Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Føler meg nesten schizofren! :fnise:

Jeg har egentlig ikke fått en spesiell cravings på noe, men i dag ville jeg ha eple og pære, av alle ting :laugh:

Jeg får sånne.. ticks av og til :fnise: Sender bare melding til samboeren og ber han plukke med fra butikken etter jobb, og det hjelper veeeeldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får sånne.. ticks av og til :fnise: Sender bare melding til samboeren og ber han plukke med fra butikken etter jobb, og det hjelper veeeeldig!

Og tar han ikke med det jeg har bedt om, da har han erklært krig! Haha :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tar han ikke med det jeg har bedt om, da har han erklært krig! Haha :laugh:

Haha, nesten. Prøver å være overbærende og tålmodig. Mannfolka skjønner jo ikke greia :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg! :) Er 7+1 i dag, og synes symptomene begynner å avta litt. Fant ut at jeg var gravid da jeg var 5 uker på vei, og hadde ingen symptomer før positiv test. Etter testen har jeg vært konstant kvalm frem til helga som var, men nå er jeg tilbake på null symptomer bortsett fra utrolig ømme bryster (som sikkert har vokst to størrelser til nå!). Er så redd at det skal være noe galt, men mamma sier at ho heller ikke hadde noen særlige symptomer da hun gikk gravid.

Hvordan var symptomene deres så tidlig i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2 idag og har fått påvist høyt blodtrykk og +1 protein ut av det blå. Er redd for svangerskapsforgiftning :(

Føler meg helt elendig.

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36+2 idag og har fått påvist høyt blodtrykk og +1 protein ut av det blå. Er redd for svangerskapsforgiftning :(

Føler meg helt elendig. Anonymous poster hash: 87376...c1b

Usj, håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2 idag og har fått påvist høyt blodtrykk og +1 protein ut av det blå. Er redd for svangerskapsforgiftning :(

Føler meg helt elendig.

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Hva sier legen da? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig ro, ringe føden/obs ved minste forandring og fortsette hyppige kontroller.

Er jo snart 37 uker så er ikke så farlig om jeg må settes i gang sånn sett. Bare håper baby har det bra. Masse liv og røre da, men er litt sånn the waiting game.. en dag av gangen.

Bare håper jeg ikke føler meg heeelt utslitt syk og elendig før/ved fødsel.

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig ro, ringe føden/obs ved minste forandring og fortsette hyppige kontroller.

Er jo snart 37 uker så er ikke så farlig om jeg må settes i gang sånn sett. Bare håper baby har det bra. Masse liv og røre da, men er litt sånn the waiting game.. en dag av gangen.

Bare håper jeg ikke føler meg heeelt utslitt syk og elendig før/ved fødsel.Anonymous poster hash: 87376...c1b

Håper det kommer seg og at det ikke er svangerskapsforgiftning på gang :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til UL 12.02.

Men syns brevet jeg fikk var litt merkelig formulert. Det sto spesifisert at undersøkelsen varer 15-20 minutter og at det ikke kom til å bli nevnt hvilket kjønn det er. Fordi det var usikkert og tidkrevende.

I tillegg koster det 50kr for fire bilder. Ikke akkurat en formue, men merkelig likevel, for jeg har aldri hørt om at folk må betale for det.

Når det gjelder kjønn trodde jeg det var helt vanlig, med mindre barnet ligger sånn til at det ikke går an å se.

Kjente egentlig jeg ble litt irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rart ut. Hvilket sykehus er dette?

Jeg vet at mange jordmødre, MED RETTE, reagerer sterkt på at foreldrene bare er opptatt av kjønn når de kommer på oul og ikke lat jordmor orientere seg engang før de spør, men det går da ikke ann å si at ingen får vite kjønn? Ærlig talt.

Ligger fosteret slik at man kan se det, er det da hverken tidkrevende eller vanskelig. Men ingen vits i å lete og manipulere hvis huleboeren skjuler de edle deler, den ser jeg.

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ahus betaler man også for bildene. 70kr for en remse på ca 6 bilder. Helt ok :)

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Nordlandssykehuset i Bodø.

Akkurat det med bildene er helt greit. Det skal jeg leve med. Men syns det var idiotisk formulert det med kjønnet.

Men.. Det er vel bare å la jordmor sjekke sine ting først. Så mot slutten av kontrollen kan jeg spørre om kjønn. For det er noe jeg virkelig vil vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min oul ultralyd ble ikke kjønn nevnt, jeg antok vel også bare at hun skulle nevne om vi ville vite kjønn. Men nei.. så jeg spurte på slutten om hun kunne bekrefte kjønnet vi fikk vite på tidlig ul i uke 13. Da ble hun ganske brydd for hun måtte frem med apparatet igjen. Hun gjorde det jo, men hadde ingen planer om det. Jeg antok jo bare at hun hadde sett det og unnlot å si noe..

Den andre jordmoren som styrer med oul på samme sted spør alltid om de vet hva det blir og evt forteller om du vil vite/bekrefter det de allerede vet (er kjent på avdelingen og vet derfor dette). Hun er også svært dyktig og medmenneskelig.

Er forskjell på folk ;)

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melder meg inn her jeg! :) Er 7+1 i dag, og synes symptomene begynner å avta litt. Fant ut at jeg var gravid da jeg var 5 uker på vei, og hadde ingen symptomer før positiv test. Etter testen har jeg vært konstant kvalm frem til helga som var, men nå er jeg tilbake på null symptomer bortsett fra utrolig ømme bryster (som sikkert har vokst to størrelser til nå!). Er så redd at det skal være noe galt, men mamma sier at ho heller ikke hadde noen særlige symptomer da hun gikk gravid.

Hvordan var symptomene deres så tidlig i svangerskapet?

Har ikke vært kvalm en eneste dag, kun ømme bryst i starten. Det er like normalt med få symptomer som mange :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Nordlandssykehuset i Bodø.

Akkurat det med bildene er helt greit. Det skal jeg leve med. Men syns det var idiotisk formulert det med kjønnet.

Men.. Det er vel bare å la jordmor sjekke sine ting først. Så mot slutten av kontrollen kan jeg spørre om kjønn. For det er noe jeg virkelig vil vite..

Jeg hører også til Nordlandssykehuset i Bodø :) Reagerte også på dette med kjønn da jeg fikk innkallelsen. Men det kommer litt an på hvilken jordmor som tar ul, for jeg har hørt at noen har blitt nektet å få vite hva det blir, mens hun jordmoren jeg var hos prøvde AKTIVT å finne ut kjønnet siden vi ville vite :) Hun brukte sikkert 20 av de 30 minuttene vi var inne der på å prøve å finne kjønnet :) (Vår lillemor lå med navlestrengen mellom beina, og lå med ryggen opp 90% av ultralyden, så fikk ikke vite kjønnet før jeg var på privat 3D-ul i Oslo) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til UL 12.02.

Men syns brevet jeg fikk var litt merkelig formulert. Det sto spesifisert at undersøkelsen varer 15-20 minutter og at det ikke kom til å bli nevnt hvilket kjønn det er. Fordi det var usikkert og tidkrevende.

I tillegg koster det 50kr for fire bilder. Ikke akkurat en formue, men merkelig likevel, for jeg har aldri hørt om at folk må betale for det.

Når det gjelder kjønn trodde jeg det var helt vanlig, med mindre barnet ligger sånn til at det ikke går an å se.

Kjente egentlig jeg ble litt irritert.

Oi, veldig spesielt formulert. Sto ingenting i brevet vi fikk, jordmor spurte om det var noe spesielt vi lurte på før ho starta - da sa jeg jo at vi syns det hadde vært koselig å vite kjønn, hvis ho kunne se det. Vi betalte ikke for bildene heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til UL 12.02.

Men syns brevet jeg fikk var litt merkelig formulert. Det sto spesifisert at undersøkelsen varer 15-20 minutter og at det ikke kom til å bli nevnt hvilket kjønn det er. Fordi det var usikkert og tidkrevende.

I tillegg koster det 50kr for fire bilder. Ikke akkurat en formue, men merkelig likevel, for jeg har aldri hørt om at folk må betale for det.

Når det gjelder kjønn trodde jeg det var helt vanlig, med mindre barnet ligger sånn til at det ikke går an å se.

Kjente egentlig jeg ble litt irritert.

Spesiell formulering ja! Her sto det at at undersøkelsen var medisinsk ol. Sto ingenting ifht kjønn. Betalte 130 kr for 6 bilder og fikk vite kjønn. Spurte på slutten av undersøkelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...