Gå til innhold

16 åringens rasende far!


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Du, hva er det med deg egentlig? Hvorfor tolker du alltid ting så totalt forskjellig fra alle andre? Det at Hummels er så fantastisk mann, som er så god og hyggelig er du nok alene om å se.

Han er fryktelig ustabil, og har store sinneproblemer. Han har selv skrevet at han ikke kan ta buss fordi han blir forbanna på bråk som fjortiser som ler, barn som gråter osv - og da klarer han ikke å styre sinnet sitt. Han må holde seg mye hjemme fordi han sliter så med å miste beherskelsen av sinne. Er det en fantastisk og varm mann?

Han er også narkoman, og har skrevet at han flere ganger har prøvd å bli nykter men klarer det ikke. Men han vil ikke motta hjelp til det, for han skal klare det selv.....

At han nå skal bli far er helt hårreisende. Jeg er imot abort, men i dette tilfellet kunne jeg gjort et unntak. Jeg håper ihvertfall at Hummels ikke får samvær med barnet, og det bør være enkelt å nekte ham pga aggresjonen hans.

Ja, Heatbeat, det beste er om alle bare er snille og forståelsesfulle mot hverandre og møter hverandre med respekt men sånn er ikke virkeligheten. Når man er forelder til en ung tenåring som har blitt smelt på tjukka av en voksen arbeidsledig narkoman er man veldig unik om man holder seg rolig. Hummels trenger ikke trøst, men en smekk på fingrene for å våkne litt å forstå hvor idiot han har vært. Tenk om han gjør det samme igjen? Han må forstå hvor alvorlig dette er, og han er ikke et barn som man må snakke forstiktig til så det ikke skal bli lei seg. Han er en voksen mann og må tåle å få tilsnakk av en frustrert forelder når han har gjort en så alvorlig feil!

Anonymous poster hash: 85309...1f2

Det er sjelden jeg og Heartbeat har samme synspunkt, men jeg er enig med henne her. Gjort er gjort, og det er bare å gjøre det beste utav det.

Mulig at Hummels er både ustabil og har et sinneproblem, men Heartbeat har jo et poeng når hun påpeker at det er en årsak til det. Og det at han beskriver slike ting, betyr ikke at han utagerer på det. Jeg har selv både kritisert og kommentert Hummels sine innlegg, og tildels kranglet med han i diverse tråder. Likevel ser jeg at han har både medfølelse og innlevelse i andres følelser, og jeg ser også at han kan være en god og snill person til tross for at han ikke takler enkelte ting like bra som endel andre gjør. Men det trenger ikke å bety at han ikke setter grenser for seg selv, jeg tror mer det at han skriver slike ting i hans tilfelle (når en ser hans personlighet i mange tråder), viser at han er åpen og viser sine følelser. Følelser som mange av oss kjenner på, men legger lokk på, og ikke vil fortelle at vi har.

Jeg kan også bli både irritert og sint av de samme grunnene som Hummels uttrykker, f.eks fjortiser som bråker og barneskrik, og det er det mange som føler på. Bare se på de mange som lar seg påvirke av barn på fly osv. Hummels sier akkurat det han mener der og da, og bør nok utvikle en litt bedre toleranse for slikt, men det tror jeg han klarer, for han viser i andre tråder at han har mye mer innabords.

Endret av Majott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg blir lett sint. Spesielt på stappfulle busser der barn skriker og tenåringer fniser og hyler i stedet for å snakke normalt. Jeg har vertfall aldri dratt til noen for det. Jeg holder meg bare unna stappfulle busser. Derfor egen bil er det beste. Jeg blir også sint når folk komanderer hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Jeg blir også sint når jeg ser mobbing. Ser jeg noen blir mobbet så kan jeg godt gå bort å dra til mobberne. Jeg takler ikke de som mobber. De er mine verste fiender. Jeg holder meg ikke kun inne pga sinne. Jeg er ute nesten hver dag. Trening, med venner, går turer osv.. Ja jeg har slått til noen ute sent en kveld. Begge var dritings. Han slo meg først.

Jeg tror mange føler det samme, og akkurat det du sier her betyr ikke i seg selv at du blir lettere sint enn andre. Du reagerer bare på det samme som mange andre gjør, men du sier det rett ut. I tillegg gjør du ditt for å unngå slike situasjoner, og bare det i seg selv er bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Ja jeg blir lett sint. Spesielt på stappfulle busser der barn skriker og tenåringer fniser og hyler i stedet for å snakke normalt. Jeg har vertfall aldri dratt til noen for det. Jeg holder meg bare unna stappfulle busser. Derfor egen bil er det beste. Jeg blir også sint når folk komanderer hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Jeg blir også sint når jeg ser mobbing. Ser jeg noen blir mobbet så kan jeg godt gå bort å dra til mobberne. Jeg takler ikke de som mobber. De er mine verste fiender. Jeg holder meg ikke kun inne pga sinne. Jeg er ute nesten hver dag. Trening, med venner, går turer osv.. Ja jeg har slått til noen ute sent en kveld. Begge var dritings. Han slo meg først.

Du er bare ærlig og viser dine følelser, men blir straffet for det og dømt.

Du er god nok som du er og jeg har iallefall sett en ydmyk og god side hos deg her inne :)

Alle har vi ting vi må jobbe med, det hr jeg også . Men du er iallefall ærlig og en oppriktig person, Det finnes få av de :)

Og du gjemmer deg ikke bak en anonymitet, men er deg selv :) Respekt for det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare ærlig og viser dine følelser, men blir straffet for det og dømt.

Du er god nok som du er og jeg har iallefall sett en ydmyk og god side hos deg her inne :)

Alle har vi ting vi må jobbe med, det hr jeg også . Men du er iallefall ærlig og en oppriktig person, Det finnes få av de :)

Og du gjemmer deg ikke bak en anonymitet, men er deg selv :) Respekt for det :)

Jeg støtter opp om det her!

Jeg håper forresten at du lærer noe av det du har gjort. Hvis du tar deg sammen og oppfører deg som et voksent menneske, så klarer du det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Du er bare ærlig og viser dine følelser, men blir straffet for det og dømt.

Du er god nok som du er og jeg har iallefall sett en ydmyk og god side hos deg her inne :)

Alle har vi ting vi må jobbe med, det hr jeg også . Men du er iallefall ærlig og en oppriktig person, Det finnes få av de :)

Og du gjemmer deg ikke bak en anonymitet, men er deg selv :) Respekt for det :)

Tusen takk :blomst:

Jeg støtter opp om det her!

Jeg håper forresten at du lærer noe av det du har gjort. Hvis du tar deg sammen og oppfører deg som et voksent menneske, så klarer du det her.

Ja jeg lærer som oftest :) Noen ting lærer jeg visst aldri, men det er kun små ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare ærlig og viser dine følelser, men blir straffet for det og dømt.

Du er god nok som du er og jeg har iallefall sett en ydmyk og god side hos deg her inne :)

Alle har vi ting vi må jobbe med, det hr jeg også . Men du er iallefall ærlig og en oppriktig person, Det finnes få av de :)

Og du gjemmer deg ikke bak en anonymitet, men er deg selv :) Respekt for det :)

Jeg har også sett det, og er enig med Heartbeat her også. Hummels viser både gode og dårlige sider her inne, og samtidig tar han til seg det andre sier til han. Det er faktisk en god ting.

Mange av oss går for å vise bare de gode sidene våre, og snakker ikke om de dårlige. Vi vet at vi bør skjule dem, for det har vi lært fra vi var små. Jeg er nok også en av dem, jeg kjenner det er vanskelig å vise mine dårlige sider, og jeg vil helst framstå som en bra person. Det prøver vi alle, i alle miljø. Derfor siler jeg mye av det jeg skriver, og jeg har massevis av dårlige ting ved meg som jeg ikke viser til andre. Det har de aller fleste av oss, men vi holder det for oss selv, også her inne, selv om vi kan være anonyme.

Så ikke døm Hummels for hardt, han er vel en av de få som ikke siler ut det han skriver. Han sier ting akkurat som han føler det, og tilpasser det ikke for at andre skal like det. Kanskje han burde det, burde ha lært det fra tidlig alder, som de fleste av oss. Kanskje burde han ikke skrevet alt han skriver, men han gjør nå det. Og istedet for å fordømme, bør vi heller bidra til vekst og forståelse.

Dette skriver jeg rent generelt, og ikke som et konkret svar på akkurat denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tomasjj

Jeg har også sett det, og er enig med Heartbeat her også. Hummels viser både gode og dårlige sider her inne, og samtidig tar han til seg det andre sier til han. Det er faktisk en god ting.

Mange av oss går for å vise bare de gode sidene våre, og snakker ikke om de dårlige. Vi vet at vi bør skjule dem, for det har vi lært fra vi var små. Jeg er nok også en av dem, jeg kjenner det er vanskelig å vise mine dårlige sider, og jeg vil helst framstå som en bra person. Det prøver vi alle, i alle miljø. Derfor siler jeg mye av det jeg skriver, og jeg har massevis av dårlige ting ved meg som jeg ikke viser til andre. Det har de aller fleste av oss, men vi holder det for oss selv, også her inne, selv om vi kan være anonyme.

Så ikke døm Hummels for hardt, han er vel en av de få som ikke siler ut det han skriver. Han sier ting akkurat som han føler det, og tilpasser det ikke for at andre skal like det. Kanskje han burde det, burde ha lært det fra tidlig alder, som de fleste av oss. Kanskje burde han ikke skrevet alt han skriver, men han gjør nå det. Og istedet for å fordømme, bør vi heller bidra til vekst og forståelse.

Dette skriver jeg rent generelt, og ikke som et konkret svar på akkurat denne tråden.

Et flott innlegg. Kudos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg har også sett det, og er enig med Heartbeat her også. Hummels viser både gode og dårlige sider her inne, og samtidig tar han til seg det andre sier til han. Det er faktisk en god ting.

Mange av oss går for å vise bare de gode sidene våre, og snakker ikke om de dårlige. Vi vet at vi bør skjule dem, for det har vi lært fra vi var små. Jeg er nok også en av dem, jeg kjenner det er vanskelig å vise mine dårlige sider, og jeg vil helst framstå som en bra person. Det prøver vi alle, i alle miljø. Derfor siler jeg mye av det jeg skriver, og jeg har massevis av dårlige ting ved meg som jeg ikke viser til andre. Det har de aller fleste av oss, men vi holder det for oss selv, også her inne, selv om vi kan være anonyme.

Så ikke døm Hummels for hardt, han er vel en av de få som ikke siler ut det han skriver. Han sier ting akkurat som han føler det, og tilpasser det ikke for at andre skal like det. Kanskje han burde det, burde ha lært det fra tidlig alder, som de fleste av oss. Kanskje burde han ikke skrevet alt han skriver, men han gjør nå det. Og istedet for å fordømme, bør vi heller bidra til vekst og forståelse.

Dette skriver jeg rent generelt, og ikke som et konkret svar på akkurat denne tråden.

Takk! Fint skrevet. Det varmer :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvilken forskjell utgjør det? Alle (eller de fleste) vet hvorfor faren ble forbanna, det forklarte jo TS i startinnlegget, og de fleste her inne klarer også å forstå hvorfor han ble sint. Jeg mener, uavhengig av farens versjon, at man ikke skal snakke slik til et annet menneske.

Har noen av dere tenkt at faren hennes var/er dypt forvilet og fryketelig lei seg?

Han ser sin datters fremtid gå rett i dass! Skolegang? Goodbye.

I hans hode er jeg riemlig sikker på at det blant mange andre tanker er disse som romsterer.

Han har sitt fokus på sin egen datters fremtid og henens muligheter for å klare seg selv.

Hun har ikke engang startet noen utdannelse som 16 åring.

Jeg har ingen problemer med å se hans fortvilelse for sin egen datters fremtid nå.

- er det så problematisk å forstå for folk flest?

Og er det så vanskelig å forstå at det dermed rant over for ham?

Jeg ser ikke bort fra at det er svært mange fedre til 16 år gamle jenter som hadde blitt like fortvilte.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg har også sett det, og er enig med Heartbeat her også. Hummels viser både gode og dårlige sider her inne, og samtidig tar han til seg det andre sier til han. Det er faktisk en god ting.

Mange av oss går for å vise bare de gode sidene våre, og snakker ikke om de dårlige. Vi vet at vi bør skjule dem, for det har vi lært fra vi var små. Jeg er nok også en av dem, jeg kjenner det er vanskelig å vise mine dårlige sider, og jeg vil helst framstå som en bra person. Det prøver vi alle, i alle miljø. Derfor siler jeg mye av det jeg skriver, og jeg har massevis av dårlige ting ved meg som jeg ikke viser til andre. Det har de aller fleste av oss, men vi holder det for oss selv, også her inne, selv om vi kan være anonyme.

Så ikke døm Hummels for hardt, han er vel en av de få som ikke siler ut det han skriver. Han sier ting akkurat som han føler det, og tilpasser det ikke for at andre skal like det. Kanskje han burde det, burde ha lært det fra tidlig alder, som de fleste av oss. Kanskje burde han ikke skrevet alt han skriver, men han gjør nå det. Og istedet for å fordømme, bør vi heller bidra til vekst og forståelse.

Dette skriver jeg rent generelt, og ikke som et konkret svar på akkurat denne tråden.

:tommelopp::klappe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. For alt vi vet så kan denne 16-åringen se ut som en 20-åring, noe mange 16-åringer gjør. TS har nevnt flere ganger at han ikke visste at hun var så ung, det var en tabbe fra hans side, men hun var også med på det.



Anonymous poster hash: 6474e...b72

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for jenter/kvinner kan jo ikke tenke selv. Vi må opplagt forandre lovverket slik at kvinner umyndiggjøres. Anonymous poster hash: c9242...713

Nå var jo denne jenta bare 16, hun er alt umyndig.

Jeg skjønner godt at faren til 16 åringen ble forbanna, sikkert ikke den beste måten å takle dette på, men godt forståelig. Jeg synes ts burde si unskyld for de tingene han sa, og jeg synes kanskje også du burde fortelle at du ikke viste at hun var 16, men si at du trodde hun var på samme alder som de du kjente på festen, og at om du hadde vist sannheten hadde ikke dette skjedd. Familien hennes blir kanskje litt vennligere innstilt om de nå tror at du med viten og vilje hadde sex med en 16 åring.

Jeg ser du skriver at du vil at barnet ditt skal få en bedre oppvekst enn deg og at du vil være en så bra far som mulig, og det er kjempeflott, men for at det skal kunne skje må du ta tak i dine egne problemer så fort som mulig.

Å være rusmisbruker er ikke forenelig med å være en best mulig far.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg skal fortelle faren hennes det så fort jeg får, men nå vil han ikke verken se meg eller snakke med meg på en stund. Jeg ringte til jenta i dag, men hun sa bare at hun vil ikke snakke med meg nå. Så egentlig gjør den familien meg forvirra. Skjønner at de har det tøft med tanken på at hun er gravid, men skjønner ikke oppførselen deres.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal fortelle faren hennes det så fort jeg får, men nå vil han ikke verken se meg eller snakke med meg på en stund. Jeg ringte til jenta i dag, men hun sa bare at hun vil ikke snakke med meg nå. Så egentlig gjør den familien meg forvirra. Skjønner at de har det tøft med tanken på at hun er gravid, men skjønner ikke oppførselen deres.

Jeg ville trukket meg helt ut av livet hennes, la henne seile sin egen sjø hvis hun nekter abort. Krev også farskapstest, dersom hun ønsker barnebidrag fra deg. For alt i verden, IKKE DROPP TESTEN FOR Å VÆRE "GREI" MED HUN.

Anonymous poster hash: 3a968...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så veldig rart at hun ikke ønsker å snakke med deg? Først anklager du henne for å lyve, noe som er råttent nok i seg selv, og så står du og skjeller ut faren hennes.

At faren hennes ikke har høye tanker om deg akkurat nå er helt forståelig, du burde bitt det i deg og holdt kjeft, ikke eksplodert foran hele familien.



Anonymous poster hash: 9e505...0bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk og trist. Det er det jeg synes hele denne tråden er.



Anonymous poster hash: 60455...77d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal fortelle faren hennes det så fort jeg får, men nå vil han ikke verken se meg eller snakke med meg på en stund. Jeg ringte til jenta i dag, men hun sa bare at hun vil ikke snakke med meg nå. Så egentlig gjør den familien meg forvirra. Skjønner at de har det tøft med tanken på at hun er gravid, men skjønner ikke oppførselen deres.

Vi som faktisk har barn forstår godt oppførselen deres, selv om den kan virke irrasjonell akkurat nå. Du har smelt ungen deres på tjukka, og hun er bare 16 år. Uansett hva hun velger å gjøre, vil dette prege både henne og familien hennes for resten av livet.

Hadde dette vært min datter, hadde jeg vært fortvilet, forbannet, rådvill og langt nede. Dette er ikke en situasjon man ønsker for barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg ville trukket meg helt ut av livet hennes, la henne seile sin egen sjø hvis hun nekter abort. Krev også farskapstest, dersom hun ønsker barnebidrag fra deg. For alt i verden, IKKE DROPP TESTEN FOR Å VÆRE "GREI" MED HUN.

Anonymous poster hash: 3a968...43b

Jeg kommer nok til å forlange en sånn test ja. Men vil ikke nevne det til hun enda.

Det er vel ikke så veldig rart at hun ikke ønsker å snakke med deg? Først anklager du henne for å lyve, noe som er råttent nok i seg selv, og så står du og skjeller ut faren hennes.

At faren hennes ikke har høye tanker om deg akkurat nå er helt forståelig, du burde bitt det i deg og holdt kjeft, ikke eksplodert foran hele familien.

Anonymous poster hash: 9e505...0bc

Jeg har beklaget at jeg trodde hun løy, men jeg stoler ikke så mye på folk siden jeg har blitt løyet til så mye. Hun forsto det når jeg sa det.

Jeg mente ikke å kjefte tilbake, men han kunne kjeftet på meg på en mer skikkelig måte. Han er jo tross alt nærmere 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Vi som faktisk har barn forstår godt oppførselen deres, selv om den kan virke irrasjonell akkurat nå. Du har smelt ungen deres på tjukka, og hun er bare 16 år. Uansett hva hun velger å gjøre, vil dette prege både henne og familien hennes for resten av livet.

Hadde dette vært min datter, hadde jeg vært fortvilet, forbannet, rådvill og langt nede. Dette er ikke en situasjon man ønsker for barnet sitt.

Jeg skjønner det, men i stedet for å eksplodere av sinne så må de støtte dattera si og hjelpe henne så godt de kan med henne og barnet. Det skal jeg også gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, men i stedet for å eksplodere av sinne så må de støtte dattera si og hjelpe henne så godt de kan med henne og barnet. Det skal jeg også gjøre.

Hvis de er normale, oppegående mennesker kommer de nok til å gjøre det når det verste sjokket og sinnet har lagt seg. At de reagerer som de gjør, er fullt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...