Gå til innhold

Nei vi ønsker ikke kvinnene slik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest New_Girl

Handler det om at overvektige kvinner vil at trente menn skal finne de attraktive? Ikke at dette er en umulighet, men hvor får du det fra at det handler om det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartbeat

Så et program på tv, der de skulle bevise at ekte menn likte best naturlig vare.. Altså ekte pupper. Et knippe kvinner kom fram toppløse der mennene skulle gi poeng på hvem de synes hadde de fineste naturlige puppene. Greia var at EN av dem hadde silikon..Men det visste ikke gutta , de trodde at alle var ekte! Gjett hvem som vant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det finnes mange folk av alle slag. Det gir deg uansett ikke noen som helst rett til å sitte og rakke ned på andre. Hva slags menneske er du, egentlig, som tror du kan snakke slik om mennesker?

Jeg rakker ikke ned på noen, men jeg tenker og sier mitt om personer som nekter å ta ansvar for sin egen kropp og som syter og forlanger i alle retninger. Noe disse fat acceptance bloggerne gjør. Bytter vi ut ordet feit/overvektig(helsefarlig) og setter inn alkoholiker/narkoman(helsefarlig) så ser du hvor sinnsyk retorikken til disse folkene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakker ikke ned på noen, men jeg tenker og sier mitt om personer som nekter å ta ansvar for sin egen kropp og som syter og forlanger i alle retninger. Noe disse fat acceptance bloggerne gjør. Bytter vi ut ordet feit/overvektig(helsefarlig) og setter inn alkoholiker/narkoman(helsefarlig) så ser du hvor sinnsyk retorikken til disse folkene er.

Poenget er at du slenger drit om ALLE. Jeg har aldri sutret og aldri krevd noe grunnet min vekt. Men grunnet mennesker som deg, som i full offentlighet snakker om ekle feite og disser absolutt alle, så er det mange overvektige som ikke engang går ut av sitt eget hjem. Hadde det ikke vært bedre om de ble akseptert? Tror du ikke aksept kunne hjulpet på en eventuell vektnedgang?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Så et program på tv, der de skulle bevise at ekte menn likte best naturlig vare.. Altså ekte pupper. Et knippe kvinner kom fram toppløse der mennene skulle gi poeng på hvem de synes hadde de fineste naturlige puppene. Greia var at EN av dem hadde silikon..Men det visste ikke gutta , de trodde at alle var ekte! Gjett hvem som vant?

Tipper det er hun med silikon, for menn sikler jo tydligvis etter det. Jeg er så glad til at kjæresten min har naturlige pupper og de er dobbel så fine som silikon. Ja jeg vet 100% at kjæresten min ikke har silikon. Er trist visst alle verdens kvinner må ha silikon for å få perfekte pupper. Tenk hvis ekte pupper dør ut pga menn vil ha silikon. Trist.

Skjerp dere silikon galne menn :P

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SoccerPlayer

Handler det om at overvektige kvinner vil at trente menn skal finne de attraktive? Ikke at dette er en umulighet, men hvor får du det fra at det handler om det?

Overvektige kvinner kan være attraktive. Så lenge hun steller seg som alle andre. Sykelige overvektige bør tenke mye mer på både utseendet sitt og helsa si. Men jeg verken hater de eller synes de er ekle av den grunn. De er mennesker de også.

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet oppsummerer fat acceptance-bevegelsen i et nøtteskall:

tumblr_mqax3p4DKo1symmvdo1_1280.jpg



Anonymous poster hash: 78b9a...5b1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Tipper det er hun med silikon, for menn sikler jo tydligvis etter det. Jeg er så glad til at kjæresten min har naturlige pupper og de er dobbel så fine som silikon. Ja jeg vet 100% at kjæresten min ikke har silikon. Er trist visst alle verdens kvinner må ha silikon for å få perfekte pupper. Tenk hvis ekte pupper dør ut pga menn vil ha silikon. Trist.

Skjerp dere silikon galne menn :P

Ja, du hadde rett. Og det skuffet... Enig med deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg ser en god del her på KG mener at tjukke og feite folk fortjener å få høre hvor feite, stygge og ekle de er for å få et spark i ræva til å bli sunnere. Da lurer jeg på følgende: dersom en dame veier la oss si 200 kilo, det vil si veldig synlig fedme, og bestemmer seg for å gå ned i vekt. Hun får hjelp og vekta begynner å sige nedover, kanskje hun går ned så mye som 50 kilo som faktisk er en bragd verdt å applaudere når man klarer å legge om livsstilen og kjempe mot gamle vaner. Hvordan blir da denne damen på 150 kilo behandlet av folk rundt seg om "alle feite bør få et spark i ræva"? Med mindre hun forteller hele omverdenen om sin kamp mot vekta og hva hun har klart så langt, vil folk flest bare se ei tjukk dame. Folk vil ha sterke meninger om kroppen og kanskje gjøre som mange her oppfordrer til: å si klart i fra til damen at kroppen hennes er stygg, hun må ikke innbille seg at den verken er sunn eller attraktiv og hun må se til å skjerpe seg. Hver eneste matbit hun pakker i seg blir gransket og gjort opp en mening om. Fordi hun er tjukk.

Har dere tenkt på at denne damen kan bryte sammen og gi opp hele prosjektet med å gå ned i vekt og bli sunnere bare fordi noen av dere har denne enorme trangen til å utbasunere alle negative kommentarer dere ruger på? Fordi dere har denne trangen til å bestemme over andre og stikke nesa deres i andres saker? Og ikke minst: denne trangen til å tråkke på andre for å føle dere bedre selv. Hvordan mener dere at disse sparkene i ræva dere så rundhåndet deler ut skal virke motiverende og motvirke fedmeepidemien?

Poenget mitt er at alle sliter med forskjellige problemer på både det fysiske og det psykiske planet, så for andre å blande seg inn og legge seg opp i hvordan de lever livet sitt er helt unødvendig. Man kan ikke se på en fremmed tjukk person om vedkommende er feitere enn noensinne eller om vedkommende faktisk er 50 kilo slankere enn for et år eller to siden. På samme måte kan man heller ikke vite hva som er bakgrunnen og historien til en tilsynelatende undervektig kropp. Hva om det er ei jente med tidligere spiseforstyrelser som har lagt på seg noen viktige gram og er på bedringens vei, og så kommer kommentarene og blikkene fra folk uten filter.

Dere tror dere er hjelpsomme og gjør en god gjerning men dere gjør heller i mange tilfeller vondt verre! Verken tjukke eller tynne kan gjemme seg bort til de er frisk og fin nok i folks øyne. De må da få lov til å vise seg med sin omså bælfeite eller skraptynne kropp.

Det er også forskjell på å hylle usunne kropper og å vise aksept for at folk er forskjellige og sliter med forskjellig "bagasje".

Endret av Blubberella
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Poenget er at du slenger drit om ALLE. Jeg har aldri sutret og aldri krevd noe grunnet min vekt. Men grunnet mennesker som deg, som i full offentlighet snakker om ekle feite og disser absolutt alle, så er det mange overvektige som ikke engang går ut av sitt eget hjem. Hadde det ikke vært bedre om de ble akseptert? Tror du ikke aksept kunne hjulpet på en eventuell vektnedgang?

De eneste jeg har "slengt dritt" om i denne tråden er Fat Acceptance tilhengere som nekter å ta ansvar for egen kropp, som syter og forlanger. Det er langt i fra alle, men tallet vokser jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg har "slengt dritt" om i denne tråden er Fat Acceptance tilhengere som nekter å ta ansvar for egen kropp, som syter og forlanger. Det er langt i fra alle, men tallet vokser jo.

Vis meg dette tallet. Vis meg hvor mange i dette landet som er fat acceptance tilhengere. Jeg kjenner nemlig ingen og jeg kjenner MANGE overvektige. Så hvor er de?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Vis meg dette tallet. Vis meg hvor mange i dette landet som er fat acceptance tilhengere. Jeg kjenner nemlig ingen og jeg kjenner MANGE overvektige. Så hvor er de?

Det er jo ikke noe tall på det, det jeg mente var at jeg ikke har slengt dritt om ALLE som du sier, men antall personer jeg slenger dritt om vokser jo når flere henger seg på ansvarsfraskrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig det er å ha en sånn tråd hvor de selvrettferdige og intolerante virkelig kan gni det inn og kjenne på nytelsen av å tråkke på andre.

Ingenting bygger selvforherligelse som det !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Ennå en av de unyanserte debattene der man på den ene siden har "perfekte" modeller og kvinner med sterk overvekt (kanskje bortsett fra hun på bildet helt til høyre) på den andre. Hva skjedde med den normalvektige kvinnen som verken ser ut som en supermodell eller er overvektig? Eller med kvinnen som er moderat trent på en måte som er oppnåelig for de fleste?

Jeg tar gjerne en normal, sunn kvinnekropp any day.



Anonymous poster hash: 4345a...dce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Tipper det er hun med silikon, for menn sikler jo tydligvis etter det. Jeg er så glad til at kjæresten min har naturlige pupper og de er dobbel så fine som silikon. Ja jeg vet 100% at kjæresten min ikke har silikon. Er trist visst alle verdens kvinner må ha silikon for å få perfekte pupper. Tenk hvis ekte pupper dør ut pga menn vil ha silikon. Trist.

Skjerp dere silikon galne menn :P

Det handlet jo i korte trekk bare om at de så finere ut - silikonpupper er ofte fastere og finere i formen enn naturlige, spesielt om man er litt oppe i årene. MEN følelsen av de og hvordan de beveger seg er selvsagt en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av disse som er lei "Ekte kvinner har former" opplegget, der ekte kvinner med former = Kraftig overvektige kvinner. Jeg er selvsagt helt for at du ikke skal rette deg etter at perfekte kvinner skal ha helt flat mage, sprettrumpe og store pupper, og være fornøyd med den kroppen du har.

Det jeg derimot har lite til over for er disse mennene og damene som lar kroppen forfalle og forsvarer seg med "jammen jeg er fornøyd med min kropp. Ja jeg har lagt på meg 15kg, men vet du hva? Jeg bryr meg ikke. Jeg er stolt av min kropp."

Du har bare en kropp, og det er greit at du har innsett at du aldri kommer til å få six-pack eller bli victoria secret-modell, men du kan jo ta vare på deg selv. Vedlikehold kalles det. Om du ønsker å ta opp kampen mot kroppshysteriet så er det ingenting som er bedre, men du trenger ikke la kroppen forfalle bare forde du ikke ønsker å bli det som overvektige mennesker har en tendens til å kalle sykelig tynn.

Det er ikke til å nekte for at de aller fleste menn (og bi-homofile kvinner) tenner på damer som Jessica Alba, Scarlett Johanson osv, men det betyr ikke at de blir frastøtt av kvinner med litt mer fett på kroppen. Alle undersøkeleser jeg har vert borti viser til at menn foretrekker kvinner med litt mer fett på kroppen. Selv om det ikke er representativt for absolutt alle, så er det en klar indikator på at selv om de fleste liker å kikke på slike kvinner, så foretrekker de den mer normale kropsfiguren til kvinnen i gata.

selv om det er politisk ukorekt å si, så vil jeg konkludere med at selv om det finnes noen som heller foretrekker kraftig overvektige kvinner, så er normen en plass i mellom jeg-er-så-feit-at-jeg-må-lage-sak-om-hvor-fornøyd-jeg-som-normal-kvinne-er-med-kroppen min og -jeg-trener-7-dager-i-uka-og-ser-photoshoppet-ut-og-alle-hater-meg.

Dette er jeg enig i, men det gjelder akkurat like mye for menn som for kvinner. Men det skrives det mindre om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette rebelske oppgjøret mot kroppspress og skjønnhetspress når disse menneskene alltid må vise de mest ekstreme kroppene innenfor hver kategori. Jeg er fullstendig enig i at kroppsidealer som tilsier at en pen kropp er en uten skrammer, overflødig fett, stram, og pakket med muskler, er sykt Det er ikke oppnåelig for alle.

Men denne glorifiseringen av svært overvektige kropper som later til å aldri ha beveget seg gjennom et helt liv, er strengt talt verre

...hvor er den gyldne middelvei, egentlig? I artikkelen forsvinner den i overvekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...