Gå til innhold

Nei vi ønsker ikke kvinnene slik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Øh, ja? Er du bælfeit så veier du godt over 60kg. Hvis du ikke bare er 140cm høy da...

Trodde liksom du var litt rausere enn at du omtalte andre mennesker på den måten, jeg. Men greit nok, så feil kan man altså ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Trodde liksom du var litt rausere enn at du omtalte andre mennesker på den måten, jeg. Men greit nok, så feil kan man altså ta.

Jo, i utgangspunktet. Men når en prøver å fremstille sykelig overvekt som en fin ting så er knallhard sannhet det eneste virkemiddel som finnes. Da er det av med hanskene. Samme gjelder sykelig undervekt, boling og andre kroppsformer som INGEN er tjent med omtales som noe som er helt greit.

Så kan vi alltids diskutere hvordan en unngår at mennesker havner i slikt uføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i utgangspunktet. Men når en prøver å fremstille sykelig overvekt som en fin ting så er knallhard sannhet det eneste virkemiddel som finnes. Da er det av med hanskene. Samme gjelder sykelig undervekt, boling og andre kroppsformer som INGEN er tjent med omtales som noe som er helt greit.

Så kan vi alltids diskutere hvordan en unngår at mennesker havner i slikt uføre.

Poenget er at jeg i denne tråden har gjort alt annet enn å opphøye sykelig overvekt, og jeg blir stadig sitert som om jeg gjør det. Dog holder jeg meg for god til å kalle mennesker bælfeite. Jeg har snarere forsøkt å si noe godt om de kvinnene som faller utenfor de norske jantelov-normene, og å si noe om å være glad i seg selv og å ta vare på den man er.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Poenget er at jeg i denne tråden har gjort alt annet enn å opphøye sykelig overvekt, og jeg blir stadig sitert som om jeg gjør det. Dog holder jeg meg for god til å kalle mennesker bælfeite. Jeg har snarere forsøkt å si noe godt om de kvinnene som faller utenfor de norske jantelov-normene, og å si noe om å være glad i seg selv og å ta vare på den man er.

Jeg har ikke oppfattet at du har sagt noe stygt om noen typer kropper her...det som er nitrist er jo at uansett om man forsøker å si noe flott og oppbyggende om en eller annen type kropp, så får man kjeft for å ikke like den motsatte typen kropp....?!?

Blir liksom galt uansett føler jeg....kropp er flott! Bare folk lever sunt og passer på helsa si så er jeg happy iallefall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Poenget er ikke hva andre ser som seksuelt attraktivt, men at kvinner også eksisterer uten å være sexdukker. Ikke alle menn er Ryan Gosling, og ikke alle kvinner ser ut som Scarlett Johanson, og det er helt greit.

Baker problematiserer den offentlige eierfølelsen til kvinnekroppen, som fører til uttalelser som "Nei, vi ønsker ikke kvinner slik", sagt som om de skal ha betydning. Kvinnekroppen kan være seksuell, men kvinner er mer enn sexobjekter. Kvinner som ikke ser ut som idealet, må også ha mulighet til å vises i det offentlige rom. Vi er ikke her for å gjøre menn kåte, og vi må ha lov til å vises, uavhengig av andres preferanser.

Dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppfattet at du har sagt noe stygt om noen typer kropper her...det som er nitrist er jo at uansett om man forsøker å si noe flott og oppbyggende om en eller annen type kropp, så får man kjeft for å ikke like den motsatte typen kropp....?!?

Blir liksom galt uansett føler jeg....kropp er flott! Bare folk lever sunt og passer på helsa si så er jeg happy iallefall

Poenget er at jeg føler jeg blir beskyldt for å lovprise overvekt, noe jeg ikke gjør. Et overvektig menneske er fullstending klar over at det er overvektig. FØRSTE skritt til å ta tak og å bli sunnere er å bli glad i seg selv. Er du ikke glad i deg selv orker du ikke ta tak.

Det er stor forskjell på å være overvektig og glad i seg selv, kle seg pent, bruke sminke og smykker, OG på å si: "Overvekt er det beste som har skjedd meg! Jeg blir ikke flottere enn dette!"

Jeg mener at blogger som denne det er linket til, handler om å akseptere hvem man er for å kunne gjøre noe med det. Artikkelen i dagbladet er bare shitty håndtverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Poenget er at jeg føler jeg blir beskyldt for å lovprise overvekt, noe jeg ikke gjør. Et overvektig menneske er fullstending klar over at det er overvektig. FØRSTE skritt til å ta tak og å bli sunnere er å bli glad i seg selv. Er du ikke glad i deg selv orker du ikke ta tak.

Det er stor forskjell på å være overvektig og glad i seg selv, kle seg pent, bruke sminke og smykker, OG på å si: "Overvekt er det beste som har skjedd meg! Jeg blir ikke flottere enn dette!"

Jeg mener at blogger som denne det er linket til, handler om å akseptere hvem man er for å kunne gjøre noe med det. Artikkelen i dagbladet er bare shitty håndtverk.

I totally agree....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg føler jeg blir beskyldt for å lovprise overvekt, noe jeg ikke gjør. Et overvektig menneske er fullstending klar over at det er overvektig. FØRSTE skritt til å ta tak og å bli sunnere er å bli glad i seg selv. Er du ikke glad i deg selv orker du ikke ta tak.

Det er stor forskjell på å være overvektig og glad i seg selv, kle seg pent, bruke sminke og smykker, OG på å si: "Overvekt er det beste som har skjedd meg! Jeg blir ikke flottere enn dette!"

Jeg mener at blogger som denne det er linket til, handler om å akseptere hvem man er for å kunne gjøre noe med det. Artikkelen i dagbladet er bare shitty håndtverk.

Nemlig. Og jeg syns det er rart med disse menneskene som ikke evner å kunne si at et menneske er pent eller flott, fordi de ikke passer inn i deres syns på seksuelt tagbare. Som om man på et magisk vis blir pen når BMI er 24.99 fremfor 25 for da er man overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg veier godt over 60 kilo og jeg er langt ifra "bælfeit".

Ja, men du er vel neppe 140 cm heller? ;) Er laangt over 60 selv og føler meg ikke bælfeit, bare frodig med former ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

konsolentreff.de/anhaenge/20-jpg.12920/

Eg ser slik ut, med pittelitt større mage . Eg anser meg sjølv for formfull, chubby og sexy.

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Poenget er at jeg i denne tråden har gjort alt annet enn å opphøye sykelig overvekt, og jeg blir stadig sitert som om jeg gjør det. Dog holder jeg meg for god til å kalle mennesker bælfeite. Jeg har snarere forsøkt å si noe godt om de kvinnene som faller utenfor de norske jantelov-normene, og å si noe om å være glad i seg selv og å ta vare på den man er.

Jeg har ikke tillagt deg disse meningene!

Hvis en er gald i seg selv så lar en seg ikke bli så smellfeite som damene i Dagbladet (unntatt dama opp til høyre som ikke dukker opp på alle plattformer en kan lese Dagbladet på) er. Det er riv ruskende galt å fremstile så digre mennesker som noe positivt. Vi må heller finne ut hva de sliter med i sitt indre og få dem over i en sunn kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tillagt deg disse meningene!

Hvis en er gald i seg selv så lar en seg ikke bli så smellfeite som damene i Dagbladet (unntatt dama opp til høyre som ikke dukker opp på alle plattformer en kan lese Dagbladet på) er. Det er riv ruskende galt å fremstile så digre mennesker som noe positivt. Vi må heller finne ut hva de sliter med i sitt indre og få dem over i en sunn kropp.

Nei, det er ikke det. Hva er galt med positiv omtale av mennesker? Ingenting. Dersom du ikke føler for å snakke noen opp så tilsier ikke det at du er nødt til å snakke dem ned. Du KAN holde kjeft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Er glad at jeg har såpass mellom ørene at jeg ikke kommenterer andres kropp tynn eller fyldig. Det er rett og slett en uting. Vi er forskjellige. Takk og lov at alle ikke er som TS sier jeg. Verden hadde blitt temmelig kjedelig om alle hadde samme smak ;)

Ja takk og pris at vi er så forskjellig at det er helt greit å fylle helsekøene med plager som har rot i overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Nei, det er ikke det. Hva er galt med positiv omtale av mennesker? Ingenting. Dersom du ikke føler for å snakke noen opp så tilsier ikke det at du er nødt til å snakke dem ned. Du KAN holde kjeft.

Det er ikke galt å snakke positivt om mennesker, men det er galt å snakke positivt om det som i praksis er selvskading. Aller helst ville jeg sett at disse fikk noen å snakke om sine problemer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke galt å snakke positivt om mennesker, men det er galt å snakke positivt om det som i praksis er selvskading. Aller helst ville jeg sett at disse fikk noen å snakke om sine problemer med.

Så du omtaler dem som dritt OG tillegger dem psykiske problemer. Du er bra teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...