Gå til innhold

Nei vi ønsker ikke kvinnene slik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke flere som har lyst til å kaste dritt om feite folk ?

Kom igjen ! Stygge, ekle og svette. Kast dere på hatet. Så deilig å kjenne hvordan man selv vokser mens man sparker folk som ligger nede !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke flere som har lyst til å kaste dritt om feite folk ?

Kom igjen ! Stygge, ekle og svette. Kast dere på hatet. Så deilig å kjenne hvordan man selv vokser mens man sparker folk som ligger nede !

Tjukk? Spis litt mindre og beveg litt på deg! Verre er det ikke.

Anonymous poster hash: 52bc9...f7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det som er trist midt oppi dette er jo at så veldig mange kvinner mister troen på seg selv og hva som menes med "feit". Det virker for meg som at de fleste er livredde for at de er "feite" når de har kropper tilsvarende dette:

auto.img.v4.skyrock.net/1261/70951261/pics/2934225217_1_3.jpg

cathe.com/wp-content/uploads/2013/02/shutterstock_115877893-1.jpg (Til venstre)

Og etter min mening er ingen av disse "feite"......Ja noen av dem har litt kjøtt på kroppen, men det er alikevel ikke stygt og fælt! Jeg tror de fleste menn syntes alle disse formene for kvinnekropp er fint og tiltrekkende.

Når det virkelig begynner å bli farlig er jo når det går mot dette:

crash-online.com/wp-content/uploads/2014/02/FATWOMAN.jpg

healthxtourism.com/wp-content/uploads/2011/12/Weight-Reduction-Advice-for-Overweight-Women.jpg

assets.protv.md/articles/files/thumbs/700x/625931.jpg

Uansett hvor liten eller stor man er, bør man jo vise respekt for hverandre. Det handler jo om å ikke se ned på folk fordi de ikke har modellkropp.

Jeg skulle ønske bare at alle tok ansvar for sin egen kropp. Det er ikke sunt å hverken slanke seg skjelett tynn ELLER å spise seg til en flodhest. Hvorfor ikke bare prøve å holde seg innenfor noenlunde normalvekt og trives med det? Ingen som bør kjenne seg presset til å være supertrent.

Kjenner man ikke at man nærmer seg en ubehagelig tilstand da, når kiloene pakker på seg? Føler man ikke et behov for å kunne være mest mulig bevegelig og slippe å hive etter pusten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-feit eller HerregudViErStolteAvKroppenVårOgSpringerTilMediaMedDet-feit?

Igjen, kommer du deg over vidda med sekk er du innafor.

Jeg begynner jaggu å lure selv nå, tror kanskje jeg også, etter nærmere ettertanke er KG feit.

Er Kate Winslet KG feit?

Christina Hendrix?

Da er jeg jaggu KGfeit, litt stolt av det, nesten! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så mange MENN som ikke forstår dette... Enten så er de ribbevegger, eller så er de på fornavn med folka på McDonalds.

Retta litt på innlegget ditt jeg, BM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også blir provosert av sånne artikler. Ja, du skal akseptere din egen kropp og det er få som ser ut som supermodeller, men å akseptere at du er bælfeit? Ja, de aller fleste i denne artikkelen er sykt fete.

Er det noen her som faktisk har lest artikkelen, og trykket på linkene? Lest linkene? Hun øverst til høyre i artikkelen, er hun tykk?

Bildene i artikkelen viser slanke, tynne, tykke og overvektige kvinner i skjønn forening.

Typisk KG og Dagblad å bare se flesk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjukk? Spis litt mindre og beveg litt på deg! Verre er det ikke.

Anonymous poster hash: 52bc9...f7f

Nei ikke nå lenger men jeg har lært meg til å bruke tiden til å feie for egen dør og ikke dømme andre etter utseende.

Det burde flere lære !!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike debatter skal det alltid fremmes at former/kurver=overvekt. Det er ikke tilfellet. For all del, en kvinne kan få se ut som hun ønsker, men jeg er lei temaet. Jeg har heller ingen modellkropp (dvs at jeg er for lav og feit for å kunne bli modell med mine 161 og 58 kg), plager det meg? Nei ikke det grann. Modeller er for min del det samme som en kleshenger (snakker ikke om kvinner som har den type kropp som blir omtalt som modeller, men snakker om de som faktisk jobber som modeller), altså at de skal vise frem et plagg. I en reklame ønsker man noe som majoriteten finner visuelt attraktivt da dette vil selge produktet. Det at kvinner kommer i forskjellige utgaver burde da slettes ikke overraske noen lengre. For min del skjønner jeg ikke hvorfor noen ønsker å bli overvektige, hvorfor det egentlig skjer. Selvfølgelig finnes det de som sliter med sykdom, men det er minoriteten av overvektige, ikke majoriteten. At overvekt kan føre til diverse sykdommer er heller ikke tatt med i den sammenhengen da dette er selvforskyldt.

Uansett! Det at noen er fornøyd med kroppen sin uansett hvordan den ser ut, synes jeg er flott. Et godt selvbilde er positivt uansett hvordan kroppen ser ut. Dersom man ønsker å se ut på en bestemt måte (uansett om man er overvektig eller ikke) burde man i det minste ha et fokus på at kroppen skal bli ivaretatt i form av trening og sunn mat. Alt for mange i dagens samfunn forer kroppen på dårlig mat som ikke gir kroppen noe, den samme søppelen blir dessverre gitt til barn også. Det jeg ikke har til overs for, er overvektige som klager over at de ikke går ned i vekt, men de retter ikke fokuset på hva de faktisk spiser.

Derfor blir leksa at så lenge man er fornøyd med egen kropp, spiser det som faktisk er bra for kroppen og får trent litt i det minste, er det faktisk bra nok!

Vi tar alle valg for våre liv, ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre eller ikke gjøre. Hvordan man ønsker å se ut er opp til enhver. Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor det alltid skal være et fokus på kun ytterpunkter, når kvinner kommer i alle størrelser! Dersom man ønsker å lage et oppslag av naturlige kvinner, hvorfor ikke fokusere på alle utgaver av naturlige kvinner? Ytterpunktene vekker kanskje 5-minutters oppmerksomhet, men er det virkelig verdt det? Da blir det jo diskriminering av andre kvinner igjen.

Ja til prosjekter som viser naturlige kropper, nei til prosjekter som kun viser ytterpunkter!

Vennligst ikke dra med deg alle feminister i slike uttalelser. Ikke alle som er feminister tenker på det settet der.

Rart hvordan "ekte kvinner" alltid er ekstremt overvektige i følge feminister.



Anonymous poster hash: 78b9a...5b1

Det slår meg at når feminister skal vise til "ekte" eller "normale" kvinner, så er det alltid noen grovt overvektige slik som i artikkelen. Det går visst ikke an å være veltrent og normal/ekte.



Anonymous poster hash: 78b9a...5b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kvinne skal se frisk ut. Så enkelt. Hvis hun ellers er velstelt og gjør det beste ut av det hun har fått, er det det samme om hun er 57 kg eller 90 kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Blir så provosert når jeg leser slike artikler:

http://www.kjendis.no/2014/08/23/kjendis/abercrombie_and_fitch/attractive_and_fat/the_expose/kvinnekropp/34929970/

Vi ønsker ikke damer med overvekt, vi ønsker sexy damer. Silikon (i rett mengder) er også flott).

Anonymous poster hash: f7b37...1b0

hva som er sexy er da forskjellig fra person til person. om du mener at en dame med Silicon er sexy så er jo det flott for deg men ikke pakk slike meninger nedover hodet på andre.

personlig syns ikke jeg heller feit er fint, hverken på menn eller kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Det som er trist midt oppi dette er jo at så veldig mange kvinner mister troen på seg selv og hva som menes med "feit". Det virker for meg som at de fleste er livredde for at de er "feite" når de har kropper tilsvarende dette:

auto.img.v4.skyrock.net/1261/70951261/pics/2934225217_1_3.jpg

cathe.com/wp-content/uploads/2013/02/shutterstock_115877893-1.jpg (Til venstre)

Og etter min mening er ingen av disse "feite"......Ja noen av dem har litt kjøtt på kroppen, men det er alikevel ikke stygt og fælt! Jeg tror de fleste menn syntes alle disse formene for kvinnekropp er fint og tiltrekkende.

Når det virkelig begynner å bli farlig er jo når det går mot dette:

crash-online.com/wp-content/uploads/2014/02/FATWOMAN.jpg

healthxtourism.com/wp-content/uploads/2011/12/Weight-Reduction-Advice-for-Overweight-Women.jpg

assets.protv.md/articles/files/thumbs/700x/625931.jpg

Uansett hvor liten eller stor man er, bør man jo vise respekt for hverandre. Det handler jo om å ikke se ned på folk fordi de ikke har modellkropp.

Jeg skulle ønske bare at alle tok ansvar for sin egen kropp. Det er ikke sunt å hverken slanke seg skjelett tynn ELLER å spise seg til en flodhest. Hvorfor ikke bare prøve å holde seg innenfor noenlunde normalvekt og trives med det? Ingen som bør kjenne seg presset til å være supertrent.

Kjenner man ikke at man nærmer seg en ubehagelig tilstand da, når kiloene pakker på seg? Føler man ikke et behov for å kunne være mest mulig bevegelig og slippe å hive etter pusten?

dessverre er det mange kvinner som tror at feit er det samme som formfull. og det er det ikke.

en stund florerte det et bilde på facebook hvor det sto " real women got curves" er det største svadaet jeg noensinne har lest. og som oftest var det FEITE jenter som la ut dette søppelet.

jeg er like mye kvinne som dem selv om jeg ikke er halvfeit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Er det noen her som faktisk har lest artikkelen, og trykket på linkene? Lest linkene? Hun øverst til høyre i artikkelen, er hun tykk?

Bildene i artikkelen viser slanke, tynne, tykke og overvektige kvinner i skjønn forening.

Typisk KG og Dagblad å bare se flesk.

Nettsiden til prosjektet inneholder noe bra (som i normalt), men en kommer ikke vekk fra at det her legges opp til at sykelig feit skal være en fin ting. Jeg stemmer forøvrig for nudiststrender all over the føkking køntri!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsiden til prosjektet inneholder noe bra (som i normalt), men en kommer ikke vekk fra at det her legges opp til at sykelig feit skal være en fin ting. Jeg stemmer forøvrig for nudiststrender all over the føkking køntri!

Jeg mener at det er Dagbladet, og ikke minst KG som legger opp til det. Dessverre, nettsiden i seg selv prøver å påpeke at normale kvinner finnes i mange farger og fasonger, snarere enn at de lovpriser overvekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Det er jo bare for å gjøre folk klar over at alle kommer i forskjellige former og størrelser og at ikke alle kvinner er slanke med store pupper og fyldige rumper. Vi er ulike og det må alle godta!

Det er budskapet, som jeg tolker det.

Du har uansett mye å velge mellom om du liker tynne kvinner med silikonpupper.

Endret av lillelarve
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kvinne skal se frisk ut. Så enkelt. Hvis hun ellers er velstelt og gjør det beste ut av det hun har fått, er det det samme om hun er 57 kg eller 90 kg.

En kvinne skal ikke måtte se ut etter andres preferanser. Like lite som menn skal måtte se ut etter andres preferanser.

Hvordan man ser ut skal man ikke harselere med, enten om man er overvektig eller undervektig. Alle skal kunne gå fritt uten å måtte skamme seg for kroppen sin for hvert steg de tar.

Ser at en del skylder på feministene for at det er noen kvinner som viser frem kroppen sin uten å skamme seg (som om det skulle være en fæl, fæl ting å gjøre). Kan da legge til at jeg er en jævla feminist som mener at ingen skal gå å skamme seg for hvordan de ser ut.

Skam fører ikke noe godt med seg, uansett. Og at man ikke skammer seg for kroppen sin er ikke det samme som at man syns det er dødskult og være 100 kg overvektig eller 100 kg undervektig. Det handler om at man ikke skal ha det vondt fordi man ser ut som man gjør.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bortsett fra at det strengt tatt ikke går an å være 100 kilo undervektig. :nigo:

Ops! :rodme:

Edit (klarer ikke å bestemme meg for smiletegn....)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke hva andre ser som seksuelt attraktivt, men at kvinner også eksisterer uten å være sexdukker. Ikke alle menn er Ryan Gosling, og ikke alle kvinner ser ut som Scarlett Johanson, og det er helt greit.

Baker problematiserer den offentlige eierfølelsen til kvinnekroppen, som fører til uttalelser som "Nei, vi ønsker ikke kvinner slik", sagt som om de skal ha betydning. Kvinnekroppen kan være seksuell, men kvinner er mer enn sexobjekter. Kvinner som ikke ser ut som idealet, må også ha mulighet til å vises i det offentlige rom. Vi er ikke her for å gjøre menn kåte, og vi må ha lov til å vises, uavhengig av andres preferanser.

Dette innlegget likte jeg godt! :blomst:

Anonymous poster hash: cb8a5...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at menn (eller andre) skal synes at overvekt er fint, det handler om at vi kommer i alle størrelser og former, at det finnes viktigere ting enn utseende og at unge jenter som er sårbare for kroppspress og spiseforstyrrelser trenger å se kvinner av alle størrelser.



Anonymous poster hash: 910db...905
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...