Gå til innhold

Flere som må sette på varmeovnene allerede? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt svar er som i fjor: jeg sitter ikke i min egen leilighet og leker uteligger, en plass får grensen gå. Ikke er jeg så gjerrig heller at det gjør opp for å sitte under 10 tepper heller. Varmeovnen er kommet på for noen uker siden, den kommer på når jeg føler behov for det og ikke når vi krysser en "magisk" dato.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier som Skreppamedlem; Jeg sitter ikke hjemme og fryser. 

Akkurat i de siste dagene har det ikke vært behov for varme, da vi har hatt 20 grader til solen går ned, og i går satt jeg med altandøren oppe til jeg gikk og la meg over kl 23. 

Men her har varmepumpen stått på så godt som i hele sommer. Mai, juni og juli var det bare regn, regn og regn, så da måtte vi ha noe å varme oss på. August var bedre en periode, men jeg tror ikke varmepumpen har vært av mer enn i 2 uker tilsammen. Nå går den på termostat så når det blir varmere enn 20 grader så kobler den ut. Effektiv temperatur på stua er da nærmere 22 grader, og kaldere enn det vil jeg ikke ha det. 

På soverommet ligger jeg med åpent vindu  350 døgn i året. Der vil jeg helst ha det kaldest mulig, men jeg har fortsatt den aller tynneste sommerdyna. En natt var det ned mot 4 grader ut. Da brukte jeg to sommerdyner. Vinterdyna trenger jeg neppe før det nærmer seg 0 over lengre tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere liker det kaldes mulig på soverommet; hvor mange grader kan det komme ned på inne på rommet?

 

Ser at mange har vinduet opp om natten helle vinteren, blir det nesten like kaldt i rommet som det er ute?? :klo: Det ville det blitt hos meg, men det der da altfor kaldt??



Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har satt på ovnene enda? Begynner å bli litt kalde kvelder her i nord allerede faktisk :P Men har hittil klart meg med varmekablene på badet :) Og vinterdynen er allerede fremme! Men ingen ovner på så langt.. Begynt å bli koselig å ta frem teppe og telys da, selv om vi bare er i midten av september :D

Anonymous poster hash: bc19c...8bd

Bor i en kjeller leilighet nå.

Å har kun en liten ovn som jeg setter på, om det blir litt kaldt en morgen eller kveld.

Vi har oppvarming i sentralfyr, og jeg har rørene til min leilighet og de over i taket. Så varmtvannnet mitt og deres holde leiligheten min med god temperatur. Så jeg har ikke hatt behov for å ta i bruk mine ovner på veggen enda.

Det skal vist være veldig behagelig varme her om vinteren, og det er fint for en frossenpinne som meg selv 😉😉

Teppe og telys er fast innslag her året rundt. Men en varm kopp kakao er skikkelig digg nå som høsten kommer 😄😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig flytta inn i nytt hus med ventilasjonsanlegg og varme i alle gulv(unntatt soverom). Nå er det 10 grader ute om dagen, men ligger på 23 grader inne døgnet rundt. Spent på om vi må fyre noe særlig i vinter. Litt forskjell fra der vi bodde før, som var et gammelt hus som det trakk skikkelig gjennom vinduer osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som sier dere liker det kaldes mulig på soverommet; hvor mange grader kan det komme ned på inne på rommet?

 

Ser at mange har vinduet opp om natten helle vinteren, blir det nesten like kaldt i rommet som det er ute?? :klo: Det ville det blitt hos meg, men det der da altfor kaldt??

Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0

 

 

Nei, det er herlig! Det blir ikke fullt så kaldt som ute, på vinteren har jeg ofte under 10 grader på soverommet. Har på flanell-pysj, sokker, tykk dyne og evt et teppe i tillegg om det trengs. Veldig behagelig å sove i et kaldt rom med frisk luft, mens det er godt og varmt under dynen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke på noe varme enda. Her er det god utetemperatur fortsatt, så det er heldigvis ikke behov for noe fyring foreløpig. Håper det i hvert fall kan bli oktober før jeg trenger fyre opp varmepumpa :)
I natt var det 13 grader ute, så det ble nesten for varmt på soverommet!



Anonymous poster hash: 8cc3f...e4c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som sier dere liker det kaldes mulig på soverommet; hvor mange grader kan det komme ned på inne på rommet?

 

Ser at mange har vinduet opp om natten helle vinteren, blir det nesten like kaldt i rommet som det er ute?? :klo: Det ville det blitt hos meg, men det der da altfor kaldt??

Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0

 

Er et par ganger hver vinter at jeg må stenge vinduet fordi det rimer på puta. De få gangene er det minus på soverommet. Men da er det mange minus ute. Ellers er det alltid plussgrader inne på soverommet. 

Jeg ligger alltid naken under dyna. Men dyna er god og varm :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Ingen varme på her. I dag har jeg faktisk hatt vinduet på full lufting i flere timer uten at det ble kjølig inne. Jeg er veldig glad i å ha det godt og varmt( +-25grader),men det er langt i fra behov for å fyre enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Ja, men jeg bor sånn til at det ofte blir kaldt. 😀 pleier å skru på rundt klokken 20. 😀 og skru av før jeg går på jobb... Ikke i det siste, men vi har hatt ned mot null på natten og det har vært kaldt inne ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SykkelJenny

Jeg ligger med åpent vindu hele året - lukker det kun hvis det er storm ute for da bråker det for mye til å ha det åpent. Har aldri forstått meg på de som må ha varmt soverom. Jeg har en varm og god dyne og sover med en silkenattkjole - tar armene under dynen hvis jeg skulle fryse litt  :fnise:

 

I leiligheten ellers har jeg vannbåren varme som gir en lun og fin temperatur inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet i sommer, og i den gamle leiligheten som var et eldre trekkfullt hus, ville jeg hatt varmepumpa på allerede. Nå i ny BBL leilighet har jeg ikke hatt noe varme på enda. 



Anonymous poster hash: fdacb...627
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor 600 moh og her har vi akkurat satt på varmepumpa. Vi bruker alltid ulltøfler og ullgenser hjemme om vinteren, da vi bor i et gammelt hus og det er kaldt her om vinteren (under 20 det meste av vinteren og under 30 et par uker pr vinter). Så lenge vannet ikke fryser er alt vel :)  Husker en gang jeg måtte sitte med hårføneren for å tine vannrøret til oppvaskmaskinen. Da var det litt for kaldt, men vi har heldigvis fått isolert kjøkkenet etter det ;) 



Anonymous poster hash: 3738e...8f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å skru på varmeovnen, men foreløpig så har jeg heller tatt på meg en genser og et par ullsokker

Det jeg syns er slitsomt med våren og høsten er at det blir varmt/kaldt, så skrur man av/på varmovnen, men da blir det ekstremt andre veien igjen

Så om jeg skrur oå ovnen nå så kommer jeg til å svette bort, men kroppen min tåler ikke kulde heller...så da blir varme klær løsningen frem til temperaturen faller ytterligere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene måleren min viser 16 grader og den andre 19,6 grader, hvordan vet jeg hvem som måler riktig?? :klo:

 

Den ene har pendel og den andre er digital.



Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den ene måleren min viser 16 grader og den andre 19,6 grader, hvordan vet jeg hvem som måler riktig?? :klo:

 

Den ene har pendel og den andre er digital.

Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0

 

Hvis det er 16 grader så føler du at du må gå å ta på deg en ullgenser, og hvis det er 19,6 grader så føles det greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...