Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Har fått mail fra arbeidsgiver om "mine" oppgaver når jeg kommer tilbake i morgen. Det er stillingsbeskrivelsen til rådgiverstillingen med vikaren min som sjef :kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Jeg skal snakke med advokaten i morgen!

Forøvrig har jeg bestemt meg for å komme smilende og med hodet høyt hevet på jobb i morgen. Og alle diskusjoner med vikaren min og evnt. andre skal jeg delta på mitt mest imøtekommende og diplomatiske. Så får vi se hvordan det går! :fnise: (veddemål om hvor lang tid det tar før jeg sprekker tas imot!)

Ellers er det jo mer og mer snø, nå orker jeg snart ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

:frustrert::kjempesinna: Æsj da!

Men bra du starter ut med et smil.

Jeg orker heller ikke mer snø. :kjefte: litt på den også.

:klem:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppgitt over arbeidsgiver her. Men strengt tatt så graver de sin egen grav når du svart på hvitt får arbeidsoppgavene til vikaren. Det er jo absolutt ikke den jobben du har.

Blæh! Unødvendig!

Krysser fingrene for deg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 på jobb er snart over. Og det har gått overraskende greit. Det var usannsynlig greit å dra fra grinete unger og rot og sette seg på toget og hekle! Fantastisk å ha tid for meg selv, selv med stappfullt tog.

Vel fremme på jobb har jeg fått mange gode klemmer og mange velkommen-tilbake-hilsner, så det er riktig så hyggelig å komme tilbake sånn sosialt sett i hvert fall. HR-direktøren har smilt og hilst, og vikaren min (hm, nå er hun vel ikke det lenger, hva skal jeg kalle henne? Jobbtyven? :fnise: ) og jeg har hatt møte. På møte har vi snakket om saker som kommer nå og ting som jeg lett kan begynne med (herregud, jeg trenger jo opplæring igjen!). Men i praksis så er jo dette rådgiverstillingen og oppgavene som hører med. For eksempel så begynner det i morgen en workshop med fagnettverket her på jobb, og der er jeg ikke invitert. Og jeg har jo alltid vært med tidligere. Så det lukter snikislamisering her, eller snik-rådgiverimplementering! :ler::nei::ler:

Men jeg er ved godt mot. Har søkt 1 time ammepermisjon MED LØNN om dagen, noe som er supert (spesielt når jeg ammer kl. 05 om morgenen og er supertrøtt hele dagen). Jeg lager meg lunchavtaler og skal nok kanskje komme i gang med noe saklig jobbing etter hvert. Ellers blir det diskrèt surfing tror jeg. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag nummer to på jobb. Her skjer det ikke så mye, og jeg venter spent på at mine gamle, forsvunnede venner arbeidslyst, motivasjon og engasjement skal komme innom og hilse på (i det minste). Men, men. Litt engasjert blir jeg når jeg når jeg leser om hvordan bedriften jeg jobber for støtter dette prosjektet. Og det er jo en del andre ting som kan være morsomt å være med på, men jeg er jo litt ”on hold” for tiden.

Snakket med advokaten i dag, og han skal skrive et brev (gjesp :filer: ) og sende til min arbeidsgiver om at det er uholdbart at jeg nå i praksis har fått rådgiverstillingen. Vi håper egentlig at de kommer til en oppsigelse av meg, og i følge advokaten så betyr det at det kanskje drøyer noe, og at de sikter på oppsigelse 31. mars. Det er noen uker det. Så jeg får være tålmodig, ting skjer ikke over natten.

Ellers har gubben hatt det tøft hjemme. O sov kun 20 minutter i går :overrasket: og sovnet da vi ga ham grøt på kvelden. Standhaftig fyr. Han pleier jo å sove mellom 2 og 3 timer vanligvis. Og i går ettermiddag fikk jeg melding fra barnehagen om at A hadde feber. Så gubben måtte bare hente og stå i det. Og i dag er han hjemme med begge to. Han får jammen kjørt seg! Stakkars mann. Men jeg gosser meg litt da, for jeg har jo hatt det sånn noen ganger og han har kommet tuslende hjem fra jobb i halv sekstiden… Jeg har ammepermisjon en time om dagen, så jeg jobber heldigvis kortere dager. Uff, jeg er tett i pappen i dag jeg også, håper vi klarer å holde oss sånn passe friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi hos et vennepar som har en datter som er like gammel som A. De puslet litt rundt, og plutselig hørte vi noe hun sa. Jeg og mannen så på hverandre: Sa hun det jeg tror hun sa? Vi reagerte begge samtidig, så ja, det var vel det hun sa da:

FAEN.

:fnise: :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

:fnise:

Bra mannen får prøvd seg litt, selv om det ikke er gøy med sjuke barn. ;) God bedring til alle som hangler!

Spent på å høre hva som skjer videre på jobben din...

Kanskje jeg kan ta med popcornposen inn her nå som det er slutt på action i terminklubben min? :ler::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen var visstnok det første ordet til en bekjent av meg, hun har en far som banner bestandig. Faen så fin unge jeg har osv...

Han fikk visst på pukkelen av slekta da barnet hadde plukket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedama, du må ta med mye popcorn, for dette tar nok tid! I dag sender advokaten et brev til jobbens advokat om at jeg må reinnsettes i stillingen jeg hadde før jeg gikk ut i foreldrepermisjon umiddelbart. Fint det, når de ikke lenger har den! Visstnok er dette måten å gjøre det på, slik at de presses til å si meg opp eller gjøre endringer osv. Så er det tilbake til the waiting game. mer popcorn! :popcorn::popcorn::popcorn::jepp:

Kråka er bedre i dag, men ikke frisk nok for barnehagen. Men en morsom historie: I går sa jeg, da vi spiste pannekaker med blåbærsyltetøy, at til sommeren, da skulle bare hun og jeg (uten Pappa og O, det var viktig) ut å plukke blåbær. Og gubben ringte i stad og sa at A hadde sagt at hun ikke skulle til mormor og bestefar i dag, hun skulle ut å plukke blåbær med mamma! :ler::hjerter_rundt:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, mye popcorn Kaffedama! :fnise: Hvis du ikke passer deg, blir magen like stor som den var i januar. :jepp:

I går satt jeg og en venninne i stua og sydde, og så hørtes det ut som taket ramlet ned. Det tok meg et kvart sekund å skjønne at det var min lille A som hadde detti ut av senga si. :hakeslepp: Sengen er nemlig 1 1/2 meter høy og har en god og trygg sengehest... Vi fikk hjertet i halsen. :tristbla: Hun skreik ganske med en gang, og tilsynelatende ser det ut som hun har greid å overleve fallet med en kul og et kutt i leppa. Herregud, det lå jo masse leker under som hun kunne ha slått seg skikkelig på.

Fy faen, det var kjipe saker... :tristbla::tristbla: Blir nok ikke mother-of-the-year i år heller :sjenert:

Tok kråka over i vår seng, så hun sov der i natt, sånn at vi kunne ha litt oversikt (eller sånn at jeg kunne få litt ro i sjela). Så det betyr at jeg ikke har sovet spesielt godt i natt og gubben endte til slutt i hennes seng (han hoster jo opp lungene sine for tiden). Ja, ja. Men hun er i barnehagen i dag, og alt virker greit.

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O har begynt å bable noe voldsomt. Bla-bla-bla-bla-bla, gjerne med temmelig høy stemme. Og er A hjemme, skal han jo være der hun er, han er hennes største fan. Så han sto ved en stol der hun var og sa bla-bla-bla-bla. Så tar A og gir ham en klem og sier: Jeg er glad i deg også, O! :hjerter_rundt: Da smelter hjertet mitt fullstendig (og den trassen hun har kjørt på har gått i glemmeboken :ler: )

Nå har jeg snart vært to uker på jobb. I denne tiden har det blitt utvekslet brev mellom advokatene. Mamma mia, ikke spesielt konstruktivt... :sjenert: I møtet vi hadde sier vi A og de sier B. Så sender vi et brev med AAA, så svarer de med BBB. Så skriver vi et brev til med AAAAAAAAAAAAAAAA og så nå venter vi vel kanskje bare på et brev med BBBBBBBBBBBBB? Makan. Håper vi snart kan få et møte og få en avgjørelse. Nå har jeg ikke store forhåpninger om noe som helst.

Ellers går det greit med jobben, har begynt å få mer oppgaver, så nå skjer det noe i hvert fall i løpet av dagen. Det jeg synes er vanskelig er ikke oppgavene, mange har jeg jo gjort tidligere, men jeg har ikke lenger innflytelse på hvilke oppgaver jeg skal gjøre, hvordan jeg skal prioritere dem osv. Og så har jeg ingen innflytelse i organisasjonen selvsagt. Ja, ja. Men det går greit, jeg har foreløpig lønna mi og så har jeg jo 1 time ammeperm om dagen, så det er jo bra da.

I morgen er det heldigvis fredag og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
O har begynt å bable noe voldsomt. Bla-bla-bla-bla-bla, gjerne med temmelig høy stemme. Og er A hjemme, skal han jo være der hun er, han er hennes største fan. Så han sto ved en stol der hun var og sa bla-bla-bla-bla. Så tar A og gir ham en klem og sier: Jeg er glad i deg også, O! :hjerter_rundt: Da smelter hjertet mitt fullstendig (og den trassen hun har kjørt på har gått i glemmeboken :ler: )

:hjerter_rundt: Nydelig historie! :) S sier "Jeg elsker V." :rødme: Hvor han har lært e-ordet er jeg ikke sikker på faktisk, mannen og jeg sier ofte til ham at vi er glade i ham, men elsker-ordet bruker vi ikke.

Hurra for snart helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag var vi på Grünerløkka og tenkte oss en tur opp langs elva. I det vi krysser Th. Meyers gate blir bikkja mi angrepet bakfra! En gjeterhund av noe slag kom og tok et skikkelig tak i nakken på hunden min, og glefset og ville ikke slippe. Jeg hadde bikkja i bånd og A i den andre hånden; mannen gikk foran med O i vogn. Så midt på hjørnet ved Birkelunden står vi da, med glefsende spetakkel og bikkja mi som piper og piper. Mannen tok til slutt og sparket og dro den andre hunden vekk, for at den skulle slippe. Da kommer det noen forbipasserende og sier at han ikke må sparke hunden! Og det sier jeg: Jeg sparker og slår noen som angriper min hund, ferdig med det.

Dama som hadde hunden virket jo dødsfjern. Hun mente det måtte være noe med hunden min siden hennes snille hund hadde angrepet. :frustrert: Drev og snakket om at hunden min hadde løpetid osv. DET ER EN HANNHUND, skrek jeg gjentatte ganger. Uansett om den hadde hatt løpetid, er jo ikke det noen unnskyldning for å gå i strupetak på hunden. Høres jo sinnsvakt ut. Fikk navn og tlf.nr hennes i tilfelle vi måtte til veterinær, men heldigvis var bikkja ok. Veterinærvenninnen min sier hun kan sende en fiktiv faktura til henne som hevn :fnise:

A ble stumt vitne til fars aggresjon mot den andre hunden og mors (verbale) aggresjon mot eieren... :sjenert: Men morsinstiktet mitt kicker inn når noe skjer med barna mine, og hunden er jo et barn nærmest den også.

Ellers spydde A i går, men i dag er hun altså i super-duper-form, så vi har sendt henne i barnehagen... Ikke helt etter boka, I know, men, men... :sjenert:

I dag er det årsmøte i sameiet. Har sittet som styreleder i 1 år allerede! Det har vært nok å gjøre i hvert fall, med byggesak etter brannen +++ I dag skal vi diskutere husleieøkning og ny farge på husene. Så det blir sikkert høy temperatur... Jeg er ikke på valg, er valgt for 2 år.

Jobber hjemmefra i dag, men motivasjonen, vel, den er mangelfull fremdeles... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt psyko ut! Kommer dere til å anmelde henne, eller er det ikke vits? Virket ikke som hun hadde kontroll over situasjonen, allerminst over hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, burde kanskje anmelde? Hun sa det ikke var hennes hund. Vet rett og slett ikke om jeg orker mer nå, føler jeg har nok å bruke tiden på som det er. Og i og med at dyret mitt ikke ble fysisk skadet, så blir det jo ord mot ord. Tror jeg lar det være (dama virket innrøyka og inndrukket, for å si det sånn...)

Har akkurat mottatt brev fra arbeidsgiver om tilbud om "ny" stilling, dvs. rådgiverstillingen. Lønnsmessig er det nedgang på 100.000,- og innholdet er jo som skissert tidligere. Eneste nye (som de kanskje har gjort for å strekke seg litt) er at jeg beholder eksisterende lønn i 6 mnd, ikke i 3 mnd som de tidligere har sagt. Så dvs. jeg beholder lønna mi til oktober. hm. Har sendt over til advokaten, og skal snakke med ham i morgen ettermiddag.

Dette tenker jeg:

* Bedre tilbud enn forventet; men når man regner på det er det jo egentlig bare rundt 30.000,- mer for dem enn hvis de ga meg 3 mnd lønn med dagens lønn.

*Jeg bør ha klart å få ny jobb innen 1. oktober. Eller?

*Ser jo ingen fremtid i selskapet, så skulle jeg takke ja, er det jo bare for å være safe (ha jobb hvis alt annet skjærer seg, i forhold til sykemelding osv).

*Tilbudet endrer ikke på innholdet i jobben jeg utøver nå; den er strippet for all innflytelse, ansvar og kontroll

*Tilbudet endrer ikke på det faktum at de ansatte vikaren min mens jeg var ute i permisjon! :sur:

Får håpe advokaten har noen innspill på hva jeg evnt. kan oppnå gjennom å fortsette å krangle, og tidsperspektivet på det. Leste i avisen om en som hadde blitt permittert og så var det noen med mindre ansiennitet som ikke hadde blitt permittert. Sitat: Og 2 år etter permitteringen falt dom i saken, i personens favør. TO ÅR! :sjokkert: Det vet jeg ikke om jeg orker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er viktig å stå på og ikke bøye seg, men der er sinnsykt tøft. Jed må innrømme at det å skulle jobbe et sted jeg ikke er motivert for i to år som den arbeidsrettsaken du viser til.... tja, jeg tror ikke jeg hadde klart det i småbarnstiden.

Jeg tror helt klart du har ny jobb innen oktober. Absolutt!

Vurderer dere noe 10.10.10-prosjekt? Hvordan vil evt dette tilbudet virke inn på et sånt prosjekt? Fremskynde det, og gi denne arbeidsgiver full valuta de siste månedene? :lur: Om du orker...

Uansett, jeg heier på deg! Noe sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Jeg tror også du har ny jobb innen oktober!

Ellers fikk jeg plutselig Juba, juba (Knutsen og Ludvigsen) på hjernen, vet ikke hvorfor men jeg kan jo synge litt her inne hos deg.

"For jeg er dum og deilig - juba juba.

Øver foran speilet - dum og deilig - juba juba.

Danser som en snegle - dum og deilig - nå går det bra! Juba juba!"

:digge::danser:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:Takk for sang, Kaffedama! Jeg tar frem litt :popcorn: :popcorn: :popcorn: det har vært så lenge siden sist. :fnise:

Murf - angående prosjekt 10.10.10, så tror jeg ikke det blir noen fremskynding. Tror faktisk ikke datoen er så urealistisk. Har bestemt meg for at det ikke er fysisk mulig å få en til før A er minst 4! :fnise: Men når du sier det, må jeg si at jeg liker tankegangen din. Er egentlig en litt god idè. Bli gravid, sykemeldt i hele graviditeten, så hjemme i permisjon. Du er jammen meg en luring Murfern! :lur:

Advokaten sa at hvis jeg var ute etter 6 mnd med den lønna jeg har i dag, er det bare å kjøre på, fordi de kan ikke gjøre noe med lønna mi så lenge det pågår en sak! Så akkurat det har jeg oppnådd uansett, sier han. Så nå venter vi og ser om det blir en oppsigelse innen 1. april. Noen som vil tippe? Jeg tror det ser trangt ut...

Ellers har jeg sendt inn en søknad på en stilling nå, men den er nok litt uoppnåelig. Og så skal rekrutteringsdama fra rekrutteringsbyrået som jeg har jobbet med innstille meg som aktuell kandidat til en stilling hun jobber med. Vet ikke helt om det er mulig å få napp, men det kunne være aktuelt kanskje. Så ting skjer, og jeg følger med. Og så må jeg være tålmodig. Rekrutteringsdama sier det er maaaange søknader for tiden...

Gleder meg til helg! Skal ha niese på 9 år på besøk, så vi får se hvordan det blir. Må nok aktivisere en del + at matgreier blir helt håpløst, de er så ekstremt kresne på mat i den familien at det ikke er til å tro. Blir svett (og ofte også sur!). Ja, ja. Det skal vel gå greit. Satser på tacos og fiskepinner! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murf - angående prosjekt 10.10.10, så tror jeg ikke det blir noen fremskynding. Tror faktisk ikke datoen er så urealistisk. Har bestemt meg for at det ikke er fysisk mulig å få en til før A er minst 4! :fnise: Men når du sier det, må jeg si at jeg liker tankegangen din. Er egentlig en litt god idè. Bli gravid, sykemeldt i hele graviditeten, så hjemme i permisjon. Du er jammen meg en luring Murfern! :lur:

Gleder meg til helg! Skal ha niese på 9 år på besøk, så vi får se hvordan det blir. Må nok aktivisere en del + at matgreier blir helt håpløst, de er så ekstremt kresne på mat i den familien at det ikke er til å tro. Blir svett (og ofte også sur!). Ja, ja. Det skal vel gå greit. Satser på tacos og fiskepinner! :ler:

Skulle ikke tro jeg var arbeidsgiver med slike forslag, men ahem, de behandler deg illojalt, da klarer jeg fint å senke meg til deres nivå.

Er det de sjenerte niesene jeg har truffet? Hva med hoppeloppeland igjen, etter en sånn økt spiser en hva som helst. Evt minipizzaer som ungene er med å lager, så kan de legge på fyll selv etter ønske. Jeg har kresen bror... spm for bare to tre år siden fant ut at ost var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...