Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her.

Er i uke 18 og kjente liv for første gang i går kveld etter vi hadde lagt oss.

Merkelig, deilig og litt skremmende følelse.

Litt rart å tenke på at det vokser et menneske der inne :)

Flere som har opplevd det litt sånn?Anonymous poster hash: 4b2fd...16e

Gratulerer og velkommen hit!:)

Så deilig å kjenne liv,men det er en fryktelig rar følelse ja. Det er på en måte rart, men allikevel det mest naturlige i verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Lenge siden, glemmer stadig ut kvinneguiden.. Hehe.. Har vært på UL og fått vite at vi skal ha gutt :D Men ble satt to uker tilbake. Er i uke18+4 nå :) Har begynt å kjenne litt liv nå, deilig følelse :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lenge siden, glemmer stadig ut kvinneguiden.. Hehe.. Har vært på UL og fått vite at vi skal ha gutt :D Men ble satt to uker tilbake. Er i uke18+4 nå :) Har begynt å kjenne litt liv nå, deilig følelse :)

Gratulerer med gutt i magen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg til 11+3, og nærmer meg den magiske grensa. Kjenner ikke så mange symptomer lenger. Men jeg registrerer at jeg har gått opp 1kg siden starten, matlysten er varierende og kjenner også litt murringer fra tid til annen.

Mannen mener vel også at jeg har litt tydeligere temperament nå enn før, og at luktesansen er latterlig god, selv om jeg er forkjøla, haha.

Men merker jeg tenker på mye i forhold til den lille krabaten. Om alt er bra med den. Og det er jo strengt tatt umulig å vite, før jeg skal på ultralyd den 12. februar..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at jeg er gravid, så er heeeelt i starten! Tror ikke helt på de tre testene jeg har tatt så venter en CB digital i morgen tidlig. Merker ingen ting overhodet, så tror nesten ikke på det :)

Gratulerer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangs gravid her også! Er 22 + 5 idag. :D og vet fra UD at jeg skal ha en gutt. Gleder meg masse!

Gratulerer! Spennende:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å bli veldig oppblåst tidlig i graviditeten? Jeg er 7+0, med en mageregion som minner mer om 4 mnd, og det er veldig ubehagelig å gjøre annet enn å ligge flatt. Synes det er litt flaut å spørre venninner om dette..

Anonymous poster hash: a0ce9...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å bli veldig oppblåst tidlig i graviditeten? Jeg er 7+0, med en mageregion som minner mer om 4 mnd, og det er veldig ubehagelig å gjøre annet enn å ligge flatt. Synes det er litt flaut å spørre venninner om dette..

Anonymous poster hash: a0ce9...fdc

Helt normalt!:) hormoner gjør at den glatte muskulaturen blir slappere, som igjen fører til treg mage og luft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt!:) hormoner gjør at den glatte muskulaturen blir slappere, som igjen fører til treg mage og luft:)

Ah,det var da enda godt! Vet jo om at magemusklene blir slappe,men så tidlig? Jeg kan jo skjønne at baby trenger plass når den blir større, men nå er jo fosteret knapt en bønne, så det uroer meg litt at jeg er så stor allerede nå..

Anonymous poster hash: a0ce9...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magemusklene er ikke slappere, men den glatte muskelaturen er. Glatt muskelatur har du blant annet i urinblæra og i tarmen. Når fornøyelsen går tregere får du mer luft og blir oppblåst.

Anonymous poster hash: 5fba9...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah,det var da enda godt! Vet jo om at magemusklene blir slappe,men så tidlig? Jeg kan jo skjønne at baby trenger plass når den blir større, men nå er jo fosteret knapt en bønne, så det uroer meg litt at jeg er så stor allerede nå..

Anonymous poster hash: a0ce9...fdc

Jeg er 5+3 i dag og merker allerede at jeg er veldig oppblåst og har mye mer luft enn før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah,det var da enda godt! Vet jo om at magemusklene blir slappe,men så tidlig? Jeg kan jo skjønne at baby trenger plass når den blir større, men nå er jo fosteret knapt en bønne, så det uroer meg litt at jeg er så stor allerede nå..

Anonymous poster hash: a0ce9...fdc

Som Ab over her sier så er det den glatte muskulaturen som blir slappere og det kan skje ganske raskt etter unnfangelse siden det er hormonelt:) etter hvert så forsvinner luften, er ofte værst i første trimester:) men du må nesten regne med å være mer plaget med luft gjennom hele svangerskapet..:)

Edit: den glatte muskulaturen er IKKE magemuskulaturen, men muskulatur i tarm, blære og livmor som Ab over her sier:)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Ab over her sier så er det den glatte muskulaturen som blir slappere og det kan skje ganske raskt etter unnfangelse siden det er hormonelt:) etter hvert så forsvinner luften, er ofte værst i første trimester:) men du må nesten regne med å være mer plaget med luft gjennom hele svangerskapet..:)

Edit: den glatte muskulaturen er IKKE magemuskulaturen, men muskulatur i tarm, blære og livmor som Ab over her sier:)

Takk for lærerikt svar : -)

Anonymous poster hash: a0ce9...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har opplevd blødninger etter sex? Litt friskt blod og etterhvert litt brunt "grums".. Har lest mye om at det kan skje så er egentlig ikke bekymret, tenkte bare å høre om andre har opplevd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har opplevd blødninger etter sex? Litt friskt blod og etterhvert litt brunt "grums".. Har lest mye om at det kan skje så er egentlig ikke bekymret, tenkte bare å høre om andre har opplevd det :)

Jeg opplevde det, og mistet et par dager etterpå. Om det er sammenheng vet jeg ikke, legen mente at det nok bare var tilfeldig at det skjedde etter hverandre. Men har ikke turt å hatt sex denne gangen, selvom legen nok hadde rett da og at blødningen først skyldtes skjøre slimhinner også ble erstattet med en SA. Jeg var da kun 5-6 uker på vei.

Anonymous poster hash: 3944c...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hørt at i enkelte svangerskap skal man være forsiktig med sex i første trimester, men det gjelder risikosvangerskap. Jeg er 19 uker og har akkurat hørt hjerteslag så er ikke bekymret for sa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at i enkelte svangerskap skal man være forsiktig med sex i første trimester, men det gjelder risikosvangerskap. Jeg er 19 uker og har akkurat hørt hjerteslag så er ikke bekymret for sa :)

Det er helt vanlig med blødninger etter sex :)

Det kommer av at slimhinnene er såre. Det kan også komme små rift el. uten at det er farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere. Godt nyttår og vel overstått jul og alt det der.

Hvordan går det med dere her inne?

Jeg har kommet meg til 14+1 og vært hos jordmor i dag. Fikk høre hjertelyd og kjente at alt plutselig ble veldig virkelig. Det har egentlig ikke gått helt opp for meg ennå. Ganske sprøtt at det vokser noe der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å høre hjertelyd:):)

Jo, her går det så som så. Sliter fremdeles mye med kvalme, men spiser hvertfall hver dag nå:) er 26+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...