Gjest Nori Skrevet 13. januar 2015 #961 Skrevet 13. januar 2015 Høres ikke noe greit ut Porcelain. De sier jo at ukene mellom 20 og 30 er de beste, men dette gjelder jo dessverre ikke for alle. Ta det opp med legen din, kanskje du har bekkenløsning og det finnes jo grep man kan ta for å prøve å forebygge/lindre slik jeg har forstått det. Vi har kjøpt bilstol med base til 2500 kroner, da var det 1000 kroner i avslag på grunn av januarsalg. Har sett av tester at setet kommer godt ut også. (Maxi-cosi cabriofix) Aner ikke om hvorfor det er så store forskjeller i pris. Jeg fokuserte ikke på pris i det hele tatt, men leste tester og vurderinger av de ulike setene. Hvor gode tilbud man kan gjøre på brukt vogn varierer veldig er mitt inntrykk, men hvis jeg kun hadde spart 2000 hadde jeg like gjerne kjøpt ny. Seng, stellebord og slike ting kommer vi til å kjøpe på IKEA. Har også veldig lyst på BabyBjørn vippestol, men synes prisen er stiv ny. Har heller ikke kommet over noen brukte i nærområdet enda. Lurer også på om vippestol er noe som er "nødvendig" helt fra starten av, eller om det er noe som eventuelt kan drøyes litt. Ellers har jeg veldig lyst på bæresele/sjal, men er ekstremt usikker på hva jeg skal gå for her. Det finnes jo så utrolig mange forskjellige typer. Jeg vil ha noe jeg kan bruke helt fra starten og gjerne så lenge som mulig. I tillegg må den være enkel i bruk og kunne brukes av både mannen og meg.
Nautika Skrevet 13. januar 2015 #962 Skrevet 13. januar 2015 Æsj, jeg er egentlig ikke noe særlig i formffor tida. Sover utrolig dårlig og lite om nettene, så går nærmest konstant rundt i zombie-modus. Er på jobb, også sover/døser jeg om ettermiddagen og kvelden. Er så vanvittig glatt her nå, så tør(!) faktisk ikke ut å gå. Bekkenet /korsryggen er og litt vrien, har mye rettearbeid nå og kjenner det veldig godt... Trodde det var nå man skulle følesseg i ok form jeg? Jeg sliter også med søvnen. Etter 1 uke med å våkne hver natt kl 3/4 gikk søvnløsheten såpass utover psyken at jeg måtte kaste inn håndkleet og få delvis sykemelding. Det syns jeg hjelper masse. Husker at jeg var så trøtt at det prikket i huden, og hvert skritt var som å gå 100. Jeg tror jeg går for samme bilstol, Nori. Den kan brukes på vogna jeg tenker å kjøpe også Fant nettopp et bra tilbud på babybjørn vippestol på en salgsside på Facebook, kun 250 kr. Da måtte jeg jo slå til, og forhåpentligvis er det ikke så mange av mine venner som ser det Haha, planlegger å slette kommentaren når jeg har fått svar på pm
Gjest Dorey Skrevet 13. januar 2015 #963 Skrevet 13. januar 2015 Vi har ikke hatt vippestol, hadde ikke behovet. Vi hadde newborn-seat til tripptrappen og babyen satt i den når han skulle ha mat (dvs ikke pupp altså ). Han satt også i den mens vi spiste middag i starten, så han kom på høyde med oss. Første jordmor-kontroll i dag! Veldig hyggelig dame Normalt blodtrykk, blodprosent, fosterlyd og SF-mål. Hadde gått opp for mye i vekt (11 kg... ), så nå må jeg skjerpe meg.
Porcelain Skrevet 13. januar 2015 #964 Skrevet 13. januar 2015 Jeg sliter også med søvnen. Etter 1 uke med å våkne hver natt kl 3/4 gikk søvnløsheten såpass utover psyken at jeg måtte kaste inn håndkleet og få delvis sykemelding. Det syns jeg hjelper masse. Husker at jeg var så trøtt at det prikket i huden, og hvert skritt var som å gå 100. Jeg jobber i praksis bare 50%, og synes for å være helt ærlig at det er litt nederlag åja bli sykmeldt da.. Har bare to klasser, så må i såfall kvitte meg med en av de.. (og det å være sykmeldt som lærer er egentlig bare stress). Så prøver å holde ut. Bli litt roligere om to uker, må bare orke fram til da. Men takk for omtanke det hjelper å høre at det ikke bare er meg!
Gjest Nori Skrevet 13. januar 2015 #965 Skrevet 13. januar 2015 Jeg tror jeg går for samme bilstol, Nori. Den kan brukes på vogna jeg tenker å kjøpe også Fant nettopp et bra tilbud på babybjørn vippestol på en salgsside på Facebook, kun 250 kr. Da måtte jeg jo slå til, og forhåpentligvis er det ikke så mange av mine venner som ser det Haha, planlegger å slette kommentaren når jeg har fått svar på pm Ja, at den kan brukes på vogna er et ekstra pluss. Til 250 kroner er det ikke noe å lure på! Vi har ikke hatt vippestol, hadde ikke behovet. Vi hadde newborn-seat til tripptrappen og babyen satt i den når han skulle ha mat (dvs ikke pupp altså ). Han satt også i den mens vi spiste middag i starten, så han kom på høyde med oss. Første jordmor-kontroll i dag! Veldig hyggelig dame Normalt blodtrykk, blodprosent, fosterlyd og SF-mål. Hadde gått opp for mye i vekt (11 kg... ), så nå må jeg skjerpe meg. Ja, vurderer også tripptrapp stolt med newborn-seat. Kanskje det er like greit? Men hva gjorde du da når du var på do og i dusjen og slik? Jeg har jo ingen erfaring, så vet ikke helt hvordan det er vanlig å løse slike utfordringer. Sa jordmor at du hadde gått opp for mye i vekt, eller er det din egen konklusjon? Kjenner jeg må forberede meg litt om jeg skulle få vektkommentarer, så jeg ikke blir lei meg. Aner ikke hvor mye jeg evt. har gått opp for har ikke vekt hjemme.
Gjest Dorey Skrevet 13. januar 2015 #966 Skrevet 13. januar 2015 Ja, at den kan brukes på vogna er et ekstra pluss. Til 250 kroner er det ikke noe å lure på! Ja, vurderer også tripptrapp stolt med newborn-seat. Kanskje det er like greit? Men hva gjorde du da når du var på do og i dusjen og slik? Jeg har jo ingen erfaring, så vet ikke helt hvordan det er vanlig å løse slike utfordringer. Sa jordmor at du hadde gått opp for mye i vekt, eller er det din egen konklusjon? Kjenner jeg må forberede meg litt om jeg skulle få vektkommentarer, så jeg ikke blir lei meg. Aner ikke hvor mye jeg evt. har gått opp for har ikke vekt hjemme. Jeg lot ham ligge på leketeppet på badegulvet, og når han var så stor at han var mobil mener jeg at jeg dusjet mens han satt i tripptrappen (med sele på selvsagt). Evt gikk jeg bare på do mens han lå på under babygymmen. Jordmor sa det vel ikke rett ut, men jeg skjønte jo tegninga Visste det selv også, så jeg ble ikke lei meg heldigvis. Det er jo ikke som om jeg spiser sjokolade og pizza dagen lang heller, så jeg mistenker at det er at jeg ikke trener spinning lengre, men samtidig spiser som en hest. Er så sulten!
Millemor84 Skrevet 13. januar 2015 #967 Skrevet 13. januar 2015 Jeg jobber i praksis bare 50%, og synes for å være helt ærlig at det er litt nederlag åja bli sykmeldt da.. Har bare to klasser, så må i såfall kvitte meg med en av de.. (og det å være sykmeldt som lærer er egentlig bare stress). Så prøver å holde ut. Bli litt roligere om to uker, må bare orke fram til da. Men takk for omtanke det hjelper å høre at det ikke bare er meg! Du er ikke alene!! Jeg har også gått og ventet på denne flotte tiden hvor energien skulle komme tilbake uten at det har skjedd Så jeg er 40% sykemeldt og noe annet hadde jeg faktisk ikke klart :/ Syns det er lettere når jeg har hørt flere har det slik og ikke alle er energibomber. Bare uker igjen til 3. trimester og da er det bare å sove seg inn i havn :D Prøver å se positivt på det og akseptere at sånn er det nå bare 1
fionel Skrevet 13. januar 2015 #968 Skrevet 13. januar 2015 Du er ikke alene!! Jeg har også gått og ventet på denne flotte tiden hvor energien skulle komme tilbake uten at det har skjedd Så jeg er 40% sykemeldt og noe annet hadde jeg faktisk ikke klart :/ Syns det er lettere når jeg har hørt flere har det slik og ikke alle er energibomber. Bare uker igjen til 3. trimester og da er det bare å sove seg inn i havn :D Prøver å se positivt på det og akseptere at sånn er det nå bare Samme her! Sitter og venter på denne herlige energien alle snakker om...
Hvitløk Skrevet 13. januar 2015 #969 Skrevet 13. januar 2015 Tror jeg må begynne å tenke på innkjøpene. Vi vet vi vil ha Emmaljunga Edge duo vogn, men utover det har jeg ikke tenkt noe særlig. De har prosenter på utstyr hvis man kjøper vogn i den lokale utstyrsbutikken, så tror mye skal kjøpes der. Utenom seng og stellebord, det blir nok ikea Den energien har jeg ventet på også, men etter snart 22 uker har jeg ikke sett noe til den har blitt sykemeldt for bekkenet nå. To uker med 100%, så skal vi se hvordan det går. Har fått fysioterapitime i morgen allerede, så håper det vil hjelpe på. Men presset meg så hardt de siste dagene at jeg har endt opp på krykker. Som Porcelain sier, det er ikke lett å være delvis sykemeldt som lærer, så vil jo helst tilbake fullt.
Ahava Skrevet 13. januar 2015 #970 Skrevet 13. januar 2015 Herregud jeg spiser sånn. Sover og (over)spiser om hverandre. Energi etterlyses her også!! Og penger til å kjøpe vogn ... Vi har lyst på brio go denne gangen, etter den gigatunge emmaljunga city crossen sist. Men har ikke 4000 kroner å bruke akkurat nå, og når tilbudet er over og vogna går tilbake på fastpris så blir det uansett uaktuelt pga. prisen..
Porcelain Skrevet 13. januar 2015 #971 Skrevet 13. januar 2015 (endret) Dette med energi er kanskje bare noe de lurte oss med, slik at vi skulle overleve kvalmen? Er noe muffens altså... Teit å føle trøst i at flere har det sånn, men så enkel er jeg. trodde det skulle være litt mindre arbeid å være gravid, men det å lage mennesker er visst et godt dagsverk det og! Så kjedelig ahava, dere har ikke mulighet til å bruke kredittkort eller noe? Vi fikk vogn av svigers, så vi kjøpte dyrt - men det kjennes litt deilig, å ha kjøpt den vi likte best. Endret 13. januar 2015 av Porcelain
Gjest Bygdis Skrevet 13. januar 2015 #972 Skrevet 13. januar 2015 Energien savnes her også.. Sovner så lett og overfladisk, våkner av den minste ting. Vondt å snu seg i senga, vanskelig å finne en god sovestilling. Er 100% sykmeldt pga bekkenet og ryggen, ser ikke ut som det blir noe bedre med fysioterapeut heller. Vi er så heldige å få vogn, i tillegg får vi låne ganske mye utstyr av familiemedlemmer. Slipper å kjøpe bilstol, vippestol, sånn stol til tripptrapp, vugge ++ I slutten av januar skal vi på 3D-ultralyd, da er jeg ca 27 uker. Har gått nesten hele svangerskapet frem til OUL og venta på at det skulle være noe galt, ønsker en koselig ultralyd hvor jeg slipper å være så nervøs. Mista to ganger i fjor, så det har vært litt vanskelig å glede seg og ta det innover seg at vi faktisk skal få en baby
graving Skrevet 13. januar 2015 #973 Skrevet 13. januar 2015 Heldigen dere som har fått sponset utstyr og til dere som savner energien- jeg føler med dere, den er fremdeles ikke tilbake og jeg er i uke 22 nå! Heldigvis er resten av kroppen fin, selv om jeg merker at jeg ikke klarer å jogge like langt som før (hvis jeg skal finne noe å klage på liksom hehe) innkjøpene tror jeg vi tar i februar! Jeg har fremdeles ikke sagt noe til kollegaer eller venner på skolen om graviditeten.. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal slenge det ut, hehe! Det viktigste er jo at de nærmeste vet det (og sjefen da )
fionel Skrevet 14. januar 2015 #974 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Hm.. Jeg lurer på om jeg har begynt å kjenne mini i magen nå...? Jeg er førstegangs, så vet liksom ikke heng hvordan det skal kjennes ut. Men da jeg la meg i senga krøller jeg meg alltid inntil mannen mens vi leser litt. Og plutselig var deg en merkelig (ubehagelig?!) følelse på høyre side. Det var absolutt ikke vondt, men jeg skvatt litt.. Var som om noen små knipset meg på innsiden/ eller som om en tjukk boble sprakk... Hm.. Det er ikke luftbobler for det har jeg nok av ellers ææ vanskelig å forklare, men kan det ha vært mini? Vi lyttet på hjertet litt før, og det stemmer med hvor mini ligger... Hm... Edit: skriveleif, men se på klokken da dere! Endret 14. januar 2015 av fionel
Gjest Nori Skrevet 14. januar 2015 #975 Skrevet 14. januar 2015 Høres veldig ut som du kjente babyen fionel! Plutselig en dag er du ikke i tvil. Her er det så mye bevegelse og romstering i perioder at jeg synes det er slitsomt. Blir spennende å se hvordan det oppleves når fosteret bør større og plassen mindre.
Dyregod Skrevet 14. januar 2015 #976 Skrevet 14. januar 2015 Hm.. Jeg lurer på om jeg har begynt å kjenne mini i magen nå...? Jeg er førstegangs, så vet liksom ikke heng hvordan det skal kjennes ut. Men da jeg la meg i senga krøller jeg meg alltid inntil mannen mens vi leser litt. Og plutselig var deg en merkelig (ubehagelig?!) følelse på høyre side. Det var absolutt ikke vondt, men jeg skvatt litt.. Var som om noen små knipset meg på innsiden/ eller som om en tjukk boble sprakk... Hm.. Det er ikke luftbobler for det har jeg nok av ellers ææ vanskelig å forklare, men kan det ha vært mini? Vi lyttet på hjertet litt før, og det stemmer med hvor mini ligger... Hm... Edit: skriveleif, men se på klokken da dere! Det er nok baby du kjenner Jeg har begynt å kjenne baby nå de siste dagene, utrolig koselig. Jeg kjenner det bare som en svak leamus eller boble som sprekker ved trusekanten Jeg kjenner litt sug i magen også noen ganger, da tror jeg babyen flytter seg, det er kjent fra forrige gang Det er helt fantastisk å kjenne spark!
Androide Skrevet 14. januar 2015 #977 Skrevet 14. januar 2015 Jeg syns både det er vemmelig, koselig og betryggende å kjenne spark jeg. Det er jo en helt syk tanke egentlig, at det er en person inni meg som lager de bevegelsene!
Dyregod Skrevet 14. januar 2015 #978 Skrevet 14. januar 2015 Høres veldig ut som du kjente babyen fionel! Plutselig en dag er du ikke i tvil. Her er det så mye bevegelse og romstering i perioder at jeg synes det er slitsomt. Blir spennende å se hvordan det oppleves når fosteret bør større og plassen mindre. Det er en herlig følelse å kjenne liv fra lille. Men når de blir større vil man nesten at de skal slutte igjen Jeg måtte holde igjen beina til babyen forrige gang fordi hun sparket meg hardt oppunder ribbeina. Aaau det var ikke godt. Grugleder meg til den tiden igjen
Nautika Skrevet 14. januar 2015 #979 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har vært på oul i dag, og alt så fint ut. Termin flyttet til 12.juni og vi venter ei lita jente
Dyregod Skrevet 14. januar 2015 #980 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har vært på oul i dag, og alt så fint ut. Termin flyttet til 12.juni og vi venter ei lita jente Så fint at det gikk bra på oul! Og så koselig med en liten jente
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå