Gå til innhold

Married with children..


April

Anbefalte innlegg

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Nyrene mine lekker protein som bare det... Det er for det jeg har kronisk høyt blodtrykk, og det har blitt mer nå som jeg er gravid. Ikke noe gøy å være i høyrisikogruppen, men skulle du være uheldig å komme i denne gruppen så får du kjempegod oppfølging hele tiden. Jeg trøster meg med at det må være bedre en nesten aldri være til kontroll...

Lykke til ihvertfall. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!

Jeg bare venter og venter på mandagen! Skal til jordmor også senere på dagen da!! Gruer meg litt til legen for jeg må være fastende og jeg er jo så kvalm om morgenen og det eneste som hjelper er å spise!! Og så må jeg ta blodprøve, blir jo kvalm bare av det!!

Jeg er sliten og trøtt, skulle ønske jeg kunne bli sykemeldt noen uker! Men det er håpløst, det er ingen til å ta over min jobb!! Jeg kommer meg nesten ikke opp om morgenen, klokka ringer og ringer!! :sove:

Nå får jeg vel jobbe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars, lille Juni! :trøste:

Håper du kommer deg til hektene snart, slitsomt å ha det sånn!

Legg deg grytidlig og kanskje du kan sove litt på dagen også? En liten middagslur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg mener ikke å klage sånn og graviditet er jo egentlig ikke en sykdom!! Men jeg kan ikke noe for at jeg er sliten og trøtt og ikke vil på jobb..Argh, skulle ønske jeg var frisk som en fisk jeg og at alt var topp! Og at jeg ikke hadde så lang vei til jobb akkurat nå!

Tror litt av problemet er at jeg sover på dagen..For når jeg legger meg er jeg lys våken! Våkner som regel om natta at jeg må på do og så våkner jeg igjen når mannen skal opp. Han hører verken mobil eller vekkeklokke, så jeg holder på å bli gal!! Men jeg tror vi må legge oss ennå tidligere, men 22.30 er jo ikke så sent da!!

I kveld skal vi se de siste episodene av Friends, har igjen 5 eller 6 episoder tror jeg :hoppe: Åh, jeg elsker Friends!!

Siam: :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å....jeg vil også kose meg med friends...bare elsker den serien!! :)

Holder på å kjøper inn alle sesongene..men det går litt tregt nå...(kjøper så mange svangerskapsbøker i stedet)...det er den perfekte underholdningen en regnværsdag...Friends, et godt og varmt teppe, en varm kopp kakao og sofaen....mmmm...drømme...

Håper dere har hatt en fin kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Friends er herlig!! Tårene trillet på meg og jeg synes det endte så fint! Sånn liker jeg!! Er en håpløs romantiker, elsker alt søtkliss og jeg griner som noe annet rart!!

Fikk en trist nyhet i går, onkelen til mamma døde i går! Det som var litt rart var at jeg var på besøk der på lørdag og vi snakket om hvor sprek og godt han holdt seg til å være 90 år! Og så et par dager etterpå, er det altså slutt! Det kom noen tårer..De er veldig nær familie, de er naboen til mamma. Mannen og jeg er veldig gode venner med et av barna hans og snakker også ofte med de andre to. Så dette er familie vi har mye kontakt med! Mamma sa jeg måtte i begravelsen, men jeg har ikke noe lyst!! Jeg hater begravelser og nå som jeg er gravid gråter jeg ennå mer enn vanlig, ikke at det er unormalt..Men jeg har virkelig ikke lyst! Samtidig føler jeg at jeg svikter litt hvis jeg ikke kommer, så jeg vet ikke hva jeg gjør! Snakket med mamma senere på dagen og da sa hun at jeg kunne jo fortelle at jeg var gravid og at jeg ikke var i form, de kom helt sikkert til å forstå det!! Men jeg burde være der..

I dag skal jeg ordne neglene mine etter jobb. Det skal bli deilig, de ser ikke ut! Skal klage på de, for de blir stygge med en gang og jeg gidder ikke betale 500kr for det hver gang!! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor ringte nå og vi måtte flytte timen min til torsdag 26. Det er jo greit det! Jeg sa at jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde svangerskapsdiabetes og det synes hun var dumt! Men jeg sa at de hadde sagt det på grunnlag av en urinprøve og da svarte hun at det kunne man ikke!! Måtte hvertfall ta to urinprøver og en blodprøve for å sjekke blodsukkeret. Og hvis det var stigende, tok man en til for så å komme på sykehuset og få påvist diabetes!! :o Synes det er dårlig gjort av legen og bastant kunne si at jeg har diabetes og ferdig med det!! :evil: Man blir jo ganske skremt da! Så nå gleder jeg meg til jeg skal til jordmoren, kanskje jeg heller kommer til å gå mer hos henne og hvis det er en doktor der så går jeg heller dit!! Er litt kjedelig å betale 450kr++ pr. gang hos legen! Men jeg får se, blir hvertfall litt irritert når de er så påstålige om noe som kanskje ikke er noe!!

Jordmor sa at jeg bare kunne ta det med ro og heller vente til det var helt sikkert påvist av en på sykehuset! Så da gjør jeg det. Men hun sa jeg kunne være forsiktig med sukker, brus, kaker og sjokolade og være flink til å spise vanlig norsk mat og frukt og grønnsaker frem til noe ble påvist!! Er 20kg lettere jeg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg bilder fra bryllupet!

Jeg har vært litt opptattt av å ikke gi medisinske råd her inne, men jeg må si at jeg er enig med jordmoren din. Og det er mye som kan gjøres hvis en eventuell svangerskapsdiabetes oppdages så tidlig!

Lykke til!

Klem fra 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt kjedelig å betale 450kr++ pr. gang hos legen!

Hvorfor må du betale så mye pr gang?

Jeg trodde alle konsltasjoner i forbindelse med graviditeten skulle være gratis jeg. Men du går kanskje til privat lege. Tror jeg ville prioritert jordmor for kontrollene mine da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hos privat lege ja. Det er lettest fordi det ligger rett ved jobben, vurderer og prioritere jordmor! Men mamma ville heller betale litt for at jeg skulle følges opp av legen, mye pga risikoen for svangerskapsdiabetes! Så jeg får se hva jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes forresten også at det var litt rart at legen kunne si at du har svangerskaps diabetes etter bare en urinprøve.

Jeg har en venninne som også er gravid.

Hun hadde litt sukker i urinen på en av kontrollene.

Da måtte hun komme tilbake dagen etter på fastende mage.

Fikk ikke drikke vann en gang.

De tok en blodprøve.

Og så måtte hun drikke 2 dl med sukkervann. :tunge1:

Bare litt kvalmende når det er det første du får den dagen.

To timer senere (fremdeles fastende) tok de en ny blodprøve.

Nå viste det seg at hun ikke hadde diabetes,

var sansynligvis bare litt for mye sjokolade kvelden før.

Lykke til videre med den lille spiren. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondolerer med din grand-onkel! :klem:

Håper du får en ordentlig sukkerbelastningsundersøkelse i stedet for lettvinte diagnoser. :evil:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får avklart dette med evt diabetes snart, så du slipper gå rundt å bekymre deg :klem2:

Jeg har også en venninne som hadde glucose i urinen under svangerskap. Glucose-belastning viste at hun ikke hadde diabetes. Det var visst en meget kvalmende opplevelse å drikke dette sukkervannet :roll:. De sa at hun var i faresonen for å få diabetes senere. Men det har nå gått bra i 7 år til nå.

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken fra deg juni! det varmer sånn med hilsener i dagboka når en har det tungt... :klem:

Håper at du blir skikkelig utredet nå i forhold til sv.diabestes...du må da få komme til sykehuset for en glukosebelastning..kan ikke skjønne annet! kan da ikke stille diagnosen på så tynt grunnlag! tulledoktor!!

Nei, sørg for at du får skikkelig utredning, det har du krav på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, jenter!

Jeg skulle egentlig levert ny urinprøve i dag, men jeg gadd ikke!! Var innom der sist uke og snakket med legen. Spurte om hun hadde hørt om urinprøven min, nei det hadde hun ikke. Da var den sikkert negativ. Så sa jeg at den ikke var det og hun svarte oj, da har du svangerskapsdiabetes :evil: Igjen, det å kunne si noe så bastant finner jeg nesten på grensen til latterlig!! De må jo kunne sjekke mer først!! Så sa jeg at jeg hadde fått time hos henne på mandag 8.15 og hun svarte at nei, så tidlig kunne ikke hun komme på jobb pga barna!! Hallo?!! De må da vel kunne sette opp timer for hverandre, hva er dette for slags sted egentlig!! Men hun sa jeg kunne komme innom i løpet av dagen, hun hadde sikkert tid mellom pasienter! Nå har jeg ikke lyst til å gå dit før etter jeg her vært hos jordmor!! Eller egentlig har jeg lyst til å finne en annen lege, men da må jeg ta det på hjemstedet og da går det ut over jobben! Forresten så sier de sikker ingenting på det!

Var hos venninnen min på lørdag og koste med babyen hennes på 6 uker og den andre gutten hennes på halvannet år! Hun sa det at hun hadde også hatt sukker i urinen uten at det hadde vært noe mer. I det siste svangerskapet, hadde alle prøvene var negative og det hadde jordmoren nesten synes var litt rart. For de aller fleste hadde en eller to positive prøver i løpet av svangerskapet!! Venninnen min synes nesten det virket som om legen drev med skikkelig skremselspropaganda! Er jo enig i det, synes det er unødvendig å komme med så mange påstander!! Nei, jeg tror jeg venter til jeg har vært hos jordmor! Hun sjekker jo også urinen for sukker, så da ser jeg det jo der også!!

Begravelsen er kl.12 på torsdag. Jeg føler litt på at jeg bør reise, men mannen jobber natta og må nesten sove på dagen! Og jeg har ikke lyst til å reise uten han. Jeg snakket med to av barna til mamma`s onkel på fredag og tårene trillet på meg..Hun yngste er en av de nære vennene våre og jeg fortalte henne at jeg var gravid og at jeg derfor kanskje ikke orket å komme. Og at jeg hadde time hos jordmor samme dag. Mamma hadde nemlig snakket med henne dagen før og fortalt at jeg synes begravelser var veldig vanskelig! Hun sa det var opp til meg å komme og at jeg måtte ikke føle at jeg må komme, hun visste at jeg tenkte på dem uansett! Så jeg tror jeg ikke kommer til å reise! Som sagt har ikke lyst til å reise uten mannen..

Venninnen min som jeg var hos i helgen, lurte på om vi nå skulle lage gjesterommet om til barnerom! Det hadde jeg ikke tenkt, men jeg tror faktisk det er en veldig lur idè!! Jeg snakket litt med mannen om det i går, men han var litt fyllesjuk etter en jegerfest på lørdag, så han var ikke akkurat snakkesalig for å si det sånn :tunge1: Får høre litt mer i dag, ikke det at det må avgjøres nå da!! Men jeg tror det er en god idè og at vi kommer til å gjøre det!!

7+1 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...