Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Fant deg ikke på mine innlegg! :sjenert:

Fem måneders lønn og ferie nå hørtes ikke så verst ut!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsner jenter! :klemmer: Joda, jeg er fornøyd. Ikke minst med å være ferdig med driden (for å si det på sørlandsk).

Lava - jeg kan sikkert passe på ham en dag i juni, bare ikke når jeg skal være hjemme alene en uke + DRA TIL SAN FRANCISCO!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skal på MAC-messe i SF, så jeg kommer etter og vi skal være der i 4 dager. Litt spesielt å dra på langweekend på den andre siden av kloden, men vi fant ut at hvis ikke vi gjorde det nå, kom det aldri til å skje. Gleder meg dødsmye (og nå slipper jeg å tenke på uttak av ferie osv).

En liten historie: La kråka i går kveld. Gikk ned. Hørte noe greier oppe, gikk opp. Edderkopp, sier hun. ? sier jeg. Edderkopp. Kummelt. Jeg hadde styremøte, gubben var ute, og jeg hadde liten tid. Tigergutt (som hun fikk av A, sønnen til Murfern) satt ved fotenden av sengen, så jeg sa: Vi setter Tigergutt her, så passer han på å ta alle edderkoppene før de kommer til deg. Da er det ikke farlig lenger. Pause. Takk mamma, sier hun, før hun legger seg til for å sove. :hjerter_rundt:

Ellers skal jeg hente sykkelen min i dag som har vært til reparasjon. Gleder meg til å sykle litt igjen, syklet ikke i det hele tatt i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg med langweekend! Vi hadde 4 dager i NY i fjor, fantastisk gøy! (Sånn bortsett fra at pga bilettkluss (vår feil) ble det 8000 kr dyrere....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det ikke er billettkluss denne gangen (har brukt opp "mine" 8.000,- på bilbulk i vinter, 13.000,-! Og så var det disse advokatutgiftene...)

Hadde med O med da jeg leverte A i barnehagen i dag. Han er superhappy med å krabbe rundt, jeg tar det som en rolig tilvenning for ham, siden han skal begynne i samme avdeling til høsten. Og så sover han ekstra godt etter på!

I dag krabbet han bort til vinduet, og tok på en panelovn som var der for å komme seg opp. Plutselig hyyyylte han. Jeg kjente på ovnen, og den var glovarm. Han hylte, hylte og hylte, så jeg tok med ham på do og holdt hånda under vannet. Trodde det skulle gå greit, men han hylte hele veien hjem, og da fortsatte jeg å ha den i vann. Vi bestemte oss for å dra til legen, etter som det kom blemmer over håndflaten og den ene fingeren.

Kom oss til legen, som egentlig bare beroliget oss med at det kom til å gå bra. I løpet av en time hadde han brent seg og vi vært hos legen og så kommet oss hjem igjen. Han skrek mer eller mindre hele tiden.

Fikk bandasje på, og sovnet helt utmattet rundt 11 (brant seg 0930). Fikk en paracet også, og han sover enda (nå er klokka 1310).

Dette er altså så utrolig kjipt, og jeg har fremdeles hjerteklapp. Det er så forferdelig.

Jeg sa jo fra i barnehagen, og de skulle justere ned ovnene (tror den sto på fullt fordi den er termostatstyrt og de har vinduene oppe). Ringte også fagleder i barnehagen for å melde fra. De burde vel egentlig ha et skikkelig rapporteringssystem vedr. skader/ulykker osv i forhold til HMS? Lurer på om jeg skal følge opp det, tror det er viktige læringer å gjøre av dette.

Jeg blir sint fordi dette skjedde, men vet også at om det ikke hadde vært O hadde det vært noen andre. Og det er ingen grunn til at dette skulle skje nå, det er jo ikke årets kaldeste dag heller! ARGH! Jeg skjønner at sikkerhet ikke er så greit alltid med små barn, men en barnehage skal være ekstra barnesikker mener nå jeg.

Er spent på oppfølgingen i barnehagen, og skal ikke la dette passere. Håper også O kommer seg rask, blemmer på høyrehånda er ikke optimalt for en liten krabat. :tristbla:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkars! Sikkert lurt å ta det opp med barnehagen, jeg kjenner deg som ei grundig, handlekraftig, pragmatisk dame, så det tar de sikkert bra. :D

Takk for i går! Jeg ble tydeligvis helt utslitt, er hjemme med enda vondere hals og ulldotthode i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er ikke mye på nettet for tiden, grunnet en ting: MALING AV HUS! Det tar forbasket lang tid og er veldig slitsomt! I hvert fall for en kontorrotte som meg. Vi skal nemlig skifte farge på huset og karmer, så det er minst to strøk. Og mye små krinker og kroker som skal tas.

En kort oppsummering:

O ble 1 år lørdag! Vi hadde en hyggelig feiring med familien og han fikk masse leker.

Blemmer på hånda er borte, nå har det kommet hud der. Så dette heler bra.

Skal i utgangspunktet på hytta i helgen, men det spørs om ikke husmaling kommer først... Men har veldig lyst og tror vi trenger det.

Så er det tilbake til malingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med husmaling! Vi utsetter et års tid, siden vi allikevel bør skifte panel på en av veggene. Gjør ikke jobben to ganger, gitt!

Det er visstnok meldt knallvær sørpå i pinsehelga, så gled dere om det er den hytta dere skal på. Jeg har båtfolk på jobb, og de har yr.no som favorittside.

Og grattis med ettåring! Han har et sjarmerende vesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke mye som skjer her inne, grunnet nevnte husmaling. Ser slutten snart. Om en uke: SAN FRANCISCO!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er jeg tilbake etter en lang digital pause, for nå er jeg i ny jobb (dag 2) og sitter foran PCen hele dagen! Det er jo jammen meg ganske utrolig - og veeldig rart. Føles egentlig som om jeg er tilbake etter en lang permisjon; de 2 månedene med jobbing i vår kan umulig telles som jobbing (når jeg ikke gjorde særlig mye fornuftig over hodet...)

Kort oppsummering: Jeg er tilbake i arbeid, i ny og spennende (og skummel) jobb. A er i barnehagen igjen, gubben er hjemme en uke med O, som har første dag i barnehagen neste mandag. Jammen meg har gutten vår blitt stor! Tror han er temmelig klar for litt barnehage, han kjeder seg visst hjemme alene med gubben :gjeiper:

Satser på hakket mer skriving her fremover. Eller kanskje ikke, hvis denne jobben blir så hektisk som jeg tror den kan bli. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen LL! Foreløpig stille, men tror det blir bra dette her.

Denne uken har vært et helvete søvnmessig. At minstemann våkner er vi godt vant til, men nå trår storesøster til for fullt pga slutt med smokk og tett i nesen. I natt tror jeg at jeg har sovet 4-5 timer til sammen (og ikke sammenhengene), og det på toppen av en skikkelig shitty uke. Blir helt utslitt rett og slett (ok, det ga seg selv kanskje :ler: )

Synes også det er vanskelig å sove; tenker mye på mamma og spredning av kreften hennes (hvor lenge skal hun få leve?), og faktisk (uten sammenligning forøvrig) også på at hunden min begynner å bli gammel (og har påvist noe svikt med nyrer). Tanker om søsteren min trenger på, og da jeg fikk telefon sent onsdag om at mormor hadde fallt, så blir det litt mye. Så jeg er rett og slett litt bekymret for fremtiden og selv om jeg er trøtt så er det vanskelig å sovne med alle disse tankene. Tror nok om 5 år så ser livet mitt markant annerledes ut, og noen (og antakeligvis flere) av de som står meg nære vil være borte. Men det er jo livets gang, det skjønner jeg, men det krever tankevirksomhet og bekymring.

Men det er mye positivt også. Har pratet med folk her på jobben, og det er god steming og folk virker som de trives og er stolte av jobben. Så dette lover bra! Julebordsdato er allerede satt! :lur: Og i begynnelsen av september skal jeg visstnok ha et innlegg om sosiale medier på nordisk konferanse! Så det er nok å bryne seg på.

Denne helgen er det feiringshelg. Bruttern har selskap i dag (blir 39), og i morgen skal jeg og gubben ut og spise for å feire 6 års bryllupsdag som er søndag. Og Søndag har jo han også bursdag, så det blir mye som skjer! Må nok gå tidlig i dag for å gjøre noen innkjøp. God helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt barnevakt og har sovet godt i natt, men tror du ikke at jeg våknet 06:30 og ikke har klart å få sove igjen? Helt håpløst! :nei::ler:

Var ute og spiste med gubben i går, på stedet der vi klina for første gang :fnise: Tidligere diskotek, nå et sobert etablissement med god mat. Passer jo vår utvikling ganske bra. Gubben visste ikke at jeg hadde bestilt bord der, så han syntes det var litt morsomt. Vi hadde morsom mimring også, så det passet veldig bra. Så hadde bare servicen vært grei, så hadde alt vært bra!

Så i dag skal vi ta livet litt med ro (og spise god frokost og kose oss litt), så kommer familen (og ungene våre også) til bursdagsfeiring av mannen. Og solen skinner - og livet er ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I går hadde jeg en kjip opplevelse. Da jeg skulle legge O, holdt 10 åringen ved siden av + en venninne, med å hoppe frem og tilbake i en henger som sto parkert, og lyden ble ganske intens. Hver gang hørte man en skarp metallisk lyd som ga gjenklang (over hele dalen ;o). O var selvfølgelig vanskelig å legge, og dette hjalp ikke akkurat på, så jeg stakk hodet ut av vinduet og ba dem om å slutte. "Men vi må jo få lov til å leke da" svarer den nesevise 10 åringen. "Ikke med det der" sa ja, "sorry, dere må finne på noe annet". Så sluttet de da.

Senere på kvelden skulle jeg ut med bikkja, og da var moren og samboeren til moren ute på terassen. En annen nabo, en dame (som egentlig har pleid å være ganske søt) på 48 sto og snakket med dem. Så sier moren til meg: "Du, du har ikke noe med å snakke til ungene mine for at de bråker når ungene dine bråker fra tidlig om morgenen hver eneste helg og hele ettermiddagen hver jævla dag." Jeg så vel ut som et spørsmålstegn, og begynte å forklare hvorfor jeg hadde sagt fra til datteren hennes. Jeg presiserte at jeg ikke hadde kjefta, men hadde snakket til dem på en skikkelig måte. "Men det kan ikke være sånn at du skal kjefte for hver eneste lille ting, og så er det spetakkel fra morgen til kveld med disse ungene. Vi blir jo helt sprø av all denne hylinga."

Og gubben hang seg på, vi snakket aldri til ungene og at vi kunne akseptere sånt skrål hele tiden var jo utrolig. For da deres barn var små, hadde de passet såååå mye på at de ikke skulle bråke, for å ta hensyn til de uten små barn. Og desssuten var det mye pga alt dette barneskrålet naboen midt på rekka hadde flyttet, de holdt ikke lenger ut med alt bråket (og det er egentlig litt festlig, for de som flyttet satt ute HVER JÆVLA KVELD og drakk og skravla og lo og skrålte, til langt utpå kvelden enten det var helg eller hverdag).

Og så var det nabodama som sto der. Hun var ikke nådig: Hun var veeeldig tolerant, men nå var begeret fullt. Så tidlig som klokken ni i helgen var det skrål og leven fra disse ungene (jeg regner med her at jeg fikk kjeften for alle de 9 ungene som bor på tunet, ikke bare for mine to på 1 og 3). Så spurte jeg når hun mente det var rimelig at det gikk an å gå ut å leke, og da sa hun "kirketid". Klokka 11? spurte jeg, ja, det var rimelig på en søndag. Folk måtte få lov til å ta en rolig morgen når det var helg. Og hun kunne ikke begripe at vi holdt ut med all den skrikingen, det hadde aldri vært sånn når hennes unge holdt på, men nå var vel oppdragelsen annerledes i dag enn den var før...

Jeg endte opp med å bare høre på og la dem snakke ut. Da roet gemyttene seg ganske kraftig. Jeg sa det ikke var tilfellet at jeg aldri snakket til dem; for det gjør jeg, og jeg sa at jeg syntes det var helt greit at mannen hadde kjeftet på ungene en gang de var veldig høylytte og løp rundt og skrålte. Og jeg sa jeg hadde sagt til datteren på en grei måte, og da sa han, ja ja, de får jo ikke lov til å leke i hengeren uansett. Jeg sa også at vi måtte jo ta dette til etteretning (pressespråket kommer inn :ler: ) og se hva vi får gjort. Jeg sa også at jeg forbeholdt meg retten til å si fra senere også hvis det var noe, så fikk de si fra til meg eller mine unger hvis det var noe.

Samtidig må jeg jo innrømme at jeg ærlig talt ikke har tenkt at det er folk som synes det er slitsomt med unger ute kl. 09 i helgen. Det blir jo litt høylytt innimellom, spesielt når mange av ungene er der samtidig, og det er jo klart at folk uten små barn sikkert har en annen terskel for lyd. Så vi kan jo kanskje passe på.

Men at ungene ikke får lov til å leke ute når klokka før klokka er 11 i helgen? Det høres jo lovlig sykt ut da. Mannen min fløy i flint da jeg fortalte om det, og da kom det fram at han hadde kjefta på gubben til hu nabodama som sa at "kanskje oppdragelsen er annerledes nå" da han lekte med naboens hund med mye skrål. Gubben min innrømmet at han hadde vært sur og sint; han er svært udiplomatisk når han fyrer seg opp (og med en nordlendings måte å snakke på, vel, da blir det ikke bra :fnise: ). Så kanskje de opplevde at vi kjeftet i øst og vest og at det da fikk være måte på.

Hva er rimelig? Må man virkelig vente med å slippe ungene ut til 11 i helgen? Uansett en veldig ubehagelig opplevelse, og det er tydelig at jeg har ansvaret for alle 9 ungene i sameiet... Tror jeg må poste melding og høre hva folk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er ansvarlig for alle sammen! Det skulle jo bare mangle, du er jo oppe i otta likevel og da må du ta ansvar når de andres foreldre sover. Det må du da forstå?

:romeo: (Skrik-og-skrål-smiley)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H**, hvis man vil sove lenge en lørdag eller søndag morgen, utstyrer man seg med sov i ro (også kalt ørepropper). Man knebler og binder ikke alle ungene i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte! Har nå lagt det verste sjokket bak meg, og antar at vi bare fortsetter utover tidlige (mørke) høstmorgener inntil naboene har flyttet ut. :lur:

Jeg har herved, på en lørdags kveld (mens gubben ser på kamp) meldt meg på Grete Roede kurs! Har meldt meg på mini-kurs, som går over 3 uker, for nå er jeg lei av de ekstra kiloene rundt magen. Jeg vet jeg ikke kan punktslanke, men det er vel lov å prøve? Har meldt meg på internettkurs, skulle vel bare mangle for en sånn moderne-og-super-hektisk-karrieremamma som meg :fnise: De "Lover" nedgang på 2-4 kg, og det kan i hvert fall være en start for meg. Så får vi se om det hjelper.

Har vært på nordisk konferanse på jobben, og det har vært veldig hyggelig og sosialt. Og ikke minst motiverende. Min danske kollega har gitt meg mye inspirasjon til hvor jeg kan begynne. Så på mandag begynner jeg med friskt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...