Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg synes bare det er litt kjipt at basen koster det samme som sete omtrent :P men virker som om de fleste mener det er verdt pengene! Jeg har fått opp forbrukerrådet sin test, og kommer til å kjøpe et av de setene som ligger på toppen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes bare det er litt kjipt at basen koster det samme som sete omtrent :P men virker som om de fleste mener det er verdt pengene! Jeg har fått opp forbrukerrådet sin test, og kommer til å kjøpe et av de setene som ligger på toppen der :)

Det er veldig verdt pengene etter min mening. Vi tok ut setet hver gang vi skulle inn og ut av bilen, det hadde vært mye styr uten base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår forrige bil kunne vi ikke bruke basen. Det ble kjapt en vane å bruke bilbeltet, selv om det tok litt mer tid. På babysetet syns jeg ikke det var så komplisert, men sete nummer to? :bond:

Vi har besafe izi plus til eldstemann og det er et MARERITT å flytte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket understell har dere Hvitløk? :)

Vi arver et bilsete med to baser, da kan vi ha base i hver vår bil, veldig praktisk :)

Vi tok classic chrome, for vi fikk anbefalt det av venner. De med svingbare hjul er visst ikke helt optimale på vinterføret her jeg bor :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kommer til å bestille vogn etter lønn i februar. Mannen gleder seg veldig til å få vognen i hus og snakker ofte om det. Tror nok han kommer til å trille rundt på den en del hjemme. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har den lille snudd seg igjen. Kjente at det skjedde, det var en helt snodig følelse i magen. Men kjedelig, ikke så mye romstering jeg merker da...

Den siste uka har jeg vært veldig påpasselig med bekkenet. Holder bena samlet, bærer ikke på storebror i det hele tatt. Det er ikke så enkelt, men det ser ut til å hjelpe. Nå er det bare ubehagelig når jeg går, ikke sånn at jeg tror hele høna holder på å spjære. Satser på at det holder seg sånn en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det 3 for 2 på barnevarer og 30% på dundyner hos Princess 😊 vi var der idag og kjøpte dyne til seng og vogn/vugge, sengesett og babykluter. Synes det er så koselig å handle til babyen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok classic chrome, for vi fikk anbefalt det av venner. De med svingbare hjul er visst ikke helt optimale på vinterføret her jeg bor :)

Det understellet ser vi på også, veldig fin vogn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er litt kjipt at basen koster det samme som sete omtrent :P men virker som om de fleste mener det er verdt pengene! Jeg har fått opp forbrukerrådet sin test, og kommer til å kjøpe et av de setene som ligger på toppen der :)

Vi skulle i utgangspunktet bare ha sete som festes med belter, men hun som jobbet i butikken klarte å få oss til å skifte mening. Vi kjøpte da base som festes med belte og ikke isofix, da vi skal ha ny bil og slipper å måtte velge bil ut ifra om den har isofix eller ikke. Dessuten er det kjekt at besteforeldre og lignende kan bruke setet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det 3 for 2 på barnevarer og 30% på dundyner hos Princess vi var der idag og kjøpte dyne til seng og vogn/vugge, sengesett og babykluter. Synes det er så koselig å handle til babyen

Takk for tips ;) har du dundyne i både seng og vogn hele året?

Lissa: enig at det kan være lurt med base som kan festes med belter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ;) har du dundyne i både seng og vogn hele året?

Lissa: enig at det kan være lurt med base som kan festes med belter også :)

Nå spurte du ikke meg, men vi bruker dundyna hele året. Den er luftig og lett, men varmer når den skal varme :) Men jenta vår har siden hun var 10 mnd sparket av seg dyna og lagt seg oppå den i stedet da, men hun har uansett ullpysj så blir sjeldent kald.

I vogna brukte vi bare pledd på sommeren/høst og en mindre fiberdyne fram til det ble litt kaldere, da bruker vi kun voksipose.

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vogndyna en håndfull ganger bare med førstemann. Men han kom i månedsskiftet juni/juli, så mulig vi ville brukt den mer om jeg hadde hatt termin tidligere. Har dundyner til både vogn og senga, men dyna til senga ble heller ikke brukt så mye... :fnise:

Småen sparket konsekvent av seg alt, så vi har brukt sånne sengeposer. Tynne på sommeren og tykke på vinteren.

Jeg har fått dilla på frukt nå om dagen. Særlig kiwi. Prøver bare å ikke tenke på moreller... det fyste jeg på i måneder før det kom i butikkene sist, holdt på å bli koko. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endelig begynt å få tilbake matlysten :nigo: Ingen cravings, men jeg kan faktisk la meg friste av normal mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden vi var inne på mat.. Har dere gått mye opp i vekt? Jeg gikk ned ca. 2 kg i starten pga dårlig matlyst, og har lagt på meg dette nå iløpet av desember/januar, så er nå tilbake på startvekt! Men regner med at vektøkingen kommer plutselig nå de neste ukene (hvertfall med alt sjokoladen jeg spiser for tiden :P)..

Forstår at ikke alle vil svare på spørsmål angående vekt, er bare av nysgjerrighet jeg spør..så svar de som vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 0 i vektøkning hele tiden. Har slitt med dårlig matlyst, så er nok derfor jeg ikke har gått opp noe særlig. Har nok mistet litt egenvekt til fordel for den lille, men det er nok å ta av ;) Jeg er vel 10-15 kg overvektig i utgangspunktet, så da skal jo ikke vektoppgangen være like stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp fra 54-60 kg og er i uke 18! Forrige graviditet hadde jeg lagt på meg 2 kg på samme tid, men da kastet jeg mer opp. Jeg gikk totalt opp 13 kg og raste ned igjen etter to uker med amming, så tror ikke det gjør noe om jeg legger på meg litt over 13 kg :) Men jeg spiste mye mye MYE i starten for å holde kvalmen i sjakk, nå har det roet seg bittelitt :)

Når det gjelder matdiller har jeg ingenting spesielt egentlig, men får til tider veldig lyst på sushi. Også spiser jeg endel stekt egg og bacon som jeg aldri har spist før, nesten ;)

For øvrig har jeg veldig dilla på lukten av blå jif og bruker denne til ALT jeg vasker, sånn var jeg sist også. Og lukten av spylevæske. Føler meg jo gal av det ;)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt en del kilo i minus her.

Har også dilla på kiwi :) litt kjipt med citrusallergi ;)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...