Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

Jeg tror forresten han eldste sønnen vår er hoppeloppelandmaterie allikevel. :) (Han har hatt noen voldsomme herjeøkter i sofaen de siste dagene. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppeloppeland passer for alle! (om enn kanskje ikke for kvinner med nylig keisersnitt...). Oppvarming er alt som trengs! Satser på onsdagsbesøk KD!

På fredag var A hos venninnen sin fra barnehagen, E, og overnattet! Klokken 2210 fikk jeg melding fra moren: De er enda ikke i seng, men i toppform! Går det greit? Hva pokker svarer man på det? Nei, det er FANKEN MEG IKKE GREIT AT TREÅRINGER ER OPPE TIL HALV ELLEVE?!?!?! Hm. Ja, ja. Snuppers var utslitt i går i hvertfall, men hadde hatt det gøy. Man dør jo ikke av det en gang, men jeg synes det er litt spesielt. Moren sa at det var så vanskelig å legge, for plutselig var det en som fniste og en som hoppet (!) osv. Jeg tenkte i mitt stille sinn at hvis jeg skulle ha begge to, så ville nok E fått bakoversveis, for jeg er ganske streng med barn på overtid! Det er jo bare å sitte inne der da, til de har roet seg? Ja, ja. Hun ba om å få A til overnatting, så da fikk hun hendene fulle også! :ler:

En uke igjen av permisjon! Skjønner ikke bæret jeg. Har ikke hørt et pøkk fra jobb, advokaten skulle ringe i morgen og be om et møte i løpet av uka. Begynner seriøst å grue meg til å begynne, men det blir som det blir det. Alltid litt abstinenser (men det hadde det vært uten jobbtrøbbel også), og det blir jo litt spesielt siden situasjonen min ikke er avklart. Men det kan jo være en spennende uke med overraskelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva svarer man? Takk for at du herper resten av helga mi? :fnise:

Lykke til med litt for spennende uke, jeg tenker stadig på deg. Har noe småtteri jeg tenkte å sende til din mor som oppmuntring etter sykehusbesøk, er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Nei, hva svarer man? Takk for at du herper resten av helga mi? :fnise:

:fnise:

Jeg tror også jeg ville vært litt streng på det tidspunktet! :ler:

Gleder meg til å se deg på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma setter absolutt pris på en overraskelse Murf! Adressen finner du på telefonkatalogen.no Det er veldig hyggelig at du tenker på henne! Hun skal opereres torsdag morgen. Vi krysser alt som er, men prognosene er gode (og jeg har instruert henne i at det er lov å si at hun vil hjem dersom alt er bra og hun egentlig helst vil hjem; hun er ikke tvangsinnlagt!).

Hm, hører lyder. Barn 1 er nå ute av sin nye seng og leker med kjøkkenet. Må ned og krangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama
Hm, hører lyder. Barn 1 er nå ute av sin nye seng og leker med kjøkkenet. Må ned og krangle!

:ler::fnise: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte pælme kråka i seng to-tre ganger i går før hun skjønte at mor mente alvor. Satt utenfor rommet og heklet, og med en gang jeg hørte lyder løp jeg inn og pælmet henne i senga uten noe dikkedarier. Streng mor! :fnise:

I dag har jeg fått vite at det blir møte med jobben, hos jobbens advokat (i Bygdøy allé; min advokat har adresse til rådhusplassen... Ikke rart dette koster flesk!) torsdag kl. 14. Ante ikke at jobben hadde fått tak i advokat før jeg så mail nå, men det skulle vel bare mangle. De skjønner vel at jeg mener business! Litt skummelt dette her, vet ikke hva jeg skal forvente. Ja, ja. Kan ikke backe ut nå i hvert fall! Får regne med at min advokat instruerer meg litt i forkant, så jeg vet hvordan man skal te seg i sånne sammenhenger. Godt dette ikke skjer for ofte!

Torsdag blir altså en mildt sagt spennende dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte pælme kråka i seng to-tre ganger i går før hun skjønte at mor mente alvor. Satt utenfor rommet og heklet, og med en gang jeg hørte lyder løp jeg inn og pælmet henne i senga uten noe dikkedarier. Streng mor! :fnise:

I dag har jeg fått vite at det blir møte med jobben, hos jobbens advokat (i Bygdøy allé; min advokat har adresse til rådhusplassen... Ikke rart dette koster flesk!) torsdag kl. 14. Ante ikke at jobben hadde fått tak i advokat før jeg så mail nå, men det skulle vel bare mangle. De skjønner vel at jeg mener business! Litt skummelt dette her, vet ikke hva jeg skal forvente. Ja, ja. Kan ikke backe ut nå i hvert fall! Får regne med at min advokat instruerer meg litt i forkant, så jeg vet hvordan man skal te seg i sånne sammenhenger. Godt dette ikke skjer for ofte!

Torsdag blir altså en mildt sagt spennende dag... :sjenert:

Sommerfugler i magen, altså! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Skal krysse fingre og tær og det meste for deg på torsdag!

Heia Imax! :duskedame:

Jeg også! Gleder meg til å se deg på onsdag.

Edit: Ja, onsdag er jo altså i morgen. :ler:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiing. Trenger det!

Og i dag er det SYKLUBB! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Tre timer UTEN barn. Det blir supert.

Hm, kanskje jeg skal ned å redde far den siste halvtimen, så jeg har litt goodwill? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklubben var bra. Og ekstremt rart UTEN barn! Så man fikk faktisk gjort noe (selv om det også var så viktig å snakke at man glemte helt å gjøre håndarbeid...) :fnise: Du får bli med 1. april hos S, Kaffedama. Og så får V lov til å være med! :klemmer:

I dag har jeg morgenen fra helvete. Snuppelure våknet 0600 og mannen syntes det var greit å plassere henne foran TVen da. Det er det slutt på, for da jeg skulle levere var hun så trøtt og så sutrete at halve kunne være nok...Utrolig slitsomt. Satt og grein og grein og grein da jeg tok på henne yttertøy i barnehagen. Veldig ulikt henne, og det hjelper jo ikke at jeg er supersliten etter at vi kom aaalt for sent hjem i går :lur: og har vondt i huet og har alt for mye å tenke på. Og så snør det enda mer (ORKER IKKE MER SNØ! :kjefte: )

Er stressa for mammas operasjon i dag. Tenker alle mulige kjipe ting, selv om det helt sikkert går bra. Men det er tungt og får flash-back til operasjonen til søsteren min (og vi vet jo hvordan det endte... :sjenert: ). Og så dette hersens advokatgreiene da. Må jo bruke hele forbanna dagen på å gjøre klar O som skal være hos svigerinnen min, kjøre ut dit, kjøre ned til byen og så ha møte. Masse penger koster det også. FAEN! :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: Må bare få det ut. :fnise: Jeg skulle jo bare være i permisjon og så komme tilbake til jobben min. Den gang ei.

Er invitert på jobbfest (!) i kveld, med gjengen som var med i prosjektet jeg jobbet i da jeg først startet (ingen har noe med dette andre å gjøre, tror ikke de vet om det en gang). Vet ikke om jeg orker å gå, men kanskje det er lurt å få noe annet å tenke på? Vel, jeg bestemmer meg i kveld. Noen ganger får man presse seg til å være sosial og ikke bare sitte hjemme å sture...

Ja, ja. Får gjøre meg klar til advokatseansen. Tror kanskje jeg får en luke på 30-45 minutter etter levering av O og før advokatgreiene. Lukter jeg power-shopping? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg prøve å fortelle litt her, mulig jeg må avbryte, O synger på siste verset av sin uendelige tålmodighet. :ler:

Først og fremst: Mamma ble operert i går, og er nå en kvinne med kun ett bryst, men forhåpentligvis en kvinne uten kreftceller i kroppen. Operasjonen har gått greit, snakket med henne rett etter oppvåkning på telefonen og i dag morges, og hun skal hjem i dag. Hun sier hun føler seg i god form, og hun er veldig glad for å komme hjem til egen seng og egen sofa. Like greit å slappe av der! Resultatet av operasjonen er det sikkert uker til vi får vite noe om.

Så til mitt møte. Brukte jo hele dagen på dette. Dro halv tolv for å levere O til svigerinne, og var hjemme igjen etter henting av A i barnehagen og O hos svigerinne kl. 1730. Så dette tar tid!

Møtet var som forventet. Det var ingen nye ting som dukket opp, bare at denne gangen var saken presentert gjennom "advokatøyne". Så advokatene fyrte hverandre opp og kastet paragrafer over bordet. Jeg sa en ting eller to selvsagt, men det var jo ikke så veldig mye nytt å komme med. Men når han andre advokaten sier "jeg skjønner jo at du er sår for dette" osv, så blir jeg sint. Dette har ikke noe med at jeg er sår for noe som helst å gjøre, dette handler om at de skal trekke meg 150.000,- i lønn og sette meg ned i stilling! :nei: Men jeg klarte faktisk å holde kjeft en del ganger :klappe: og ikke la meg rive med. Faktisk sa advokaten min etter på at han syntes jeg var snill! :fnise: Noen punkter om hva som kom frem:

* de prøver seg på å definere stillingen til vikaren min som en heeeelt annen enn den jeg ble ansatt i, da ordlyd osv er annerledes i stillingsbeskrivelse osv (blæh)

* advokaten kom med et eksempel på at kulturforståelse for asiatisk kultur er heeelt essensielt (og ergo har min vikar vært den eneste rette for stillingen): F.eks. hvis man gir en kniv i gave til en japaner, så er det veldig fy-fy. Han var i gang med å ramse opp mer, men advokaten min avbrøt og sa dette var irrelevant.

*De mener at jeg nå skal i løpet av noen uker gi beskjed om jeg vil ha den andre stillingen (noe som min advokat avviser som tullball)

* Jeg avsluttet med å si at jeg ikke ønsket at denne diskusjonen skulle foregå på jobb, men at det skulle tas sammen med advokatene. Det nikket HR-direktøren samtykkende til (men advokaten min sier at jeg ikke bør regne med at de overholder det...)

Det som kom ut av møtet var at de nå skulle (i løpet av dagen i dag, yeah right) skulle dokumentere hva det egentlig er jeg skal gjøre når jeg kommer på jobb på mandag. Advokaten min sier at dette vil være et utgangspunkt for å gå videre med at de har endret stillingen min selv om jeg enda ikke har fått endringsoppsigelse og tilbud om ny stilling. Han mener at vi må bare stå på vårt om at jeg har en sjefsstilling og at de har ansatt en i mitt fravær i en stilling som ligner veldig på min. De har jo ikke anledning til å gi meg min stilling tilbake, i og med at vikaren min allerede har fått mye av det ansvaret jeg har hatt, og da må de vel si meg opp. Advokaten mener at hvis de må si meg opp, så er det da man har noe å hente i forhold til å få en pakke. Advokaten oppsummerte egentlig møtet greit rett etter på: Det er ikke sjangs i havet at de ønsker å få dette prøvet for retten. - Har vi en god sak? spør jeg (på mitt mest blonde...) - Ja, vi har en god sak, dette er jo helt tullete og de har ikke lov til å gjøre sånt.

Så da får vi tro at advokaten min har rett, og at dette møtet er et skritt i retning av å få en avklaring jeg nå har ventet på i noen måneder. Men møtet gikk altså greit, og det var grei stemning. Men LITT rart er det når HR-direktøren møter meg med en klem... :sjenert: Akkurat som om dette er greit og at vi er gode kolleger fremdeles.

Jeg er ved godt mot, og håper at vi kommer videre. Men allerede har dette kostet meg en sydentur, så får vi se hvor mye det vil koste totalt. Men nå er det jo bare å stå løpet ut.

Ellers har jeg siste permisjonsdag i dag! Var på jobbfest i går, og det var hyggelig, så nå er jeg egentlig innstillt på at det skal bli gøy å komme tilbake. Har uansett mange å spise lunch med. Så ikke bli overrasket om det blir mye surfing på KG til uka! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir sinna på dine vegne over hvordan arbeidsgiver holder på. Men håper det blir bra å jobbe tross alt!

Så bra at operasjonen til mammaen din gikk bra! :kose:

Krysser fingrene for at alle kreftceller er borte nå. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...