Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Svar på spørsmålet mitt.

Er det ikke sant at enkelte kvinner kan tjene på å juge på seg unger?

Og dessuten, men kan leve av stønadene i 3 år idag. Før i tiden så var dette faktisk 10 år, men det er altså blitt redusert, og takk for det. Det er jo helt sykt at det kun skal være kvinnen som tjener på å lure folk som ikke ønsker barn.

Man kan ikke lyve på seg unger og heller ikke lure folk til å få barn all den tid begge parter vet hvordan barn blir til. Hvis hun hadde sagt noe sånn som at hun hadde fjernet livmoren, så kanskje. Det er ikke pent å lyve uansett, men samleie betyr mulighet for graviditet uansett hvordan man snur og vender på det. Denne muligheten kan man redusere betraktelig ved å bruke kondom, men den kan ikke elimineres.

Se svaret over angående å "tjene" på stønader.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan i alle fall garantere deg at jeg, som kvinne, aldri så det som en fordel å bli alenemor. Jeg var sikker på at barn skulle jeg kun ha innenfor ekteskapet. Og det var ikke religiøst begrunnet (jeg et ateist), men praktisk og økonomisk.

Å frivillig utsette seg for å bli alenemor, er et meget ulogisk valg. Og jeg kjenner ikke til noen som har valgt dette.

Anonymous poster hash: d990c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke lyve på seg unger og heller ikke lure folk til å få barn all den tid begge parter vet hvordan barn blir til. Hvis hun hadde sagt noe sånn som at hun hadde fjernet livmoren, så kanskje. Det er ikke pent å lyve uansett, men samleie betyr mulighet for graviditet uansett hvordan man snur og vender på det. Denne muligheten kan man redusere betraktelig ved å bruke kondom, men den kan ikke elimineres.

Se svaret over angående å "tjene" på stønader.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

Selvfølgelig kan man juge på seg unger. Om mannen stiller seg på bakbeina og ikke vil ha sex pga han ikke vil ha barn, og kvinnen forsikrer han at hun ikke kan bli gravid og at det dermed ikke er noe farlig? Ditt eksempel er jo også et argument for at det er mulig. "Jeg har operert bort livmoren". Det er da like mye løgn det, som "jeg går på p-piller" og "blir jeg gravid, så tar jeg abort".

Angående stønader, se denne linken for å forstå hvor feil dere tar.

ww.dinside.no/7321/svaert-lonnsomt-aa-bli-alenemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet oppstår når han på forhånd sier at han ikke vil ha barn og ikke vil ha noe med det å gjøre før de har sex. Hun sier "det gjør ikkenoe, jeg kan ikke få barn uansett" og de har sex.

Hun valgte å juge om omstendighetene for å kunne knulle på seg et barn. Han tar all straffa.

Nå er det du som lyver. Hun sa at hun trodde at hun ikke kunne bli gravid.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det du som lyver. Hun sa at hun trodde at hun ikke kunne bli gravid.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

Og poenget blir annerledes fordi? Det er da fremdeles ganske på kanten å si noe sånt når samtalen handler om lysten på barn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man juge på seg unger. Om mannen stiller seg på bakbeina og ikke vil ha sex pga han ikke vil ha barn, og kvinnen forsikrer han at hun ikke kan bli gravid og at det dermed ikke er noe farlig? Ditt eksempel er jo også et argument for at det er mulig. "Jeg har operert bort livmoren". Det er da like mye løgn det, som "jeg går på p-piller" og "blir jeg gravid, så tar jeg abort".

Angående stønader, se denne linken for å forstå hvor feil dere tar.

ww.dinside.no/7321/svaert-lonnsomt-aa-bli-alenemor

Hvor mange menn er det som er ufrivillige fedre fordi kvinnen har påstått at hun ikke har livmor? P-piller er ikke 100% sikre, og ingen kan si noe om hva de faktisk vil gjøre i en situasjon der det viser seg at de er gravide.

Linken du viser til tar jo utgangspunkt i at de tjener like mye noe de som regel ikke gjør. Svært mange jobber deltid og har dårlig betalte jobber. Du har ikke kommet med et eneste konkret eksempel på at det er lukrativt å være alenemor.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Mannen stiller seg på bakbeina og ikke vil ha sex"?!?

Anonymous poster hash: d990c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet ER IKKE attraktivt å være alenemor. Hvor enkelte får for seg noe så idiotisk fra, aner ikke jeg.

Anonymous poster hash: d990c...e50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart damer som utnytter regelverket og mannen ved og lage et eller flere barn en mann ikke ønsker.

Dette er svindel.

Unge kvinner på små steder som ikke reiser bort for og utdanne seg får barn tidlig. Det er en kjensgjerning at for de er den beste løsningen og få barn år de tenker bli mor og ikke har inntekt av betydning. Alternativet er og surre rundt i bygda uten jobb og penger. Litt penger er bedre enn ingen penger. Det er ikke slik at en blir rik av stønaden men en kan leve bra på de om en har lavere utgifter enn snittet i Norge. På små steder er gjerne boliger billigere.

Noen av de damen vil nok bite seg litt i foten senere når barna blir voksne. De sitter igjen uten utdannelse og ta jobb som ikke krever utdannelse med lavere lønn. Noen tar tak i livet tog utdanner seg.

Poenget er ikke at de blir rike men lever gratis helt ok. en periode i livet. de får sine kjære barn. De lar menn og skattebetalere betale ekstra for seg. Hvilken moral er dette? Jeg synes den er forkastelig. Det kritiseres menn som ikke vil vite av ons.barn. De har tar ikke ansvar ovs. Men hvem er det som ikke tar ansvar her. For meg er det helt opplagt mor.

Når det gjelder voksne kvinner på 35 som prøver få barn . De ønsker seg det ene barnet og tar for seg menn de kan se som fedre. Dette er en gruppe som gjerne er opplyste om sine rettigheter før de blir gravide. De prøver bli gravide og er innstilt på et liv alene. De vil rett og slett ikke ha mann og barn menn bare barn. Så har en voksne mødre la oss si 37 som har vært såkalte alenemødre hele det voksne livet. Begynte i ung alder. De blir gjerne gravide igjen, De lever bra slik når de har fem men fem fedre. Det er tre år mellom barna. Da er stønader berget. Ja alle kategorier finnes. De velger det selv. Målet deres er ikke å bli rik men og leve bra uten og jobbe for samfunnet. De lever et fritt liv. Ingen konflikter med menn i et samliv og får så mye sex de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange menn er det som er ufrivillige fedre fordi kvinnen har påstått at hun ikke har livmor? P-piller er ikke 100% sikre, og ingen kan si noe om hva de faktisk vil gjøre i en situasjon der det viser seg at de er gravide.

Linken du viser til tar jo utgangspunkt i at de tjener like mye noe de som regel ikke gjør. Svært mange jobber deltid og har dårlig betalte jobber. Du har ikke kommet med et eneste konkret eksempel på at det er lukrativt å være alenemor.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

Hvorfor er det relevant? Spørsmålet omhandlet om det er mulig å juge på seg unger eller ikke, og svaret er selvsagt ja.

Jøss, de tar selvfølgelig et utgangspunkt i samme inntekt for å gjøre undersøkelsen riktig. Hvordan skulle de ellers ha gjort den?

Mitt konkrete eksempel er jo stønadene fra nav. 13,000 kr i måneden er da ikke noe å skimse av? Det å tjene 250,000 kr i året er heller ikke så ekstremt er det det? Med stønadene så får jenta altså ytligere 50,000kr ca ved å knulle på seg ungen på sitt eget bruk når ungen er betalt for.

Din tur, bevis at det IKKE er lukrativt å være alenemor i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mannen stiller seg på bakbeina og ikke vil ha sex"?!?

Anonymous poster hash: d990c...e50

:fnise:

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har antagelig verdens beste stønader for såkalte alenemødre.

Det er vel ikke nødvendig og bruke mest penger på de som lager barn på ons.og andre tilfeldige bekjentskaper?

Jeg mener det er rimelig med den samme støtten som til de som lever i et parforhold men ikke noe mer,

Det lukrative som noen maser om ved det å være såkalt alenemor er at en får et barn en ønsker føde. Dette er en rik gave for de som ønsker barn.

En kan leve greit økonomisk. Ja noen lever faktisk mye greiere økonomiske enn bidragsytere. De har netto igjen etter skatt enn bidragsyter.

Det er klart dette gir feil signaler. Dette er ikke vanskelig å forstå selv for den største feminist.

Det oppfordres i dag til og sabotere det en klarer få til angående bidrag etter ons. og lignende.

Det er en total feilslått tanke slik det fungerer i dag.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det at man kan klare seg som alenemor det samme som at "det lønner seg"?

Jeg har fått to barn med min mann. Vi har hus, to biler, to inntekter og hjelper hverandre å få timeplanen til å gå opp.

Men i følge deg har jeg driti på draget som ikke fikk barn med en eller annen ons en gang for lenge siden?

Anonymous poster hash: d990c...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det at man kan klare seg som alenemor det samme som at "det lønner seg"?

Jeg har fått to barn med min mann. Vi har hus, to biler, to inntekter og hjelper hverandre å få timeplanen til å gå opp.

Men i følge deg har jeg driti på draget som ikke fikk barn med en eller annen ons en gang for lenge siden?

Anonymous poster hash: d990c...e50

Er du ikke fornøyd med mannen din, så får du mer stønader av å kaste han ut av huset ja.

Du må se forskjell på "enkelte" og "alle" også. Jeg har aldri skrevet at det lønner seg for "alle" kvinner å knulle på seg en unge. Det er kun de som har lav inntekt eller ingen det lønner seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke fornøyd med mannen din, så får du mer stønader av å kaste han ut av huset ja.

Du må se forskjell på "enkelte" og "alle" også. Jeg har aldri skrevet at det lønner seg for "alle" kvinner å knulle på seg en unge. Det er kun de som har lav inntekt eller ingen det lønner seg for.

Jeg ville ikke fått køen stønader av å kaste ut mannen.

Så nå snakker vi kun damered liten eller ingen inntekt? Altså en usannsynlig liten del av befolkningen. Desto større grunn til å tenke seg om både mhp hve man har sex med OG (igjen, blir hakk i plata dette) bruke kondom.

Anonymous poster hash: d990c...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fått køen stønader av å kaste ut mannen.

Så nå snakker vi kun damered liten eller ingen inntekt? Altså en usannsynlig liten del av befolkningen. Desto større grunn til å tenke seg om både mhp hve man har sex med OG (igjen, blir hakk i plata dette) bruke kondom.

Anonymous poster hash: d990c...e50

Tjener du for mye så får du selvsagt ingen stønader ettersom du ikke ville hatt behov for dem.

Selvfølgelig snakker vi om liten til ingen inntekt. Det er jo logisk og selvforklarende at det er slik.

Usannsynlig liten del av befolkningen?

http://www.nrk.no/livsstil/stadig-flere-alenemodre-1.6583251

50 % økning av alenemødre siden 2001 er vell ikke "usannsynlig lite"? Og alenemødre er ofte ikke de jentene/kvinnene som gjør det best i sin karrière heller akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er søren ikke vanskelig for damer å lure på seg unger når det finnes noen så idiotiske mannfolk som ikke evner å ta sine egne valg, men mener de bare må pule damer som sier de ikke kan bli gravide! Det er INGEN som tvinger dere til å ha sex. Du har selv ansvar for eget liv. Om du velger å pule uten beskyttelse, så er du selv ansvarlig for eventuelle utfall av det.

Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å fatte jeg altså.

I mitt hode blir det like idiotisk som å sitte på med noen i bil, uten bilbelte. Han som kjører sier at han aldri krasjer, du velger å sitte på uten å bruke bilbelte fordi han krasjer jo aldri. Det fatale skjer og dere krasjer, noen kommer over i deres kjørefelt. Du blir f.eks lam fra livet og ned og skylder på sjåføren fordi han sa at han aldri krasjer og da er det jo hans feil at du ikke tok på belte.

Voks opp folkens og ta ansvar for eget liv!!!

Ryddet for personangrep.

Rainbow81, mod

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søren ikke vanskelig for damer å lure på seg unger når det finnes noen så idiotiske mannfolk som ikke evner å ta sine egne valg, men mener de bare må pule damer som sier de ikke kan bli gravide! Det er INGEN som tvinger dere til å ha sex. Du har selv ansvar for eget liv. Om du velger å pule uten beskyttelse, så er du selv ansvarlig for eventuelle utfall av det.

Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å fatte jeg altså.

I mitt hode blir det like idiotisk som å sitte på med noen i bil, uten bilbelte. Han som kjører sier at han aldri krasjer, du velger å sitte på uten å bruke bilbelte fordi han krasjer jo aldri. Det fatale skjer og dere krasjer, noen kommer over i deres kjørefelt. Du blir f.eks lam fra livet og ned og skylder på sjåføren fordi han sa at han aldri krasjer og da er det jo hans feil at du ikke tok på belte.

Voks opp folkens og ta ansvar for eget liv!!!

Trist at du ikke klarer å føre en diskusjon uten å angripe person fremfor sak. Det sier sitt.

I ditt eksempel så kan ikke sjaføren klandres ettersom det aldri var meningen at han skulle kræsje. I eksempele her i denne tråden, så går kvinnen aktivt ut for å lure noen.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du ikke klarer å føre en diskusjon uten å angripe person fremfor sak. Det sier sitt.

I ditt eksempel så kan ikke sjaføren klandres ettersom det aldri var meningen at han skulle kræsje. I eksempele her i denne tråden, så går kvinnen aktivt ut for å lure noen.

Poenget var at man selv må ta ansvar for sine valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har i Ingen problemer med empatien overfor fedre som er blitt lurt av en kvinne til å bli far. Det jeg derimot har store problemer med å akseptere er at det at far er blitt lurt skal gå ut over den ene parten som er helt uskyldig oppe i dette, barnet.

Det går ikke an å fraskrive seg dette ansvaret slik noen menn tror. Og det er nettopp derfor at dersom en ikke ønsker å bli far så må en ta ansvar for hvem man har sex med, og prevensjon selv. Den tiden der en kunne overlate dette helt og holdent til kvinnen samtidig som en spredte stygge rykter om at dem er forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...