Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nytt

"Jepp, Japp" :fnise: Skikkelig dårlig humor av meg ;)

Så flink du var som holdt deg unna! Mer enn hva jeg hadde klart.

Hvordan gikk turen?

Jeg tror (vet) jeg kommer til å gå på en smell denne uka. Går en uke i vente med intet mindre enn 5 (!) bursdager. Så skal jeg til ernæringsfysiologen på mandag og veie meg og se eventuell bedring. Hvordan skal det gå mon tro.

Dårlig humor vi begge da, for jeg lo litt selv av jepp japp :fnise:

Jeg må jo ærlig innrømme at jeg er ikke storfan av nicket ditt, sjokolade liksom! :wow:

Turen gikk over all forventning! Vi var ute totalt 4 timer. Jeg tok 14 000 skritt på turen, tør ikke tenkte antall skritt mini på 4 år tok. Det var skikkelig utfordrende løype med brått og steinete terreng.

I natt kom det også snø, noe som i grunn av var greit for da kunne vi følge fotsporene opp dit vi aldri hadde vært før :danse:

Jeg er jo enda stiv og støl etter fredagens trening, så jeg sleit litt der. Hihi

Jeg fant en 'bakside' ved å slutte å røyke. Under fredagens trening, så forbrente jeg kun halvparten av det jeg forbrente på samme øvelser som røyker :/

Hvilepulsen min er redusert med 20% etter røykeslutten.

Ernæringsfysiolog, det høres ut som en god ting!

Jeg har kikket gjennom matinntaket mitt de siste ukene, og jeg kan med fordel få mere energi fra proteiner framfor fett. Ligger under 20% på protein jevnt over, kun unntaksvis over... Skal kikke nærmere hvilke måltider som er verst, men mistenker middagen. Lunsjen vil etterhvert bli mere proteiner, jeg holder på å spise opp kremosten jeg kjøpte på tilbud i sommer ;)

5 bursdager! Damn! Det er ille ass!

Men, du har jo tid til å mentalt forberede deg på hva du skal spise og ikke spise og har da sjansen til å ta de rette valgene. Litt av og til har man jo lov til å skeie ut, man må jo ikke bli fanatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig humor vi begge da, for jeg lo litt selv av jepp japp :fnise:

Jeg må jo ærlig innrømme at jeg er ikke storfan av nicket ditt, sjokolade liksom! :wow:

Turen gikk over all forventning! Vi var ute totalt 4 timer. Jeg tok 14 000 skritt på turen, tør ikke tenkte antall skritt mini på 4 år tok. Det var skikkelig utfordrende løype med brått og steinete terreng.

I natt kom det også snø, noe som i grunn av var greit for da kunne vi følge fotsporene opp dit vi aldri hadde vært før :danse:

Jeg er jo enda stiv og støl etter fredagens trening, så jeg sleit litt der. Hihi

Jeg fant en 'bakside' ved å slutte å røyke. Under fredagens trening, så forbrente jeg kun halvparten av det jeg forbrente på samme øvelser som røyker :/

Hvilepulsen min er redusert med 20% etter røykeslutten.

Ernæringsfysiolog, det høres ut som en god ting!

Jeg har kikket gjennom matinntaket mitt de siste ukene, og jeg kan med fordel få mere energi fra proteiner framfor fett. Ligger under 20% på protein jevnt over, kun unntaksvis over... Skal kikke nærmere hvilke måltider som er verst, men mistenker middagen. Lunsjen vil etterhvert bli mere proteiner, jeg holder på å spise opp kremosten jeg kjøpte på tilbud i sommer ;)

5 bursdager! Damn! Det er ille ass!

Men, du har jo tid til å mentalt forberede deg på hva du skal spise og ikke spise og har da sjansen til å ta de rette valgene. Litt av og til har man jo lov til å skeie ut, man må jo ikke bli fanatisk.

Jeg spiste faktisk en Japp da jeg laget nicket mitt :) Jeg er blitt så vant til det, så assosierer det ikke med sjokoladen. Da syns jeg det er "verre" med Pringle sitt nick, som atpåtil har bilde :P

Oi, da har dere vært på skikkelig tur, og imponert over minien din, som gikk så langt.

Gratulerer med røykeslutt. Det er jo veldig bra. Er det ikke deilig med bedre pust? :)

Jeg er strålende fornøyd med avgjørelsen om å dra til ernæringsfysiolog. Hun er ålreit, og fokuserer ikke så på hva jeg ikke kan spise, men heller hva jeg kan spise masse av. Og viser hvor mye små justeringer egntlig gjør. Og angående bursdagene. Jeg har tenkt en planlegge litt sprekk der ;) Men jeg tenker å ta meg litt grønnsaker før jeg skal i bursdagene, slik at jeg ikke kommer på helt tom mage. Jeg er av typen som nesten bare må smake på alle kaker i bursdager. Men i stede for å ta veldig store stykker, så tar jeg heller veldig tynne stykker. Det utgjør en forskjell det også. Og dette er jo noe jeg skal leve med :) Jeg kommer ikke til å klare å leve med å ikke skulle spise kaker i bursdager, eller godteri på lørdager. Men å begrense seg med inntaket, det er jo en fordel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg spiste faktisk en Japp da jeg laget nicket mitt :) Jeg er blitt så vant til det, så assosierer det ikke med sjokoladen. Da syns jeg det er "verre" med Pringle sitt nick, som atpåtil har bilde :P

Oi, da har dere vært på skikkelig tur, og imponert over minien din, som gikk så langt.

Gratulerer med røykeslutt. Det er jo veldig bra. Er det ikke deilig med bedre pust? :)

Jeg er strålende fornøyd med avgjørelsen om å dra til ernæringsfysiolog. Hun er ålreit, og fokuserer ikke så på hva jeg ikke kan spise, men heller hva jeg kan spise masse av. Og viser hvor mye små justeringer egntlig gjør. Og angående bursdagene. Jeg har tenkt en planlegge litt sprekk der ;) Men jeg tenker å ta meg litt grønnsaker før jeg skal i bursdagene, slik at jeg ikke kommer på helt tom mage. Jeg er av typen som nesten bare må smake på alle kaker i bursdager. Men i stede for å ta veldig store stykker, så tar jeg heller veldig tynne stykker. Det utgjør en forskjell det også. Og dette er jo noe jeg skal leve med :) Jeg kommer ikke til å klare å leve med å ikke skulle spise kaker i bursdager, eller godteri på lørdager. Men å begrense seg med inntaket, det er jo en fordel :)

Hehe, jeg ser for meg Japp'en hver gang jeg ser nicket ditt :D Kanskje du skulle ha fått det som bilde som Pringle. Reagerer ikke så mye på det lenger faktisk. Men, det er jo litt ironisk med to slike nick her inne, vi skal liksom holde oss litt unna slik ;)

Jo, det er veldig godt å kunne puste fritt! Har vært fri noen måneder, men kondisen min er fremdeles ræva. Så har gitt opp mølla og hoppa på styrketreningen med Jillian (se avartaren min) heller :danse: :danse:

Veldig bra fokus hos ernæringsfysiologen! Det er alltid best å fokusere på det man vil, framfor det man ikke vil. Bruker samme taktikk med ungen, jeg ser hva jeg vil hun skal gjøre framfor det motsatte ;)

Småkakestykker gjør nok en stor forskjell ja! Litt må være lov, ellers bli jo livet kjedelig, og det er jo ikke derfor vi lever.

laga forresten gele i går, jeg har enda ikke rørt den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens! :laugh:

Sitter og tygger på om jeg skal "melde meg på" tråden(e) igjen etter lengre fravær (siden juni?), for det frister veldig! Forsvant rimelig brått i vår da jeg uventet ble sykere og uten krefter til å følge med på forumet lenger. :sur: Har ikke engang fått lest i verken denne eller den forrige vekttråden, så er ikke helt oppdatert, men synes det er så motiverende å ha et sted å dele gledene og frustrasjonene rundt vektprosjektet.

Vet ikke helt om det blir så mye ambisiøs fremgang på meg, men jeg må jobbe meg ned i vekt på grunn av leddplager og økende smerter - klarer ikke mer av medisiner og smertestillende behandling, så vil heller redusere belastningen. Om jeg får det til, i så fall, blir en annen sak... Her om dagen fortærte jeg 5000 kcal på 3-4 timer etter å ha prøvd ut en ny medisin - aldri igjen. :bond:

Uansett utrolig hyggelig å se at mange av navnene her er deltakere fra tidligere tråder - kudos til alle dere som står på hele løpet ut. :duskedame:

Ikke særlig merkelig, egentlig, det er en biologisk og naturlig forklaring. Mennesker og andre dyr som lever i naturen trenger mye energi for å overleve. Maten i naturen er jevnt over ganske kalorifattig. Den mest energirike maten som finnes i naturen, er gjerne også den mest næringstette, og den som smaker best, men den er vanskelig å finne. Vi har utviklet en trang til energitette matvarer for å kunne overleve. I våre dager er det billig mat overalt, mye er menneskeskapt, etter biologiske og psykologiske prinsipper (smak, farge, lukt, tekstur, konsistens, koblinger med en attraktiv livsstil) for å lokke oss til å kjøpe, kun med tanke på profitt. Fordi det er lett og billig i våre dager å lage mat som smaker bra bare den inneholder tilstrekkelige kalorier, er maten mye mer energirik enn før, men den er også mindre næringsrik, jevnt over. Tilvenning forandrer også smaksopplevelsen, og det blir mer aksept for en ting etterhvert som man blir vant til den. Dette gir en vinn-vinn-situasjon for produsentene; det øker både ønsket om mer og behovet for mer, et behov som aldri vil kunne tilfredsstilles. En sulten kropp trenger næring, og suget etter lett tilgjengelig næring er lettere å gi etter for når blodsukkeret er lavt/svingende og næringslagrene lave.

Dette svaret hadde jeg sansen for! :klappe: Det kan være vanskelig å sette seg inn i disse tingene, men blir alltid glad for å se at folk deler sine sammendrag fra det forskningen forklarer på sitt knotete, vitenskapelige vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIselin

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 173 cm

Startvekt for denne tråden: -76 kg-

Mål før jul: 69 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 76 kg

12. september, uke 37 (1): 76,6kg (+0,6)

19. september, uke 38 (2): 76,1 kg (-0,5kg)

26. september, uke 39 (3): 75,2 kg (-0,9kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 74,6 kg (-0,6kg)

10. oktober, uke 41 (5): 74,7 kg (+0,1kg)

17. oktober, uke 42 (6): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (7): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (8): -- kg (-kg)

Heia oss! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens! :laugh:

Sitter og tygger på om jeg skal "melde meg på" tråden(e) igjen etter lengre fravær (siden juni?), for det frister veldig! Forsvant rimelig brått i vår da jeg uventet ble sykere og uten krefter til å følge med på forumet lenger. :sur: Har ikke engang fått lest i verken denne eller den forrige vekttråden, så er ikke helt oppdatert, men synes det er så motiverende å ha et sted å dele gledene og frustrasjonene rundt vektprosjektet.

Vet ikke helt om det blir så mye ambisiøs fremgang på meg, men jeg må jobbe meg ned i vekt på grunn av leddplager og økende smerter - klarer ikke mer av medisiner og smertestillende behandling, så vil heller redusere belastningen. Om jeg får det til, i så fall, blir en annen sak... Her om dagen fortærte jeg 5000 kcal på 3-4 timer etter å ha prøvd ut en ny medisin - aldri igjen. :bond:

Uansett utrolig hyggelig å se at mange av navnene her er deltakere fra tidligere tråder - kudos til alle dere som står på hele løpet ut. :duskedame:

Dette svaret hadde jeg sansen for! :klappe: Det kan være vanskelig å sette seg inn i disse tingene, men blir alltid glad for å se at folk deler sine sammendrag fra det forskningen forklarer på sitt knotete, vitenskapelige vis.

Så fint å "se" deg igjen! Høres ikke godt ut å ha det sånn, håper du snart finner riktig medisin.

Og takk for pene ord. Det er ikke min mening å "demonisere" matvareindustrien (deres agenda er å tjene penger, ikke å ødelegge helsa til folk), men å peke på hvordan systemet fungerer og gjerne diskutere hvordan vi kan forholde oss til den stadig økende mattilgangen på en sunn måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde: 160 cm
Startvekt for denne tråden: -67-
Mål til jul: 55 kg


Oktober 2014
17. oktober, uke 42 (1): 67 kg

24. oktober, uke 43 (2): -- kg (-kg)
31. oktober, uke 44 (3): -- kg (-kg)

November 2014
7. november, uke 45 (4): -- kg (-kg)
14. november, uke 46 (5): -- kg (-kg)
21. november, uke 47 (6): -- kg (-kg)
28. november, uke 48 (7): -- kg (-kg)

Desember 2014
5. desember, uke 49 (8): -- kg (-kg)
12. desember, uke 50 (9): -- kg (-kg)
19. desember, uke 51 (10): -- kg (-kg)

Endret av Siljemo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle begynne å trene litt styrke igjen! Så i går var jeg på treningssenter, for første gang på nesten ett år. Men herregud, så svak jeg har blitt.. Følte meg som verdens største idiot da jeg holdt på. Og det hjalp ikke akkurat på saken at de andre som var der var enten digre bolegutter eller superslanke jenter. Det flaueste var da jeg skulle ta armhevinger, og jeg bare klarte 10 stykker (på knærne!) før jeg datt sammen.. :fnise: Men men, satser på forbedring etter hvert :P Jeg gir ikke opp så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 160 cm

Startvekt for denne tråden: -67-

Mål til jul: 55 kg

Oktober 2014

17. oktober, uke 42 (1): 67 kg

24. oktober, uke 43 (2): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (3): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (4): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (5): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (6): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (7): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (8): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (9): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (10): -- kg (-kg)

12 kilo på 9 uker?! Hvordan er planen din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kilo på 9 uker?! Hvordan er planen din?

Det er nok en drømmeplan. Trene. Vet det ikke er lurt, sunt osv osv. Drømmeplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle begynne å trene litt styrke igjen! Så i går var jeg på treningssenter, for første gang på nesten ett år. Men herregud, så svak jeg har blitt.. Følte meg som verdens største idiot da jeg holdt på. Og det hjalp ikke akkurat på saken at de andre som var der var enten digre bolegutter eller superslanke jenter. Det flaueste var da jeg skulle ta armhevinger, og jeg bare klarte 10 stykker (på knærne!) før jeg datt sammen.. :fnise: Men men, satser på forbedring etter hvert :P Jeg gir ikke opp så lett!

Jeg syns du er kjempeflink som kom deg av gårde. Alle må jo begynne et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg romaskin. Sliter litt med ett kne, pluss betennelse i foten, så det er ikke alltid gåturene funker så bra.

Roing skal visst være bra mosjon, både kondisjon og styrke i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt besøk av venninne jeg sjelden ser, så jeg "måtte" jo servere noe. Lagde havrecookies av en modifisert breakfastcookie-oppskrift fra USA, med MYE mindre sukker. Selv om de er fulle av fiber og greier, så er det lissom kake alikevel. De ble så gooooode, og jeg har klart å spise fire stykker i kveld. Det er mange igjen også... :bond: Jeg får gi dem til ungene, de er jo sunne, bare fulle av kalorier jeg ikke trenger.

Sukk, cookies er noe av det jeg liker best med å være tjukk :scorpis:

I morgen skal jeg være flink og bare ta én, til kaffen om ettermiddagen. Jeg skal ikke ta med meg på skolen, eller dytte inn en mens jeg lager middag. Sånn nå har jeg skrevet det her, så blir det flaut hvis jeg bryter løftet til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startvekt fra tidligere: 78,6 (28. oktober 2013)

Høyde: 161 cm

Startvekt for denne tråden: 59,9 kg

Min Trendweight

Mål før jul: 58 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 59,9 kg

12. september, uke 37 (1): 59,1 kg (-0,8 kg)

19. september, uke 38 (2): 59,0 kg (-0,1 kg)

26. september, uke 39 (3): 59,2 kg (+0,2 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 59,3 kg (+0,1 kg)

10. oktober, uke 41 (5): 58,5 kg (-0,8 kg)

Hurra! Jeg er frisk av forkjølelsen.... vil jeg si. Hoster nesten ikke og det er bare ørlite snørr innimellom... Det slo meg - omsider - at jeg hadde nok fått svært lite mosjon mens jeg var syk; å tusle rundt hjemme i stua kan rett og slett ikke erstatte et par gode gåturer ute pluss noen handleturer, og jeg sov en god del på dagtid. Dermed har jeg nok kommet dithen at mitt vedlikeholdsnivå som svært sedat er på 1550 kcal; og jeg ser tydelig at om jeg legger inn mosjon de aller fleste dagene vil jeg kunne spise et par-tre hundre kalorier mer. Selvfølgelig, sånt kan man regne seg fram til, men likevel veldig interessant å observere at det også stemmer i praksis!

Vet du hva jeg la merke til - nå har du gått ned 20 kg totalt, og det på under ett år! Gratulerer så mye, kjempebra jobbet :tommel:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg la merke til - nå har du gått ned 20 kg totalt, og det på under ett år! Gratulerer så mye, kjempebra jobbet :tommel:

Mm, jo, jeg har faktisk det! Fra fedme til normalvekt... litt skrekkblandet fryd! Tusen takk for ros!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Det må være digg. :) Den følelsen ser jeg veldig fram til selv.

Det gir jo en ekstra motivasjon, helt klart!!

Din tid kommer før du vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...