke "Pytt pytt om hun blir gravid, hun kan jo alltids ta abort og da er det hennes feil om hun ikke gjør det. Jeg er fritatt ansvar siden hun hadde et valg om abort.", noe som virker som en utbredt holdning blant mange menn, og noen kvinner. Abort er ikke et helt stuerent inngrep og medfører fysiske og psykiske smerter for kvinnen som får dette gjort.

Egentlig burde det nesten være vanskeligere å få utført/godkjent abort. Slik det er nå så oppfordrer det jo bare til ansvarsfraskrivelse hos menn (og noen kvinner).

Anonymous poster hash: c2381...7a5

Og en uønsket løsung man blir påtvunget gir følgeskader og psykiske belastninger i minst 18år..

Anonymous poster hash: 3a968...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...