Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med alle her inne?

Jeg har begynt å kjenne bevegelsene i magen ganske godt. Men er ikke hver dag han er like aktiv. Lørdag lå jeg på sofaen og kjente det "rumlet" veldig. Så små spark.

Mannen ville kjenne, selv om jeg sa det sikkert var litt tidlig. Og plutselig kjente vi et tydelig spark begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så gøy når den kommende pappaen også får kjenne! :rodmer:

Her går det greit. Jeg sover fremdeles veldig dårlig og kjenner det begynner å tære en del. Ellers kjenner jeg veldig mye liv, såpass at det kan være litt slitsomt og ubehagelig til tider. Merker også mer og mer på kroppen at jeg er gravid og at det blir tyngre. Opprettholder treningen fremdeles, men å gå lenge og sånn er faktisk ganske slitsomt selv om jeg ikke har bekkenløsning/låsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje på tide å stikke innom denne tråden også? :goodbye:

Jeg er 27 år, bosatt på Østlandet med samboer og hund og termin for den lille jenta er i midten av juni :babyjente:

Jeg har slitt en del med søvnen siden uke 12, og derfor har jeg vært 50% sykemeldt. Fikk beskjed fra jordmor på kontroll at jeg muligens hadde rett på svangerskapspenger, så i dag fikk jeg sms fra fastlege at hun skulle fylle ut søknaden for meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Her går alt superbra :)

Sover godt om nettene, løper hver morgen før sola står opp, god og normal appetitt og ellers frisk og opplagt. Eneste er at jeg har perioder med litt vond rygg og nakke, men ikke noe ikke litt massasje fra mannen ikke fikser :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+6, og gleder meg til å bli ferdig. Føler meg tung, sover dårlig og har ekstremt lite energi. Det siste er nesten verst, jeg er vant til å få til det jeg vil - nå sier kropp og hode fort stopp.

Kjenner veldig mye bevegelse, og føler at jeg begynner å knytte noen bånd til han lille der inne, så det er veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy når den kommende pappaen også får kjenne! :rodmer:

Her går det greit. Jeg sover fremdeles veldig dårlig og kjenner det begynner å tære en del. Ellers kjenner jeg veldig mye liv, såpass at det kan være litt slitsomt og ubehagelig til tider. Merker også mer og mer på kroppen at jeg er gravid og at det blir tyngre. Opprettholder treningen fremdeles, men å gå lenge og sånn er faktisk ganske slitsomt selv om jeg ikke har bekkenløsning/låsning.

Jeg klarer også å opprettholde trening. Noe jeg er veldig fornøyd med, siden jeg nå er i uke 20. Men merker at enkelte dager er veldig tunge. Prøver å være flink til å slappe av.

Ikke bare lett det heller. Er midt oppi flytteprosess nå, og prøver å holde litt orden i kaoset.

Alt går seg til etterhvert.

Buksene mine begynner å bli trange, så er på utkikk etter litt klær å vokse i. Men det er elendig utvalg i mammaklær her i byen. Gensere er som regel ikke noe problem, siden mange er store i utgangspunktet. Det er bukser som er problemet.

Gode råd anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer også å opprettholde trening. Noe jeg er veldig fornøyd med, siden jeg nå er i uke 20. Men merker at enkelte dager er veldig tunge. Prøver å være flink til å slappe av.

Ikke bare lett det heller. Er midt oppi flytteprosess nå, og prøver å holde litt orden i kaoset.

Alt går seg til etterhvert.

Buksene mine begynner å bli trange, så er på utkikk etter litt klær å vokse i. Men det er elendig utvalg i mammaklær her i byen. Gensere er som regel ikke noe problem, siden mange er store i utgangspunktet. Det er bukser som er problemet.

Gode råd anyone?

Ja, enkelte dager er tyngre enn andre. Er selv i uke 28 og har planer om å holde på treningen så lenge jeg kan. Vet aldri når kroppen sier stopp og jeg blir litt gal av å ikke få rørt på meg.

Jeg er veldig fornøyd med mammabuksene til H&M, men vet det er delte meninger om disse. De kan også bestilles på nettet, dersom utvalget er dårlig der du bor. Nå er det jo selvsagt alltid en fordel å kunne prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg klarer også å opprettholde trening. Noe jeg er veldig fornøyd med, siden jeg nå er i uke 20. Men merker at enkelte dager er veldig tunge. Prøver å være flink til å slappe av.

Ikke bare lett det heller. Er midt oppi flytteprosess nå, og prøver å holde litt orden i kaoset.

Alt går seg til etterhvert.

Buksene mine begynner å bli trange, så er på utkikk etter litt klær å vokse i. Men det er elendig utvalg i mammaklær her i byen. Gensere er som regel ikke noe problem, siden mange er store i utgangspunktet. Det er bukser som er problemet.

Gode råd anyone?

Haha, noen dager så er kondisen så ræva at jeg hveser etter 5 min :P

Ellers så bruker jeg kun basic skjørt fra HM, Cubus etc med masse stretch(de passer fint i small og jeg kan fremdeles vokse i dem) samt sånne loosefit bukser med stretch i livet som er overalt(HM, Kappahl; Gina etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 fullgåtte uker i dag, og det går veldig fint. Kjenner noen ganger at å bøye seg er tungt, men har liten mage ift hvor langt jeg er kommet, så det er lett sånn. Sover dårlig og får av og til halsbrann. Da blir jeg veldig uvell, UGG!!:( babyen har begynt å hikke daglig, og det er mye bevegelse. Tror kanskje h*n har snudd seg med hodet ned, for sparkene kommer opp mot ribbeina nå. Blir mer og mer utålmodig for å få møtt det nye familiemedlemmet :)

Når det kommer til mammabukser så er jeg fornøyd med HM sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff, jeg holder på å bli gal av dårlig søvn om natta. Flere som opplever å ha "urolige føtter"? Det er som om jeg ikke klarer å ligge i samme stilling over tid, det kiler og iler i beina. Pluss at jeg virkelig savner å kunne sove på magen. Dette ble vist et sutreinnlegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover også veldig dårlig og lite, men jeg kan ikke finne noen åpenbar årsak. Jeg bare våkner og får ikke sove igjen.. Har vært sånn hele svangerskapet faktisk, så nå har jeg gitt opp tanken på at det vil bedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vell bare godta det jeg også. Men litt irriterende når du skal på jobb 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover utrolig dårlig selv, men har bare funnet meg i det :( jeg har hatt litt problem med kramper på natten, og i det siste har halsbrannen også begynt. Lovehearts hjelper faktisk mot halsbrannen da!:) begynner å bli utålmodig og gleder meg veldig til mai!! Har fått på plass det meste av de dyre tinga også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske jeg også slet med å sove om kveldene og halsbrann og alt som er... Mistet i 4. måned som 1. gangs gravid. Er litt godt å lese om alle dere som det går fint med :-)



Anonymous poster hash: 22459...261
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg også slet med å sove om kveldene og halsbrann og alt som er... Mistet i 4. måned som 1. gangs gravid. Er litt godt å lese om alle dere som det går fint med :-)

Anonymous poster hash: 22459...261

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg også slet med å sove om kveldene og halsbrann og alt som er... Mistet i 4. måned som 1. gangs gravid. Er litt godt å lese om alle dere som det går fint med :-)

Anonymous poster hash: 22459...261

Så leit å høre :(:klem: selv om vi klager er vi nok alle (hvertfall jeg!!) utrolig takknemlig for at alt går fint og at vi er heldige og får gå gravide :) lykke til om dere skal starte prøvingen igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for støtten :-) Aborterte for 4 uker siden, har ikke prøvd i mellomtiden, og nå venter jeg på mens, som jeg føler aldri kommer, før vi kan prøve igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

Endelig kan eg melde meg inn i denne tråden :)

Graviditeten var ikkje planlagt, hadde tenkt å vente eit halvt år. Er 5-7 veker på veg, litt vanskeleg å vite. Svever på ei rosa sky, enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg skulle ønske jeg også slet med å sove om kveldene og halsbrann og alt som er... Mistet i 4. måned som 1. gangs gravid. Er litt godt å lese om alle dere som det går fint med :-) Anonymous poster hash: 22459...261

Huff så trist å høre :(

Håper du snart sår en ny spire og at den sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

Endelig kan eg melde meg inn i denne tråden :)

Graviditeten var ikkje planlagt, hadde tenkt å vente eit halvt år. Er 5-7 veker på veg, litt vanskeleg å vite. Svever på ei rosa sky, enn så lenge :)

Gratulerer så mye!:) ei spennende tid i vente☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...