Cata Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter #1621 Del Skrevet 5. oktober 2020 Flyvende PC avverget. Da jeg startet den så gikk viftene så jeg trodde den skulle lette - og den er vanligvis veldig stille. Ble litt googling og så ble Apples rutine for tilbakestilling av SMC (hva nå enn det måtte være) fulgt. Jaggu virka det i 3. forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #1622 Del Skrevet 7. oktober 2020 Prosjekt surdeigsbakst er i gang . Ble inspirert av en venninne til å prøve i fjor, men starteren ble håpløs og gikk søpla. Hva er galt med vanlig gjærbakst liksom. Men i går fikk jeg et anfall av utforskertrang og rørte sammen en ny surdeigsstarter og den ser vesentlig sprekere ut enn fjorårets. Regner med den er klar til å brukes til helga så her blir det kjøkkenbenkkjemi og spenning i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter #1623 Del Skrevet 10. oktober 2020 Surdeigsprosjekt kansellert denne gangen også. Den luktet så tvilsomt at jeg ville ikke tenke på å prøve den en gang. Men det lå tørrgjær i skuffen så brød er underveis. Har scoret masse husmorpoeng i dag - moppet gulv, vasket sengetøy og økt forsyning av oppvaskmiddel og tørrmopper i heimen. Dessuten er flasker pantet og jeg husket til og med å ta med de døde lyspærene som har ligget på vent i uminnelige tider og som jeg alltid glemmer når jeg skal på butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. oktober 2020 #1624 Del Skrevet 10. oktober 2020 Wow! Kunne du sende over litt husmorinspirasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #1625 Del Skrevet 14. oktober 2020 Det eksperimenteres i heimen. I mange år har jeg vært på jakt etter et spesielt lokalt bakverk når jeg har vært i barndomsbyen men bakeriet har hatt en lei tendens til å være feriestengt når jeg har vært der. Og nå er bakeren pensjonert.... For et par dager siden klarte jeg omsider å google meg fram til noen av ingrediensene i bakverket og dermed så hev jeg meg rundt. Prøving og feiling på gang.... Så lenge jeg vet sånn noenlunde hva som skal oppi så må jeg jo klare å smake meg fram til en grei blanding om jeg gir det noen forsøk. Når det gjelder gjærbakst så er jo det meste godt så selv om noen forsøk blir "mislykket" så regner jeg med de blir spiselige uansett så de går nok ned inntil jeg finner riktig blandingsforhold for meltypene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. oktober 2020 #1626 Del Skrevet 14. oktober 2020 Kan vi vente oss bilde og skryt i en eller annen kanal etterhvert? #nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. oktober 2020 #1627 Del Skrevet 15. oktober 2020 Gjærbakst er jo en takknemlig ting å eksperimentere med *også nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #1628 Del Skrevet 15. oktober 2020 Ferie . Bare en liten en altså. Var egentlig avsatt til reiseborthelg da ferien ble meldt inn i vår, men så kom Covid. Dermed blir det noenlunde hjemmeferie denne gangen. Hvis været blir bra så kan det være det blir noen turer i skog og mark og fjell, men ikke mer enn dagsturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. oktober 2020 #1629 Del Skrevet 15. oktober 2020 Grattis med miniferie! Her skal jeg ha gjemmekontor i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. oktober 2020 #1630 Del Skrevet 15. oktober 2020 Ferie er jo deilig uansett, Ut på tur med hengekøye og gjærbakst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #1631 Del Skrevet 15. oktober 2020 57 minutter siden, Daria skrev: Ferie er jo deilig uansett, Ut på tur med hengekøye og gjærbakst? Det kan nok bli en tur med køya på slep ja. Gjærbakst egner seg bedre hjemme sammen med ovnen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. oktober 2020 #1632 Del Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tenkte tur-mat, ikke tur-aktivitet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #1633 Del Skrevet 15. oktober 2020 15 minutter siden, Daria skrev: Jeg tenkte tur-mat, ikke tur-aktivitet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. oktober 2020 #1634 Del Skrevet 15. oktober 2020 Pinnebrød? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. oktober 2020 #1635 Del Skrevet 15. oktober 2020 Tradisjonelt brent utenpå og rått inni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #1636 Del Skrevet 15. oktober 2020 23 minutter siden, Daria skrev: Tradisjonelt brent utenpå og rått inni... *urk * 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. oktober 2020 Forfatter #1637 Del Skrevet 21. oktober 2020 *blærgh * Jeg tror dagens rett i kantina har gjort ekle greier med innvollene mine. Moderat mageknip har herjet skrotten siden ca. en time etter mat ble inntatt. Maten var forsåvidt god, men tror det var noe med kombinasjonen som ikke helt passet for mitt indre. Flatet ut på sofaen da jeg kom hjem og nå begynner tilværelsen å bli bedre igjen. Muligens se om en skive hjemmebakt brød roer situasjonen ytterligere ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. oktober 2020 Forfatter #1638 Del Skrevet 27. oktober 2020 Godt voksen dame gjør rare ting. For noen år siden "investerte" jeg i kryptovaluta. Omsatt i klartekst så brukte jeg et par hundre kroner på å se hvordan dette her funket, men det var såpass innviklet at jeg gadd ikke prøve å selge dem igjen så de små kryptoene mine ble nå liggende der og kose seg. Har sånn innimellom kikket på dem og sett på verdien og da jeg tilfeldigvis slumpet innom for noen dager side så jeg at verdien hadde økt med over 50% (altså en god hundrelapp ) . Da måtte jeg jo se om jeg kunne få vekslet overskuddet i vanlige penger på et vis. Fant ut av det, men falt så for fristelsen til å bruke overskuddet til å handle litt igjen da kursen dalte litt. Flaks da gitt. Siden jeg kom hjem fra jobb i dag har mine "investeringer" vokst med ca. 5 kr. Yay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. oktober 2020 #1639 Del Skrevet 27. oktober 2020 Alle monner drar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. november 2020 Forfatter #1640 Del Skrevet 8. november 2020 Hm, kryptoene mine har fortsatt å stige i verdi. Kanskje jeg skulle begynne å sette pengene til "innimellomlottokupongen" min der i stedet . Kan forøvrig glede meg over at jeg rakk å kjøpe strikkegarn før Covid fikk et anfall igjen her i byen. Hørte en del snakk i korridoren på mandag og vips så var den nesten tom for folk. Folk ble sendt hjem over en lav sko for mange hadde tydeligvis vært i kontakt med en eller annen av de som med ett var bekreftet smittet. Jeg og noen få til holdt fortet ettersom vi ikke hadde vært på tilstelninger med noen av de smittede. Ser ut som hele byen har gått i frivilling nestenlockdown. Det var vesentlig færre folk å se utenfor vinduene i går enn på en vanlig lørdag så folk sitter tydeligvis hjemme til det roer seg igjen. Selv har jeg gått til ekstremtiltak, dvs. jeg tar på maske når jeg går i butikken og begrenser butikkbesøk til et par ganger i uka. Det har ikke vært verken anbefalt eller påbudt her pga. lav smitte men når den plutselig steg så syntes jeg det var rett å gjøre det. Gårsdagen gikk dermed med til julegavestrikking. Minste reservetanteunge skal få strikkegenser siden det er en selverklært utendørsunge som er vesentlig med tilfreds ute i frisk luft enn inne i stua. I dag viser værgudene seg fra den snille siden så jeg skal hive på meg tursko om litt og spasere yndlingsturen. Små gleder er fremdeles tillatt. Må forresten bruke av krisematen som jeg kjøpte da jeg "hamstret" i vår . Middagsplaner for dagen var potetsuppe med sprøstekt spekeskinke på toppen, men så oppdaget jeg at jeg hadde glemt å kjøpe løk og det er must i den suppa. Dermed blir dagens middag hjemmebakt brød med makrell i tomat. Får kjøpe en ny "hamstringsboks" med makrell i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå