Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Nå er bilsete bestilt :) vi endte opp med maxi cosi pebble. Var litt dyrt, men basen kan vi bruke videre når barnet blir større. Så da lønner det seg i det lange løp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er bilsete bestilt :) vi endte opp med maxi cosi pebble. Var litt dyrt, men basen kan vi bruke videre når barnet blir større. Så da lønner det seg i det lange løp :)

Det var det vi endte opp med også, men basen kan desverre ikke brukes til neste sete. Men vi fikk veldig godt tilbud på det, så det var egentlig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI bestiller nok Be safe sete tror jeg! Må bare dobbel sjekke om den kan brukes både på beltet og base, og at den kan gå på tfk vognen vår :vetikke::laugh:

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilsete bestilt :) vi endte opp med maxi cosi pebble. Var litt dyrt, men basen kan vi bruke videre når barnet blir større. Så da lønner det seg i det lange løp :)

Vi står mellom denne eller cabriofix (?), men såvidt jeg har forstått kan pebble brukes over lengre tid? :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står mellom denne eller cabriofix (?), men såvidt jeg har forstått kan pebble brukes over lengre tid? :klo:

Pebble kan brukes litt lengre enn cabriofix tror jeg. Og vi fikk beskjed om at det neste setet vi trenger funker på samme base, både bakovervendt og fremovervendt. Så vi trenger bare to seter og en base fra 0-4 år :) ellers tror jeg både pebble og cabriofix er like gode og begge kommer godt ut på tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står mellom denne eller cabriofix (?), men såvidt jeg har forstått kan pebble brukes over lengre tid? :klo:

Ikke helt det du spurte etter, men tenkte det var greit vite uansett:)

Forskjellene på pebble og cabriofix er ikke veldig store, så vi hadde tenkt til å gå for cabriofix på grunn av prisforskjellen. Men så fikk vi så godt tilbud på pebble at vi valgte det isteden.

Sikkerhetsmessig skal de jo være ganske like, og forskjellene er ikke så store ellers heller, men det er noen småting:

-pebble kan brukes noe lengre

-selene i pebble står i "åpen stilling" (aner ikke hvordan jeg skal forklare, men det skal gjøre det enklere)

-pebble er godkjent for bruk på fly

-Cabriofix er lettere enn pebble

-Selene i pebble skal være litt lettere å justere

Godt mulig det er noe jeg har glemt å nevne, men det er ihvertfall det jeg husker! Tror egentlig ikke det spiller noen stor rolle hvilket sete du velger, du blir nok fornøyd uansett :)

Endret av lissa-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fionel, plutselig kommer sparka mer tydelig og du er ikke i tvil lenger :) jeg har også morkaka forran og ble litt "snytt" når jordmor sa at jeg ikke ville kjenne sparka like godt. Men, jeg føler at jeg kjenner dem veldig godt, og her om dagen så jeg sparka på utsiden :) I går og i dag har den lille vært rolig...kjedelig! men h*n har sikkert snudd seg...velger å ikke bekymre meg før jeg har snakket med jormor om dette til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe Izi Go og Maxicosi cabriofix har vel de samme festene - i den forstand at de kan brukes på de samme vognunderstellene, hvis jeg ikke tar helt feil.

Snart halvveis, hurra! Småen er veldig opptatt av lillebrøster om dagen. Snakker fælt om babyen og vil gjerne dele lekene sine med den. Er generelt veldig opptatt av alt som har med baby å gjøre. Han er veldig søt om dagen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenkjærlighet her også, og mange "praktiske" løsninger. Storesøsters kommentar i dag: "Altså, jeg skal lage ei liste med navn, og så skal vi stemme over de, og de navnene som får flest stemmer er det babyen skal hete. Hvis det blir jente, skal hun hete Josefine. Ikke sant, storebror?" Storebror kom med et halvhjertet "joa, det går vel det" og storesøster proklamerte "Ja, da er DET bestemt. To stemmer for, så da blir det det uansett. Har du forslag til guttenavn, storebror?"

Haha, hun kan jo tro og håpe om at ungen skal hete Josefine :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo vært verre, Trampe :ler:

Husker hvor fornærmet jeg var på foreldrene mine som ikke valgte navnet jeg hadde sett meg ut til søskenet mitt. Jeg syns det var sååå fint, men i dag er jeg glad for at de ikke hørte på meg.

Vi har både gutte- og jentenavn klare nå. Dvs, vil helst ha et par alternativ til, men vi har i det minste et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begge navn mer eller mindre klare (jentenavnet er 100%, guttenavn er litt mer usikkert (og har vært veldig mye vanskelig å finne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye søskenkjærlighet foreløpig da hun er 19 måneder ;) Hun peker på magen min når jeg spør hvor babyen er, ellers skjønner hun lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også både guttenavn og jentenavn ganske klart. Guttenavn er kjempevanskelig, men vi har ihvertfall en kandidat vi begge synes er fint. Det ser ut til at det blir jentenavn som er aktuelt her, men jeg slår ikke fast noe som helst før lille kommer!

Jeg var også dødelig fornærmet da jeg ikke fikk velge navn på lillebroren min. Jeg var nesten fire da han ble født, og han skulle hete Ole Elisabeth. Jeg synes fortsatt det er et knakende godt navn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt, Trampe! Det var jo et staselig navn! :fnise:

Her er det jentenavn som er utfordringen. Guttenavn hadde vi flere av til Småen og vi liker fremdeles alternativene vi valgte bort den gangen.

Men jeg er litt tilbakeholden med det ene jentenavnet ennå. Vi vet jo ikke hva det blir, men navnet er ganske sjeldent her til lands, så litt bekymret for at enkelte vil synes det er rart. Det ER et reelt navn, som er i samme familie som navnet på Småen, men altså ikke et vikingstaut navn. Det er heller ikke noe problem å uttale på norsk, men er visst uvanlig på verdensbasis også.

Nesten så det er litt kjedelig om vi ikke får brukt det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg til innkjøp av min første mammabukse! å herregud, en ny verden åpnet seg jo! Så utrolig deilig :danse::danse: Å jeg som har levd med jeans + strikk frem til nå.. Hvorfor var jeg ikke ute og kjøpte dette tidligere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner jeg godt, Trampe! Det var jo et staselig navn! :fnise:

Her er det jentenavn som er utfordringen. Guttenavn hadde vi flere av til Småen og vi liker fremdeles alternativene vi valgte bort den gangen.

Men jeg er litt tilbakeholden med det ene jentenavnet ennå. Vi vet jo ikke hva det blir, men navnet er ganske sjeldent her til lands, så litt bekymret for at enkelte vil synes det er rart. Det ER et reelt navn, som er i samme familie som navnet på Småen, men altså ikke et vikingstaut navn. Det er heller ikke noe problem å uttale på norsk, men er visst uvanlig på verdensbasis også.

Nesten så det er litt kjedelig om vi ikke får brukt det :ler:

Åå nå ble jeg nyskjerrig nå :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå nå ble jeg nyskjerrig nå :fnise::fnise:

Sorry... :ler:

Mammabukser er digg. Ulempen er bare at du venner deg til å bare dra dem opp og så blir det helt snodig når du må knepoe skikkelige bukser igjen etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par mammakjoler, men de er jo bare vanvittig ukledelige i stilen. Så langt bruker jeg bare mine vanlige kjoler, de fleste passer enda. Kjøpte endel nye kjoler på ferie i en størrelse større enn jeg vanligvis pleier, men som er i et sånt snitt og stoff at de vil funke etter fødsel og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry... :ler:

Mammabukser er digg. Ulempen er bare at du venner deg til å bare dra dem opp og så blir det helt snodig når du må knepoe skikkelige bukser igjen etter fødsel.

haha! ja det kan jeg se for meg! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...