Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Ja, hvis jeg får det gratis skal jeg prøve! Men har ikke hørt noe om å få gratis behandling sist gang, så tror ikke de har det tilbudet her. Litt kjedelig å bruke flere tusen kr hvis det ikke funker. Når skal du prøve? Gi gjerne tilbakemelding :)

Tror ikke jeg ville ha prøvd heller om jeg måtte betale så mye. Får innkalling i posten, og jordmor mente jeg burde få time i løpet av to uker. Kan ikke si jeg gleder meg til å få nåler i rumpa :fnise: (eller kanskje det bare er sånn man får i øret?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har prøvd akupunktur ved bekkenløsning? Ble henvist til det av jordmor i dag, men har aldri hørt om noen som har tatt det for bekkenplager før.

Nå kommer jeg og er sånn kjip igjen, men det er ingenting som tyder på at det har noen effekt. Hvorfor kan du lese mer om her.Tjomlid pleier å ha ganske god oversikt over ulike studier, og har skrevet en bok om Placebo-effekten.

Hvis vi skal se litt logisk på det, så påstås det jo at disse akupunkturnålene settes i "energibaner" som da påvirker ulike steder på kroppen. Gammel overtro, rett og slett, det gir ingen mening med tanke på vår moderne medisin og kunnskap.

Og bekkenløsningen i seg selv er jo vond fordi det er leddene som går fra hverandre (det må de, for at babyen skal komme seg ut), de kommer jo ikke på plass igjen av noen tynne dustenåler som stikkes inn i øret. Derimot er dagsformen veldig avhengig av hvordan bekkenet belastes! Jeg merker selv at de dagene jeg er flink og holder beina samlet, ikke sklir på isen og ikke bærer tung - da kjenner jeg ikke noe til bekkensmertene. Er jeg derimot uforsiktig, kan jeg knapt gå etterpå.. :(

Ikke minst.. 800 KRONER? Snakk om RÅ UTNYTTELSE av noen i en sårbar situasjon! Jeg blir direkte SINT.

Jeg tipper det vil være minst like mye placeboeffekt - og kanskje litt reell effekt- av bassengtrening i varmt vann. Det tilbyr de her i kommunen, kanskje de har noe i nærheten hos dere også Hvitløk og Dyregod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på OUL. Alt sto bra til med den lille og den oppførte seg veldig pent. Hadde lillehjerne og hjerte og alt det andre den skal ha, så vi er fornøyde!

Ny termin er 24. juni og det var ingen tvil om at det er en liten frøken der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg og er sånn kjip igjen, men det er ingenting som tyder på at det har noen effekt. Hvorfor kan du lese mer om her.Tjomlid pleier å ha ganske god oversikt over ulike studier, og har skrevet en bok om Placebo-effekten.

Hvis vi skal se litt logisk på det, så påstås det jo at disse akupunkturnålene settes i "energibaner" som da påvirker ulike steder på kroppen. Gammel overtro, rett og slett, det gir ingen mening med tanke på vår moderne medisin og kunnskap.

Og bekkenløsningen i seg selv er jo vond fordi det er leddene som går fra hverandre (det må de, for at babyen skal komme seg ut), de kommer jo ikke på plass igjen av noen tynne dustenåler som stikkes inn i øret. Derimot er dagsformen veldig avhengig av hvordan bekkenet belastes! Jeg merker selv at de dagene jeg er flink og holder beina samlet, ikke sklir på isen og ikke bærer tung - da kjenner jeg ikke noe til bekkensmertene. Er jeg derimot uforsiktig, kan jeg knapt gå etterpå.. :(

Ikke minst.. 800 KRONER? Snakk om RÅ UTNYTTELSE av noen i en sårbar situasjon! Jeg blir direkte SINT.

Jeg tipper det vil være minst like mye placeboeffekt - og kanskje litt reell effekt- av bassengtrening i varmt vann. Det tilbyr de her i kommunen, kanskje de har noe i nærheten hos dere også Hvitløk og Dyregod?

Tenker jeg likevel gir det en sjanse siden jeg får behandlingen gratis. Hjelper det - placebo eller ei - så sier jeg ja takk. Skulle gjerne ha prøvd bassengtrening, men har ikke sett at de har noe i området rundt her.

Gratulerer med jenta :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg likevel gir det en sjanse siden jeg får behandlingen gratis. Hjelper det - placebo eller ei - så sier jeg ja takk. Skulle gjerne ha prøvd bassengtrening, men har ikke sett at de har noe i området rundt her.

Gratulerer med jenta :biggrin:

De får jo refundert beløpet av staten (helt utrolig!), så sånn sett koster det samfunnet en del. Men det samme gjelder jo manuellterapi for babyer med kolikk og sånn også.. *knurrer litt* Det er det heller ikke noe belegg for, heller tvert i mot er man skeptisk til at det kan skade mer enn det gavner, fordi det kan hindre at de små får riktige diagnoser dersom det ER noe galt.

Forrige gang mumlet jordmor noe om akupunktur på føden. Tror jeg bør ha med i fødebrevet at jeg blir litt i overkant ilter av å høre om sånt. Gi meg hard drugs eller ingenting! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner, forresten! Litt morsomt å se at magefølelsen hadde rett. Egentlig tror jeg ikke på sånne ting i det hele tatt, så jeg går litt på akkord med meg selv der :P

Nå må jeg jo bare forberede meg på å fejke entusiasme for prinsesser og dukker også. Men klarer jeg å late som traktorer er det kuleste i verden, skal jeg vel få til det også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. :fnise:

Selv har jeg ingen magefølelse på kjønn i det hele tatt. Tenkte kanskje det kom til å komme når jeg begynte å kjenne liv regelmessig, men nei. Har ingen formening. Hvordan er det med dere andre som har valgt å ikke vite kjønn, har dere noen følelse for hva som gjemmer seg der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen sier at det blir en gutt, det har jeg tenkt fra dag én. Er nesten helt sikker. Det blir utrolig spennende å se hva og hvem som faktisk bor der inne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen sier at det blir en gutt, det har jeg tenkt fra dag én. Er nesten helt sikker. Det blir utrolig spennende å se hva og hvem som faktisk bor der inne :jepp:

Det var på grunn av magefølelsen at jeg faktisk ville vite. Så for meg at dersom magefølelsen tok feil, ville det være ekstra kjipt å først finne det ut når ungen kom ut. "Det var ikke dette jeg bestilte", liksom :ler:

Men det er helt sprøtt hvor overbevist jeg har vært. Er veldig glad for at overbevisningen og realiteten stemte overens, sånn at det ikke ble helt kræsj. Ikke det, en gutt hadde vært like velkommen (veldig praktisk med arving av ting! :nigo: ), så det var ikke det det gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på grunn av magefølelsen at jeg faktisk ville vite. Så for meg at dersom magefølelsen tok feil, ville det være ekstra kjipt å først finne det ut når ungen kom ut. "Det var ikke dette jeg bestilte", liksom :ler:

Men det er helt sprøtt hvor overbevist jeg har vært. Er veldig glad for at overbevisningen og realiteten stemte overens, sånn at det ikke ble helt kræsj. Ikke det, en gutt hadde vært like velkommen (veldig praktisk med arving av ting! :nigo: ), så det var ikke det det gikk på.

Hvis jeg får gutt, så blir jeg glad, fordi jeg ønsker meg en gutt, og fordi jeg da har hatt rett. Hvis jeg får jente, så blir jeg glad, for jeg ønsker meg ei jente, og at det var noe annet i pakken enn det jeg forventet

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var overbevist om at det var en gutt, så når jeg fikk beskjed om det motsatte på oul måtte jeg bruke litt tid på å omstille meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får gutt, så blir jeg glad, fordi jeg ønsker meg en gutt, og fordi jeg da har hatt rett. Hvis jeg får jente, så blir jeg glad, for jeg ønsker meg ei jente, og at det var noe annet i pakken enn det jeg forventet

:fnise:

Høres ut som en god innstilling! Uansett vil kjønnet bety veldig lite når den lille først er på utsiden. Da er det mer et barn enn et kjønn. Og så gjør de morsomme ting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overbevist om gutt hele veien, og det stemte :) alle andre sa jente,men jeg bare visste det var en gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har magefølelse på jente.. Men tror i grunnen magefølelsen kommer av at når jeg ser for meg megselv med en baby, så er det en jentebaby.... Min mor var helt bombesikker på at førstemann var jente, ut kom en gutt og hun ble litt forvirret akkurat der og da :P jeg er ikke sikker på noen ting, tenker at jeg har 50% sjangs for å ha rett og det er jo gode odds ;) kjønn har ingenting å si nå, men jeg kan ærlig innrømme at jeg håper på å kunne få en av hvert kjønn hvis jeg er heldig å få flere barn :)

og gratulerer med frisk liten jente Schadenfreude :)

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler som syns sånn mamma bukser med strikk over magen er fryktelig ubehagelige? Er på vei til middag med en vennine nå og sitter på busswn pg er småkvalm grunnet den strikk greia =P aah the pregger problems =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionel: høres ut som en dårlig passform. Jeg syns mammabukser er skikkelig digge :fnise: Mykt og behagelig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler som syns sånn mamma bukser med strikk over magen er fryktelig ubehagelige? Er på vei til middag med en vennine nå og sitter på busswn pg er småkvalm grunnet den strikk greia =P aah the pregger problems =P

Jeg syns den strikken over magen klør litt, ellers er det ganske digg ;) Jeg brukte de litt etter fødsel sist fordi jeg syntes det var mer behagelig :) Hva hvis du bretter ned strikken litt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...