Gå til innhold

Flere som må sette på varmeovnene allerede? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man skikkelig godt kledt, kan man jo være utendørs i mange minusgrader uten å fryse?

Anonymkode: ae05d...4e7

Ja men man sitter jo ikke med varmedress eller boblejakke inne, det er jo litt praktisk utfordrende og lite behagelig, også blir man jo kald på gode hender og føtter også, samt ansikt.

Anonymkode: 7bfbe...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å sette den litt på om morgenen ettersom jeg har vinduet oppe gjennom hele natten (jeg bor i en ettroms). Ellers pleier jeg å kle på meg ganske greit. Dersom jeg hadde hatt peis ville jeg imidlertid ha fyrt opp den på kvelden for å få god varme og høy hyggefaktor. 

Anonymkode: 542ba...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å ha det for varmt, foretrekker mellom 16-20 grader hvis jeg skal sitte rolig. Hvis jeg er i aktivitet foretrekker jeg rundt 10-13 grader. Om natten må det være kjølig. Jeg pleier å sette på ovnene i 2. etg. i november på rundt 15 grader. Jeg hadde elsket å bodd i nord. Hvor det er mye kjøligere enn i Oslo. 

Anonymkode: 242f1...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei, ikke enda, inne temperaturen ligger på ca 23-24 grader. Men går den under det så fyrer jeg litt.  På de aller kaldeste vinter dagene liker jeg å ha det mellom 25-27 grader inne, ja jeg er en frysepinne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Av prinsipp så står alle varmeovner av mellom 1.mai og 1.oktober. 

Men nå bor jeg langs kysten i Sør-Norge og det er 18 grader ute.

Anonymkode: cd682...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 23.9.2014 den 19.20, AnonymBruker skrev:

17 grader er da en sunn og grei innetemperatur. Men, jo, vi går slått på varmepumpa for et par uker siden, for her er det kuldegrader ute nå.

 

Anonymous poster hash: 6e23e...970

Nei, det er kaldt, går med lue og ulltøy hvis den temperaturen er inne.

På 23.9.2014 den 19.50, Gjest constance90 skrev:

Fryser litt men ovnen skal ikke på før tidligest desember. Fram til da bruker jeg ullsokker og teppe :)

Hvor mange grader har du inne da?☺

På 24.9.2014 den 4.49, AnonymBruker skrev:

Satt på varme for 2-3 uker siden. Da var det 17 grader inne. Må ha en jevn temperatur på 22-24 grader inne i oppholdsrom på vinteren, soverommet er rundt 20-21 grader.

 

Bor rett utenfor Oslo i en relativt ny leilighet (4 år), men er ekstremt dårlig isolert her. Alle naboene klager på det samme. Blir ikke bedre av at vi bor i 1 etasje og på enden.

 

Med 2 voksne og 2 tenåringer, leilighet på 95 kvm har vi ca 2000 i strømregning pr måned fra midten av november til midten av mars. I sommerhalvåret ligger den på 600, så det går mye til oppvarming.

 

Anonymous poster hash: 8bebc...2df

Har sett flere skrive det at de har det varmere inne om vinteren, hvorfor det egentlig? 22 grader føles vel likt inne uavhengig av årstoden, hvorfor kan dere ha lavere temperatur om sommeren uten å fryse når dere er inne?

Anonymkode: 7bfbe...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi 17-20 grader inne, noe som er behagelig og ikke for varmt. Har skrudd på ovenen av og til når det er bitende kulde ute. Når innetemperaturen er 15grader eller lavere da må vi skru på.

Anonymkode: 93c22...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er kaldt, går med lue og ulltøy hvis den temperaturen er inne.

Hvor mange grader har du inne da?☺

Har sett flere skrive det at de har det varmere inne om vinteren, hvorfor det egentlig? 22 grader føles vel likt inne uavhengig av årstoden, hvorfor kan dere ha lavere temperatur om sommeren uten å fryse når dere er inne?

Anonymkode: 7bfbe...aff

Fordi det trekker, er gulvkaldt etc

Anonymkode: fffd2...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2014 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Uff, synes det er litt tidlig jeg, men leiligheten er jo beinkall, Kun 17 grader!! skjønner ikke det jeg, bor i Oslo, er dette normalt, at boligen er så kald?

 

Når begynner som regel du å fyre/sette på varmen?

 


Anonymous poster hash: d9c18...e84

 

En stund siden jeg satte på ovnen. Gradene ute har variert mye i det siste, så det har vært litt av og på med ovnen. Men i går var det minus 1 ute. Synes ikke det er spesielt kaldt.. Luftet hele leiligheten i går, og det var nydelig! :) Bor ikke i byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken begynte vi med varmeovn under bordet til frokosten. Det er ganske effektivt, for med varm luft mot beina føler vi oss ganske varme selv om rommet er ganske kjølig etter å ha hatt åpent vindu hele natten. I fjor gjorde vi dette hele vinteren, men det var en veldig mild vinter. Tøfler fungerer godt mot kalde gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med varme når den første høst»stormen» kom. Det blir så kaldt når det er fuktig, rått og kald vind her langs kysten. Og med kronisk smertesykdom som blir ti ganger verre når det er kaldt og fuktig så må varmen på. 

Har egentlig ikke råd til det, men man får vare skjære ned til beinet om vinteren for å få råd til det. 

Anonymkode: 0eddd...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er kaldt, går med lue og ulltøy hvis den temperaturen er inne.

Hvor mange grader har du inne da?☺

Har sett flere skrive det at de har det varmere inne om vinteren, hvorfor det egentlig? 22 grader føles vel likt inne uavhengig av årstoden, hvorfor kan dere ha lavere temperatur om sommeren uten å fryse når dere er inne?

Anonymkode: 7bfbe...aff

Om en først blir kald, f.eks når en går hjem fra jobben, så må i alle fall jeg ha det litt varmere inne enn om sommeren om jeg skal klare å få varmen i meg igjen.

Anonymkode: 75e77...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok på varmen i går, vi bor i 1 etasje så her blir det fort kaldt på gulvet og med en haug med gutter som leker på gulvet så må man nesten ha litt varme på. :) Vi har rundt 20 grader inne nå med varmen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...