Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Feriestart og man liker ikke på mange plan. For det første murrer ryggen og det lover dårlig for haugevis av timer i bil. For det annet hadde jeg tenkt å svippe innom min gamle tante og onkel underveis, men fikk i går høre at tante med ett havnet på sykehus. Foreløpig diagnose tilsier at det ikke er noe livstruende, men jeg blir alltid bekymret når noen av de gamle må inn på sykehus. De skulle undersøke litt mer i dag. Får se hva det blir til med den visitten når jeg passerer. Hvis hun fremdeles er på sykehuset så drar jeg nok innom og sier hei, men hvis hun er kommet hjem så tror jeg ikke jeg tar sjansen. Hun er av dem som alltid skal diske opp for andre og jeg tror ikke hun vil høre på det øret om jeg sier "sitt i ro, jeg klarer å betjene kaffetrakteren". Man bør nok ha litt ro og fred etter en hastetur innom sykehus, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo viktig å traktere gjestene, det trumfer alt annet. Jeg spurte en gang min gamle bestemor om jeg skulle komme en tur - hun  var hjemme, hun syntes det hadde vært hyggelig med besøk, men hun hadde ikke noe i huset og visste ikke om hun rakk en tur i butikken... Jeg reddet situasjonen med å tilby meg å kjøpe wienerbrød på veien.

God ferie, håper ryggen tar seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (36 minutter siden):

Det er jo viktig å traktere gjestene, det trumfer alt annet.

Den serveringstrangen er hyggelig, men også plagsom :ler: . Når jeg stikker innom er det ikke for å bli foret, men for å ha en prat - og kanskje en kopp kaffe. Jeg vet det omtrent ligger i DNA'et til generasjonen før meg så det er vanskelig å kjempe mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må neste bare innse at man er mer til bry hvis man takker nei enn om man bare lar dem styre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Man må neste bare innse at man er mer til bry hvis man takker nei enn om man bare lar dem styre på...

Normalt så gjør jeg det, men akkurat i dette tilfellet så er jeg skeptisk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (På 22.8.2023 den 9.46):

Hvordan går det med gamle tante? Og hvordan går ferieturen? 

Tante er bedre. Lappet sammen og bare litt sjøgang nå. Ferien rusler framover med myyyye kaffe….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ny ferieformel funnet. Drøye to uker på farten og så nesten en uke hjemme til bare å sose rundt og ta livet med ro i eget tempo. Nye strikkeprosjekter er under planlegging og lesebrett testet ut. (Vel, sistnevnte fikk kjørt seg litt mens jeg var på tur også...) 

Funker bra på alt annet enn primærønsket :ler: men har gitt opp diverse hjelpeinstanser. Enten bare tuller de eller så svarer de ikke i det hele tatt.  Forhåpentlig kommer det en eller annen oppdatering som fikser floken. Inntil da så har jeg gravd opp en god del lesestoff fra bibliotekappen som faktisk virker så jeg skal nok holde ut en stund. 

For øvrig så var tante sjekket ut av sykehus med konklusjon: krystallsyke. Hun var mye bedre da jeg passerte deres trakter så dermed ble det kaffe og en prat likevel. 

Vel hjemme så gleder jeg meg over at støvsuger kan brukes igjen. Tusle har jo virket hele tiden men nå har ekstrastøvsugeren fått seg nye filtre og lukter dermed vesentlig mindre ille enn den gjorde så nå orker jeg bruke den igjen. Det fikk både sofa og madrass nyte godt av i går. For så vidt baderomsgulvet også. Sveiper over det grøvste så ikke moppen skal bli full av støv og lo når den gjør jobben etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, siste feriedag - nå som jeg var så godt i gang. :grine:  På den annen side så blir det godt med hverdag igjen også så jeg er ikke så veldig lei meg egentlig, jeg bare gruer til morgendagen når all mail skal gjennomgås og så gruer jeg til tirsdag for tirsdager er ukens verste dag. :fnise: 

Etter det blir det nok greit. 

Har fått max uttelling for årets ferie. Besøkt familie, skravlet med noen venninner underveis og så hatt noen dager hjemme i ro og mak. Grei kombinasjon. Jeg merker imidlertid at jeg er på vei til å bli...vel...eldre, for innimellom slår tanken meg - når jeg blir pensjonist om x antall år så kan jeg faktisk styre dagen min helt selv. Skal tro hvordan det blir, sånn egentlig. På den ene siden kjenner jeg det kan bli litt godt, på den andre så tenker jeg at det må bli strukturløst og litt kjedelig i lengden. Det er ikke sikkert det som er behagelig i noen få uker kommer til å kjennes like greit når det er på permanent basis. 

Hvis jeg ender opp med å gå av med AFP når jeg er i sekstiårene så spørs det om jeg ikke kommer til å melde meg på et vikarbyrå så jeg kan jobbe i perioder. Ser for meg det kunne være den optimale løsningen for meg når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt består av utgifter. Nå har ventilasjonsvifta daua. :sukk: Heldigvis ser det bare ut til å bli dyrt, -ikke grisedyrt. Fikk grovt prisoverslag på telefon og hvis det er motor som har streika så skal det være temmelig kurant å bytte sier fagekspertisen. 

Forøvrig er jeg kommet i gang med trening igjen. Det er en seier for selvdisiplinen. Det har blitt både yoga og apparattrening tidligere i uka og jeg vurderer å tørke støvet av joggeskoene i morgen. Et lite snev av energi er dukket opp etter ferien og det må utnyttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, ventilasjonsvifte skal rehabiliteres og jeg gleder meg. Ventilasjonsmann var her i går og fant omsider ut a) hva som feilet pasienten og b) hvilken del som måtte byttes. "Du bestiller, du fikser, du sender faktura. Jeg betaler," konkluderte jeg. 

Av  alle rare ting har jeg nå lagt min elsk på klesvask. Nysgjerrig som jeg er så bestilte jeg meg et ecoegg og det måtte prompte prøves. Flaks at skittentøyskurven var full! Det er ikke det at jeg er så innmari miljøvennlig av meg, men hvis den greia der vasker ca. like rent med mindre bruk av kjemikalier, lite duft og er snill mot sensitiv hud så er det helt greit for meg. At det skal være så himla mye billigere enn vanlig vaskemiddel tror jeg ikke på, men sant og si vet jeg ikke hvor mange vask jeg får ut av en kanne Blenda fra Europris så jeg kan ikke sammenlikne.

Har lest reviews til øyet er stort og vått og mange er fornøyde, noen sier det vasker rent den første tiden og så begynner det å gi mindre rene klær, og noen er direkte misfornøyde. Selv har jeg jo ikke så mye groskitne klær akkurat så jeg håper jeg blir fornøyd i lengden også. Tiden vil vise. Har jeg ekstra skitne klær er sjelden gang er det jo bare å bruke vanlig vaskemiddel til akkurat dem. Trenger jo ikke gå for enten/eller. 

Har forøvrig frisket opp min karriere som nålepute litt. Legen antydet at blodprøven hun ville ha tatt av meg for et halvt år siden muligens snart burde tas... Hun fikk viljen sin. Dessuten oppdaget jeg at stivkrampevaksinen min er gått ut på dato og bør fornyes. 10 år siden siste stikk der, og akkurat den liker jeg å ha oppdatert. Resept er lagt inn så jeg får gå på apoteket og få et stikk over helga. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (40 minutter siden):

Stivkrampesprøyte tror jeg ikke at jeg har tatt siden skoledagene...

I et yrke der man kan få div småkutt og ikke alltid ferdes i "rent miljø" så er det greit å ha så jeg har sørget for å ha den oppdatert. Behovet er mindre nå når jeg har ren kontorjobb, men skader ikke å ha den oppdatert uansett, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (5 timer siden):

Stivkrampesprøyte tror jeg ikke at jeg har tatt siden skoledagene...

Ikke jeg heller…

Cata skrev (3 timer siden):

Uhm....det var da skikkelig ufint av butikken å friste med to-pakning "Verdens beste" når det er en av de beste kakene jeg får. :sjenert:

Og det var jo litt ufint å sende bilde av den også… :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (3 timer siden):

Ikke jeg heller…

Og det var jo litt ufint å sende bilde av den også… :sikle: 

Akkurat den fristet ikke, men jeg har plutselig sjokoladepudding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...