Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Æsj, så dumt. Men at du gjorde det bra på intervjuet er jo greit å ta med seg, sammen med alt tankearbeidet du har fått gjort rundt det - lavere terskel for å søke neste gang noe spennende dukker opp :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Daria skrev:

Æsj, så dumt. Men at du gjorde det bra på intervjuet er jo greit å ta med seg, sammen med alt tankearbeidet du har fått gjort rundt det - lavere terskel for å søke neste gang noe spennende dukker opp :jepp: 

Nemlig, her søkes det igjen når noe interessant dukker opp.  :Nikke: Før eller senere må det da gå an å lande en bra jobb på et sted der jeg faktisk kan bo og ha et liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, pokker... Har prøvd meg på jogging for første gang på et halvt år i dag. Det ble ikke langt (bare drøye 1500 meter faktisk) men   etter så lang stillstand så starter jeg i det små. 

Jeg kommer til å angre sååååå i morgen når jeg skal stå opp. 

(Men akkurat nå føler jeg meg litt flink. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskin surrer. På tide med rent sengetøy...:husarbeid: Joda, jeg HAR mer enn ett sett, men det tar sånn plass i skittentøyskurven at normalt går det rett i vask når det er tatt av. 

Vurderer ny joggetur i dag. Hadde egentlig planlagt det i uka som gikk men værgudene var særdeles lite velvillig innstilt. Øsepøse og surt og kaldt. I dag er det bare litt...småfuktig. Kan bruke varm dusj, hårvask og rent sengetøy til kvelds som lokkemat, tenker jeg. 

For øvrig har det gått opp for meg at det er mindre enn en måned igjen til jeg skal til Oslo. Skal for første gang overvære en operaforestilling. Og jeg "liker ikke" opera en gang :ler: . Jeg har fått det for meg at det er noe jeg har lyst til å oppleve live en gang og da jeg fant billett en lørdag så slo jeg til. Mange rare ting i "bucket list" må jeg si. Men hvem vet, det kan jo til og med være at jeg kommer til å like det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du se? Både opera og klassisk musikk er noe man bør oppleve på en scene, det er noe helt annet enn å se det på tv. Jeg er veldig glad i opera og vanker såpass mye i Bjørvika at jeg er på hils med den ene dørvakta, men det er sjelden jeg hører på det hjemme. Dessuten er jo operabygget i seg selv også verdt et besøk. Et hett tips er forresten å få med deg introduksjonen en time før forestillingen, da får man høre både om komponisten, operaens bakgrunn og handling og litt om akkurat kveldens oppsetning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skal se Rosenkavaleren.

Jeg har lurket i kulissene (dvs. på Operaens nettsider) i flere år nå for å prøve å finne billett til en kjent opera på en lørdag. Siden jeg ikke bor i byen er jeg jo nødt til å ha noe jeg kan se en helg, men det har aldri klaffet før jeg tilfeldigvis kom over denne i fjor høst. 

"As good as any" konkluderte jeg, og bestilte. Og nå nærmer det seg. 

(Hadde jeg tatt barnebøkene mine med da jeg flyttet ut så burde jeg vel lest "Ina-bøkene" om igjen for der var jo en del referanser til forskjellige operaer.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina-bøkene leste jeg aldri... Men Rosenkavaleren skal jeg se - også om en måneds tid, men ikke på en lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:

Ina-bøkene leste jeg aldri... Men Rosenkavaleren skal jeg se - også om en måneds tid, men ikke på en lørdag...

Så dumt. Det plager meg ikke å gå alene, men hadde vært hyggelig med "selskap".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en utstrakt trang til å gå og henge meg. Før noen stikker innom her og får vill panikk så snakker vi da om "i hengekøyen" :ler: . Dessverre er værgudene ikke helt enige. Det er litt for fuktig og råkaldt ute til at jeg ville holdt ut mer enn noen få minutter, så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente et par helger til. Hadde det vært sol og tørrerere så hadde det gått fint, men når asfalten er helt våt så aner det meg at noe daler ned fra oven. 

Blir nok innedag med bok i dag også. Men var litt flink i går - det ble en liten joggetur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avspasering i går og tur til "storeby" og kjøpte laken - bredde 160. Av en eller annen grunn får mine150x200 laken overmadrassen til å krølle seg i protest  - og den er 150 mind you. Lurer på hvorfor 150 laken ikke passer til 150 madrass? Det kommer for alltid til å bli et mysterium. 

Men jeg er lei av krøllemadrass så jeg utvider til 160 og ser hvordan det går, laken må bare vaskes før det legges på. 

Dessuten ble det en IKEA bolle, en krukke og litt annet småstæsj med hjem. Og 3 t-skjorter (billigste utgave fra Cubus). Og to nye håndklær. Driver litt fornying av bad for tiden. Nye, ikke utvaskete, håndklær er god fornying det og Jysk sine Kronborg til under hundrelappen er favoritten så da går det an å friske opp litt. (Usikker på om mørkegrått går i kategorien "friskt" riktignok.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Daria skrev:

Laken passer aldri uansett, mvh 120x180-madrass...

:grine: Jammen 150x200  burde passe til 150x200. *teoretiker insisterer *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha alltid tenkt at lakenet skal være større enn madrassen - det skal jo kunne brettes rundt :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Daria skrev:

 

Jeg ha alltid tenkt at lakenet skal være større enn madrassen - det skal jo kunne brettes rundt :vetikke: 

 

Jammen, det er jo formsydd så det må de da ha tenkt på da de konstruerte det. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formsydde lakener forholder jeg meg ikke til (men der støtter jeg forsåvidt logikken din)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daria: Man planlegger pakkepanikk i god tid. Hva er gangbart antrekk i operaen? Antar dongeri og ballkjole (som jeg uansett ikke har) er utenfor, men ellers...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett både dongeri og ballkjoler :fnise: På en lørdag pynter jeg meg gjerne litt mer enn ellers, men hverdagspent er et greit utgangspunkt. Det er jo litt hva man vil gjøre det til også - du kan jo egentlig gå i hva som helst, jeg pynter meg for min egen del fordi det er med på gjøre anledningen litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ny hjerne. Nå. Kjøpte nye kjøkkenkluter (mikrofiber chiffon) her for et par dager siden og de er blitt stående på benken, siden jeg vet det er plassmangel der jeg pleier oppbevare dem :fnise:.  Det er kanskje en grunn til at det er dårlig plass for hva fant jeg? Jepp, en nesten full eske med samme type kluter... Og som om ikke det var nok så hadde jeg en halvfull pakke med vanlige chiffonkluter. Tror kanskje jeg har kjøkkenkluter nok for en tid. :klaske: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

 

Lest om fornying av bad (grått er da friskt nok?) og nye kjøkkenkluter. Jeg strikker kjøkkenkluter nå som skal gis i innflyttingsgave til noen som har kjøpt ny leilighet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...