Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jippi Murf! :danse: Og så krysser jeg fingrene for at du slipper å være så kvalm og sliten som forrige gang og at denne sitter som et skudd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Jippi Murf! :danse: Og så krysser jeg fingrene for at du slipper å være så kvalm og sliten som forrige gang og at denne sitter som et skudd! :klemmer:

Jeg også! :klappe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skifte emne her altså, men siden det er min dagbok: :fnise:

Vi vurderer alle muligheter når det gjelder min jobbsituasjon, bl.a. om vi skal utvide min permisjon med en måned. I diskusjonen rundt alt dette sier mannen: Jeg støtter deg 100% uansett om du velger lenger permisjon, å si opp jobben, gå på arbeidsledighetstrygd eller hva det skulle være. Du bestemmer. Noen ganger sier han bare det rette! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro å lese, Murf! GRATTIS!! Måtte bare kommentere det, selv om dette er Imax sin dagbok! :ler:

Håper det ordner seg med jobb, Imax, det er ikke mye gøy med usikkerhet og veiing for og imot. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Og dermed var jeg på KG-treff-kjøret igjen! :ler:

Håper du

1) får sove

2) klarer å tenke konstruktivt om jobbsituasjonen

3) har det bra!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Her kommer noen linker til internettsider S liker, kanskje din finner noe hun liker også:

http://www.bobthebuilder.com/ - bl.a. "bygge en fontene"-prosjektet synes S er gøy

http://www.thomasandfriends.com/ - masse forskjellige aktiviteter og spill, bl.a. noen memory-varianter og fargeleggingsspill

http://www.barnasfavoritter.no/ har trailerne til mange av de mest kjente barne-TV-seriene (på norsk). Jeg har ikke sjekka ut de nye sidene.

Det er kanskje en guttegreie å ha dilla på Lynet MacQueen (fra Biler/Cars), men http://www.disney.no/DisneyKino/cars/main-no.html?cid=no er veldig populær. Under "Testkjøringsspill" øverst i menyen finner du en fargeleggingsaktivitet som S liker godt.

Ellers er det jo bare å google og se hva man finner. Helt sikkert mye annet vi ikke har oppdaga enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker Kaffe! Det trenger man når man er syke og natten går med til å vaske unger, seng og sengetøy. :tristbla: Lynet er pop her i huset også, Kaffe! Ikke bare Barbie her i gården (foreløpig) for å si det sånn. Det er morsomme sider på Disney med Mikke Mus Klubbhus som A har syntes vært morsomme. Så nå må vi utforske litt mer.

Spying er ikke greit må jeg innrømme. Men jeg er frisk, og jeg vet av erfaring at det er enda verre å ha syke unger når man selv er syk. Men vi er slitne, og nå er klokka snart 10, så jeg bør vel helst legge meg. Hm.

Koselig med besøk av Kaffedama i går! Bra du kom, for i dag har jeg brakkesyke, og hadde du ikke vært her i går hadde jeg nok gått enda mer bananas! Ikke mye syklubb akkurat, men akkurat passe med skravling. Men Kaffe fikk strikket noen runder! Nytt treff tirsdag hos Lava.

Søvn og søvn fru blom. Var på 8 mnd kontroll med O i går, og da snakket jeg litt med helsesøster om nattavvenning osv (herregud, har man glemt?). Og hun mente det er lurt å gjøre det før 9 måneder. Og jeg begynner å bli temmelig klar. Så snart er vi i gang. Må gjøre det en uke jeg ikke har alt for mye planer, sånn at jeg kan sove meg inn i på dagen. Men så får vi tro at O skjønner pointet fort og at nettene blir bedre. Men først må vi bli friske alle sammen!

Status på O: 9,5 kg, 74 cm. stor fyr altså. Men ikke 10 kg som jeg regnet med! Prøver nå også å pusse tennene hans (han har 6, 4 oppe og 2 nede) hver dag, til og med 2 ganger om dagen. Så får vi se. De er uansett nye, fine, hvite og skarpe!

Vel, nå er det leggetid. Nå skal gubben ha maskinen (han har kjøpt ny dippedutt som skal utforskes må vite). Men jeg bør uansett få meg litt søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi begynt med nattavvenning. Mor er drittlei med kun 1-2 timer søvn i strekk. Så jeg biter tenna sammen og har ikke gjort noen (bortsett fra syklubb da!) avtaler denne uken sånn at jeg kan sove på dagen.

Runde 1 - Vinner: MOR! La meg 22, gubben tok ungen et par ganger før 24. Våknet 0130 - ingen lyd. Sov litt til. 0230. Måtte inn å sjekke at ungen pustet. Joda, men stille. Sovnet som en stein. 0440: SKRIK! Jeg hadde bestemt meg for ingen amming før 05, så da var det bare å bysse. Etter 5 minutter, sovende barn som sov til HALV SJU! :hakeslepp::danse: Har hatt brystspreng for første gang på ørten år. I nesten hele dag!

Så i dag skal vi begynne på Runde 2. Burde ha lagt meg for lenge siden, spørs om det går like greit i natt... Men det er jo lov til å håpe!

Og ang. jobben: Da er det offisielt at vikaren min har fått den ene stillingen. Venter spent på kommentar fra advokaten min om hva jeg gjør videre. Jeg må innrømme at jeg blir skikkelig FORBANNA selv om det ikke er noen overraskelse. :kjefte:

Og vi er alle friske igjen, bortsett fra vovven, som jeg ikke vet helt hva feiler. Bare henger med hodet og er nedfor (men spiser). :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra første natt gikk! Hang in there! Lurt at du ikke har så mye avtaler, det kan være slitsomt når det står på...

Muligens dere kan ta en telefon til likestillingsombudet? Det lukter litt svangerskapsdiskriminering av saken. Og du har absolutt lov til å være forbanna.

Her går det på stumpene løs. Må få vikar på plass før jeg kan forsvinne i sykemelding, men det er jo sinnsykt at jeg må fikse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring - det blir bedre i september i hvert fall Murf! :klemmer: Skjønner godt at du blir irritert for at du må fikse vikar selv. Men sånn er det å være leder, man må årne opp selv.

Runde 2 - Vinner: O! Vi var oppe og våkne mellom 0230 og 0430. Herlig. 0445 våknet storesøster og havnet i vår seng. Halv seks var vi 4 i dobbeltsenga. Mamma mia.

Runde 3 - Vinner: O! Jeg tror vi rett og slett må si at han vant i natt også. For han våknet hver andre time, men sovnet jo igjen etter et kvarter kanskje. Slitsomt. Havnet i senga vår litt over 05. Klokken 06 hylte søstera og ville ikke sove mer. Gjesp.

Oppsummering:

Runde 1 - Vinner: MOR!

Runde 2 - Vinner: O!

Runde 3 - Vinner: O!

Altså 1-2 til O. FORELØPIG! Nå er det viktig å ikke gi etter, selv om det er veeeldig fristende. Men litt vunnet har jeg da, i og med at han ikke har fått pupp om natta.

Når det gjelder jobbgreier, så har jeg snakket med advokaten. Han kaller det hele for "håpløse greier" (jeg hadde ventet meg litt mer formelt; ala dette er i henhold til paragraf sånn-og-sånn-ikke juridisk riktig :fnise: ), og nå sier han at han skal skrive et brev og sende til dem, for dette går ikke an! Så nå begynner vel krigen :sjenert: Men det føles godt at advokaten ser at dette blir feil, sånn at det ikke bare er jeg som er idiot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er viktig å mentalt ha noen på sin side, ellers begynner man å lure på hva som er riktig og ikke, og komme til syke konklusjoner.

Ellers; synes O ikke har helt sikre seiere, han har tross alt ikke fått pupp. Noen netter til nå.... lykke til, det er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng Murf! Ingen pupp til O, så kanskje mor vinner likevel? Det er litt tøft, men det har vært tøft å skulle puppe hver annen time også, så dette er jo helt opp i samme gata som det har vært. Håper på bedre dager! Så får vi se om O er like sta som sin far. :fnise:

Murft, åssen går det med :gravid:

I går fant A en pakke med fakler i skapet i gangen. Og hun insisterte å tenne på en for pappa til han kom hjem! :hjerter_rundt: Godt det er sånn noen dager, for her en kveld hørte jeg fra rommet: NEI, ikke DU! med sint stemme. Mannen forklarte at mamma ikke hadde tid til å legge og han kunne godt lese bok, men NEI, IKKE DU! :kjefte:

Ja, ja, vi er rett på vei inn i trassalderen. Nok å ta seg til! (og jeg som mentalt allerede planlegger nr. 3 til 10.10.10 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murft, åssen går det med :gravid:

Ja, ja, vi er rett på vei inn i trassalderen. Nok å ta seg til! (og jeg som mentalt allerede planlegger nr. 3 til 10.10.10 :fnise:

Dessverre merker jeg at dette ligner litt vel mye på sist. Våknet i natt av kvalmen, dårlig tegn. Har ennå ikke spydd opp mat, bare slim og gugge, men er helt uttafor. Skal til lege i morra, kommer til å be om full sykemelding. Skal ha to maratondager på jobb; i morra er personalmøte om arbeidsmiljøet som har vært på nedadgående, og årsoppgjør på lørdag. Fredag regner jeg med å tilbringe i senga.

Trass merkes her og. Stort sett skal ting gjøres av den andre foreldren enn den som tilbyr seg. Vi er plagsomt samstemte, synes han visst.

10.10.10? Bra dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Murfern! Du har aaaaalllll min sympati. Kvalme er det aller, aller verste som finnes i verden. Men det er verd det! (selv om O klyper meg i tåa nå!)

Oppsummering av natten:

Runde 4: O våknet et par ganger på kvelden, men da var jeg ute på besøk hos en venninne. Kom meg ikke i seng før 24. Ikke lurt, og helt klart ikke Os feil! O våknet 0425, så sånn sett har det allerede blitt bedre. Han var prikk våken. Endte opp med at jeg lot han ligge i senga mens jeg gikk ut. Litt hyl som gikk over til pludring - og så til hyl igjen. Fikk han til å sove litt over 05. Da var kråka allerede i senga vår (arg) og når man har vært oppe en time og skal legge seg i et rom med snorkende vesner (bikkja snorka søren meg i natt også! :fnise: ), det er ikke bare-bare. 20 minutter senere våknet O igjen. Da tok jeg ham med i sengen og han fikk pupp, siden 0530 offisielt er morgen i småbarnsland. Klokken 0550 ba jeg mannen så pent om å stå opp med en knallvåken gutt sånn at jeg kunne få en time til på øyet.

Så denne runden tror jeg vi må si er uavgjort. Og i kveld skal jeg legge meg myyye tidligere, og da vil søvn fra 23 til 0430 være vidunderlig! :ler:

Oppsummering:

Runde 1 - Vinner: MOR!

Runde 2 - Vinner: O!

Runde 3 - Vinner: O!

Runde 4: - Uavgjort!

Stillingen (hvis vi antar at det blir ett poeng til hver i natt): 2-3 til O. Vi tar fatt på runde 5 med godt mot! :natti::tellesauer::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...