Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker1000

Sukker-Pai

Startvekt for denne tråden: 63 kg

Mål før jul: 59-60 kg
Høyde: 160 cm

September 2014

19. september, uke 38 (1)): 63 kg(-kg)

26. september, uke 39 (2): 61,7 (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (3): 61,3 kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (4): 61,3 kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (5): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (6): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (7): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (8): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (9): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (10): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (11): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (12): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (13): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (14): -- kg (-kg)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukernavn

Startvekt fra tidligere: -- 67,6

Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 68,8

Mål før jul: 61 kg

Oktober 2014

10. oktober, uke 41 (0): -STARTVEKT-

17. oktober, uke 42 (1): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (2): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (3): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (4): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (5): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (6): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (7): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (8): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (9): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (10): -- kg (-kg)

Bedre seint enn aldri :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flunka:

Startvekt - 86,4kg

Mål - 70 kg

Mål för jul - 80 kg

3. Oktober: 86,3 kg

10.Oktober: 86,6 kg

Uff da. Dette går jo virkelig ikke rette veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brimi

Startvekt fra tidligere: 78,5 kg

Høyde: 164 cm

Startvekt for denne tråden: 74

Mål før jul: 69,5 kg

Har 300 g ned i uka som mål :-)

September 2014

5. september, uke 36 (1): 74 kg

12. september, uke 37 (2): 73,7 kg (- 0,3 kg)

19. september, uke 38 (3): 73,5 kg (- 0,2 kg)

26. september, uke 39 (4): Fikk ikke veid

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 74,2 kg (+0,7 kg)

10. oktober, uke 41 (6): 73,8 kg (- 0,4 kg)

Veldig fornøyd:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plix


Startvekt fra tidligere: 54,5 kg, Midje 74cm, Mage 84cm
Beste resultat sålangt: 55,4kg Midje 66 cm Mage 80 cm
Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 57,2kg

Oktober 2014
3. oktober, uke 40 (0): 57 kg (-0,2kg)
10. oktober, uke 41 (1): 55,7 kg (-1,3kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt fra tidligere: 78,6 (28. oktober 2013)

Høyde: 161 cm

Startvekt for denne tråden: 59,9 kg

Min Trendweight

Mål før jul: 58 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 59,9 kg

12. september, uke 37 (1): 59,1 kg (-0,8 kg)

19. september, uke 38 (2): 59,0 kg (-0,1 kg)

26. september, uke 39 (3): 59,2 kg (+0,2 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 59,3 kg (+0,1 kg)

10. oktober, uke 41 (5): 58,5 kg (-0,8 kg)

Hurra! Jeg er frisk av forkjølelsen.... vil jeg si. Hoster nesten ikke og det er bare ørlite snørr innimellom... Det slo meg - omsider - at jeg hadde nok fått svært lite mosjon mens jeg var syk; å tusle rundt hjemme i stua kan rett og slett ikke erstatte et par gode gåturer ute pluss noen handleturer, og jeg sov en god del på dagtid. Dermed har jeg nok kommet dithen at mitt vedlikeholdsnivå som svært sedat er på 1550 kcal; og jeg ser tydelig at om jeg legger inn mosjon de aller fleste dagene vil jeg kunne spise et par-tre hundre kalorier mer. Selvfølgelig, sånt kan man regne seg fram til, men likevel veldig interessant å observere at det også stemmer i praksis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym_roo


Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 69,8 70,2
Mål før jul: 64,5 kg


September 2014
5. september, uke 36 (1): 70,2
12. september, uke 37 (2): 70,2 kg (-kg)
19. september, uke 38 (3): 69,4 kg (-0,8kg)
26. september, uke 39 (4): 69,6 kg (+0,2kg)

Oktober 2014
3. oktober, uke 40 (5): 70,2 kg (+0,6kg)
10. oktober, uke 41 (6): 69,4 kg (-0,8kg)
17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)
24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)
31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014
7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)
14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)
21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)
28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014
5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)
12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)
19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Nedgang til tross for at tante rød er på besøk. Nå er jeg fast bestemt på at dette skal gå rette veien! :laugh:



Anonymous poster hash: 5aea9...f3c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym_roo

Nedgang til tross for at tante rød er på besøk. Nå er jeg fast bestemt på at dette skal gå rette veien! :laugh:

Anonymous poster hash: 5aea9...f3c

Jeg fikk også et dropp i vekten i går, og jeg fikk mensen i går... Skulle gjerne sett bevis på at kvinners kroppsvekt virkelig varierer i takt med menstruasjonssyklus. Kan det være at man spiser mer eller mindre, ubevisst, etter som hvordan man føler seg? Jeg kjenner ingenting til mensen selv, men jeg vet at mange har mange plager.

Endelig nedgang :) Men en del av det er nok vannvekt. Nå har jeg i hvert fall fått kostholdet i orden, tror jeg! Jeg har begynt å telle kalorier sånn "på ordentlig", og ikke bare overslag og gjetninger i hodet. Og jeg har fått meg noen overraskelser, for å si det sånn.. Jeg er nesten frisk igjen, så da skal jeg komme i gang med ordentlig trening. Men jeg er litt spent på neste uke, for jeg har helt sinnsykt mye å gjøre nå, så det kan bli spennende å se om/hvordan stresset påvirker vekta selv om jeg klarer å holde kostholdet..

Jeg er veldig interessert i dette. Kan stress påvirke vekta uavhengig av kostholdet? Jeg tror ikke det... men la oss få vite hvordan det går! Og lykke til med det du har å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

September 2014

5. september, uke 36 (1): 72,1 kg

12. september, uke 37 (2): 71,7 kg (-0,4 kg)

19. september, uke 38 (3): 73 kg (+1,3 kg)

26. september, uke 39 (4): 71,6kg (-1,4 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 72,5 kg (+0,9 kg)

10. oktober, uke 41 (6): 72,8 kg (+ 0,3 kg)

Oppgang nok en gang, men har vært langt høyere oppe i løpet av uka, så sånn sett er det positivt.

Nå stemmer tallet med trendtallet på appen jeg bruker, så da får vi satse på at det kommer til å gå riktig vei fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også et dropp i vekten i går, og jeg fikk mensen i går... Skulle gjerne sett bevis på at kvinners kroppsvekt virkelig varierer i takt med menstruasjonssyklus. Kan det være at man spiser mer eller mindre, ubevisst, etter som hvordan man føler seg? Jeg kjenner ingenting til mensen selv, men jeg vet at mange har mange plager.

Jeg er veldig interessert i dette. Kan stress påvirke vekta uavhengig av kostholdet? Jeg tror ikke det... men la oss få vite hvordan det går! Og lykke til med det du har å gjøre!

Jeg har tidligere merket at jeg får et veldig sug etter søtt/mat den uka jeg har mensen. Så jeg har antatt at det er mensen som gjør det. Men denne uka har jeg faktisk ikke merket veldig mye til det. Så kanskje er det bare psykisk. :)

Anonymous poster hash: 5aea9...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går forresten spising mye bedre! :) Klarer å gape mer og ikke så vondt å tygge. Fra mandag blir det sunt kosthold igjen.

Men det er merkelig det der at etter en periode uten særlig mye mat så higer kroppen etter usunt, mens hode sier sunt. Er det noe i det at det er lettere å spise usunt etter en periode uten særlig mat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn: Stine87

Startvekt fra tidligere: 80 kg (påska 2013)

Høyde: 166 cm

Startvekt for denne tråden: 58 kg

Mål før jul: 57 kg

Oktober 2014

10. oktober, uke 41 (1): 58 kg

Nå må jeg jo bare klare det siden det er skrevet ned! Problemet mitt er at det er bursdag i morgen, bursdag neste helg, så drar jeg en langweekend til London, men i November skjer det ingenting og da burde jeg få det til! Hvis det ikke går rett vest siste helgen før jul da jeg skal en tur til Stockholm... Jeg liker å kose meg på tur, det er problemet mitt :P Flink i uka, ikke så flink i helgen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag går forresten spising mye bedre! :) Klarer å gape mer og ikke så vondt å tygge. Fra mandag blir det sunt kosthold igjen.

Supert at det går fremover!

Men det er merkelig det der at etter en periode uten særlig mye mat så higer kroppen etter usunt, mens hode sier sunt. Er det noe i det at det er lettere å spise usunt etter en periode uten særlig mat?

Ikke særlig merkelig, egentlig, det er en biologisk og naturlig forklaring. Mennesker og andre dyr som lever i naturen trenger mye energi for å overleve. Maten i naturen er jevnt over ganske kalorifattig. Den mest energirike maten som finnes i naturen, er gjerne også den mest næringstette, og den som smaker best, men den er vanskelig å finne. Vi har utviklet en trang til energitette matvarer for å kunne overleve. I våre dager er det billig mat overalt, mye er menneskeskapt, etter biologiske og psykologiske prinsipper (smak, farge, lukt, tekstur, konsistens, koblinger med en attraktiv livsstil) for å lokke oss til å kjøpe, kun med tanke på profitt. Fordi det er lett og billig i våre dager å lage mat som smaker bra bare den inneholder tilstrekkelige kalorier, er maten mye mer energirik enn før, men den er også mindre næringsrik, jevnt over. Tilvenning forandrer også smaksopplevelsen, og det blir mer aksept for en ting etterhvert som man blir vant til den. Dette gir en vinn-vinn-situasjon for produsentene; det øker både ønsket om mer og behovet for mer, et behov som aldri vil kunne tilfredsstilles. En sulten kropp trenger næring, og suget etter lett tilgjengelig næring er lettere å gi etter for når blodsukkeret er lavt/svingende og næringslagrene lave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at det går fremover!

Ikke særlig merkelig, egentlig, det er en biologisk og naturlig forklaring. Mennesker og andre dyr som lever i naturen trenger mye energi for å overleve. Maten i naturen er jevnt over ganske kalorifattig. Den mest energirike maten som finnes i naturen, er gjerne også den mest næringstette, og den som smaker best, men den er vanskelig å finne. Vi har utviklet en trang til energitette matvarer for å kunne overleve. I våre dager er det billig mat overalt, mye er menneskeskapt, etter biologiske og psykologiske prinsipper (smak, farge, lukt, tekstur, konsistens, koblinger med en attraktiv livsstil) for å lokke oss til å kjøpe, kun med tanke på profitt. Fordi det er lett og billig i våre dager å lage mat som smaker bra bare den inneholder tilstrekkelige kalorier, er maten mye mer energirik enn før, men den er også mindre næringsrik, jevnt over. Tilvenning forandrer også smaksopplevelsen, og det blir mer aksept for en ting etterhvert som man blir vant til den. Dette gir en vinn-vinn-situasjon for produsentene; det øker både ønsket om mer og behovet for mer, et behov som aldri vil kunne tilfredsstilles. En sulten kropp trenger næring, og suget etter lett tilgjengelig næring er lettere å gi etter for når blodsukkeret er lavt/svingende og næringslagrene lave.

Takk for utfyllende svar Pringle :)

Da vet jeg at det bare er å stå i mot de første dagene. Grovbrød er kjøpt inn fordi jeg tørr ikke spise knekkebrød ennå. Men jeg merket etter noen dager på sunt kosthold så ble suget etter dritt mat mindre.

Trøsten nå er at det begynner å gå over og jeg kan gå tilbake til normalen :) Og jeg har ingen flere tenner å ta ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i dette. Kan stress påvirke vekta uavhengig av kostholdet? Jeg tror ikke det... men la oss få vite hvordan det går! Og lykke til med det du har å gjøre!

Nei, det burde jo egentlig ikke det, med tanke på fysikkens lover :P Det er bare det at jeg har lest/hørt at kortisol gjør at "kroppen tviholder på fettet". Men det er mulig at stress får folk til å ubevisst spise mer slik at de legger på seg, jeg vet ikke. Vi får nå se..

En ting som likevel kan spille en rolle med tanke på neste ukes vekt, er at jeg kanskje ikke rekker å trene noe særlig. Men jeg skal prøve å skvise det inn :)

Takk for det! Er studier det er snakk om, forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Behappy

Startvekt fra tidligere: 92,5Høyde: 164 cm

Startvekt for denne tråden: -89,9-Mål før jul: 85kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): -87,7-

12. september, uke 37 (2): 87,1 kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): 86,5 kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): 84,4 kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 83,9kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): 83,1 kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 20145. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Vektnedgang siden 19. August: 9.4

Åhh, håper at jeg kan få "10-kilosmerke" neste uke. Merker også at jeg sklir rett inn i tidligere trange dongeribukser og gensrene sitter penere. Men jeg er ikke ferdig :-) jeg blir aldri supertynn, til det liker jeg altfor godt å kose meg med god mat, men at jeg engang blir stabil på 70 kg hadde vært supert. Det er vel disse første kiloene som er enkel. Jeg er så glad jeg har denne gruppen jeg skal "rapportere" i, da nytter detliksom ikke å jukse litt ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 119,2 (1.mai 2014)

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 99 kg (28.aug)

Mål før jul: under 85 kg

September 2014

28.august, uke 35 (0): 99,0 kg

5. september, uke 36 (1): 99,0 kg (-0 kg)

12. september, uke 37 (2): 98,1 kg (- 0,9 kg)

19. september, uke 38 (3): FERIE (total utskeielse)

26. september, uke 39 (4): 100,4 kg (+2,3kg)

Oktober

3.oktober, uke 41(5): 98,4 kg (-2kg)

10.oktober, uke 42 (6): 96,2 kg (-2,2kg)

Etter en solid utskeielse i ferien og tilsvarende vektoppgang, er det godt å være i gang med redusksjonen igjen! :-)

Total nedgang nå er 23kg, 2,8kg i denne tråden! :-)

Endret av Renate79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... måtte lese det to ganger... :sjokkert:

Hoho, heldigvis har jeg alle andre tenner enn visdomstennene i behold :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...