Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Vichy sin Complete Action Anti-stretch cream. Fikk en del merker på slutten sist, så nå fikk jeg denne kremen av mamma til jul. Den er fet og god, men trekker inn godt, og så er den luktfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forresten fått ny termin 18. juni, og det er visst ei jente der inne :)

Gratulerer med jente i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til fødsel når jeg ser på fødeavd., men så husker jeg hvor helvetes vondt det faktisk er. Sorry damer ;)

Jeg har vært fraværende en stund pga senebetennelse i armen, er det noen som har vært på ultralyd og fått vite ny termin/kjønn så jeg skal oppdatere lista? :) Jeg orker ikke bla meg tilbake alle sidene.

Hei!

Jeg har termin 5. juni, og det er visst ei lita jente i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner vanlig kaffe! Men aller mest, nå om dagen savner jeg å kunne gå uten smerter, og å kunne gå noe særlig i det hele tatt! Bekkensmertene har blitt mye verre de siste to dagene, så jeg sitter her og synes litt synd på meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker dere Pepsi Max eller cola? Tenker selvfølgelig ikke som tørstedrikke, men som ekstra kos.

Som nevnt tidligere, sliter jeg fortsatt med kvalme, og tar et lite glass cola noen dager i uka. Tenker at litt sukker er bedre enn aspartamen. Hva mener dere? Synes colaen er så søt, og det frister mer med Pepsi Max..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker dere Pepsi Max eller cola? Tenker selvfølgelig ikke som tørstedrikke, men som ekstra kos.

Som nevnt tidligere, sliter jeg fortsatt med kvalme, og tar et lite glass cola noen dager i uka. Tenker at litt sukker er bedre enn aspartamen. Hva mener dere? Synes colaen er så søt, og det frister mer med Pepsi Max..

Jeg drikker pepsi max. Drikker ikke kaffe, så koffeinen kommer fra pepsi max bare. Maks en liter daglig. Mener verdiene der aspartam blir farlig er høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker både kaffe og pepsi max. Kanskje totalt en kopp kaffe daglig, og et par glass med koffeinholding brus, pluss/minus. Var på ferie nettopp, der hadde de koffeinfri cola, da slurpet jeg i meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner vanlig kaffe! Men aller mest, nå om dagen savner jeg å kunne gå uten smerter, og å kunne gå noe særlig i det hele tatt! Bekkensmertene har blitt mye verre de siste to dagene, så jeg sitter her og synes litt synd på meg selv ;)

Du kan fint drikke to kopper vanlig kaffe om dagen. Jeg tror jeg hadde blitt koko om jeg ikke kunne drukket en kopp om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker pepsi max. Drikker ikke kaffe, så koffeinen kommer fra pepsi max bare. Maks en liter daglig. Mener verdiene der aspartam blir farlig er høyere.

Ok. Drikker heller ikke kaffe. Drikker en del Pepsi Max utenom graviditet, så savner det litt. Blir så usikker på mengden aspartam siden fosteret er såpass lite. Jeg gir jo ikke sønnen min på 2,5år mat/drikke med aspartam.

Tror nok jeg bytter ut colaen med Pepsi Max de dagene jeg har veldig lyst på det.

Det blir jo veldig lite i den store sammenhengen.

Edit: skrivefeil

Endret av LindaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint drikke to kopper vanlig kaffe om dagen. Jeg tror jeg hadde blitt koko om jeg ikke kunne drukket en kopp om morgenen.

Hei! Ja, jeg var litt upresis! Jeg savner å drikke så mange kopper kaffe jeg vil! Selv om det nok egentlig ikke pleide være mer enn tre :) Jeg drikker noen ganger en nå, og en sjelden gang to. Jeg mener ikke at det er noe feil med dette, men jeg har hengt meg opp i å prøve å begrense det siden jeg merker hvor aktiv lillemor kan bli etter en kopp..Ellers er jeg ganske liberal, spiser masse sashimi og sushi blant annet , også ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, jeg var litt upresis! Jeg savner å drikke så mange kopper kaffe jeg vil! Selv om det nok egentlig ikke pleide være mer enn tre :) Jeg drikker noen ganger en nå, og en sjelden gang to. Jeg mener ikke at det er noe feil med dette, men jeg har hengt meg opp i å prøve å begrense det siden jeg merker hvor aktiv lillemor kan bli etter en kopp..Ellers er jeg ganske liberal, spiser masse sashimi og sushi blant annet , også ute :)

Da er vi helt enige. Men nespresso har decaf som smaker veldig ok, så nå klarer jeg meg. :nigo:

Jeg gruer meg sånn sett mer til babytiden. Rakk knapt å drikke varm kaffe på et halvt år sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vanlig cola, men sjelden.

Jeg tenker at vanlig cola er bedre enn kunstige søtningsmidler. Drikker derfor også saft med sukker og spiser yoghurt med sukker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe drikker jeg ikke, men det er fordi jeg ikke liker det. Hadde jeg ikke noia så voldsomt med tennene mine hadde jeg også drukket både Cola og brus med kunstig søtning, med moderasjon selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi helt enige. Men nespresso har decaf som smaker veldig ok, så nå klarer jeg meg. :nigo:

Jeg gruer meg sånn sett mer til babytiden. Rakk knapt å drikke varm kaffe på et halvt år sist.

Ja, det blir mye kald kaffe og smelta is til sommeren ;) Sånn husker jeg det i hvert fall sist. Man glemmer jo eller rekker ikke å få drukket kaffen før den for lengst er kald ;) Men det er vel endel av sjarmen.

Jeg drikker to kopper kaffe om dagen. Drikker brus kanskje en gang i måneden, så da drikker jeg det jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi helt enige. Men nespresso har decaf som smaker veldig ok, så nå klarer jeg meg. :nigo:

Jeg gruer meg sånn sett mer til babytiden. Rakk knapt å drikke varm kaffe på et halvt år sist.

Hehe ..kald kaffe ja..jeg er lykkelig uerfaren der foreløpig..men blir kanskje like mye savn med varm kaffe ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei igjen, jeg er helt grønn på det her og lurer på hva babyen trenger de første månedene i og med at det er sommerbaby:

Hvordan klær kjøper dere i de minste størrelsene? Jeg har termin i begynnelsen av juni, og tenker...:

-både bomullsbody og ullbodyer til de første månedene? Med lange / korte armer?

-Kjøper dere egen pysjamas, isåfall hvordan til sommeren?

-Og hva med babydyne til seng inne, er det forskjell på vinter og sommerdyne til babyer sånn som for voskne ? (dumt spm?)

-Og hva med til vogna, ser for meg at lillemor blir å sove en del ute. Hva trenger hun over seg da om sommeren, teppe?

VI bor i Oslo.. ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termokopp er tingen skjønner jeg ;) Eller iskaffe er vel godt på sommerstid også :sikle:

Men da blir jo iskaffen varm :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, jeg er helt grønn på det her og lurer på hva babyen trenger de første månedene i og med at det er sommerbaby:

Hvordan klær kjøper dere i de minste størrelsene? Jeg har termin i begynnelsen av juni, og tenker...:

-både bomullsbody og ullbodyer til de første månedene? Med lange / korte armer?

-Kjøper dere egen pysjamas, isåfall hvordan til sommeren?

-Og hva med babydyne til seng inne, er det forskjell på vinter og sommerdyne til babyer sånn som for voskne ? (dumt spm?)

-Og hva med til vogna, ser for meg at lillemor blir å sove en del ute. Hva trenger hun over seg da om sommeren, teppe?

VI bor i Oslo.. ,)

Vi fikk storesøster 11 juni 2013, vi trengte kun bomullsbodyer/bukser siden det var ganske varmt. Hun lå ofte på sofaen på lammrskinn i starten da, med et helseteppe over seg. Vil anbefale omslagsbodyer til de første klærne, kjekt åslippe å ta body over hodet i sstarten.

Vi kjøpte to dyner, én fiberdyne i minste størrelse og én dundyne i større størrelse som hun enda bruker. Fiberdyna er fin i vogna når det er litt kjøligere.

Vi hadde (og har enda) pysj uten fot, både bomull og ull. De tynne ullpysjene fra joha er deilige!

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...