Gå til innhold

Married with children..


April

Anbefalte innlegg

Hun sa at med min kroppsfasong og vekt og hennes 12 års erfaring på sykehus, så satte hun likhetstrekk mellom den og svangerskapsdiabetes!

Kan de si sånt?? Hadde blitt dødelig fornærma jeg :-x

Selv er jeg overvektig, og var det også før jeg ble gravid, men aldri har noen jeg har møtt i helsevesenet sagt noe sånt om det....Legen min sier at vekt ikke spiller noen rolle så lenge man trives med seg selv, ikke er det nagativt i noen retning i forbindelse med svangerskapet heller, og han har sagt at med normalt kosthold og normal vektoppgang (10 - 15 kg) er ikke dette skadelig verken for meg eller barnet. (Og jeg burde ha tatt av 30 kg før jeg ble gravid føler jeg selv da :oops: ) Både jordmor og lege har sagt at noen tendenser til slanking skal de ikke ha noe av gjennom svangerskapet, for det er ikke sunt. Til nå (36 uker) har jeg gått opp 12 kg og jeg kjenner jo at jeg har blitt tyngre, men jeg føler meg i god form og det er viktigst. Min faste jordmor sier også at dette med overvekt og komplikasjoner under fødsel er bare tull - det er ikke verre for oss enn for andre å føde. Ikke er vi mer utsatte for svangerskapsdiabetes eller svangerskapsforgiftning heller. Og dessuten er trim sunt for alle vel - i moderate doser utover svangerskapet. Selv går jeg 30 minutters turer når bekkenet tillater det og ellers lever jeg som vanlig - bortsett fra sykmeldingen fra jobben da.

På en annen måte er det jo flott at du får oppfølging når de har påvist sukker i urinen, for svangerskapsdiabetes er ikke noe å tulle med. Ikke sikkert du har det likevel da, krysser fingre for det, men om du har det kan det enkelt reguleres med kosthold, og du får ekstra oppfølging og hyppig UL for å se at babyen vokser riktig.

Ikke meningen å blåse ut all frustrasjon i dagboka di, men jeg synes de høres litt småhysteriske ut..... :oops:

Lykke til på jordmorkontroll!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monja: :klem2: Takk for at du bryr deg!

Det er helt greit med litt utblåsninger i min dagbok! Jeg liker å få andres meninger og synspunkt! Det at jeg nå har ansvar for et annet menneske er det som gjør at jeg tar dette alvorlig, ellers hadde jeg sikkert bare latt det suse på som før! Men jeg vil ikke risikere noe som helst når det gjelder babyen, bare for at jeg skal få fråtse og kose meg som før!! Jeg burde ha gått ned hvertfall 30 kg før jeg ble gravid, da hadde vekten min vært akkurat passe. Hvorfor jeg ikke har tatt tak i det her før, kommer til å forbli et mysteriet!

Jeg tror det er viktig å fokusere på fremtiden, fortiden får jeg jo ikke gjort noe med uansett! Så jeg får heller prøve å tenke at jeg skal endre på noen av uvanene jeg har lagt meg til. Litt er bedre enn ingenting! Jeg har allerede begynt! Fra å spise godtri og brus hver dag, har godtri hvertfall minimert seg til en gang i uken og brus er blitt ganske sjeldent det også! Frukt spiser jeg også hver dag. Det jeg må ta tak i nå, er mosjon! Så det er neste punkt på listen!

Skal på sykehuset neste torsdag, gruer meg litt jeg!! Men det går vel bra! Kvalmen har heldigvis gitt seg litt, så det er ikke så ille uten mat om morgenen lenger!

I begynnelsen av uken skal også Ole Brum bilstol hentes :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Herregud, så trøtt jeg!! Lurer på om jeg ikke skal reise hjem! Har jo vært her helt siden kl.10 og kanskje jobbet en time tilsammen!! Uff, jeg er så sløv!!

Mannen skal jobbe i natt og kanskje to netter til, så jeg kommer ikke til å få sove godt!! Han som bor over oss jobber og så klart to netter på rad nå og da er ikke han for der for å beskytte meg heller :-? Men han sa det i går at jeg bare kunne låne gjesterommet hans. Jeg føler meg litt tryggere i andre etasje! Neida, jeg måå bare venne meg til å sove alene! Jeg hater det jo..Når mannen skal på elgjakt har jeg tatt meg ferie, sånn at jeg kan være med oppover også! :roll: :oops:

Tuddelu alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom med en :klem: jeg. Ikke ta noen sorger på forskudd før du har tatt glukosebelastning på sykehuset. Ikke la dette stresse deg så at du ikke klarer å nyte svangerskapet!

Ha en fin dag!

varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok urinprøve i dag tidlig og den var litt grumsete, ikke klar og gjennomsikitg! Så nå har jeg fått ennå mer angst, for da er den sikkert full av sukker :-( Men det går jo fort til jeg skal til jordmor, så jeg får bare vente i spenning!

Har sovet greit i natt, bortsett fra at jeg våknet midt på natta og holdt på å tisse på meg, men jeg turde ikke gå..Etter å ha prøvd 1000 stillinger og en time senere tok jeg med meg katten og gikk på do :roll: Sånn blir det når man er redd!! Men han stilte velvillig opp og kom og koste med meg i sengen etterpå igjen :hjerter:

Jeg er så lei klesstilen min..Jeg kler meg slik jeg gjorde når jeg gikk på gymnaset!! Olabukse og collegegenser! Så utrolig kjedelig og jeg føler meg som en gråmus!! Håret mitt er også så tamt og kjedelig!! Kunne ønske meg en make-over jeg!

Møtte mannen i døra når jeg dro! Han var trøtt stakkar..Håper han bare skal jobbe i natt. Vi er bedt i bursdag i morgen kl.18 og visst han jobber så må jeg dra alene og jeg VIL ha han med. :sint: Lurer litt på om jeg skal ha fri i morgen, jeg har ikke noe spesielt å gjøre og det lille jeg har må jeg spare til mandag og tirsdag til uka..

Sendt mail til han som egentlig er sjefen min i går, de som leier meg ut og spurte om jeg kunne ta ferie i uke 40! Jeg har nemlig ikke hørt fra de siden lenge før bryllupet og jeg blir litt provosert over det!! Men jeg hadde fått svar da jeg kom i dag tidlig og der stod det; " lenge siden sist. Ta en velfortjent ferie"! He, he..Jeg liker det litt at de har dårlig samvittighet ovenfor meg!! Strengt tatt har jeg vel ikke så mye ferie igjen, men som sagt så går det en faen i meg når de ikke er noe flinke til å ta kontakt!! Så da kan jeg kose meg og ha ferie!! Snakket med pappa i går og da kunne det hende at lillesøsteren min ble med oppover den uka. Pappa skal også på elgjakt og hun hadde lyst til å komme til meg snart. Hun har høstferie da og det passer jo perfekt! Håper hun kommer, men hun får vel sikkert ikke lov av hurpemora si!! :evil:

Nå må jeg vel begynneå jobbe litt snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge igjen en liten hilsen i dagboken din! Ikke ta sorgene på forskudd ja, som det blir sagt tidligere. Da er det bedre å nyte så godt man kan! :klem:

Gratulerer med svangerskapet, det må være godt når man lykkes med en gang! Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om vekten, jeg sliter også en del der.. :oops: Men har allerede gått ned 8 kg til nå, og har vel planer om å klare en par til før jeg eventuelt blir gravid. Det som er synd, er vel at jeg burde nok ha gått ned enda noen flere, men vi får håpe at vi begge to unngår svangerskapsdiabetes!

Ha en fortsatt fin dag på jobb! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl.12 i dag er det begravelse :cry: Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er der! Det hadde vært veldig koselig å se alle sammen igjen, selvom det er under disse omstendighetene! Det ene barnebarnet hans hadde spurt mamma i dag om jeg kom..Hun reiser til USA igjen i morgen og det hadde jo vært så fint å se henne igjen, for nå går det sikkert kjempe lenge til neste gang!! Ja,ja ingenting å gjøre med det nå!

Jeg er litt trist og lei meg :-( Han var jo gammel og har levd en langt og fint liv, men uansett så er det trist når noen dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten gi litt :klappe: til Monja...støtter meg til det hun skriver! Ikke fokuser på det du ikke har klart...synes du er kjempeflink og viser rett holdning når det gjelder situasjonen du er i nå, det du klarer å endre på er kjempeflott (snop/matvaner/mosjon..) og det skal du gi deg selv masse ros for!!! Uansett gjør jeg det!!! :ROSE JUNI 04: :trøste: (ble ikke helt rett med trøste da..men du skjønner hva jeg mener!!)

Nyt de gode dagene du har fremfor deg...vekta kan vi bare kaste ut av vinduet nå synes jeg! Noen kilo for mye her og der...pytt..Etter bildene å bedømme er du en flott jente! Tenkte ikke på deg som overvektig da jeg så dem i albumet!

Håper du snart føler deg litt bedre, og ikke er så trist!! Sender over en god :klem: til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all omtanke :klem2:

:danse::hoppe::danse:

Urinprøven hos jordmoren var NEGATIV!!! Jippi!! Så ingen svangerskapsdiabetes her i gården(ennå i allefall). Kommer til å avbestille timen min på sykehuset, jordmor mente det var unødvendig med noe slikt ennå! Jeg ringte legen og fortalte at den var negativ og hun virket ikke såå happy?! Hun bare ja, de kan være det innimellom!! Hallo :roll: Hadde jeg hatt diabets så hadde den vært positiv-ferdig med det!!! Uansett jeg driter i det..Den var negativ og da slår jeg meg til ro med det! Enn så lenge..Får være flink med kostholdet og få fart på treningen!! Men jeg ble i allefall 10 kg lettere etter besøket hos jordmor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann !

Innom med en stor :klem: til deg. Det var jo gode nyheter. Ikke hør på dum lege, men kos deg !

Klem fra Alida (som er en stressa bride-to- be for tiden, men som ikke har glemt deg for det ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at den testen var negativ. Ikke bry deg om den dumme legens reaksjon. Negativ er negativ! Det er alt du trenger å tenke på!

Ha en finfin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme-dumme-dumme legen og flinke-flinke Juni som klarer seg så fint!!

Der ser du, det ordner seg nok, det er jeg sikker på!

Håper helgen har vært fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni04.

Da var jeg på plass etter en deilig uke med ferie i forrige uke. Mulig du fikk med deg at det ikke klaffet for meg og mannen forrige mnd, men vi prøver igjen da vettu..... må holde motet oppe. I mellomtiden følger jeg deg og dine tanker gjennom svangerskapet, og er veldig glad for at alt tross alt går så fint!!

Ha en fin dag Juni

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...