Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg 3-4 kg. Synes det er litt mye med tanke på at jeg kun er i uke 23, men jeg spiser sunt, drikker ikke kalorier, er veldig restriktiv på godterier og holder meg aktiv så er ikke så mye merker får gjort. Er jo ikke aktuelt å sulte seg akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt på meg 3-4 kg. Synes det er litt mye med tanke på at jeg kun er i uke 23, men jeg spiser sunt, drikker ikke kalorier, er veldig restriktiv på godterier og holder meg aktiv så er ikke så mye merker får gjort. Er jo ikke aktuelt å sulte seg akkurat.

3-4 kg i uke 23 er jo ikke mye da!:) Jeg hadde gått opp ca det sist og syntes det var lite, men er man normalt sunn og spiser riktig så legger man nok uansett på seg det som er riktig for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 kg i uke 23 er jo ikke mye da!:) Jeg hadde gått opp ca det sist og syntes det var lite, men er man normalt sunn og spiser riktig så legger man nok uansett på seg det som er riktig for seg.

Du har sikkert rett, jeg har jo ingen erfaring og vet ikke hva som er normalt. Jeg har bare tenkt at rundt 12 kg er regnet som "normalt" og at man legger på seg mest mot slutten - naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 7 kg og er i uke 22 :sjenert: men jeg småspiste en del i starten for å holde kvalmen unna, så har bare lagt på meg bare 2 kg siden uke 11.

Har også mer lyst på frukt enn godteri om dagen. Får så innmari hjertebank av smågodt, så synes det er så ekkelt at jeg har ikke lyst på det. Men sier ikke nei takk til et syrlig grønt eple eller en smoothie ;)

Spiser dere forresten sushi? Jeg vet et står på matportalen at det er trygt, men stoler ikke helt på at fisken er forsvarlig tilberedt på sushistedene. Men har så innmari lyst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 7 kg og er i uke 22 :sjenert: men jeg småspiste en del i starten for å holde kvalmen unna, så har bare lagt på meg bare 2 kg siden uke 11.

Har også mer lyst på frukt enn godteri om dagen. Får så innmari hjertebank av smågodt, så synes det er så ekkelt at jeg har ikke lyst på det. Men sier ikke nei takk til et syrlig grønt eple eller en smoothie ;)

Spiser dere forresten sushi? Jeg vet et står på matportalen at det er trygt, men stoler ikke helt på at fisken er forsvarlig tilberedt på sushistedene. Men har så innmari lyst på ;)

Jeg spiser sushi, men fra steder som er kjente også lager jeg selv med salmalaks som jeg fryser i to døgn først. Da skal den være trygg :) Bare man ikke spiser tunfisk skal det være trygt. Men skjønner at du er skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ;) har du dundyne i både seng og vogn hele året?

Lissa: enig at det kan være lurt med base som kan festes med belter også :)

Vi skal ha dundyne i både senga og vogna, til høsten/vinteren begynner vi med vognpose. Den minste dyna skal vi bruke i vugge eller seng, og den største i senga. Er ganske kaldt her vi bor, så det vil nok ikke være nok med bare et teppe ute i vogna annet enn midt på sommeren :)

Jeg har helt dilla på appelsin, ikke så bra når man er allergisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser sushi. Det er planlagt som middag på fredag faktisk.

Da har vi fått kjøpt vippestol. Fant en brukt i området her, så da er vi eiere av en BabyBjørn vippestol med leke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny her inne! Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er straks i uke 19, og er ganske kvalm enda. Spyr heldigvis ikke lenger, men er uggen.. Med førstemann gav det seg på denne tiden. Lengter etter cravings, og en normal tilværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny her inne! Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er straks i uke 19, og er ganske kvalm enda. Spyr heldigvis ikke lenger, men er uggen.. Med førstemann gav det seg på denne tiden. Lengter etter cravings, og en normal tilværelse.

Velkommen :blomst:

Jeg er fremdeles kvalm og kaster opp på morgenen dersom jeg ikke får i meg mat med en gang. Eller spiser "feil" type mat. Men heldigvis er det ikke like ille som i første trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 12.5 kilo og er i uke 22. Sist gikk jeg opp 23 kilo, og jaggu ser det ut som suksessen gjentar seg. Var undervektig i utgangspunktet begge gangene da, men forstår virkelig ikke hvordan det går an å legge påseg så mye på så kort tid. Føler meg ganske tjukk og blægh for tida.. Og det har bare akkurat begynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny her inne! Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er straks i uke 19, og er ganske kvalm enda. Spyr heldigvis ikke lenger, men er uggen.. Med førstemann gav det seg på denne tiden. Lengter etter cravings, og en normal tilværelse.

Hei. Her gikk det over i uke 21-22 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny her inne! Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er straks i uke 19, og er ganske kvalm enda. Spyr heldigvis ikke lenger, men er uggen.. Med førstemann gav det seg på denne tiden. Lengter etter cravings, og en normal tilværelse.

Hei :) Jeg er i uke 18+3 og har ikke kastet opp eller vært særlig kvalm de siste to ukene.

Hvor gammel er barnet/barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny her inne! Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er straks i uke 19, og er ganske kvalm enda. Spyr heldigvis ikke lenger, men er uggen.. Med førstemann gav det seg på denne tiden. Lengter etter cravings, og en normal tilværelse.

Velkommen!

Jeg har vært heldig og har ikke vært kvalm i det hele tatt. Håper du føler deg bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Jeg er i uke 18+3 og har ikke kastet opp eller vært særlig kvalm de siste to ukene.

Hvor gammel er barnet/barna dine?

Godt å høre! Vet jo at det som regel går over i disse tider, men begynner å bli så utålmodig!

Vi har en gutt som blir 3 i mai. Venter jente denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Jeg har vært heldig og har ikke vært kvalm i det hele tatt. Håper du føler deg bedre snart.

Tusen takk!

Gud, så heldig!! Jeg har vært dødsjuk med begge! Men virker som det henger i lenger denne gangen selv om det er bedring. Merkelig hvor forskjellig det kan oppleves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen :blomst:

Jeg er fremdeles kvalm og kaster opp på morgenen dersom jeg ikke får i meg mat med en gang. Eller spiser "feil" type mat. Men heldigvis er det ikke like ille som i første trimester :)

Uff, da er du værre enn meg 😔 Jeg sluttet å kaste opp for ca 3 uker siden. Er bare lei den grusomme kvalmen!

Håper vi snart føler oss bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen LindaM :)

Sushi spiser jeg så lenge det er fra en skjikkelig restaurant. Kjøper ikke de som står i butikkhyllene eller fra mindre boder... Jeg hadde dilla på sushi i begynnelsen, men nå klarer jeg ikke fisk lenger :(

Blir ikke alltid like sunn mat her, matpakka er litt lite fristende etter å ha ligget i veska i 12 timer...så blir en del kjøpemat de dagene det er travelt :( men prøver å spise så sundt som mulig :)

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg har fått min første antydning til bekkenløsning. I går jogget jeg og presset meg sikkert litt for mye da jeg begynte å få litt vondt i nederste del av magen. Etter trening var jeg støl/øm på innsiden av låra, mot lysken..i dag har jeg ikke vondt der lenger, men derimot er jeg øm i nederste del av magen.. :( Jeg leste at alle får bekkenløsning i svangerskapet, men i varierende styrke...er det slik dere også kjenner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...