Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hah, jeg blir matt. Du er for kjedelig å diskutere med ettersom du ikke klarer å forsvare deg. Mitt motspørsmål handler da om det faktum at du hentet ord ut av min munn som jeg aldri har skrevet.

Jeg skrev: "Slutt å lat som om du ikke forstår hva jeg mener. Det er vell allmenkunskap at kvinner har satt økonomisk sikkerhet som en av de viktigste pilarene i en partner siden tidenes morgen? "

Der du svarer med: "Så det er dumt at kvinner krever at en fyr kan ta vare på en???"

Så jeg spør deg igjen:

Har jeg noen sinne sagt at det er dumt at kvinner krever at en fyr kan ta vare på en?

​Svaret er altså nei. Du prøver å tilrettelegge meg en mening jeg aldri har eller har hatt. Og dermed også mitt motspørsmål. Et spørsmål du ikke klarer å svare på ettersom du forstår at du har tatt feil.

Feil av hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feil av hva da?

Hvor kommer spørsmålet ditt fra? Det er jo hentet fra løse luften. Les det jeg skriver, så ser du da at jeg overhodet ikke har noe imot at kvinner helst ønsker at mennene deres kan forsørge dem, ta vare på seg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer spørsmålet ditt fra? Det er jo hentet fra løse luften. Les det jeg skriver, så ser du da at jeg overhodet ikke har noe imot at kvinner helst ønsker at mennene deres kan forsørge dem, ta vare på seg etc.

Vi ønsker jo alle at vår kjæreste skal være til å stole på og klare å forsørge og ta vare på oss, er jo ikke noe galt i det synes jeg, men dere bitterpikker klarer naturligvis å få det til å se negativt ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Vi ønsker jo alle at vår kjæreste skal være til å stole på og klare å forsørge og ta vare på oss, er jo ikke noe galt i det synes jeg, men dere bitterpikker klarer naturligvis å få det til å se negativt ut.

Det er jo negativ for det er likestilling som betyr noe nå og tidene forandrer seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo negativ for det er likestilling som betyr noe nå og tidene forandrer seg;)

At vi vil kunne stole på kjæresten vår vil aldri forandre seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker jo alle at vår kjæreste skal være til å stole på og klare å forsørge og ta vare på oss, er jo ikke noe galt i det synes jeg, men dere bitterpikker klarer naturligvis å få det til å se negativt ut.

Igjen putter du ord i min mun. Når har jeg noen sinne skrevet at det er negativt at kvinner ønsker seg dette? Jeg har jo sagt gang på gang at jeg forstår hvorfor det er sånn, det er jo slik naturen - kvinner og menn er blitt etter vanlig evolusjon.

Tingen er jo at flere og flere kvinner ikke trenger det lengre, dog det betyr ikke at "behovet" for å "føle" at det er slik er der fremdeles, og det forklarer jo hvorfor det er sånn også.

Seriøst, lær deg å lese vanlig tekst er du snill. Selv i det sitatet du svarte på så skriver jeg jo dette. Så igjen, hvor har jeg vært en "bitterpikk" på dette?

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og "menn" må lære seg grunnleggende hygiene og folkeskikk. Da hadde de kanskje fått seg dame.

Slike artikler irriterer meg. Det burde stå "noen kvinner" ikke "kvinner".

Anonymous poster hash: bcee0...453

Kanskje du burde lære deg bruken av "noen" menn i samme sleng?

Anonymous poster hash: a1228...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men er man i et forhold hvor man skal gi og få, så er det da greit at en kvinne kan kreve at en fyr kan ta vare på seg, når han krever at hun skal holde seg slank, pen og ung hele tiden.

Three strikes and you're out!

Auf Wiedersehen Gjest

Anonymous poster hash: a1228...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav lønn medfører ikke utrygghet. De fleste kvinner vil ha en mann med en stabil jobb og stabil økonomi. Min erfaring er at det ikke har særlig betydning hvilken jobb det er.

Anonymous poster hash: 560c2...f77

Det er absolutt min erfaring også.

Anonymous poster hash: 48a75...934

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner med høy utdannelse som er sammen med menn uten utdannelse, det funker bra for de og mennene funker i sosiale sammenhenger. De har bosatt seg langt utenfor byen type 1 time unna. For meg er det uaktuelt. Jeg må ihvertfall bo såpass nært at jeg kan ta taxi hjem på kvelden/natten. I tillegg må han ha økonomi til å betale sin del av ferier, til asia, amerika o.l. Han må også fungere sosialt med mine venner.

Så kravet er ikke nødvendigvis høyere utdannelse, men må være kompatibel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner med høy utdannelse som er sammen med menn uten utdannelse, det funker bra for de og mennene funker i sosiale sammenhenger. De har bosatt seg langt utenfor byen type 1 time unna. For meg er det uaktuelt. Jeg må ihvertfall bo såpass nært at jeg kan ta taxi hjem på kvelden/natten. I tillegg må han ha økonomi til å betale sin del av ferier, til asia, amerika o.l. Han må også fungere sosialt med mine venner.

Så kravet er ikke nødvendigvis høyere utdannelse, men må være kompatibel.

Vel, du krever penger i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det står på utdannelsen men mer på det at de må være litt mer interessante. For 40år siden kunne kvinnen sitte på ræva dagen lang og aldri finne på noenting og allikavel ha mann fordi det var ikke vanlig at damer gadd å jobbe utenfor hjemmet, ihvertfall ikke med lønninger som ikke gjorde de helt uavhengige av en mann. Kvinnene tjente penger på å være sammens med menn rett og slett

Nå derimot så tenker menn at de må finne seg en kvinne fordi eøllers så dør hans gener ut. Hvis de lovlig og kulturelt sett hadde hatt en kunstig livmor og egg tilgjengelig, hadde de vært mer uavhengige og droppet en kvinne som dyrket dårlige verdier som status/kjendissladder og materialisme.

Menn er rett og slett avhengige av kvinner, har du ikke en kvinne så får du ikke nærkontakt/intim kontakt og heller ikke en familie. Nå som menn er avhengig av kvinner for å føre sine gener videre, så må menn gi etter for kvinners hedeniske instinker som ikke blir holdt i sjakk pga at sivilisasjonen menn har bygd og politikken gir kvinnen mulighet til dette. For min del er det interesser o.l for din del er det kanskje masse penger. Det er hva det bunner i. Menn er avhengige = vi kan være så urimlige vi måtte ønske.

Forhold skal ikke være en maktkamp eller å utnytte den andre partneren. Forhold bør være bygd på samme måte som vennskap der hvor man verdsetter og respekterer hverandre som personer. Det betyr også at både kvinner og menn må være mer rasjonelle med sine instinker. Menn bør tenke "hvis det ikke hadde vært for sex, utseende etc, ville jeg vært sammens med henne da?". Idag er forhold slik at menn lukker øynene for å ikke se urimlighetene og tyrannen i kvinnen de er sammens med.

Endret av glidemiddel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhold skal ikke være en maktkamp eller å utnytte den andre partneren. Forhold bør være bygd på samme måte som vennskap der hvor man verdsetter og respekterer hverandre som personer. Det betyr også at både kvinner og menn må være mer rasjonelle med sine instinker. Menn bør tenke "hvis det ikke hadde vært for sex, utseende etc, ville jeg vært sammens med henne da?". Idag er forhold slik at menn lukker øynene for å ikke se urimlighetene og tyrannen i kvinnen de er sammens med.

Sikkert mang en kvinne som lukker øynene om farlige ting når det kommer til fyren sin også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Forhold skal ikke være en maktkamp eller å utnytte den andre partneren. Forhold bør være bygd på samme måte som vennskap der hvor man verdsetter og respekterer hverandre som personer. Det betyr også at både kvinner og menn må være mer rasjonelle med sine instinker. Menn bør tenke "hvis det ikke hadde vært for sex, utseende etc, ville jeg vært sammens med henne da?". Idag er forhold slik at menn lukker øynene for å ikke se urimlighetene og tyrannen i kvinnen de er sammens med.

Hvorfor lukker menn øynene for det da? Er det så uutholdelig så kan dem vel komme seg ut av forholdet.

Anonymous poster hash: 48a75...934

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lukker menn øynene for det da? Er det så uutholdelig så kan dem vel komme seg ut av forholdet.

Anonymous poster hash: 48a75...934

Fordi man gjerne er glad i personene så man kan ikke alltid lukke øynene. Men nå har det seg slik at jenter bare kan velge og vrake akkurat som de vil. Det valget har ikke menn hvis de slår opp.

Anonymous poster hash: b96de...6a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi man gjerne er glad i personene så man kan ikke alltid lukke øynene. Men nå har det seg slik at jenter bare kan velge og vrake akkurat som de vil. Det valget har ikke menn hvis de slår opp.

Anonymous poster hash: b96de...6a3

Tror du på dette selv?

Anonymous poster hash: 48a75...934

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Venter-lenger-med-a-bli-far-6933564.html.

http://www.overgang.no/tema/84/article/item/null/menn-boer-faa-barn-mens-de-er-unge Altså: Et problem i denne saken og debatten, er at menn ofte venter for lenge med å ville etablere seg. De oppdager så at kvinnene er ferdige med å føde barn, eller for unge til at de blir ønsket som partnere. Mange tror dessverre på myten om at menn kan få barn til de er 90, men nyere forskning viser at også menn har en biologisk klokke.

Anonymous poster hash: f480e...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døving er forsåvidt en smart mann, hatt han som foreleser.

Det handler vel ikke om å "ta til takke med" noen du egentlig ikke vil ha, men å faktisk gi folk en sjanse. Det kan godt hende drømmemannen ikke har sixpack, lederstilling og høy lønn, men er mer den vanlige mannen i gata? Om du ikke tar sjanse på å bli kjent med de som ikke er innenfor "kravene" kan du gå glipp av mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Folk skal få lov til å være så kresen de bare vil, men når du er så kresen har du ingen rett til å klage på at alle menn/kvinner er ditten og datten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...