Gå til innhold

Gift ved første blikk!


Gjest Vevila

Anbefalte innlegg

Ja det samme sier jeg...Det er jo noe galt med nesten samtlige av dem som er med i dette programmet. Skaff dere et liv.

Anonymous poster hash: 254ad...f8e

Det er da bare utsagn som går på hvem som passer med hvem og ikke, basert på hvordan den enkelte er og ikke er? At f.eks Lene er så opptatt av hvordan hun ser ut og fører seg, tror jeg helt klart er en del av årsaken til at hun ikke passer sammen emd Anders. Han er en friluftskar som liker klatring og kjøtt på engangsgrill i skauen. Man får ikke med seg sminkedokker på sånt. Ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med sminkedokker i seg selv, men fordi sånt ikke står øverst på lista over ting sminkedokker synes det er naturlig å drive med. ;)

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man blir filmet og VET at den norske befolkning skal se på, er det da helt naturlig å sminke seg. Også når man er syk eller skal på tur i skogen. Må si jeg blir mer overrasket over dem som verken har tatt på maskara eller børstet håret den ene gangen de blir filmet. Helt generelt, altså. Typisk at man skal henge ut den kvinnen som virker litt mer opptatt av utseendet enn hva de andre gjør. Som om det gjør personligheten hennes dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir filmet og VET at den norske befolkning skal se på, er det da helt naturlig å sminke seg. Også når man er syk eller skal på tur i skogen. Må si jeg blir mer overrasket over dem som verken har tatt på maskara eller børstet håret den ene gangen de blir filmet. Helt generelt, altså. Typisk at man skal henge ut den kvinnen som virker litt mer opptatt av utseendet enn hva de andre gjør. Som om det gjør personligheten hennes dårligere?

Jeg blir faktisk mye mer overrasket over den ene som hele tiden fremstår som plettfri og nysminket enn de to andre. Jeg tror nemlig hun har litt feil fokus: hun skal finne ut om Anders er verdt å fortsette å være gift med, ikke om det norske folk synes hun ser bra ut på tv.

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg hver dag. Jeg var med i en serie på tv, og da sminket jeg meg også hver dag. Likevel er ikke sminken hovedaktiviteten i min hverdag. Man bruker litt mer tid på badet hver dag, men det betyr ikke at sminken betyr alt. Fokuset hennes lå nok på Anders selv om hun kanskje brukte en time på badet hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg hver dag. Jeg var med i en serie på tv, og da sminket jeg meg også hver dag. Likevel er ikke sminken hovedaktiviteten i min hverdag. Man bruker litt mer tid på badet hver dag, men det betyr ikke at sminken betyr alt. Fokuset hennes lå nok på Anders selv om hun kanskje brukte en time på badet hver morgen.

Jeg synes dere vrir på det som blir sagt. For meg koker det ned til at hun som person ikke passer sammen med en friluftsmann som Anders. Hadde hun vært en person som passet med ham, så hadde hun mest sannsynlig ikke hatt så mye fokus på f.eks hvordan man tar seg ut i fjellveggen. Han trenger ei litt mykere jente med interesser som sammenfaller litt mer med hans, enkelt og greit.

Jeg synes ikke hun er en dårlig person fordi hun sminker seg mye, og hun kunne helt sikkert passet supert med en annen mann enn Anders.

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man blir filmet og VET at den norske befolkning skal se på, er det da helt naturlig å sminke seg. Også når man er syk eller skal på tur i skogen. Må si jeg blir mer overrasket over dem som verken har tatt på maskara eller børstet håret den ene gangen de blir filmet. Helt generelt, altså. Typisk at man skal henge ut den kvinnen som virker litt mer opptatt av utseendet enn hva de andre gjør. Som om det gjør personligheten hennes dårligere?

Ja, det var det jeg også tenkte. Jeg kan være enig i at Lene fremstår som en som er svært opptatt av utseende sitt (uten at jeg synes det gjør noe), og hadde jeg skulle vært med i serien så hadde jeg også sminket meg i alle situasjoner (eller, latt meg bli sminka). Hadde hun vært helt sminkeløs så vedder jeg på at det hadde hagla inn meldinger her om at hun tar seg såå dårlig ut, ser ustelt ut og driter i å prøve å gjøre seg fin for mannen sin :roll:

Sminke eller ei, det burde jo ikke ha så mye å si for denne tråden her..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke taklet hun parterapauten om det var jeg som gikk i terapi hos henne... Men hun virker jo som en søt og snill person da, tror ikke det finnes noe vondt i henne for å si det sånn

Hun klaget jo over at Anders ikke kunne lese kartet selv, også sa hun etterpå at hun ble skikkelig fornærmet når han da senere hadde "ertet" henne litt da hun kjørte i feil retning...

Anonymous poster hash: 7ac4f...40b

Jeg synes hun virket veldig forståelsesfull jeg. Og ikke som at hun snakket til bleiebarn. Hadde helt klart likt å gå til hun.

Men vi er jo alle forskjellig, og trenger forskjellige måter å bli forstått på.

Det du sier der om Lene reagerte jeg på også. Sånn erting er noe jeg synes er gøy. Jeg vil ha sånn erting i forholdet jeg.

Men har ei venninne som reagerer omtrent som Lene. Så ja, det kan ligge mye bak en sånn reaksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg også tenkte. Jeg kan være enig i at Lene fremstår som en som er svært opptatt av utseende sitt (uten at jeg synes det gjør noe), og hadde jeg skulle vært med i serien så hadde jeg også sminket meg i alle situasjoner (eller, latt meg bli sminka). Hadde hun vært helt sminkeløs så vedder jeg på at det hadde hagla inn meldinger her om at hun tar seg såå dårlig ut, ser ustelt ut og driter i å prøve å gjøre seg fin for mannen sin :roll:

Sminke eller ei, det burde jo ikke ha så mye å si for denne tråden her..

Nei, det tror jeg ikke hadde hagla inn. De to andre jentene får jo ikke noen kommentarer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare utsagn som går på hvem som passer med hvem og ikke, basert på hvordan den enkelte er og ikke er? At f.eks Lene er så opptatt av hvordan hun ser ut og fører seg, tror jeg helt klart er en del av årsaken til at hun ikke passer sammen emd Anders. Han er en friluftskar som liker klatring og kjøtt på engangsgrill i skauen. Man får ikke med seg sminkedokker på sånt. Ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med sminkedokker i seg selv, men fordi sånt ikke står øverst på lista over ting sminkedokker synes det er naturlig å drive med. ;)

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

Si ikke det ;) Jeg har ihvertfall ingen problemer med å være både sminkedokke og friluftsmenneske :)

Når det gjelder Anders,så kan det jo godt tenkes at han liker "sminkedokker" da.At han har oppgitt før matchingen at han liker den type damer som er opptatt av klær og sminke.En såkalt friluftsmann trenger ikke nødvendigvis ha noe i mot damer med sminke.Han virker ihvertfall til å være fysisk tiltrukket av henne.

Endret av Sandie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det ;) Jeg har ihvertfall ingen problemer med å være både sminkedokke og friluftsmenneske :)

Når det gjelder Anders,så kan det jo godt tenkes at han liker "sminkedokker" da.At han har oppgitt før matchingen at han liker den type damer som er opptatt av klær og sminke.En såkalt friluftsmann trenger ikke nødvendigvis ha noe i mot damer med sminke.Han virker ihvertfall å være fysisk tiltrukket av henne.

Det er forskjell på å være opptatt av å sminke seg og se bra ut, og å se ut som man er sminket til fest på skogtur, og sitte stiv som en stokk og se ut som man har spist en hel sitron - fordi man ganske enkelt ikke føler seg vel med å være der man er. Det er ikke alle det kjennes naturlig for å sitte med ræva full av barnåler, og det er også helt greit. ;)

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke hadde hagla inn. De to andre jentene får jo ikke noen kommentarer.

Den andre har jo sminke de og, men jeg tror nok forskjellen er større med og uten sminke på Lene enn på de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun virket veldig forståelsesfull jeg. Og ikke som at hun snakket til bleiebarn. Hadde helt klart likt å gå til hun.

Men vi er jo alle forskjellig, og trenger forskjellige måter å bli forstått på.

Det du sier der om Lene reagerte jeg på også. Sånn erting er noe jeg synes er gøy. Jeg vil ha sånn erting i forholdet jeg.

Men har ei venninne som reagerer omtrent som Lene. Så ja, det kan ligge mye bak en sånn reaksjon.

Det var ikke sånn flørtete små erting, det lå noe dypere bak her, Anders gikk bevist inn for å gjøre narr av Lene ettersom Anders ble fornærmet når Lene hadde påpekt at han holdt kartet feil vei.

Anonymous poster hash: 14c1f...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke sånn flørtete små erting, det lå noe dypere bak her, Anders gikk bevist inn for å gjøre narr av Lene ettersom Anders ble fornærmet når Lene hadde påpekt at han holdt kartet feil vei.

Anonymous poster hash: 14c1f...2a3

Hvordan vet vi det?

Det var sånn Lene oppfattet det, men det er ikke sikkert det er sånn Anders mente det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke si r, men det synes jeg er fullstendig irrelevant, og helt idiotisk å henge seg opp i. Jeg reagerer mer på at hun snakker til dem som om de skulle være småbarn, og er så "putlete".

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

Det er det samme jeg reagerer på, men at hun ikke kan si r hjelper ikke på da mange som snakker til barna sine med babystemme også kutter ut r..........

Det var ikke sånn flørtete små erting, det lå noe dypere bak her, Anders gikk bevist inn for å gjøre narr av Lene ettersom Anders ble fornærmet når Lene hadde påpekt at han holdt kartet feil vei.

Anonymous poster hash: 14c1f...2a3

Ja, men hvis hun påpeker at han holder kartet feil vei føler sikkert Anders seg dum og at han da tar en "comeback" og sier til Lene når hun kjører feil vei er vel ikke så rart? Selvfølgelig en umoden måte å deale med ting på, men likevel... Hun må jo tåle å få kommentarer tilbake når hun begynte!

Anonymous poster hash: 83607...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme jeg reagerer på, men at hun ikke kan si r hjelper ikke på da mange som snakker til barna sine med babystemme også kutter ut r..........

Hæ?? Det har jeg aldri hørt noen gjøre! :ler: Det er mer tonefallet hun legger seg på, som om hun snakker til noen som ikke har så lett å forstå, jeg reagerer på.

Ja, men hvis hun påpeker at han holder kartet feil vei føler sikkert Anders seg dum og at han da tar en "comeback" og sier til Lene når hun kjører feil vei er vel ikke så rart? Selvfølgelig en umoden måte å deale med ting på, men likevel... Hun må jo tåle å få kommentarer tilbake når hun begynte!

Du vet hva comeback betyr..? Det betyr ikke å ta igjen, altså. Du mente kanskje payback? :) Jeg tror du har rett i at han ville ta igjen, og jeg er enig i at det ikke var klokt. Hadde de vært mer sikre på hverandre kunne de holdt på sånn, men når de ikke kjenner hverandre godt kan det fort oppfattes feil.

Anonymous poster hash: 83607...8bc

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Synes Lene oppførte seg som en bortskjemt drittunge som bare gikk rundt og sura seg hele forrige episode. Hadde hun vært 4 år og datteren min måtte hun gått og sittet i trappa til hun klarte å snakke ordentlig til folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det ikke det det koker ned til. Om hun er friluftsmenneske eller ei. Hun sa jo at hun likte slike turer, men ikke det å sitte på ei fjellhylle i fem timer. Det hun tok opp på parterapien var jo at hun savnet at han satte foten mer ned. Noen kvinner lengter etter en sterk alfahann, og det er det det sannsynligvis koker ned til hos henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at Lene begynner å kjenne på om dette i det hele tatt er riktig for henne og har begynt å se Anders i et negativt lys. Når man først har endret syn på den man dater, er det fort gjort at følelsene tar fullstendig slutt. Alt blir irriterende og etter hvert er det ingenting den andre kan gjøre som er positivt. Trist, for det kan godt være at de kunne kommet godt ut av det med hverandre, men det blir tøft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at Lene begynner å kjenne på om dette i det hele tatt er riktig for henne og har begynt å se Anders i et negativt lys. Når man først har endret syn på den man dater, er det fort gjort at følelsene tar fullstendig slutt. Alt blir irriterende og etter hvert er det ingenting den andre kan gjøre som er positivt. Trist, for det kan godt være at de kunne kommet godt ut av det med hverandre, men det blir tøft.

Jeg tror du har veldig rett i det. Det jeg synes er veldig, veldig rart, er at noen av deltagerne synes å ta litt vel lett på det hele. Dette er jo tross alt ikke vanlig dating, men ekteskap de har inngått, og jeg synes det er helt utrolig at de tilsynelatende har litt slække holdninger.

Anonymous poster hash: 999a9...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...