Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (2 minutter siden):

:troest:

Nemlig hva? :klem:

Nett.

Tidligere i høst fikk jeg "trusselbrev" fra Telenor om at de kapper "breibandkabelen" min til våren og at jeg fant alternativer på nettside sånn og slik. På selvsamme side fant jeg bare tilbudet jeg har i dag, som altså skal fases ut. Så jeg ringte kundeservice som hardnakket påsto jeg kunne få fiber (jippi). Dermed sendte jeg mail og signaliserte at jeg var helt i modus for fiber og gjerne ville ha TV i samme fiberen takk. 

Intet svar. 

Så nå har jeg purret og ny kundeservice sier at det eneste de kan tilby på min adresse er det oppgitte tilbudet som da følger kobberkabelen de har tenkt å røske ut eller kutte eller hva det nå er de gjør. 

Jeg er nå hevet til neste kundeservicenivå..... Gudene må vite hvor lang tid det kommer til å ta før DET svaret foreligger.

Tviler på våren blir lang nok for å si det sånn. 

Det morsomme er at naboleiligheten en halv meter unna visstnok skal kunne få fiber. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en gang å få fornuft ut av Telenor - det krevde tid og innsats og en mail som hadde Forbrukerombudet på kopi. Du har min fulle medlidenhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det sånn, inntil videre så tviholder jeg på brevet som klart slår fast: "Som et alternativ til eksisterende tjeneste på din adresse kan vi tilby annen type kablet bredbånd. Sammenliknet med dagens kobbernett vil dette være et bedre alternativ med høyere hastighet, bedre stabilitet og mulighet for TV." 

Har de lovet det, så får de jaggu holde det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Når du har det skriftlig, har du jo et godt utgangspunkt...

Nemlig. Jeg har lært meg å tviholde på alt skriftlig inntil saken er løst - selv om "saken" i utgangspunktet er forventet å være enkel. Jeg hadde ingen illusjoner om dette for for et års tid siden kontaktet jeg dem selv for å sjekke mulighet for fiber her, og fikk negativt svar. Det gok jeg med ro for nettet jeg har fungerer greit nok det selv om det er litt lagging i strømmetjenester av og til. 

Men kutter de det så sliter jeg litt. 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg ikke f.eks. kan få trådløst bredbånd. Mener 4G dekningen her skal være helt grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen, dersom naboen kan få fiber så kan vel du? Det er vel ikke flere kilometer mellom dere, en innsjø eller et fjell? Og om de har tenkt å ta kobberkabelen, så må de jo ha et alternativ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Jammen, dersom naboen kan få fiber så kan vel du? Det er vel ikke flere kilometer mellom dere, en innsjø eller et fjell? Og om de har tenkt å ta kobberkabelen, så må de jo ha et alternativ?!

Det er der min hjerne stopper også. Kan nabo så kan vel for pokker'n jeg? 

Så det dukker vel opp en løsning etterhvert, jeg bare lurer på hvor mye krangling som skal til for å finne den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler flinkispoeng. Siden jeg må vaske håret må jeg i dusjen litt tidligere enn vanlig så håret rekker tørke før sengetid. Dermed kunne jeg jo snøre på joggsko og prøve en miniminiminijoggetur først. 

Did it!!!! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Herfra kan det bare gå oppover? Eller framover? (Eller nedenom og hjem :ler:

Det er oppover det går fremover, eller noe sånn :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinnekjøtt er fortært, jeg er forspist og gavene ligger foreløpig pent under treet og venter på at jeg skal bli i stand til å bøye meg igjen. :fnise: 

🎄🎄🎄

God jul alle sammen! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, jeg har oppdaget "reddit".  Jeg har jo visst om det i mange år, sånn veldig langt bak i underbevisstheten men aldri giddet undersøke det før, men så poppet jeg innom rett før jul og jammen....der var det opptil flere undergrupper å flytte inn i gitt. Som om jeg ikke henger nok på nett fra før :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å holde meg langt unna - nettopp av frykt for at det skal vise seg å være nyttig og/eller underholdende :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (19 minutter siden):

Jeg har valgt å holde meg langt unna - nettopp av frykt for at det skal vise seg å være nyttig og/eller underholdende :ler: 

Jeg sjekket ikke ut "nyttig", men jeg er godt inne i "underholdende". :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...