Gå til innhold

Flere som må sette på varmeovnene allerede? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres regninger på da?

Og hvordan fungerer panelovner? Min går fra 0 - 30 tror jeg, er det styrken på varmen som settes på? Eller viser den varmen jeg ønsker å ha i leiligheten? Altså hvis jeg setter den på 20, så regulerer varmen seg slik at det alltid er 20 grader i rommet?

Sorry for teite spørsmål :)

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Jepp, det er termometerregulator på varmeovner.

Strømregningene våre er på ca 1300 kr mnd om vinteren. Bor i enebolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var fire grader i Kristiansand i morges. Har ikke hatt behov for noen oppvarming enda.

Anonymous poster hash: 6ab7c...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres regninger på da?

Og hvordan fungerer panelovner? Min går fra 0 - 30 tror jeg, er det styrken på varmen som settes på? Eller viser den varmen jeg ønsker å ha i leiligheten? Altså hvis jeg setter den på 20, så regulerer varmen seg slik at det alltid er 20 grader i rommet?

Sorry for teite spørsmål :)

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Vi flyttet inn i april, så jeg aner ikke. Men er nok mye lavere enn 3000,- i måneden om vinteren som vi hadde i det gamle huset vi leide tidligere! :o

Jeg er ingen ekspert med panelovner, men er vel slik at en varmer opp til ønsket varmer/grader du stiller den til. Vi har bare en oljeovn fordi den er enkelt å flytte rundt på. Og vedovn som vi ikke har testet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømregninga ligger på alt fra 4000 og opp, men vi har store utearealer med lys og utstyr som trekker mye strøm! Vi har panelovner som justerer seg etter temperaturen vi vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt varmeovnen på lav temp i en ukes tid nå. Den er stort sett ikke "på" på dagtid, men slår inn om natten, tror jeg. Hunden fryser og blir kald hvis ikke temperaturen er stabil, så er for hans skyld. :ler:

Vet ikke helt hvor mange grader det er inne/ute, men er frost når jeg drar på jobb i 04.00-tida i alle fall.

Hahaaaa dama som "går naken hjemme" sarru? (ref sexy koseklær tråden...)

Anonymous poster hash: 4787b...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaaaa dama som "går naken hjemme" sarru? (ref sexy koseklær tråden...)

Anonymous poster hash: 4787b...e13

Hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømregninga ligger på alt fra 4000 og opp, men vi har store utearealer med lys og utstyr som trekker mye strøm! Vi har panelovner som justerer seg etter temperaturen vi vil ha.

Men 4.000 må vel være for tre måneder? eller er det en? Da håper jeg dere har stoooort hus for å si det slik ;)

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 4.000 må vel være for tre måneder? eller er det en? Da håper jeg dere har stoooort hus for å si det slik ;)

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Oi, ja! Ikke hver mnd nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, temperaturen her inne hos meg har nå sunket til 12 grader, skulle tru jeg ikke hadde vegger her jo...



Anonymous poster hash: d9c18...e84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Ikke noe varmeovn på her nei, holder på å svette ihjel. Bor i Oslo. Men jeg liker at det er litt kaldt da, spesielt når jeg skal sove. Har en veldig varm leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Hahaaaa dama som "går naken hjemme" sarru? (ref sexy koseklær tråden...) Anonymous poster hash: 4787b...e13

Det var pompoms det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var første dagen det virkelig var kaldt her, men jeg tror det var mye fordi det var så sur vind.

I dag var første fyring i peisen...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt på varmeovnen slik at jeg har over 20 grader inne.

I tillegg har jeg byttet fra sommerdyne til vinterdyne! Skal sies at jeg ikke har på noen ovn på soverommet og det trekker litt fra vinduet, så det var nødvendig merket jeg!

Ellers har jeg ikke funnet frem dynejakke, votter og lue enda da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bor i kjellerleilighet med varme i gulvet, men har ikke skrudd på varmen enda. er ca 20 grader i leiligheten akkurat nå og det synes jeg er passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler ikke på meg lag på lag med Ull og ter meg som en hjemløs i mitt eget hjem og har funnet varmeovnen frem for mange ukene siden. Betaler heller litt ekstra for å ha det varm, lunt og deilig. Også er jeg en skikkelig frysepinn og trives ikke med en grad under 24.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på varme for 2-3 uker siden. Da var det 17 grader inne. Må ha en jevn temperatur på 22-24 grader inne i oppholdsrom på vinteren, soverommet er rundt 20-21 grader.

Bor rett utenfor Oslo i en relativt ny leilighet (4 år), men er ekstremt dårlig isolert her. Alle naboene klager på det samme. Blir ikke bedre av at vi bor i 1 etasje og på enden.

Med 2 voksne og 2 tenåringer, leilighet på 95 kvm har vi ca 2000 i strømregning pr måned fra midten av november til midten av mars. I sommerhalvåret ligger den på 600, så det går mye til oppvarming.

Anonymous poster hash: 8bebc...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...