Gå til innhold

Flere som må sette på varmeovnene allerede? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Varmepumpen har stått på siden jeg kom fra ferie, men siden den er termostatstyrt så er jeg usikker på hvor mye den faktisk har varmet. Varmekablene på badet står alltid på, jeg bare skrur ned termostaten noen grader om sommeren. Panelovnen på soverommet ble slått på for en ukes tid siden. Den er også termostatstyrt så tviler på den trenger varme så mye, men synes den gjør at det blir mindre rå luft i rommet så den er vel på innimellom. (Har den på 14-15 grader bare.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmepumpen har stått på siden jeg kom fra ferie, men siden den er termostatstyrt så er jeg usikker på hvor mye den faktisk har varmet. Varmekablene på badet står alltid på, jeg bare skrur ned termostaten noen grader om sommeren. Panelovnen på soverommet ble slått på for en ukes tid siden. Den er også termostatstyrt så tviler på den trenger varme så mye, men synes den gjør at det blir mindre rå luft i rommet så den er vel på innimellom. (Har den på 14-15 grader bare.)

Er det større fare for mygg/sopp ved rå luft?

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det større fare for mygg/sopp ved rå luft?

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Sannsynligvis. Men jeg synes det er ubehagelig når det blir "råkaldt". Tror ikke jeg reelt sett får det så fuktig at det er fare for mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det større fare for mygg/sopp ved rå luft?

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Vet ikke hvilken temp myggen trives i...men uansett svært lite av den nå om vinteren.

Anonymous poster hash: 40f9e...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttet nettopp inn 200kvm hus med panelovner og peis med innsats. Fyrer i peisen daglig og har litt panelovner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrudd på noe enda :)

Ingen i Norge lever vel med utetemperatur innendørs midt i november??

Men det er klart, bor du i en blokk med naboer som liker å ha det varmt kan du jo snylte på dem...

Anonymous poster hash: d02a1...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i Norge lever vel med utetemperatur innendørs midt i november??

Men det er klart, bor du i en blokk med naboer som liker å ha det varmt kan du jo snylte på dem...

Anonymous poster hash: d02a1...9ff

Jøss så hissig, er du en sånn nabo kanskje, som fyrer og sitter og bitrer deg over at resten av blokka antagelig snylter på varmen din? Hvorfor skulle det være utetemperatur (dvs. ned mot null grader) inne hos meg? Egentlig gir jeg flatt f i hva gradestokken min måtte vise så lenge jeg syns det er varmt nok uten å ha på panelovnen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hecubaa, on 21 Nov 2014 - 17:54, said:

Jøss så hissig, er du en sånn nabo kanskje, som fyrer og sitter og bitrer deg over at resten av blokka antagelig snylter på varmen din? Hvorfor skulle det være utetemperatur (dvs. ned mot null grader) inne hos meg? Egentlig gir jeg flatt f i hva gradestokken min måtte vise så lenge jeg syns det er varmt nok uten å ha på panelovnen.

Feil i alt.

Hissig? Ikke i det hele tatt.

Og ingen kan snylte på varmen min. Unntatt kråkene.

Men som andre med enebolig vet jeg at skal et rom ha behagelig temperatur midt i november, må jeg enten bruke en varmekilde eller la det varmes opp passivt fra naborom som holder en høyere temperatur. Lys og spillvarme fra elektriske apparater holder ikke.

Enkel fysikk :)

Anonymous poster hash: d02a1...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil i alt.

Hissig? Ikke i det hele tatt.

Og ingen kan snylte på varmen min. Unntatt kråkene.

Men som andre med enebolig vet jeg at skal et rom ha behagelig temperatur midt i november, må jeg enten bruke en varmekilde eller la det varmes opp passivt fra naborom som holder en høyere temperatur. Lys og spillvarme fra elektriske apparater holder ikke.

Enkel fysikk :)

Anonymous poster hash: d02a1...9ff

Ok! Vel, jeg er en med leilighet på 24 kvadrat så det trengs ikke her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hehe, skulle ønske jeg tok uten kanskje, det kunne blitt billigere. :)

Tja, har du en kald leilighet bruker du fort over 1.200 i mnd på strøm.

Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har vendt meg til lavere grader, er 16 her inne nå, men har ikke satt på ovnene.

 

Prøver å drøye det til desember :)



Anonymous poster hash: 5dcb3...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har satt på ovnene enda? Begynner å bli litt kalde kvelder her i nord allerede faktisk :P Men har hittil klart meg med varmekablene på badet :) Og vinterdynen er allerede fremme! Men ingen ovner på så langt.. Begynt å bli koselig å ta frem teppe og telys da, selv om vi bare er i midten av september :D



Anonymous poster hash: bc19c...8bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff, synes det er litt tidlig jeg, men leiligheten er jo beinkall, Kun 17 grader!! skjønner ikke det jeg, bor i Oslo, er dette normalt, at boligen er så kald?

 

Når begynner som regel du å fyre/sette på varmen?

Anonymous poster hash: d9c18...e84

 

Jeg fyrer svært lite i løpet av året

Kler heller på meg, for å spare på fyringsutgiftene

Anonymous poster hash: f9234...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nekter å sette på ovnene før tidligst oktober. Har funnet frem tepper og ullsokker, så har det så koselig, så :) Det er uansett bare et par grader under komforttemperaturen, så det er ikke så gale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har faktisk ingen varmeovner i leiligheten i det hele tatt. Nå er det 20.5 grader inne i leiligheten med vinduene åpne. :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Ikke ennå, men jeg har funnet frem fleecekosebuksene mine + jakker som jeg tasser rundt når jeg er hjemme. Har også pledd :)

 

Pleier ikke føle noe behov for å sette på varmepumpa eller fyre i peisen før i slutten av Oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...