Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Glemte å si takk for komplimentet om smykkene, Kaffedama! Hjemmelaget de også. Hjelper med smykker og sminke for å sprite opp :fnise: Smykker er jo uansett noe som utgår med en liten en hengende rundt halsen.

Og så snør det igjen. Mamma mia, hvor mye snø trenger man? Blir sprø. Men som pappa sa, nå er det jo så lenge siden vi har måkt, så da må det jo komme litt til :fnise:

Mamma skal til legen i dag, hun har oppfølging (tok mammografi forrige uke). Hun hadde jo brystkreft høsten 2007, og da er det tett oppfølging for det. Håper alt er bra... Men litt stressa skal man jo bli. Men regner med at hun er frisk som en fisk!

Nå sover O ganske greit om natten, men om dagen har han kun skeiet ut med 1 soveøkt. Noe som har resultert i en supertrøtt unge fra 1630... Men, men, han har sovet godt da! Så vi håper og tror at vi kan få nettene tilbake. Så håper jeg bare at kråka kommer seg, for nå våkner hun på nettene også, fordi hun er så tett i nesa.

Ellers må vi snart bytte seng til henne, så jeg titter litt på finn.no Ser etter en lang nok seng til at det kan sove en voksen i sengen hvis nødvendig... For det er trangt i dobbeltsenga når det er 4 stk der! :fnise: Og nå snorker jo ungene også, og ikke bare gubben :ler:

Hadde også en morsom greie med kråka i går. Jeg har kjøpt en lekegreie i høst som hun ikke har fått, som vi har stående øverst i skapet hos oss. Jeg har tenkt at jeg skulle ta den frem når hun har bæsjet på potta el.l., som en skikkelig forsterker. I går så hun gaven. Hun fikk se på pakken, men fikk ikke lov til å åpne den. Resultatet var at vi brukte halve dagen på å gå på potte! Hun fikk vite at hun skulle få den enten når hun har bæsjet på potta eller når hun har fått et helt ark med klistremerker (ett klistremerke for hver gang hun tisser på potta). Hun snakket og snakket og snakket om presangen. Så får vi se om det funker! Det hadde i så fall vært veldig morsomt. :danse:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama
Postet en link om tips til å trene bort magen. Håpet på noen gode og enkle tips; men neida, fikk mange tips om mye kondisjonstrening, godt kosthold og mye magetrening. Så jeg lukket vinduet raskt mens jeg spiste litt sjokolade til. :fnise:

:fnise:

Bra at det går bedre med nettene!

Morsomt å høre om pottepakka, spennende å se når hun får den da! :)

Håper du har en bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter i dag: Mamma har fått tilbake brystkreften, og skal nå operere bort hele brystet. Har time til op 5. mars. Tror ikke det er spredt seg og det er gode prognoser. Men fy faen, hvor mye skal komme på en gang? Føler vi absolutt har hatt vår dose av dårlige nyheter de siste månedene, for å si det sånn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Dårlige nyheter i dag: Mamma har fått tilbake brystkreften, og skal nå operere bort hele brystet. Har time til op 5. mars. Tror ikke det er spredt seg og det er gode prognoser. Men fy faen, hvor mye skal komme på en gang? Føler vi absolutt har hatt vår dose av dårlige nyheter de siste månedene, for å si det sånn... :sjenert:

Huffda! :troest: Enig i at dere har fått deres dose! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig trøtt. O sov til 0545 :overrasket: Det er jo jammen ny rekord. Men jeg klarte selvsagt ikke legge meg tidsnok i går (begynte av alle ting å måke snø da klokka var kvart på elleve... :sjenert: ), og ble liggende og tenke og tenke. Helt håpløst. Og så våkner kråka da, en 2-3 ganger, for hun er ikke helt i form.

Det verste oppi alt er alt dette tenkearbeidet som kommer med jobbgreiene og sykdomsgreiene. Man burde bare legge det fra seg, man får jo ikke gjort noe fra eller til med all tenkningen. Men denne waiting game'n sliter meg ut.

Ellers har jeg hatt S på besøk i dag, tirsdag er jo syklubbdag! Selv om vi skal ha syklubb på torsdag denne uken. Det var hyggelig med skravling og hekling (dvs, jeg gjorde ikke annet enn å passe på O, for han er umulig i dag). O har forresten øyekatarr (og heldigvis kjenner jeg noen som kan ringe inn resept, så jeg slipper legestyr...)

Og nå hyler han igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir mamma 68 år, og det er jammen ikke dårlig! I morgen feirer vi, og håper på at operasjon om 2 uker går bra og at hun i hvert fall blir 94 som mormor er nå! Vi er ved godt mot i hvert fall. Takk for hilsner, Murf og LaTraviata. :klemmer:

En snodig liten ting: Jeg mistenker at A har en unik god retningssans! Altså svært ulik sin mor, som ikke finner veien hvis jeg snur meg rundt to ganger. :fnise: Og så skal jeg forklare hvorfor jeg tror dette:

1) Min niese (som er nå 9) er likedan, så jeg kjenner igjen dette. Hun er helt rå, og kunne i en alder av 5 forklare meg veien fra Lillestrøm til Skedsmo.

2) Jeg måtte kjøre opp en sidevei for å slippe forbi en bil som kom oppover da vi var på vei hjem fra barnehagen. Fra baksetet hører jeg: Nei, mamma, ikke her!

3) Skulle i butikken, og på veien skulle jeg levere bilsetet til minsten til S som jeg har vært i syklubb med. Sa ingen ting om det, A satt bare i baksetet og ventet på å komme til butikken. Da jeg stoppet utenfor hos S, så sier hun: Nei, ikke besøke A nå! (A er altså S's mellomste datter som er på samme alder som min A).

4) I dag har vi vært på Gigagøy. Da vi kjørte inn på plassen kommer vi ovenfra og svinger inn til høyre. Når vi drar kjører jeg ikke til venstre der vi kom fra, men til høyre videre på veien (tror nemlig jeg kjørte litt feil da vi kom). Så hører jeg fra baksetet: Feil vei, Mamma, feil vei! :ler:

Kanskje jeg har en liten orienteringsløper i hus? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Imponert over retningssansen til A! :jepp:

Minner meg om en historie som mamma forteller, da jeg var 5-6 år kjørte hun bil i Oslo sentrum og plutselig kom det fra baksetet (meg): "Mamma, her var det forbudt å svinge til venstre!" (Jeg hadde fått tak i en bok med alle skiltene og lært å lese tidligere enn de rundt meg hadde fått med seg. :ler:)

Skiltforståelse hadde jeg tydeligvis, men retningssansen er det verre med. :fnise:

Håper feiringen for mammaen din har vært bra og krysser alt jeg har for at dere skal få mange flere år med henne!

Måtte også inn og google "Gigagøy", skal skrive meg bak øret for en regnværs(eller snøstorm-)dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe: Hoppeloppeland er mye bedre for de mindre enn Gigagøy er. Samme konseptet, men litt mer for de mindre (f.eks. mindre sykler som de kan sykle på, noe softballgreier osv). La oss dra dit sammen en gang (Lava, bli med!). Vi har dratt dit med vennepar, og da deler vi på å sitte og "hvile" med de minste og å løpe rundt med 2-åringene. Perfekt for aktive toåringer når vinteren er kald og sur.

Fredag skal A overnatte hos venninnen i barnehagen, og bror og svigerinne (eller niese på 15 antakelig) skal ha O til overnatting! Første gang på NI MÅNEDER (og sikkert ++++) vi skal ha en hel natt for oss selv! :danser: Så fredag skal vi besøke noen barnløse venner vi ikke har sett på ørten år, og bare kose oss masse! Og så krysser jeg fingrene for at barnevaktene kan tenke seg å ha ungene litt lenger enn til kl. 08. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at O er akkurat 9 måneder i dag! Heeeelt utrolig hvor fort tiden går. To uker igjen av permisjon (og ingen nyheter om hva slags jobb jeg går tilbake til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til O!

Vi blir gjerne med på hoppeloppeland, det høres helt genialt ut i grunnen! Holdt på å si at vi godt kan ta det en av mannens jobbehelger når jeg er alene med ungene, men det er jo ikke før i JUNI! Johooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama
Vi blir gjerne med på hoppeloppeland, det høres helt genialt ut i grunnen! Holdt på å si at vi godt kan ta det en av mannens jobbehelger når jeg er alene med ungene, men det er jo ikke før i JUNI! Johooo!

Juhu! :hoppe:

Imax: Vi blir sikkert også gjerne med på Hoppeloppeland etterhvert. :jepp: (Selv om jeg ikke tror S er noen typisk hoppeloppelandunge. Litt skeptisk til nye ting, liker ikke stor fart og er egentlig mer opptatt av "konsentrasjonsaktiviteter" enn løpeaktiviteter. Men det kan jo hende jeg tar feil! Og kanskje han kan få noen nye impulser. Han har forresten begynt å løpe litt mer i det siste. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tråkket jeg over da jeg skulle hente A i barnehagen. Ankelen bare ga fullstendig etter, og jeg rett ned på bakken. Hadde til og med O i meitaien, men jeg landet heldigvis ikke på ham. Sånn er det med gamle håndballskader, de blir så gode som nye når sånt skjer. Så jeg føler meg veldig lite mobil og det gjør sabla vondt. Buhu.

Og mandag leverte vi bilden til verksted, for å reparere en bulk jeg var så flink å lage her for noen uker siden (og hvordan det skjedde ønsker jeg ikke å rippe opp i her; la oss bare si at det var ren og skjer dumhet og at garasjen hoppet frem mot høyre frontlykt). Den svingen kostet oss 13000 kroner (og jeg er lettet fordi jeg trodde den kom til å koste mer!). I dag var den helt overraskende ferdig, og pappa ble med meg for å hente den, jeg hadde nemlig lånt hans bil (snille foreldre). Jeg hadde betalt og hentet bilen inne på området og parkerte den på kundeparkeringen for å flytte barnesetet til Omre fra pappas bil over til vår bil. Og mens vi holder på å ta ut setet fra bilen til pappa, er det en fyr som KJØRER INN I BILEN MIN! :overrasket: Kan du begripe? Det er som en dårlig tegneserie, sånt skjer bare ikke! :frustrert:

Fyren klarte å hekte sin bakskjerm på hengerfestet på vår bil, og det ble en flott bulk i bakluka. Flaks for oss (hvis man i det hele tatt kan snakke om flaks i en sånn situasjon) var at fyren som kjørte på meg jobbet på verkstedet og de skulle fikse det ASAP. Jeg var ikke klar for å la bilen stå igjen, så vi avtalte time neste uke MED leiebil.

Har forresten ikke hørt et pøkk fra jobben, og advokaten skulle purre. Nå er det snart bare en uke til jeg begynner igjen... Hater å være i limbo!

Nå føler jeg virkelig at jeg har fått min dose av negative ting. Fra og med nå bestemmer jeg at alt bare skal være super-positivt, så det må vel bety at jobben ringer i morgen og sier at de gir meg 3 års etterlønn + opsjoner! :skratte: Og at jeg vinner i lotto på lørdag. :sjarmor:

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen herremin da dame, hvor uheldig går det an å bli på en gang?

Stemmer for lottogevinst, fete jobbtilbud, uoppdaget rik onkel i Amerika og ny bil fra Regjeringen - alt sammen neste uke!

Sees vi i morgen eller er beinet for gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kaffedama

Skjer det noe i morra? :sjenert: Hvis dere ikke skal til Drammen eller noe sånt kanskje jeg spør om jeg får være med? Trenger trening på å komme meg ut... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Drammen vettu kaffedama... Ikke noe blivende sted for deg. :fnise:

Nei absolutt ikke. Da skal jeg heller prøve meg på den lokale BabyShop'en. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så uflaks du skal ha for tiden! Tydeligvis at det bygger seg opp til tidenes lottogevinst på lørdag.

Kos dere på fredag, det hørtes digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...