Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nytt

Fort, gjem bevismaterialet!!

Selv fikk jeg meg en ahaopplevelse etter at jeg kom hjem fra butikken i dag... Jeg hadde kjøpt en liten isbøtte (porsjonsstørrelse) istedenfor en stor isbøtte (familiestørrelse). Jeg følte at jeg ikke kunne stole nok på meg selv til å ha en stor en i fryseren, så jeg syntes jeg var både flink og fornuftig. Så kom jeg til å tenke - for meg som er alene passer det med en porsjon, jeg har jo ikke noen familie å dele den store isen på... Jeg har alltid tenkt at "økonomipakker", det er lurt, og 1 liter for 64 kroner er jo mye billigere enn 1 dl for 34 kroner... Så dumme alle er som kjøper slike små begre til fire ganger så høy kilopris! Men her oppstår det en tankefeil: Jeg har jo ikke godt av mer enn en porsjon om gangen. Og jeg spiser opp alt på en gang uavhengig av størrelse. Kjøper jeg den store, koster det meg dobbelt så mye! I tillegg vil jeg føle det som et nederlag, og kanskje trigger det ytterligere overspising. Den vil heller ikke smake "dobbelt så godt". En liten is får jeg fint plass til, og det er bare kos og nytelse. Jeg ser fram til å spise den... Peanut butter cup fra Ben & Jerry's... høres vidunderlig ut.

Hvilket bevismateriale? Jeg vet ikke hva du snakker om ;)

Merkelig, i går viste vekta 68,5 og i dag 68,4... Merkelige greier asså

Det er jo ett prakteksempel du kommer med! Ja, selv om det koster mere pr liter for de små beholderne, så koster det mindre i volum rundt magen din ;) Og selve kostnaden blir jo lavere for deg og :D

Veldig bra at du såg lyset!

Det er tilbud på ICA, 10 kr for gresk yoghurt. Akkurat den jeg har dilla på, så nå blir det yoghurt til frokost og kvelds :D

Jeg vurderer å legge om treningen min. Gå fra utholdenhet til styrketrening. Har Jillian Michaels her, ikke 30 day shed men ett anna program som går over 12 uker (tror jeg det var). Det er tungt, og jeg tar videoer hver gang. Totalt blir det mellom 400-450 kcal pr gang, det er mere nn når jeg erpå mølla ;)

To -tre ganger med styrke i uka og en gang med mølla tenkte jeg. Blir også mindre belastende for knærne mine.

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig, i går viste vekta 68,5 og i dag 68,4... Merkelige greier asså

Det å veie seg hver dag har veldig lite for seg. Vekta svinger naturlig hele tiden, og har man for eksempel ikke gjort nummer 2 på tre dager er det klart at den er høyere enn om man har tømt seg skikkelig. Og så kommer det an på hvor mye vann man har drukket, og hvor mye salt man har fått i seg. Kroppsvekta avhenger av så mye mer enn fett. Derfor må man også ta vekta på veiedagen med en klype salt, fordi det kan hende at det var en svingning så den var veldig høy, eller omvendt. Si at man for eksempel forglemmer seg, og drikker en halv liter vann før veiing. Da viser vekta 0,5 kg mer. Man må altså se på de store linjene over tid, og ikke bry seg så mye om desimaltallene hele tiden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Det å veie seg hver dag har veldig lite for seg. Vekta svinger naturlig hele tiden, og har man for eksempel ikke gjort nummer 2 på tre dager er det klart at den er høyere enn om man har tømt seg skikkelig. Og så kommer det an på hvor mye vann man har drukket, og hvor mye salt man har fått i seg. Kroppsvekta avhenger av så mye mer enn fett. Derfor må man også ta vekta på veiedagen med en klype salt, fordi det kan hende at det var en svingning så den var veldig høy, eller omvendt. Si at man for eksempel forglemmer seg, og drikker en halv liter vann før veiing. Da viser vekta 0,5 kg mer. Man må altså se på de store linjene over tid, og ikke bry seg så mye om desimaltallene hele tiden.. :)

Jada, jeg ser på trenden og den peker nedover.

Jeg var på do på i går og dagen før der. Men jeg spiste langt mere salt og vann i går enn dagen før der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å veie seg hver dag har veldig lite for seg. Vekta svinger naturlig hele tiden, og har man for eksempel ikke gjort nummer 2 på tre dager er det klart at den er høyere enn om man har tømt seg skikkelig. Og så kommer det an på hvor mye vann man har drukket, og hvor mye salt man har fått i seg. Kroppsvekta avhenger av så mye mer enn fett. Derfor må man også ta vekta på veiedagen med en klype salt, fordi det kan hende at det var en svingning så den var veldig høy, eller omvendt. Si at man for eksempel forglemmer seg, og drikker en halv liter vann før veiing. Da viser vekta 0,5 kg mer. Man må altså se på de store linjene over tid, og ikke bry seg så mye om desimaltallene hele tiden.. :)

Tja, hvis man ikke blir helt gal av det, så synes jeg jo det du skriver her er et like godt argument for å veie seg hver dag jeg da ;)

Jeg har nå fått en vekttrend-app på mobilen, og jeg må si at jeg blir i alle fall roligere og aksepterer lettere at det svinger litt når jeg ser grafen på den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med å gå ned når de akkurat har begynt å trene? Vekten min er høyere enn tidligere og står bom fast. Jeg spiser mer fornuftig nå, holder meg helt unna sukker og har et bedre kosthold enn noen gang før, men ikke pokker om vektenvil gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med å gå ned når de akkurat har begynt å trene? Vekten min er høyere enn tidligere og står bom fast. Jeg spiser mer fornuftig nå, holder meg helt unna sukker og har et bedre kosthold enn noen gang før, men ikke pokker om vektenvil gå ned.

Jeg lurer på, etter at jeg ble helt ulidelig støl på lørdag, om man ikke holder på vann etter trening?

Jeg har ikke lest noe som helst som tilsier dette, dette er bare synsing. Men jeg synes det er rart at vekten plutselig går raskt ned, det må jo bety at det må være vannvekt :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, hvis man ikke blir helt gal av det, så synes jeg jo det du skriver her er et like godt argument for å veie seg hver dag jeg da ;)

Jeg har nå fått en vekttrend-app på mobilen, og jeg må si at jeg blir i alle fall roligere og aksepterer lettere at det svinger litt når jeg ser grafen på den :)

Helt enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med. Ønsker å gå ned 10 kg til jeg reiser på ferie til jul. Reiser 22 desember. Veier nå 79 kg, og ønsker da og veie 69 kg. Trenger å gå ned noen få kilo etter det og. Men det tar jeg etter nyttår.

Kommer til å ha veiedag på fredag. Spise generelt sunt, telle kalorier de 2 første ukene for å komme inn i det. Trener hjemme ca 3 dager i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, etter at jeg ble helt ulidelig støl på lørdag, om man ikke holder på vann etter trening?

Jeg har ikke lest noe som helst som tilsier dette, dette er bare synsing. Men jeg synes det er rart at vekten plutselig går raskt ned, det må jo bety at det må være vannvekt :klo:

Det er min teori også. Bortsett fra at min vekt ikke går ned i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. Var med på "Ned før påske", gikk iallefall ned :) Ikke så mye som jeg hadde håpet men... Har et mål om å gå ned en kilo i uka, så før jul skal jeg ned 10 kg :)

Det blir trening på spinningsykkelen i stua, jogging/løping på tredemølle og utendørs, styrketrening med fitstar. Og ellers må jeg virkelig fokusere på hva jeg putter i meg. Jeg har vært veldig lite kritisk på hvilken mat jeg putter i meg, og får derfor mange unødvendige kalorier. Har prøvd å slanke meg før, med små resultater. Denne gangen avhenger forholdet mitt av dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. Var med på "Ned før påske", gikk iallefall ned :) Ikke så mye som jeg hadde håpet men... Har et mål om å gå ned en kilo i uka, så før jul skal jeg ned 10 kg :)

Det blir trening på spinningsykkelen i stua, jogging/løping på tredemølle og utendørs, styrketrening med fitstar. Og ellers må jeg virkelig fokusere på hva jeg putter i meg. Jeg har vært veldig lite kritisk på hvilken mat jeg putter i meg, og får derfor mange unødvendige kalorier. Har prøvd å slanke meg før, med små resultater. Denne gangen avhenger forholdet mitt av dette!

Forholdet ditt? Må du ned i vekt for at forholdet ditt skal holde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet ditt? Må du ned i vekt for at forholdet ditt skal holde?

Har en samboer som gikk ned 20 kg fra jan 13-aug 13. Siden august i fjor har vi nesten ikke hatt sex. Jeg har spurt om det kan være for at jeg er overvektig(var ikke det da vi ble sammen for nesten 10 år siden), han sier han liker meg som jeg er. Etter ett år med et nesten ikke eksisterende sexliv måtte vi nå ta "praten". Han er glad i meg, jeg er glad i han, han liker meg, jeg liker han, jeg tenner på han, han tenner ikke fullt så mye på meg... Han er kjempelei seg for at han føler det slik og kaller seg selv en drittsekk. Men han innrømmet at han sliter med å tenne på meg... Vi er enige om at vi har det supert på alle måter, unntatt sexlivet. Og da jeg også innser at jeg har alle ressurser for å kunne klare å gå ned i vekt, ønsker jeg å gjøre det. Det vil bedre sexlivet, helsen min, selvbildet mitt og jeg er klar for å gjøre dette nå. Forholdet blir nok ikke slutt med det første, men årsvis med dårlig sexliv kan nok tære på. Ønsker å ta problemet ved roten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg lurer på, etter at jeg ble helt ulidelig støl på lørdag, om man ikke holder på vann etter trening?

Jeg har ikke lest noe som helst som tilsier dette, dette er bare synsing. Men jeg synes det er rart at vekten plutselig går raskt ned, det må jo bety at det må være vannvekt :klo:

Det er min teori også. Bortsett fra at min vekt ikke går ned i det hele tatt :P

Jeg kan lete tak i og slenge ut kildelinker senere, om dere vil, men man kan holde en god del vann som følge av trening og temperatursvingninger i omgivelsene (tror det er snakk om opp til tre-fire kilo, men er ikke helt sikker). Jeg sjekket etter en del lignende svigninger i sommer, når det var så ulidelig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en samboer som gikk ned 20 kg fra jan 13-aug 13. Siden august i fjor har vi nesten ikke hatt sex. Jeg har spurt om det kan være for at jeg er overvektig(var ikke det da vi ble sammen for nesten 10 år siden), han sier han liker meg som jeg er. Etter ett år med et nesten ikke eksisterende sexliv måtte vi nå ta "praten". Han er glad i meg, jeg er glad i han, han liker meg, jeg liker han, jeg tenner på han, han tenner ikke fullt så mye på meg... Han er kjempelei seg for at han føler det slik og kaller seg selv en drittsekk. Men han innrømmet at han sliter med å tenne på meg... Vi er enige om at vi har det supert på alle måter, unntatt sexlivet. Og da jeg også innser at jeg har alle ressurser for å kunne klare å gå ned i vekt, ønsker jeg å gjøre det. Det vil bedre sexlivet, helsen min, selvbildet mitt og jeg er klar for å gjøre dette nå. Forholdet blir nok ikke slutt med det første, men årsvis med dårlig sexliv kan nok tære på. Ønsker å ta problemet ved roten.

Lykke til :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen her som vet om antidepressiva kan gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt?

Spørs hva slags antidepressiva du tar.

Anonymous poster hash: 45d33...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med :) Skal "bare" ned 1 kg før jul, men den kg'en kommer til å bli vanskelig da det skjer endel i helgene fremover og jeg er svak når det kommer til å begrense seg i sosiale sammenhenger :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis man ikke blir helt gal av det, så synes jeg jo det du skriver her er et like godt argument for å veie seg hver dag jeg da ;)

Jeg har nå fått en vekttrend-app på mobilen, og jeg må si at jeg blir i alle fall roligere og aksepterer lettere at det svinger litt når jeg ser grafen på den :)

Jeg må nok si meg skyldig selv i å veie meg hver dag :fnise: Men jeg tar tallet som står med en klype salt, og går ikke helt i fistel selv om jeg plutselig en dag skulle veie over en kilo mer enn dagen før. Jeg vet jo at det ikke er fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...