Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Her går alt fremdeles helt strålende. Er i helt fin form, ingen plager (med unntak av dårlig søvn) og trener 4-5 ganger i uka. Har begynt med innkjøpene nå, er greit å spre utgiftene litt. 21+5 i dag.

Trener 2-3 ganger i uka. Men hva trener du? Går du på saltimer eller egentrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener 2-3 ganger i uka. Men hva trener du? Går du på saltimer eller egentrening?

Trener spinning, yoga, slyngetrening og svømming. Varierer etter lyst, humør og hva som passer.

Anonymous poster hash: 5fba9...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener spinning, yoga, slyngetrening og svømming. Varierer etter lyst, humør og hva som passer.

Anonymous poster hash: 5fba9...1c0

Dette var meg, kom borti anonymknappen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var meg, kom borti anonymknappen. :)

Hvordan synes du det går med slyngetrening? Syns treningen som går på mage/kjernemuskulatur kan være ubehagelig.. Selv jogger jeg mest og går på spinning. Tenker at spinning skal gå fint selv om magen blir svær, men jogging må jeg nok kutte ut etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du det går med slyngetrening? Syns treningen som går på mage/kjernemuskulatur kan være ubehagelig.. Selv jogger jeg mest og går på spinning. Tenker at spinning skal gå fint selv om magen blir svær, men jogging må jeg nok kutte ut etter hvert.

Har ingen problemer med slyngetreningen ennå, men tar ikke "vanlige" situps. Starter heller sittende og holder igjen på vei ned. Løping hadde ikke fungert for meg nå, men det fungerer ikke når jeg ikke er gravid heller da. Kan ikke fordra løping.

Yoga er vel der jeg allerede nå må tilpasse mest. Ligge på magen er for eksempel fullstendig uaktuelt.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstegangs, 5+0 i dag :)

Graviditeten var planlagt :hjerte:

Edit: så nå at tråden ikke var helt ny..

Endret av Frk.mh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har veldig hard og stram mage om morgenen?

Får det når jeg er sliten og stresset jeg, blir steinhard da.

Anonymous poster hash: 750c4...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født, for første gang! Der var en fantastisk opplevelse, og utrolig fint å få den lille bylten opp på brystet. Nå er hun 1 uke og vi koser oss så mye sammen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs, 5+0 i dag :)

Graviditeten var planlagt :hjerte:

Edit: så nå at tråden ikke var helt ny..

Gratulerer så masse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født, for første gang! Der var en fantastisk opplevelse, og utrolig fint å få den lille bylten opp på brystet. Nå er hun 1 uke og vi koser oss så mye sammen :)

Gratulerer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født, for første gang! Der var en fantastisk opplevelse, og utrolig fint å få den lille bylten opp på brystet. Nå er hun 1 uke og vi koser oss så mye sammen :)

Gratulerer :)

Jeg er over de magiske 12 og hørte hjertelyden senest på torsdag ❤️ Endelig er all kvalme bort og jeg har overskudd og energi igjen. Er i super form og jogger hver dag.

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstegangs, 5+0 i dag :)

Graviditeten var planlagt :hjerte:

Edit: så nå at tråden ikke var helt ny..

Velkommen i klubben😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Førstegangsgravid :-) 11+3. Ikke planlagt, men vi er lykkelig fordi :-) :biggrin:

Gratulerer så mye!:) hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei. Pga P-pillebruk har jeg hatt falske menstrasjoner og nå er jeg 15 uker på vei, uten å ha ant en ting! Skulle ta en vanlig blodprøve hos legen pga jeg reagerte på at jeg var litt slapp for tiden, og da var jeg visst gravid- og ganske langt på vei! Jeg går siste året vgs, og har egentlig tenkt å begynne rett på lærerstudie. Nå må jeg ta 1 års "permisjon/friår", og deretter flytte til Trondheim, Oslo eller Drammen (kun disse stedene som er aktuelt for meg). Har sett på nettstudier, men det er ikke noe for meg.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal legge opp kjøret? Er alene mamma, da denne graviditeten oppsto ved tilfeldig sex med en kompis på fest (JEG VET, big shame on me, men jeg skulle da ikke bli gravid).

Hva syns dere om studentbarnehager osv? Off, det er så vanskelig å glede seg til noe som blir litt "tvingt" på meg :( Er så ekkelt å fortelle det til folk, å høre hvor glade de blir i forhold til hvordan jeg føler meg. Håper det kommer seg snart, får så sykt dårlig samvittighet ovenfor lille i magen min.



Anonymous poster hash: c4bc5...589
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei. Pga P-pillebruk har jeg hatt falske menstrasjoner og nå er jeg 15 uker på vei, uten å ha ant en ting! Skulle ta en vanlig blodprøve hos legen pga jeg reagerte på at jeg var litt slapp for tiden, og da var jeg visst gravid- og ganske langt på vei! Jeg går siste året vgs, og har egentlig tenkt å begynne rett på lærerstudie. Nå må jeg ta 1 års "permisjon/friår", og deretter flytte til Trondheim, Oslo eller Drammen (kun disse stedene som er aktuelt for meg). Har sett på nettstudier, men det er ikke noe for meg.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal legge opp kjøret? Er alene mamma, da denne graviditeten oppsto ved tilfeldig sex med en kompis på fest (JEG VET, big shame on me, men jeg skulle da ikke bli gravid).

Hva syns dere om studentbarnehager osv? Off, det er så vanskelig å glede seg til noe som blir litt "tvingt" på meg :( Er så ekkelt å fortelle det til folk, å høre hvor glade de blir i forhold til hvordan jeg føler meg. Håper det kommer seg snart, får så sykt dårlig samvittighet ovenfor lille i magen min.

Anonymous poster hash: c4bc5...589

Søk studie så du får støtte. Vil tro du får det i og med at du går på vgs til sommeren. Evt. hvor tenker du inntekten skal komme fra?

Sørg for at du har et sted å bo og en inntekt.

Gratulerer ;) Skjønner det må være et sjokk, men er helt naturlig å reagere slik du gjør når det kommer så uventet.

Anonymous poster hash: 71db3...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...