Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mennesker som derimot er i balanse med seg selv har en million ganger høyere sjanse til å møte noen de kommer til å tilbringe mye og god tid sammen med.

Legit, for menn i 6-10 kategorien

For menn i 1-5 er det kun selvbedrageri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis kvinner har så mye større muligheter, hvordan ender så mange opp som restene til "tapermenn"?

Som regel pga alder, men mange gjør ikke det, ofte blir de heller resirkulert av alfa mennene mens tapermennene forblir.. tapermenn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legit, for menn i 6-10 kategorien

For menn i 1-5 er det kun selvbedrageri

Hvordan mener du at menn i "kategorien" 1-5 er? Hvilke karaktertrekk og utseende har dem som gjør at de ikke har sjanse på damer?

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel pga alder, men mange gjør ikke det, ofte blir de heller resirkulert av alfa mennene mens tapermennene forblir.. tapermenn

Ektemannen til Adriana Lima er ikke noe glansbildet, mens hun selv er en av verdens vakreste, så det finnes håp for alle, bare man jobber litt med seg selv. Blide, imøtekommende, høflige og interessante mennesker kan alltid finne seg en kvinne/mann om h*n går inn for det! :)

http://uk.eonline.com/news/345543/adriana-lima-welcomes-second-baby-girl-with-hubby-marko-jaric

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektemannen til Adriana Lima er ikke noe glansbildet, mens hun selv er en av verdens vakreste, så det finnes håp for alle, bare man jobber litt med seg selv. Blide, imøtekommende, høflige og interessante mennesker kan alltid finne seg en kvinne/mann om h*n går inn for det! :)

http://uk.eonline.com/news/345543/adriana-lima-welcomes-second-baby-girl-with-hubby-marko-jaric

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Hjelper kanskje *littegrann* at han er basketballspiller, superstjerne og mangemillionær. Bare littegrann selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper kanskje *littegrann* at han er basketballspiller, superstjerne og mangemillionær. Bare littegrann selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

Adriana Lima er en av verdens mest berømte og best betalte modeller, så tror ikke hun trengte å gifte seg med en mann pga. penger (de er forøvrig skilt nå).

De fleste gifter seg ikke med en mann basert på hvor mye penger han har. Hvis du tror det så er det på tide med en realitetsorientering.

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adriana Lima er en av verdens mest berømte og best betalte modeller, så tror ikke hun trengte å gifte seg med en mann pga. penger (de er forøvrig skilt nå).

De fleste gifter seg ikke med en mann basert på hvor mye penger han har. Hvis du tror det så er det på tide med en realitetsorientering.

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Denne debatten er basert på at kvinner omtrent alltid velger menn som har status lik dem selv, eller høyere.

Adriana Lima er nok et ypperlig eksempel på det. Takk for eksempelet!

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten er basert på at kvinner omtrent alltid velger menn som har status lik dem selv, eller høyere.

Adriana Lima er nok et ypperlig eksempel på det. Takk for eksempelet!

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

Her har det da blitt diskutert alt fra makt, penger til utseende. Jeg prøver bare å poengtere at dersom disse tapermennene tar seg sammen, så kan de også få seg kone, så lenge de har en interessant personlighet, tar seg en utdannelse eller lignende!

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det da blitt diskutert alt fra makt, penger til utseende. Jeg prøver bare å poengtere at dersom disse tapermennene tar seg sammen, så kan de også få seg kone, så lenge de har en interessant personlighet, tar seg en utdannelse eller lignende!

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Dersom de blir toppidrettsutøvere, mangemillionær og superstjerner så kan de også få seg dame altså. Et meget bra råd!

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de blir toppidrettsutøvere, mangemillionær og superstjerner så kan de også få seg dame altså. Et meget bra råd!

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

Man trenger verken å være mangemillionær eller superstjerne for å få en vanlig normalt pen dame. :)

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de blir toppidrettsutøvere, mangemillionær og superstjerner så kan de også få seg dame altså. Et meget bra råd!

Anonymous poster hash: 5c069...8a7

Adriana Lima er ikke hvilken som helst dame, men en mann med et langt dårligere utseende enn henne klarte å kapre hjertet hennes. Siden hun er millionær selv tviler jeg på at det var penger som var årsaken til at hun falt for han - de fleste ser etter andre kvaliteter i en ektefelle, som kjemi og personlighet! Med dette eksempelet mener jeg at personlige egenskaper og lignende er viktigere enn utseende! Å det å utvikle seg til en bedre versjon av seg selv er noe alle kan, også tapermennene.

Det sier seg selv at man ikke trenger å være "kjendis" eller mangemillionær for å få en kone.

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Her har det da blitt diskutert alt fra makt, penger til utseende. Jeg prøver bare å poengtere at dersom disse tapermennene tar seg sammen, så kan de også få seg kone, så lenge de har en interessant personlighet, tar seg en utdannelse eller lignende!

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Chi-ching og cash i banken! Av alt du listet opp så er dette det viktigste ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chi-ching og cash i banken! Av alt du listet opp så er dette det viktigste ;)

Diskusjonen her er så overfladisk så orket ikke å tenke så nøye over det. Skriver også på generelt grunnlag, og ikke om mine ønsker til en framtidig mann.

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Nå ja... en sosialantropolog med forbruksforskning som felt, og som også skriver artiker i andre og mye mer kjente menneskers navn...

Jeg vet da fanden om det er så mye å bli provosert over, for tittel er kun relevant når man uttaler seg innefor sitt eget fagfelt, ikke når man uttaler seg om noe som ligger utenfor eget fagfelt.

- og da er vi inne på hvorvidt menn er så uselvstandige at de kan karakteriseres som forbruksartikler.

.

Det blir mest patetisk, men de som selv mener de tilhører den undertrykte gruppen vil selvsagt flokke seg jublende rundt sin nye helt.

Joda....Men som Timza har påpekt flere ganger så har jo faktisk denne karen flere gode poeng!

Hvorfor blir dette oversett og feiet under det berømte teppe for ting vi ikke ønsker å bruke tanker på, kun fordi man har en samlet mening om denne karen?

Det går da an å lese innlegget til denne karen å reflektere litt grundigere over det han skriver, selv om man ved første øyekast blir provosert, uten å kalle de som finner poenger der som "patetiske" og tanketomme bitterpikker som samles rundt sin helt"? (Ja jeg vet du ikke har kalt noen bitterpikk og tanketomme her, men bruker dette i denne sammenhengen for å sette tankesettet til de som er uenige med han, til spissen)

Her er en quote fra posten hans:

"I Norge lever kvinner fem år lenger enn menn. Mer enn ni av ti som sitter i fengsel er menn. Tre av fire som begår selvmord er menn. Menn må i militæret, kvinner slipper. Menn er overrepresentert i statistikker som gjelder skader, ulykker, drukning, fyll og depresjoner. Kvinner får barna etter samlivsbrudd i ni av ti tilfeller. Og det begynner tidlig. Jenter får bedre karakter enn gutter i 90 prosent av fagene. Statistikkene er klare: Kvinner er lykkeligere, flinkere og har mer og bedre kontakt med seg selv og sine foreldre. Aldri har flere kvinner og færre menn fått barn. Kvinner har bedre helse, de har det bedre på skolen og har et tryggere liv. Likevel klarer de det ufattelige retoriske kunstgrepet å fremstå som undertrykt."

Forsøk å les dette en gang til og legg bort forutintatthet på forfatter og tenk etter. Har han ikke et svært godt poeng her? Dette viser jo forskning også! Dette er ikke tall han har hentet ut fra luften av seg selv.

Jeg sier ikke at det er ok for menn å syntes synd på seg selv fordi samfunnet produserer "tapere"...tvert imot, men vi ser da at samfunnet er iferd med å skjeve litt ut?

DET jeg mener forfatteren driter seg ut på er at han så til de grader legger skylden på kvinner i denne kronikken sin! Det er jo overhodet ikke kvinners skyld. Jeg skjønner at det provoserer. Og det er nok mye av hensikten hans også vil jeg tro. Det fremstår generellt som sutring og det skjønner jeg svært godt at damene syntes er patetisk.

Den siste der syntes jeg han treffer godt på. Det gjelder selvsagt ikke alle damer....men vi hører til stadighet om de kvinnene som uffer seg over alle disse fæle overgriperne av noen menn som styrer verden og bestemmer alle kvinners hverdag ;) Damene er idag de klare vinnerne i stort sett allt de foretar seg. Så damene bør også se seg selv i speilet og slutte å klage på mangler og ting som ikke fungerer i samfunnet slik som de helst ser at det burde gjøre.

Hva mener du egentlig med det?

Uansett - det er jo common knowledge at den mest påfallende evolusjonsprosessen som foregår nå er at svært mange menn ikke får barn. Ni av ti kvinner fører genene sine videre, sett opp mot tre av fire menn. Og her er det sosial intelligens og status som gjelder. Jeg tror ikke de nødvendigvis trenger å være høyt oppe i systemet for å kunne finne seg noen - men jeg tror de som minste felles multiplum, må være sosialt veltilpasset i samfunnet. Og mange av de har jo da (naturligvis) fungert godt i grunnskolen, på videre utdanningsinstitusjoner, og senere i arbeidslivet.

Sånn sett gjenspeiler en god jobb et veltilpasset individ. Som da er attraktivt.

Og dette dreier seg jo om biologi. På samme måte som at menn (ubevisst) tiltrekkes unge kvinner med fine former og friskt hår (=fruktbarhet), så tiltrekkes kvinner menn som har en bra plass i "fellesskapet". Dette tror jeg går laaaangt tilbake i tid - kanskje siden tidenes morgen.

Skal man KLANDRE kvinner for at de (rent biologisk) er konstruert på denne måten?

Er helt enig i det du skriver.....det som er viktig å legge til her er det jeg har uthevet i det du skriver. Da må også mange kvinner slutte å klandre mannen for hans biologiske konstruksjon. Det burde være en fair sak. Vi ser jo til gangs i slike diskusjoner at menn blir ribbet for verdi og skjellt på fordi de "tenker og fungerer som en mann". Damene derimot skal få være så biologiske de bare ønsker :) (Sier ikke med dette at det er det du mener altså...bare generellt)

Vi ER svært forskjellige som kjønn og burde jobbe med å forstå og støtte oppom hverandres egenskaper og det vi har å tilby istede for å tyne og "mobbe" hverandre fordi vi er forskjellige ;)

Helt enig.

Det virker som om artikkelforfatteren og hans likesinnede mener at kvinner skal bare ta hva som helst,uansett hvor dårlig den e personen er mtp hygiene,egosentriske holdninger,latskap,kontrollbehov m.m

Menn må "up their game" og da mener jeg ikke i forhold til utdanning og jobb,men at de må bli mer interessante. De må kunne tilby litt mer enn det de gjorde før. Være en samtalepartner,interessere seg for å ha andre ting å gjøre med kona annet enn å se på henne kun som noe de har sex med. Jeg tror ikke på det at en mann med normal lønning og lignende faller utenfor og er en tapermann, jeg tror de faller utenfor for i deres boble handler alt om å drikke øl og se fotball.

Jeg trenger ikke noen riking som kjæreste, jeg har mine egne penger slik de fleste andre kvinner i dette landet. Men jeg ønsker en mann som vil være med på ting,som har interessante ting å snakke om..ikke en som bare bare mumler noe uforståelig i ny og ne og så vidt løfter blikket fra TV-en.

Det er 2014 og kvinner er ikke med menn fordi de må slik det var før. Da var det en slags overlevelsesgreie, du MÅTTE finne en mann og det var det samme hvordan har var. Han kunne være så kjedelig og uhygienisk han bare ville fordi damene hadde ikke noe valg enn å gifte seg men per idag så bør menn kunne tilby mer enn bare en lønning.

Men,det finnes også de damene som skal ha de beste mennene. Damer som har svært lite å tilby men som krever drømmemannen, og det er slik jeg også ser disse tapermennene. De krever en flott dame deisende ned i fanget uten å selv ha noe å tilby, også luller de seg inn i forklaringen om at norske damer er ditt og datt og bedre å finne seg en underdanig tøs fra et fattig land som ikke "krever"noe annet enn en som kan brødø henne.

Er bare veldig enig i dette....enkelt og greit. Begge kjønn bør vel jobbe med seg selv for å få en partner på lik hylle vil jeg tro. Det er ikke kvinners skyld at enkelte menn faller utenfor. Men det hjelper ikke å disse "stakkarene" heller...litt oppmuntring og det å gi dem troen på at de kan lykkes gjør seg bedre tror jeg ;)

Hvilke menn er det egentlig som blir valgt bort da? Alle menn jeg kjenner er normale menn, med normale jobber og normalt utseende. Og nesten alle har kjæreste/kone(som også er ganske gjennomsnittlig).

Så hvilke damer er det som velger bort hvilke menn?

Jeg har ærlig talt ikke inntrykk av at det er så mange som blir valgt bort jeg.... Når jeg ser rundt meg der jeg ferdes, ser man jo alle slags typer kvinner og menn i alle farger og fasonger som går å holder hender og ser ut til å ha det svært godt.

:vetikke:

Godt poeng.

Men hva skal menn gjøre for å få en kvinne?

Hadde det bare hjulpet menn å være snille, gode og genuint opptatt av å være en bra kar som vil tilby en dame en god samlivspartner med gode medmenneskelige kvaliteter, så hadde ikke problemstillingen i denne tråden vært nødvendig å debattere, slik jeg oppfatter det. (Nå mener ikke jeg at damer ikke ser etter disse kvalitetene, men jeg sitter med inntrykket av at enkelte menn mener det er for få kvinner som ser etter det)

Jeg har inntrykk av at de bittreste mannfolka mener at mye av avslagene de får fra kvinner dreier seg om ting som økonomi og utseende. (Altså ting som ikke bør være viktigst for valg av partner) De føler nok at damene er for kresne på ting som ikke strengt tatt bør bety noe for valg av partner som man skal leve sammen med og få dyp kjærlighet sammen med. Er det ikke det et samliv bør bestå av da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chi-ching og cash i banken! Av alt du listet opp så er dette det viktigste ;)

Det er jo disse tingene (makt, penger, blablabla..) mennene her lister opp at vi kvinner synes er så viktige, og de vil jo ikke høre på oss når vi sier at en interessant personlighet er viktigere, så da gikk jeg ned på deres nivå, for å prøve å få dem til å forstå at de ikke er ofre, men at de kan gjøre noe med situasjonen sin

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er jo disse tingene (makt, penger, blablabla..) mennene her lister opp at vi kvinner synes er så viktige, og de vil jo ikke høre på oss når vi sier at en interessant personlighet er viktigere, så da gikk jeg ned på deres nivå, for å prøve å få dem til å forstå at de ikke er ofre, men at de kan gjøre noe med situasjonen sin

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

Det er jo fordi all statistikk sier at dette ikke er like viktig som at han er i et høyere sosialt lag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Det jeg savner i diskusjonen er hva skal en gjøre med alle menn som ender opp som tapere? Min løsning er å sørge for å sette en betydelig laver andel menn til verden. Gjør det påbudt å sile sperm ved assistert befruktning og vi vil få en merkbar økning i overvekt av kvinner. Det tror jeg vil bli en gevinst for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg har ærlig talt ikke inntrykk av at det er så mange som blir valgt bort jeg.... Når jeg ser rundt meg der jeg ferdes, ser man jo alle slags typer kvinner og menn i alle farger og fasonger som går å holder hender og ser ut til å ha det svært godt.

:vetikke:

Det er det inntrykket jeg sitter med også, men jeg tror ikke vi lever i samme virkelighet som enkelte andre her.

(Tør jeg vedde på at du snart blir kalt hvit ridder? :P )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det er det inntrykket jeg sitter med også, men jeg tror ikke vi lever i samme virkelighet som enkelte andre her.

(Tør jeg vedde på at du snart blir kalt hvit ridder? :P )

Eeeeeeeeehhhh JA :fnise: ...shit heller....jeg får stå for det jeg skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg er nettdater,og er alltid opptatt vært av å fremstå mest mulig attraktiv når jeg skal på date, og det fremgår også av profilen min at jeg tar godt vare på meg selv. Da ønsker jeg å møte en som er omtrent lik meg der.

Det jeg derimot har erfart flere ganger er at menn møter opp til første date med halvmøkkete klær,uflidd hår og dårlig ånde uten å virke det minste brydd over det,og mange har i tillegg dårligere manerer.Da gidder jeg ikke gjøre en innsats mer og går videre til neste mann.

Begge kjønn må gjøre en innsats dersom de vil kapre en attraktiv partner.

Anonymous poster hash: 22ab8...5ec

Dette er litt interessant. I hine hårde dager da jeg ennå prøvde å få til dating over nett fikk jeg aldri tillslag. (Færre enn fem dater med nesten 10år med nettdating). jeg ser, i følge kvinnelige venner og bekjente, helt greit ut. Er ikke helt tapt bak en vogn når det kommer til å få en samtale til å gå. Eneste utfordringen jeg reelt sett har er manglende selvbilde. Så, hvordan i all verden klarer du å plukke denne kategorien menn til å gå på date med når jeg og likesinnede har stått i kø og til slutt gitt opp å få til nettdating? Virkelig, hva har du tenkt når du har takket ja til date med disse folka?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...