Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Ren og pen sykkel er brukt til det den skal, nemlig sykling. Tirsdag fant jeg ut det var på tide å starte sykkelsesongen. En bitteliten tabbe siden yr's bebudede OK vær ikke helt hadde dukket opp. Det var tåke og heller fuktig ute. Men sykling ble det, og på jobb kom jeg.

Selv om jeg ikke liker trening, så liker jeg stort sett å sykle til jobb når været ikke er aldeles galt. Det gir en fin start på dagen med 20 minutter ute i frisk luft. (Og så føler jeg meg så flink når jeg ser de andre komme anstigenge pr. bil :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Hvordan står det til på denne søndagen? Noen sommerfugler som har tatt bolig i magen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til på denne søndagen? Noen sommerfugler som har tatt bolig i magen din?

Ingen sommerfugler i dag. Faktisk. Bare gruer meg litt til morgendagen, men er ikke spesielt nervøs. Det jeg gruer litt for er å pakke kofferten. Blir en utfordring å klare en uke i junaiten med bare håndbagasje, tror jeg. Men tror det skal gå. Skal jo bare være presentabel 3 dager mens jeg er på møte, resten er jo reisedager som går litt bananas pga. tidsforskjellen.

Foreløpig drikkes morgenkaffen i god ro og mak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det!!!! :hoppe:

Altså, jeg klarte 5 dager business i USA med bare håndbagasje. *stolt* Søndag kveld gikk det opp for meg at jeg bare hadde 2 timer transitt på Newark, og jeg googlet "immigration". Valget var lett. Jeg pakket med omhu. En bukse, et skjørt, et par ballerina, 3 topper og en lett cardigan. Pluss undertøy, så klart. Det fikk duge.

Det holdt. Kom til og med hjem med en ren topp. ;)

Det har vært litt av en tur. Natt til mandag sov jeg ikke i det hele tatt, dels fordi jeg var anspent for jeg skulle opp tidlig og kjøre til flyplassen og dels fordi det begynte å blåse så det ble støy. Jeg var altså passe trøtt i starten. Jeg rakk flyet og kom meg til Gardermoen. Der startet det veldig greit ut. Fikk tilbud om å oppgradere fra turist til "Plus" for 900 kr. Tatt i betraktning at det ville få meg lenger fram i flyet (= passere en del på vei ut og mot immigration) så oppgraderte jeg. Det var helt kurant. Det medførte også at jeg ble sittende ved siden av en kollega som kom fra et annet sted i landet, men som skulle på samme møtet. Det plager meg ikke å sitte sammen med fremmede så lenge de oppfører seg, men det er helt greit å ha selskap av kjente på en såpass lang tur.

Vi landet på Newark på tida, raste forbi en haug folk på vei til immigration og kom oss gjennom . ("Nå somler du ikke," var beskjeden kollega fikk. Han er nemlig mer sedat anlagt enn jeg og hadde sendt koffert for han skulle være lenger.)

Han somlet ikke og vi kom oss gjennom køen på ca. 40 minutter. Ikke verst. Kofferten fant han straks, så vi raste videre til innenriksterminalen. Har vært der før så jeg vet terminalbytte er rimelig greit, men hvorfor i helsike må vi gjennom security enda en gang? Kunne de ikke lagt den utenfor "airtrain"?????

Det viste seg at stress opphørte der og da, for flyet vi skulle videre med var kansellert. Takkskarruf... meg ha. Det tok oss vel nesten en halvtime med spørring å finne servicedesken. Den lå der i form av automater som vi altså skulle skrive ut nye boardingkort på og der ville vi få se hva vi var booket om til.

Akkurat ja. Omsider fikk vi spurt hjelpsom dame som faktisk viste oss systemet. Det viste seg at kollega var booket om til fly kl 18, jeg nærmere 19:30. Takkskarruf... meg ha x 3. :kjefte: Men ikke stort å gjøre ved det, jeg satte meg opp på standby, men siden vi var mange akterutseilte og jeg ikke alltid har flaks, så kom jeg ikke med. Det ble å vente pent. Fikk hyggelig selskap av en akterutseilt sveitser med talegaver så det var for så vidt en underholdende drøy time etter jeg hadde vinket kollega avgårde. :ler:

Jeg kom meg omsider av gårde og landet uten de store viderverdigheter. (Mind you, jeg har egentlig litt flyskrekk så det var et slitsomt døgn.) Fant oppgitt kollega som hadde mistet kofferten sin på siste strekket. Den ville komme på NESTE fly igjen. Da streiket jeg. "Du får be om å få den sendt til hotellet." Da hadde jeg vært våken ca. 36 timer og begynte å bli seriøst bekymret for den timeslange kjøreturen til oppholdsstedet....

Kollega skjønte at her var det ikke rom for forhandlinger, så han gav seg. I mens fisket jeg ut leiebilen, som selvsagt viste seg å ikke ha GPS til tross for at jeg hadde bestilt det. Arrrgh! Inn igjen og spørre dame i skranken noenlunde høflig om hvor den var hen? Mange beklagelser og en løs Garmin senere var vi klare til avgang. Men hvordan pokker starter man en bil med automatisk gear? Selv jeg skjønner det er en god idé å trykke på knappen som det står "start" på, når jeg har fått bil uten normal tenningsnøkkel, men.... så da? Det tok en tid å finne ut at jeg måtte tråkke hardt på bremsen for å få startet. Yesssss!!!! Så tok det enda litt tid å skjønne gearene. R = revers, D = drive - greit nok. Men jeg tok det meeeeeeget pent i starten. Har jo aldri prøvd noe slikt før. (Og jeg er glad for det lille crashkurset kollega hjemme tok før jeg dro ;) )

Men avsted kom vi, og rotet oss straks av på feil exit, noe som igjen medførte at vi måtte gjennom en ikke bemannet bomring. Det tok litt tid å skjønne at George må vende opp når man betaler med sedler.... Vi kom oss gjennom etter å ha måttet bytte sluse en gang. Heldigvis var det ikke kø.

Takket være regnet så jeg knapt nok veimerkingen, og attpåtil var det veiarbeidsområde store deler av veien, så veimerkingen funket ikke helt alle steder heller. Det var satt opp kjegler og sperrebånd så filen var noget forskjøvet her og der. At jeg ikke fikk blålys etter meg er intet mindre enn et mirakel. Selv på kjente veier er kjøring etter 36 timer i våken tilstand en mildt sagt dårlig idé. Men vi kom oss til hotellet uten fler viderverdigheter (litt ekstra sightseeing rundt et par kvartal da vi kom fram gjelds ikke - avkjørselen til hotellet var en smule vanskelig å skjønne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste morgen var alt mye lysere (bokstavelig talt), og det å kjøre etter (hele) 5 timers søvn og i dagslys og oppholdsvær er mye bedre enn å kjøre stuptrøtt i høljeregn. Vi kom oss kjapt fram til møtelokalet som lå ca. en halvtimes kjøring unna, etter å ha inntatt en heller kjedelig hotellfrokost. (Jepp, den frokosten er et poeng i å nevne. ;) )

Første dags møte var egentlig litt kjedelig for meg. Det var lagt opp som "training" og jeg kjente mesteparten av stoffet. Jeg begynte faktisk å bekymre meg litt om hvorvidt jeg var sendt på "feil" evenement. Heldigvis ble de to neste dagene mye bedre for mitt vedkommende. Traff masse hyggelige folk og fikk vite ganske mye som er potensielt nyttig for det vi driver med hos oss, samt knyttet en del nye kontakter - så humøret tok seg veldig opp etterhvert.

Om kvelden var det lagt opp til at de som ville kunne dra på baseballkamp. Min kollega hadde meldt seg på, jeg gadd ikke. I stedet slo jeg meg sammen med noen andre møtedeltakere for å spise middag sammen med dem. Det ble en artig affære.:ler: Spisestedet lå like ved hotellet, vi måtte bare krysse highway'en først - men der var faktisk fotgjengerovergang.

Dermed avtalte en av de andre og jeg å møtes i lobbyen kl. halv åtte for felles avmarsj. Vi så gjorde, men hvor var de andre to???? En SMS senere viste det seg at de alt var på spisestedet og de hadde kjørt bil :skratte: . Jeg lover, det var ikke mer enn 5 minutter effektiv spasertid dit, sannsynligvis mindre. Vi valgte å gå....

Middagen var god, og selskapet upåklagelig. Skravla gikk og selv jeg som er introvert klarte å holde rimelig greit skravletempo. Takk gud for utadvendte amerikanere som både skravler og fleiper om alt mulig. De to "bilistene" kunne for øvrig fortelle at de hadde droppet hotellfrokosten til fordel for en diner rett ved hotellet. Vi to andre besluttet å bli med dit neste morgen. Som sagt så var ikke hotellfrokosten all verden og det var skikkelig køtendenser. Jeg SMS'et min norske kollega så han kunne hive seg med om han ville.

Det ville han, så neste morgen sto vi klar til frokostavgang.

Det viste seg at det vi ramlet inn på var en "Denny's" og der og da skjønte jeg hvorfor amerikanere har sin rimelige andel av.....vel....omfangsrike mennesker :ler: . Eksempel fra menyen kan ses her. Akkurat den frokosten prøvde jeg faktisk - og, vel, jeg kunne fint klart meg uten lunch den dagen, for å si det slik. Enda verre ble det den dagen jeg i min uvitenhet bestilte "French toast slam".... Jeg hadde ikke forventet å få toasten servert med melisdryss.

BFSKNcmESaY8mG-640m.jpg

Men det var moro å ha prøvd og jeg får vel neppe ubotelige skader på livlinja etter bare to dager med de der elefantmåltidene. Og bare det å "gå ut til frokost" var jo en opplevelse i seg selv. En annen sak er at jeg får vel litt å forklare når jeg skal skrive reiseregning. Siden jeg ble påspandert middag ene kvelden og frokost neste dag, så fant jeg det rimelig at jeg tok regningen for frokosten den siste dagen. Da hadde hver av bedriftene tatt en regning hver. Ville vært litt pinlig å bare bli påspandert hele tiden, syntes jeg. Men er jo ikke helt norsk praksis dette her så må vel lirkes litt for å få det til. Tenker jeg fører opp den dagens diett som "påspandert" og så legger jeg inn regningen med forklaring om at vi var flere personer og satser på at det går.

Hjemturen gikk greit, men ble lang. Siden jeg ikke hadde noe spesielt å foreta meg på fredag (møtet sluttet torsdag ettermiddag og jeg var satt opp med flight fra Newark fredag) så bestemte jeg meg for å kjøre tidlig inn til flyplassen og se om jeg kunne komme meg på et tidligere fly til Newark. Hadde bare to timer denne veien også og det hadde sikkert gått fint så lenge det ikke oppsto forsinkelser, men nå hadde jeg jo sett at det lett kunne bli kanselleringer så greit å ha litt ekstra å gå på.

Fikk heldigvis plass to timer før min opprinnelig planlagte avreise, så med 4 timer på Newark så lå jeg bra an. Særlig siden jeg den veien hadde "business class" så jeg kunne gå i hurtigkøen i security. Konsernpolicyen tillater business på langdistanse selv om vi på kortere flygninger skal fly "billigst mulig" med de godkjente flyselskapene våre. Nå skal vi jo helst ikke øse ut penger, så jeg hadde diskuterte dette med overordnete og fått vite at de fleste velger økonomi på utreise og business på nattflygningen tilbake, så dermed landet jeg på den løsningen jeg også.

God plan, for dermed fikk jeg plass i loungen på Newark, hvilket er et litt fredeligere sted å vente enn ute i terminalen. Og jeg fikk selve business class opplevelsen. OK, jeg innrømmer det. De nyrenoverte SAS kabinene er fantastiske. (Nei, jeg jobber ikke i SAS.... ;) ) Jeg rett og slett glemte at jeg var 11 km oppe i lufta, der jeg reiret meg i min utpekte ....."hybel".

SAS-new-business-class-SAS-Business-02-8

Seriøst - sånn kan man fint reise langdistanse, altså :nigo: . Jeg klarte til og med å slumre litt i løpet av natta, for "hybelen" kan omgjøres til en halvveis fullverdig seng som flater helt ut når man skal sove. Når man så i tillegg blir dullet og degget for av kabinpersonalet så føler man seg virkelig som luksusdyr. :fnise:

Men det var helt greit med den slumringen altså, for jeg måtte vente i temmelig mange timer på neste fly fra Gardermoen i går. Ikke pga. forsinkelser, men sånn er det å bo i utkantstrøkene. Flyene står ikke tett som torskerogn.

Kom meg nå omsider hjem og er egentlig ganske stolt av å ha fått døgnet noenlunde på plass igjen. Våknet helt av meg selv kl 9 i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, det høres ut som en innholdsrik tur, og fryktelig slitsomt :daane::laugh:

Jeg tror forøvrig jeg hadde stått over den frokosten der, melis til frokost er bare ... feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var frokosten sin ja... :daane:

Men business class høres og ser helt fantastisk ut. Det må bli når jeg en gang i framtida blir rik. :jepp:

Uansett veldig godt å høre at det gikk så bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det høres ut som en innholdsrik tur, og fryktelig slitsomt :daane::laugh:

Jeg tror forøvrig jeg hadde stått over den frokosten der, melis til frokost er bare ... feil :P

Jamen jeg ante jo ikke hva "french toast" var. :ler: Jeg tok konsekvensen av mine handlinger og åt, men sørget for å dytte melis og smør ut på sidelinjen etter beste evne. Jeg tåler jo ikke smør en gang. Men jammen godt jeg ikke spiser sånt hver dag...eh, hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjemper mot amerikakiloet. Har jo startet sykkelsesongen og sykler til jobb hver dag, men det må litt ekstra til tenker jeg. Nå er jo basisballtreningen avsluttet :jolie: pga omlegginger på treningssenteret så jeg må finne på noe annet "styrkish". Ikke så lett. Jeg kan selvsagt gjøre det enkelt og bruke mitt vanlige styrkeprogram, men så er det det der med variasjon da.

I kveld landet jeg på slyngetrening. Får se (kjenne?) i morgen om det har gitt noen effekt. Ser for meg at det, i likhet med basisball, styrker kjernemuskulaturen noe mer enn vanlig apparattrening. Får prøve meg fram og se hva som funker. For øvrig er allergisesongen i full gang (pokkers bjørka) så jeg er kløende og tørr i øynene om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye allergi i dag :regn: . Delvis bra, delvis ubra. Jeg fikk nemlig et par vårsko i går og kunne tenkt meg en trippetur ut for å se om jeg klarer hælene på asfalt. Driver jo og "skrur meg opp" i hælhøyde, men vet jo det må trening til for å ikke se ut som en ku i havsnød når jeg går.

Når jeg går i flate sko på jobb hele dagen så er det gøy å bli litt mer "dame" på fritiden. Nåja, som regel veksler jeg mellom sykkelantrekk og joggebukse, så mye stash blir det ikke. Men jeg klarte meg bra i en jobbmiddag her ene kvelden. Da ble det blomstrete blyantskjørt, tynn genser og en uformell blazer, samt skoletter ned 6 cm hæl. Gutta som så godt som alltid ser meg bare i arbeidstøy, eller til nød dongeri gjorde store øyne.

Jeg lærte for øvrig at blyantskjørt uten splitt ikke akkurat er egnet for å gå opp trapper i ;) . Det ble påtakelig "tripp". :ler:

Siden værgudene ikke er så medgjørlige så tenker jeg det blir klesvask og rydding i strømpeskuff i dag. Og så bør jeg vel sveipe over gulvene med tørrmoppen. Får ikke ristet tepper, men kan feie rundt dem i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: nr 2 rykker stadig nærmere.

Dagen i går ble brukt til reiseplanlegging. Venninne i Trondheim ivrer for bursdagsfeiring der og da må man komme seg dit. Altså: mer hotell og flybestilling.

Ser ut som det kan bli masse flaksing i år. Venninne 2 fyller år i juni. Ny tur. Og så driver kundegutta og maser og skal ha meg og sjefen min med på kundebesøk. Hallo, jeg reiser "aldri" på sånt. Dvs. jeg er blitt rullet ut en og annen gang når det har vært STORE ting på gang, men det er absolutt ikke tilfellet nå. Er det der det nye regimet har tenkt å legge lista så skal det pokker meg bli travelt her.

De kan ta med sjefen som er ny i systemet og la meg sitte igjen hjemme, synes jeg. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i furtemodus. Det gjør vondt når man endelig innser at noen man har betraktet som en venn i flere år egentlig bare har utnyttet en for egen vinning og det i realiteten bare har vært ensidig vennskap.

Det svir.

Veldig.

Jeg venter en god stund med å karakterisere folk som venner, men når jeg først gjør det så er de "innafor" i alle sammenhenger. Som regel varer mine venner lenge. Har i hele min levetid "dumpet" en venn. Nå er jeg nok i ferd med å "dumpe" nr. 2.

Skjønt i realiteten er det vel jeg som er blitt dumpet i begge tilfellene, siden jeg begge ganger innså at det jeg trodde var et solid vennskap kun var vennskap fra min side. Den andre parten gav totalt faen, når alt kom til alt.

Jaja, jeg kommer vel over dette også. Har heldigvis en god porsjon med gode venner tilbake, men jepp...det svir akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man tråkker og trør, men man burde kanskje legge seg på minnet å se værmeldinga før man velger sitt sykkelantrekk :klo: . Kort sagt, jeg tok ikke regnjakke i morges. Det var litt dumt ;) .

Jeg hadde da vel ikke fått med meg at det skulle regne i bøtter og øsekar senere på dagen, så det gikk som det måtte gå: PLASK. Jeg skulle jo hjem igjen også og selv om det var fint da jeg dro på jobb så var det ganske mye fuktigere på hjemveien.

Jaja, jeg er vanntett selv om klærne ikke var det og uansett er det ikke så farlig når man skal hjem. Jeg må uansett dusje når jeg kommer hjem så jeg får fort varmen i meg igjen og når det så finnes tørre (kose)klær å iføre seg så er i grunnen problemet svært lite. Men får håpe det er oppholds på vei TIL jobb i morgen i det minste, for den sykkelregnjakken min tåler ikke allverdens den heller - selv om jeg husker å ta den på :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kom deg tørt fram til jobb i dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg temmelig "våtskodd" til og fra jobb hele uka. Værgudene har ikke vært spesielt samarbeidsvillige. Men klarer meg greit for jeg bytter klær både der og hjemme. Fikk faktisk kommentar her en morgen: "Du er jammen tøff som sykler i dag." :ler:

I dag har det ikke vært sykling. Jeg har vært ute og "prøvetrippet" sko med høy hæl. Dvs. det er ikke helt sant for jeg har prøvd dem en gang før. Sjekker iherdig i butikkvinduer, men det ser faktisk ut som jeg klarer på dem, ikke stolpre :fnise: . Det som var litt mindre bra, var at det gikk opp for meg at de er bittelitt store. Ikke sånn at jeg burde hatt et nummer mindre. Det ville nok blitt mer enn bare litt ubehagelig, men jeg la merke til en viss kipping i hælen. Dermed bar det inn på en skobutikk for å be om råd.

Råd kom, i form av en "pute" for å legge under "forfoten". Det viste seg å være akkurat plass til den, og med den så skyves foten akkurat så langt opp at den ikke kipper lenger, og jeg får litt mer støtdemping også. Bra kjøp når først galt skulle være.

Ettermiddagen ble tilbragt med joggesko på. Jeg bestemte meg for å prøve offlinevarianten av Wimp og lastet ned en spilleliste med trenignsmusikk. Det gjorde susen. Egentlig liker jeg ikke musikk når jeg trener, men løping er så gudsjammerlig kjedelig at der ble det grei variasjon. Lurer på om jeg ikke perset på den distansen....?

Vel hjemme igjen ble det middag av enkleste variant: Makaroni samt karbonadedeig frest sammen med løk, hvitløk og Dolmio pastasaus. Nam. Og ikke minst: hjemmelaget Tiramisu. Så en oppskrift i et ukeblad i forrige uke og fikk lyst til å prøve. Det fungerte utmerket. Kunne kanskje hatt litt mer kaffe og bløtt fingerkjeksene i, men i det store og hele ble den riktig så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til spilleliste med treningsmusikk hos Wimp? Trenger inspirasjon til musikk, selv om jeg liker den gode gamle der jeg kjenner rytmen ut og inn og vet at jeg ikke løper for raskt om jeg føler musikken, så hadde det kanskje vært litt mer inspirerende med noe nytt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...