Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke vært på KG lenge nok til å få med meg denne tråden før nå.. Men er veldig fornøyd med 95kg i Mai til 76kg som jeg er nå :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du glemt å spise denne uka? :fnise:

Kunne nesten ønske det for å slippe å lure på hva i alle dager som utgjør så stor forskjell... Men nei. :vetikke:

Så, tips mottas med takk... Hvordan vurderer jeg utviklingen min over kort tid best? Det er ikke gitt at jeg har progresjon fra uke til uke selv om jeg har gjort det bra sammenlignet med for en måned siden, så jeg håper det er noe jeg kan vurdere den enkelte uke med slik at jeg kan vurdere ulike strategier uten å måtte prøve alt i flere måneder... :sukk:

- Gikk ned mer enn jeg gikk opp forrige uke, derav suksess...?

- Telle kcal slavisk og regne meg frem til resultatet? Det er jo en veldig spesifikk faktor, men jeg har ubehandlet hypotyreose som gjør det umulig å forutsi forbrenningen...

- Speilbildemetoden? Sier vel mer om selvfølelse og humør enn noe annet, men... :fnise:

"Lytt til kroppen"... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Kunne nesten ønske det for å slippe å lure på hva i alle dager som utgjør så stor forskjell... Men nei. :vetikke:

Så, tips mottas med takk... Hvordan vurderer jeg utviklingen min over kort tid best? Det er ikke gitt at jeg har progresjon fra uke til uke selv om jeg har gjort det bra sammenlignet med for en måned siden, så jeg håper det er noe jeg kan vurdere den enkelte uke med slik at jeg kan vurdere ulike strategier uten å måtte prøve alt i flere måneder... :sukk:

- Gikk ned mer enn jeg gikk opp forrige uke, derav suksess...?

- Telle kcal slavisk og regne meg frem til resultatet? Det er jo en veldig spesifikk faktor, men jeg har ubehandlet hypotyreose som gjør det umulig å forutsi forbrenningen...

- Speilbildemetoden? Sier vel mer om selvfølelse og humør enn noe annet, men... :fnise:

"Lytt til kroppen"... :murvegg:

Forrige uke, kan det være at du hadde spist noe meget salt, hatt lite avføring og spist stort måltid rett før veing?

Og at denne uka hadde du lite inntak på dagen før veiing, lite salt, mista vann, hatt masse avføring (diare??)?

Nei, det er sannelig ikke godt å vite.

Men det er jo en suksee, synes du ikke, snittet blir jo 0,4 kg på de to ukene, og det er jo gode tall

Du har jo store variasjoner, hvordan gjør du det? Noterer du dine aktiviteter og inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Føler jeg har fått ett kraftig slag i trynet nå!

Jeg har løpt og jogga og trent en god del siden juli. Jeg klarer jo ikke å løpe/jogge fort!

'Dem' sier man ikke skal sammenlikne seg med andre, men jeg klarer ikke å la være.

Ei venninne av meg startet å jogge for EN uke siden. Allerede er hun vesentlig raskere enn meg :((

At jeg har måtte ta en pause nå pga beinhinnebetennelse hjelper ikke heller :((

Jeg vil bare dykke ned i sjokoladeberget mitt nå :((( :sjokolade: :sjokolade:

Det er så demotiverende! Progresjonen min går sååå sakte!

Jeg er jo ganske kort, og har dermed også korte føtter. Jeg har også anstrengelsesastma og er avhengig av inhalatoren min, men at det skal begrense meg såå mye er jo ubegripelig.

Kan 1 år med røyking virkelig ødelegge lungene mine såå mye? Slutta å røyke helt igjen i mars etter å ha røyke i 1 år (hadde rett over 3 års opphold før dette).

:murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(siterer så du får varsel, men svarer på de to forrige innleggene dine)

Forrige uke, kan det være at du hadde spist noe meget salt, hatt lite avføring og spist stort måltid rett før veing?

Og at denne uka hadde du lite inntak på dagen før veiing, lite salt, mista vann, hatt masse avføring (diare??)?

Nei, det er sannelig ikke godt å vite.

Men det er jo en suksee, synes du ikke, snittet blir jo 0,4 kg på de to ukene, og det er jo gode tall

Du har jo store variasjoner, hvordan gjør du det? Noterer du dine aktiviteter og inntak?

Forrige uke reagerte jeg på matvarer, men ante ikke hva. Dette skjer hele tiden. Denne uken har jeg forstoppelse, men spiser næringstett mat som nøtter i stor grad. Blir lite vekt i maten jeg spiser, stort sett, men svært mye salt da nøttene er oljeristede og saltede. Noterer aktiviteter og inntak, og har gjort dette i to år nå. Er helt avhengig av å få notert ned alt av matvarer da det er relevant for helsetilstandene mine.

Spist mer denne uken enn forrige uke, men trente ikke forrige uke. Trener bare for 2-300 kcal av gangen for tiden, så er ingen enorm sum... Men nå kom jeg på noe, hypotyreose har kanskje med det å gjøre? Jeg trente ikke forrige uke, så kanskje forbrenningen min ER ekstremt mye lavere, og at trening som gjør at kroppen må yte uansett kroppstemperatur utgjør en stor forskjell på forbrenningen hver dag?

Til det andre innlegget; jeg føler virkelig med deg! Har samme erfaringen, men tror jeg bare skal konkludere med at jeg er mer egnet til andre ting - kanskje løping ikke er helt i kortene dine heller? Venninnen min er forferdelig dårlig på koordinasjon, og strever med ting jeg elsker som zumba osv. Løping ble hun mye flinkere enn meg til bare på få uker, og heldigvis elsker hun den aktiviteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christinevb

Startvekt fra tidligere: 78kg

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 76,5kg

Mål før jul: 70kg (tror jeg burde satse på 73kg istede)

November 2014

14. november, uke 46 (10): 75,7kg (0,8kg)

21. november, uke 47 (11): 74,7 kg (1kg)

28. november, uke 48 (12): 74,5kg (0,2kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (13): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (14): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (15): -- kg (-kg)

Jaja, det går ihverfall nedover selvom jeg ikke har gått ned like mye som de forgje ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stadig her inne og leser jenter, jeg syntes dere er flinke. :blomst: Selv jobber jeg med å holde vekten, før jeg fra 1.Januar vil jobbe med å bli kvitt de tre siste kiloene og de er seige!

Tror dere det blir en ny tråd etter nyttår? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig her inne og leser jenter, jeg syntes dere er flinke. :blomst: Selv jobber jeg med å holde vekten, før jeg fra 1.Januar vil jobbe med å bli kvitt de tre siste kiloene og de er seige!

Tror dere det blir en ny tråd etter nyttår? :)

Selvsagt, det er jo mange som vil begynne med dette akkurat etter nyttår. :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Selvsagt, det er jo mange som vil begynne med dette akkurat etter nyttår. :vin:

Gleder meg allerede!

Som sagt, jeg vil ha en skravletråd for tiden mellom 'Vi som skal ned til ....'-tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede!

Som sagt, jeg vil ha en skravletråd for tiden mellom 'Vi som skal ned til ....'-tråden :D

Det er vel bare å skravle videre i denne tråden det, det er jo bare snakk om et par uker :)

Anonymous poster hash: cad76...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn vekten i går.

Høstblader

Startvekt fra tidligere: 110 kg (november 2013)

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 94,0 kg

Mål før jul: 84,0 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 94,0 kg

12. september, uke 37 (1): 93,1 kg (- 0,9 kg)

19. september, uke 38 (2): 92,1 kg (- 1,0 kg)

26. september, uke 39 (3): 91,3 kg (- 0,8 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 91,1 kg (- 0,2 kg)

10. oktober, uke 41 (5): FERIE

17. oktober, uke 42 (6): FERIE

24. oktober, uke 43 (7): 90,9 kg (- 0,2 kg)

31. oktober, uke 44 (8): 90,2 kg (- 0,7 kg)

November 2014

7. november, uke 45 (9): Glemte å veie meg

14. november, uke 46 (10): 88,3 kg (- 1,9 kg)

21. november, uke 47 (11): 88,0 kg (- 0,3 kg)

28. november, uke 48 (12): 87,5 kg (- 0,5 kg)

Total nedgang siden 5. september: 6,5 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn vekten i går.

Høstblader

Startvekt fra tidligere: 110 kg (november 2013)

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 94,0 kg

Mål før jul: 84,0 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 94,0 kg

12. september, uke 37 (1): 93,1 kg (- 0,9 kg)

19. september, uke 38 (2): 92,1 kg (- 1,0 kg)

26. september, uke 39 (3): 91,3 kg (- 0,8 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 91,1 kg (- 0,2 kg)

10. oktober, uke 41 (5): FERIE

17. oktober, uke 42 (6): FERIE

24. oktober, uke 43 (7): 90,9 kg (- 0,2 kg)

31. oktober, uke 44 (8): 90,2 kg (- 0,7 kg)

November 2014

7. november, uke 45 (9): Glemte å veie meg

14. november, uke 46 (10): 88,3 kg (- 1,9 kg)

21. november, uke 47 (11): 88,0 kg (- 0,3 kg)

28. november, uke 48 (12): 87,5 kg (- 0,5 kg)

Total nedgang siden 5. september: 6,5 kg

Wow, du har faktisk hatt nedgang på hver eneste veiing i høst! Superbra jobbet! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lite nytt

Er det andre som får en diare aktig mage etter man har vært flink med maten en stund for så å spise mye usunt?

Den bli urolig og løsere i formen dersom jeg en dag bare spiser junk ja :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten pike

Startvekt fra tidligere: 87,5 kg ( 1. mars 2014)

Høyde: 171 cm

Startvekt for denne tråden: 73,8 kg

Mål før jul: 68,8 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 74,5 kg (+ 0,7 kg)

12. september, uke 37 (2): 72,7 kg (- 1,8 kg)

19. september, uke 38 (3): 73,7 kg (+ 1,0 kg)

26. september, uke 39 (4): 72,7 kg (- 1,0 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 72,0 kg (- 0,7 kg)

10. oktober, uke 41 (6): 72,0 kg ( 0,0 kg)

17. oktober, uke 42 (7): 71,5 kg (-0,5 kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): 73,2 kg (+ 1,7 kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): 70,9 kg (- 2,3 kg)

14. november, uke 46 (11): 71,5 kg (+ 0,6 kg)

21. november, uke 47 (12): 68,5 kg (- 3,0 kg)

28. november, uke 48 (13): 69,5 kg (+ 1,0 kg)

Litt opp i vekt igjen, men ser det svinger mest ned til sammen. Måtte brått avslutte med ketolysekur som jeg var så godt i gang med. Fikk elektrolyttforstyrrelser med kramper i muskulatur i hele kroppen...:/ I tillegg hadde jeg fått folinsyremangel. Mulig jeg ikke har hatt et så variert kosthold som jeg trodde mens jeg har gått ned i vekt... I allefall glad for at jeg fikk en sjekk til lege. Har spist litt mer i helga, bare for litt ekstra påfyll nå. I tillegg til diverse vitaminpiller. Så håper jeg at jeg er tilbake på rett spor igjen til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du har faktisk hatt nedgang på hver eneste veiing i høst! Superbra jobbet! :tommel:

Takk for det! :) Ironisk nok startet ting å gå bedre når jeg ble mindre streng med meg selv. Det kunne gått raskere om jeg var strengere, men ca. 0,5 kg ned i uken i snitt med et kosthold / en livsstil jeg trives godt med må jeg si meg fornøyd med. Er dog forberedt på at det kommer til å bli tøffere jo nærmere jeg kommer det endelige målet.

Endret av Høstblader
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var nok litt vel i overkant med kaloriene i helga. Tviler på at jeg får noe særlig nedgang denne uka, selv om jeg er flink de følgende dagene. Men det gjør ingenting. Jeg kjenner nå at jeg gleder meg til å spise sunnere/lettere mat igjen, og det er et veldig godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hadde besøk i går, og satte fram div mat og kjeks og m&m; besøket hadde i tillegg med pannekaker, som vi spiste, men besøket er småspist, og det er ikke jeg, så jeg endte opp med å stappe i meg, blant annet det meste av en oreo-pakke og ganske mye sjokoladekuler, det meste etter at han hadde gått. Heldigvis er det ikke så ofte jeg får besøk. Blir jo helt bakvendt, for jeg liker å få besøk og jeg liker han jeg hadde besøk av veldig godt. Hm, tror jeg trenger en annen strategi for slike tilfeller. :rolleyes:

Takk for det! :) Ironisk nok startet ting å gå bedre når jeg ble mindre streng med meg selv. Det kunne gått raskere om jeg var strengere, men ca. 0,5 kg ned i uken i snitt med et kosthold / en livsstil jeg trives godt med må jeg si meg fornøyd med. Er dog forberedt på at det kommer til å bli tøffere jo nærmere jeg kommer det endelige målet.

Det er vel ikke ironisk, men det virker kanskje overraskende. Husk på at du er ikke en maskin, men et levende dyr :opplyser:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bortreist denne helgen og der ble det både kaker og pommes frites og smågodt i lange baner. :sjenert: Blir skummelt å gå på vekta på fredag, men jeg må jo bare stå for det jeg har gjort (spist). Men etter slike dager er det godt å komme tilbake til hverdagsmaten igjen :)

Går det bra med dere? :) Tenk at det er 1. desember allerede!! :daane:

Endret av Elysian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym_roo


Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 70,2
Mål før jul: 64,5 kg


September 2014
5. september, uke 36 (1): 70,2
12. september, uke 37 (2): 70,2 kg (-kg)
19. september, uke 38 (3): 69,4 kg (-0,8kg)
26. september, uke 39 (4): 69,6 kg (+0,2kg)

Oktober 2014
3. oktober, uke 40 (5): 70,2 kg (+0,6kg)
10. oktober, uke 41 (6): 69,4 kg (-0,8kg)
17. oktober, uke 42 (7): 68,8 kg (-0,6kg)
24. oktober, uke 43 (8): 68,6 kg (-0,2kg)
31. oktober, uke 44 (9): 68,6 kg (-0kg)

November 2014
7. november, uke 45 (10): 68,2 kg (-0,4kg)
14. november, uke 46 (11): 68,2 kg (-kg)
21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)
28. november, uke 48 (13): 67,4 kg (-0,8kg)

Desember 2014
5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)
12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)
19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Sist uke var jeg bortreist, så da ble det ikke veiing. Spiste uansett så mye godis at resultatet ikke var nødvendig å se. Er også veldig usikker på hvor reelt denne ukens tall er.



Anonymous poster hash: 5aea9...f3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...